چرا باید نرم افزار مدیریت آشپزخانه را جدی بگیرید؟

از آشپزخانه‌های پاپ‌ آپ که با جدیدترین متدها و گرایش‌ها آشپزی می‌کنند؛ تا رستوران‌های مدرن و جدیدی که بر مبنای افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان، بر روی تحویل غذای بیرون بر تمرکز نموده‌اند، همگی دارای یک ویژگی مشترک هستند: یک سیستم مدیریت آشپزخانه پیشرفته و همه کاره.

وقتی نوبت به ردیابی فروش و موجودی و البته جمع آوری و تحلیل همه این داده‌ها میرسد، سیستم های مدیریت آشپزخانه بهترین گزینه برای یک رستوران می‌باشند. سیستم مدیریت آشپزخانه دیجیتال، فرصتهای بی‌نظیری را برای عملیات ساده رستوران، افزایش سودآوری و رشد کسب و کار ارائه می دهد. هنوز متقاعد نشده اید؟!. بنابراین ذیلاَ هفت دلیل اصلی را برشمرده‌ایم؛ که اثبات کنیم سیستم های مدیریت آشپزخانه، قطعاَ ارزش توجه شما را دارند.

آنها می توانند شما را به ابرهای مجازی متصل کنند

این روزها، رستوران‌ها به سیستم های مدیریت آشپزخانه نیاز دارند که به آنها اجازه میدهد تا از قدرت نرم افزارهای ابری بهره ببرند. نرم‌افزارها و سیستمهای مدیریت و دریافت سفارشات ابری، نشان‌دهنده موج آینده هستند. زیرا کسب‌ و کارهای بیشتری به راه‌ حل‌های ابری روی می‌آورند تا:

  • هزینه‌های فناوری اطلاعات را کاهش دهند؛
  • و در عین حال از امن بودن اطلاعات خود اطمینان حاصل کنند.

مزایای نرم افزار مدیریت رستوران

رستوران‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اینگونه سیستمها، طیف وسیعی از مزایای ارزشمند را برای صاحب رستوران ارائه می‌دهند. یعنی از به‌روز رسانی سریع سیستم که جریان تجارت را مختل نمیکند؛ تـا ویژگی‌هایی که به شما امکان می دهد حتی زمانی که در آشپزخانه نیستید، در جریان همه‌چیز باشید. علاوه‌ بر این، آپلود سیستم مدیریت آشپزخانه شما در فضای ابری می‌تواند فرصت‌های خاصی را برای رستوران‌تان فراهم کند:

  1. مقیاس‌بندی آسان:سیستم‌های ابری، ادغام مکان‌های جدید در چارچوب موجود شما را آسان می‌کنند. آنها همچنین میتوانند درپی ارتباط با برخی از سیستم‌های ثبت سفارش عمومی، مشتریان جدید را به شما متصل کنند و سفارشهایشان را به شما ارسال نمایند. (به رشد کسب و کار شما کمک ویژه‌ای خواهد شد)
  2. مدیریت مکان‌های چندگانه:وقتی مجموعه غذاییتان از چندین آشپزخانه ارواح بهره میبرد، بسیار مهم است که هر مکان به همان داده‌های به‌روز دسترسی داشته باشد. سیستم‌های ابری به‌روزرسانی خودکار و بلادرنگ را ارائه می‌کنند. بطوریکه همه از سرآشپز گرفته تا حسابدار شما، بر اساس یک دستورالعمل کار می‌کنند.
  3. قابلیت رویت داده‌های پیشرفته:می‌خواهید بدانید که یک انتخاب منوی خاص پنجشنبه گذشته بین ساعت‌های 4 بعد از ظهر تا 9 شب، چقدر محبوب بوده است؟. و یا آیا نیاز دارید که میانگین فروش ناهار خود را در سه‌ماهه اخیر بدانید؟!. به‌کمک سیستم‌های ابری، تمام داده‌های حیاتی رستوران در دسترستان قرار میگیرد. (چه در قالب گزارش و چه در قالب تحلیل)

توان ادغام سیستم مدیریت آشپزخانه با دیگر سیستم‌ها

به‌ عنوان یک رستوران چند منظوره شلوغ که به مشتریان گرسنه در سراسر شهر خدمات ارائه میدهد، بعید است که یک سیستم واحد، تمام خواسته‌های رستوران شما را برآورده کند. بخصوص اگر:

  • هم دارای فضای سرو باشید؛
  • و هم از سیستم تحویل غذای بیرون بر بهره ببرید.

در این میان رستوران‌های دارای تحویل غذای بیرون‌بر، دارای قطعات متحرک زیادی هستند. بنابراین یادگیری نکاتی برای بسته‌بندی مناسب تحویل غذا و ساده کردن فرآیندهای تجاری شما، میتواند بسیار مفید باشد. مثلاَ میتوانید تجهیزات آشپزخانه صنعتی هوشمند خود را با سیستم مدیریت آشپزخانه ادغام کنید. ضمن اینکه اینگونه نرم افزارهای مدیریت ابری را میتوانید با انواع سیستمهای درون رستورانی زیر هماهنگ سازی نمایید:

  • واحدهای POS
  • سیستمهای نمایش آشپزخانه (خطوط تهیه غذا و…)
  • اپلیکیشن‌های دریافت سفارش آنلاین غذا
  • برنامه‌های تحویل
  • برنامه های کنترل اشتراک/وفاداری مشتری
  • سیستم های حسابداری و منابع انسانی (حقوق و دستمزد).

ادغام سیستم مدیریت آشپزخانه با دیگر سیستم‌ها

قابل ذکر است که سیستمهای مدیریت آشپزخانه را میتوان به واحدهای عیب یاب تجهیزات رستورانی هوشمند نیز متصل کرد. بعنوان مثال اگر ماشین ظرفشویی صنعتی، هنی پنی، دستگاه مرینیتور، میکسرها و دیگر دستگاه‌های هوشمند دچار عیب شدند، هشدارهایی از طریق نرم افزار مدیریت آشپزخانه ارسال میشود.

دیجیتالی کردن دستورالعمل‌ها توسط سیستم مدیریت رستوران

رستوران‌های موفق، همواره با ارائه غذاهایی متنوع، لذیذ و البته با کیفیت ثابت شناخته میشوند. کار چنین رستورانهایی با دستور العمل‌های آزمایش شده شروع میشود و با غذاهایی که هربار بی‌عیب و نقص اجرا میشوند، به پایان میرسد. به یاد داشته باشید که برای ارائه غذاهایی با کیفیت ثابت، رستورانها همواره باید به خرید انواع تجهیزات آماده سازی صنعتی نظیر: خرید خلال کن صنعتی، چرخ گوشت حرفه‌ای، پوست کن سیب زمینی، سبزی خردکن تجاری، خرید اسلایسر گوشت صنعتی و… اقدام کنند.

تمامی این توضیحات، نشان میدهد که چرا دستورالعمل‌ها مهم هستند. اما برای روتین سازی وضعیت این دستورالعمل‌ها، بهترست آنها را به کمک سیستم های مدیریت آشپزخانه، دیجیتالی کنید. در واقع:

  1. از یکسو همواره حواستان به شمارش موجودی و سفارش مواد غذایی جدید خواهد بود؛ و
  2. از سوی دیگر می‌فهمید که از هر وعده غذایی که ارائه میدهید، چه سودی خواهید برد.

سیستم مدیریت سفارشات رستوران

دیجیتالی‌ کردن دستور العملها همچنین برای پارامترهای زیر کمک‌کننده خواهد بود:

  • سازگاری محصول:به‌کمک سیستم مدیریت آشپزخانه و تعبیه دستورالعملهای پرتکرار در آنها، میتوانید مطمئن باشید که هر کارمند به‌راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی دارد. به‌علاوه در هنگام تغییر یا جایگزینی دستور غذا، به‌روزرسانی اطلاعات صحیح بی‌درنگ انجام خواهد شد.
  • کنترل موجودی پیشرفته:انواع سیستم های مدیریت آشپزخانه، میتوانند بینش ارزشمندی در مورد اقدامات موجود به شما ارائه دهند. این به شما کمک می‌کند تا نیازهای سفارش خود را پیش‌بینی کنید، هزینه‌های غذا را تخمین بزنید و به دلیل تمام شدن منابع، از دریافت سفارش دردسرآفرین خودداری کنید.
  • مقیاس‌بندی دستور غذا:به‌عنوان مثال اگر حجم سفارش غذای زیادی به رستوران وارد گردد، شما نیاز دارید که وعده‌های غذایی خود را به‌سرعت افزایش دهید.

ارائه ویژگی‌های اتوماسیون

بهترین سیستم های مدیریت آشپزخانه، گزینه هایی برای اتوماسیون ارائه میدهند. خودکارسازی جنبه های مختلف مسئولیتهای عملیاتی شما، از مدیریت موجودی تا حسابداری، میتواند:

  • در وقت شما صرفه جویی کند،
  • بهره وری رستوران را بهبود بخشد؛ و
  • حتی هزینه‌ها را کاهش دهد.

اتوماسیون سفارشات رستوران

به‌ طور خلاصه، سیستم های مدیریت آشپزخانه خودکار میتوانند هر جنبه‌ای از مدیریت آشپزخانه را ساده و بهینه کنند. از جمله:

  1. امور مالی: اگر تا به حال ساعت های بی پایانی را صرف تجزیه و تحلیل صفحات گسترده کرده‌اید؛ یا برای درک الزامات مالیاتی پیچیده تلاش کرده‌اید، میتوانید ارزش سیستمی را که همه این کارها را برای شما انجام میدهند را بیشتر بدانید. بطوریکه تمامی اطلاعات حسابداری، گزارش هزینه‌ها و دیتاهای مالیاتی را میتوانند هر زمان که بخواهید، در عرض چند دقیقه جمع‌بندی نمایند.
  2. عملیاتی‌ سازی پیش بینی‌ها: با یک سیستم خودکار مدیریت آشپزخانه، مواردی مانند:
  • هزینه‌های منو،
  • قیمت مواد و
  • حاشیه سود

را می‌توان به سرعت، آسان و دقیق بر اساس حجم پیش‌بینی‌شده کسب‌وکار تخمین زد. امری که میتواند اتلاف مواد و زمان از دست‌ رفته را کاهش دهد. همچنین میتواند آمادگی را افزایش دهد.

  1. کارایی رستوران: سیستم های خودکار می توانند بهره وری شما را تا حد زیادی بهبود بخشند. این سیستم‌ها می‌توانند هشدارهای خودکار در مورد مشکلات یا نگرانی‌های احتمالی ارسال کنند. (مانند سطوح پایین موجودی یا دستور العمل‌هایی که پول شما را اتلاف میکنند!)

سیستم‌های مدیریت آشپزخانه، کاربر پسند هستند

با این همه فناوری که در یک سیستم مدیریتی تعبیه شده است، یادگیری و استفاده از نرم افزار مدیریت آشپزخانه احتمالا دشوار است، درست است؟!. در پاسخ باید گفت که این یک دیدگاه اشتباه می‌باشد. یکی از ویژگی های کلیدی هر سیستم مدیریت آشپزخانه با کیفیت، تجربه کاربری آسان و لذت بخش است. به این ترتیب، تک تک اعضای کارکنان آشپزخانه شما قادر به درک و استفاده از آن هستند. مسئله‌ای که باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما در مسئله آموزش میشود.

سیستم مدیریت آشپزخانه و رستوران صنعتی

جالب است بدانید که بسیاری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی نظیر: دستگاه یخساز صنعتی، کانتر سرد پیتزا، دستگاه اسپرسوساز صنعتی، سبزی‌ خردکن تجاری، یخچال کبابی و…، اگرچه دارای ساختار و مکانیزم نسبتاَ پیچیده‌ای هستند. اما فارغ از کارایی، برگ برنده‌ی آنها اینست که شدیداَ کاربرپسند میباشند. مجموعاَ پیشنهاد میشود به‌ دنبال نرم افزارهای مدیریت آشپزخانه و رستورانی باشید که ویژگیهای زیر را ارائه دهند:

  1. استفاده بصری موثر:

    سیستم های مدیریت آشپزخانه باکیفیت، در طراحی رابطهای خود بر بهترین شیوه‌ها و استانداردهای صنعت رستوران تکیه می کنند. به‌این ترتیب، رابط های آنها برای کاربر، همواره آشنا و حساس هستند.

  2. یادگیری سریع:

    شما به‌احتمال زیاد آشپزخانه شلوغی دارید. بدین معنی که به سیستمی نیاز دارید که شما و هر کارمند بتوانید به سرعت از آن استفاده کنید. بهترین سیستم های مدیریت آشپزخانه آموزش جامع داخلی را ارائه میدهند.

  3. محاسبه ارزش کاری روزمره:

    تغییرات مداوم و ناگهانی خارج از کنترل، کارمندان را برای بهبود اوضاع کاری رستوران ناامید میکند. یک سیستم مدیریت آشپزخانه درجه یک ابزارهایی را به کارکنان شما ارائه می دهد که تجربه کاری روزانه خود را بهبود ببخشند.

محصول پیشنهادی: شوتینگ سیب زمینی

شبکه‌های پشتیبانی قوی با سیستم مدیریت رستوران

هیچ تکنولوژی کامل نیست. اما به‌ جرات میتوان گفت که مزایای سیستم های مدیریت آشپزخانه و رستوران، بسیار بسیار گسترده است. بخصوص در هنگام شلوغی رستوران ها و آشپزخانه‌های صنعتی، وجود سیستم های مدیریت آشپزخانه میتواند به:

  • جواب دادن موثر به تلفن های دریافتی،
  • تماس با مشتریان در پشت خط مانده،
  • پیشبرد چت آنلاین،
  • مدیریت سیستم های ارسال پیام متنی و…

کمک ویژه‌ای نماید. نکته‌ی مهم اینجاست که وقتی روی یک راه حل نرم افزاری مدیریت آشپزخانه سرمایه گذاری می کنید، گویی یک تیم کمکی و اختصاصی بیشتر را در کنارتان حس میکنید.

تجهیزات پرتقاضا:

خرید دستگاه یخ در بهشت ساز

سینک صنعتی استیل

قابل تنظیم بودن سیستم‌های مدیریت رستوران‌ها

همه آشپزخانه های ارواح یکسان نیستند. مثلاَ یک آشپزخانه ارواح در نیویورک، میتواند با یک رستوران تحویل غذای بیرون‌بر در فیلادلفیا متفاوت باشد. زیرا آنها غذاهای متنوعی را به مشتریان مختلف در مقیاس های متفاوت ارائه میدهند. در نتیجه هر کدام اهداف تجاری منحصر به فردی دارند و با چالشهای خاصی روبرو هستند. حال سوال اینست که چگونه یک سیستم مدیریتی، احتمالاً می تواند برای همه آنها مفید باشد؟!

اینجاست که سفارشی‌ سازی وارد می‌شود. سیستم‌های مدیریت آشپزخانه، راه‌ حل‌های همه‌ کاره‌ای هستند که با طیف وسیعی از مدل‌های تجاری سازگار می‌شوند. از آشپزخانه های اداری و تجاری گرفته تا رستورانهای سنتی پرمخاطب، مدیریت آشپزخانه با یک سرویس نرم افزاری درجه یک، آسان تر خواهد بود.

مدیریت هوشمند تجهیزات آشپزخانه صنعتی و سفارشات رستوران

به‌ بیان دیگر، با وجود این سیستمها میتوانید رستورانتان را با نیازها و اهداف خاص مدنظرتان، مطابقت دهید. سیستم های مدولار به شما امکان می دهند ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید، که با وجود آنها میتوانید:

  1. در پول خود صرفه جویی کنید:

    وقتی بتوانید تنها خدماتی را انتخاب کنید که واقعاً به نفع رستوران شما باشد، پول خود را برای خدمات بی مورد هدر نمی دهید. این امر باعث می شود حتی سرمایه گذاری نرم افزاری شما، ارزشمندتر شود و البته ممکن است به صرفه‌جویی مالی در دراز مدت تبدیل گردد.

  2. به شما کنترل پذیری دقیق را ارائه می‌دهد:

    تحویل دادن تمامی داده‌های با ارزش تجاری خود به کارمندان یا هر شخص ثالث، می‌تواند ترسناک باشد. سیستم‌های ماژولار مدیریت آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهند که تصمیم بگیرید شخص ثالث به کدامیک از جنبه‌های کسب و کار شما، دسترسی داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *