خشک کن قاشق و چنگال | قیمت پولیشر قاشق چنگال

دستگاه خشک کن قاشق و چنگال که با نام پولیشر قاشق چنگال (cutlery polisher) نیز شناخته میشود، پس از شستشوی لوازم سرو غذا و بمنظور خشک‌کردن انواع کاردها/چنگالها/و قاشقها بکار گرفته میشود. اینگونه تجهیزات آشپزخانه صنعتی در انواع ظرفیتهای خشکسازی 1000، 2000، 3000، 4000 و معمولاَ تا 12000 تکه در ساعت، طراحی و تولید میشوند. مهمترین دلیل خرید دستگاه خشک کن قاشق و چنگال، وجود لامپ یووی در آن است که قادر به حذف انواع ویروسها و باکتریها می‌باشد.

ضمناَ با استفاده از پولیشر های کارد و چنگال، نیازی به خشک‌کردن دستی آنها نخواهد بود و همه چیز بصورت اتوماتیک انجام میشود. بنابراین وقت و انرژی بسیار کمتری گرفته میشود، سرعت کار افزایش می‌یابد؛ و نیازی به انجام هزینه‌کرد برای استخدام افراد بیشتر نخواهد بود.

دستگاه خشک کن قاشق و چنگال چیست؟

دستگاه پولیشر رستوران

پس از شستشوی لوازم اصلی سرو و غذاخوری، آنها نیاز به خشک‌شدن دقیق و تمیز دارند. دستگاه خشک کن کارد و چنگال یا همان پولیشر قاشق چنگال، سیستمی است که میتواند قاشق، کارد و چنگال را جلا داده و خشک نماید. کافیست که این لوازم را به درون دستگاه پولیشر قاشق و چنگال بریزید تا بصورت خودکار، کاملاَ خشک و براق شوند.

این تجهیزات، زمان و انرژی موردنیاز برای براق کردن کارد و چنگال را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. ضمن اینکه مهم نیست که چه نوع رستورانی دارید (رستوران سنتی، آشپزخانه سنتی، فست فود و…). چراکه این دستگاه‌ها، حاشیه خطای بسیار بسیار کمی دارند. بخاطر داشته باشید که حتی کوچکترین لکه و کثیفی روی قاشق‌ها و چنگالها، می‌تواند برای مهمانان آزاردهنده باشد و به شدت به اعتبار رستوران شما آسیب برساند. دیگر مزیت استفاده از دستگاه خشک کن قاشق و چنگال، عدم استفاده از «پارچه‌های پولیش» است که معمولاَ در گوشه گوشه‌ی آشپزخانه‌های صنعتی به چشم می‌خورند. پارچه‌های پولیش معمولاَ بعد از چندبار استفاده، کثیف شده و حاوی آلودگیهای زیادی می‌باشند. درنتیجه به هنگام خشک کردن چاقوها/قاشقها/و چنگالها، همان آلودگی را به این لوازم انتقال می‌دهند!!.

بطورکلی انواع دستگاه پولیشر قاشق و چنگال در کنار دستگاه‌هایی نظیر: ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی، تونلی و زیرگریلی، جارو برقی صنعتی، پولیشر لیوان، دستگاه سیخ شور اتوماتیک و…، در دسته‌ی «تجهیزات نظافتی آشپزخانه صنعتی» قرار میگیرند.

مزایای خرید دستگاه خشک کن قاشق و چنگال

خرید دستگاه خشک کن قاشق و چنگال

استفاده از پولیشر قاشق و چنگال (خشک کن قاشق چنگال)، مسلماَ مزایای ویژه‌ای را برای رستوران‌ها به‌همراه دارد. بخصوص هرچه رستوران بزرگتر و پرسفارش‌تر باشد، استفاده از این تجهیزات پراهمیت‌تر خواهد بود. برخی از مزایای خرید دستگاه خشک کن قاشق و چنگال عبارتست از:

  • حذف تمامی لکه‌ها: پولیش کارد و چنگال بصورت دستی، میتواند خطاهای زیادی را به همراه داشته باشد. درمقابل با استفاده از خشک کن قاشق و چنگال، این لوازم کاملاً خشک از دستگاه خارج می‌شوند که خطر ایجاد/و برجای ماندن لک‌های آب را از بین می‌برد.
  • ایمنی بیشتر: چاقوها و چنگال‌های صیقلی، می‌توانند خطرات بریدگی را برای کارکنان شما ایجاد کنند. به‌خصوص زمانی که درحال جلادادن و پولیش کردن آنها با پارچه‌های نازک باشید. این درحالیست که با بکارگیری دستگاه پولیشر کارد و چنگال، فقط کافیست پس از قرار دادن لوازم در مخزن دستگاه، ماشین را روشن کنید و بگذارید بقیه کارها را خودش بر عهده بگیرد.
  • آلودگی متقاطع را از بین می‌برد: اهداف بهداشتی در طراحی این دستگاه‌ها، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بیاد داشته باشید که یک پارچه پولیش کثیف، می‌تواند بقیه کاردها و چنگالهای شما را آلوده کند. درنتیجه باکتریها به غذاها، سطوح و بشقاب مشتری سرایت میکنند!!. به‌لطف لامپهای یووی بکاررفته در دستگاه پولیشر قاشق و چنگال، میتوانید تمامی آلودگیهای متقاطع را از بین ببرید.
  • عمر کارکردی بالا: دستگاه‌های براق‌کننده و خشک کن قاشق و چنگال، قوی هستند و طوری طراحی شده‌ اند که سال‌ها استفاده سنگین را تحمل کنند.
  • فرآیند یکباره: با وجود این تجهیزات، نیازی به استفاده مجدد از پارچه‌های پولیش، مواد شوینده و مواد کمکی آبکشی نیست. ضمن اینکه در خرید مداوم پارچه‌های پولیش و شستشوی آنها نیز صرفه‌جویی بعمل می‌آورند.
  • کارکنان منتظر شما را آزاد می‌کند: اداره یک تجارت مواد غذایی در مقیاس بزرگ، نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرای به موقع دارد. درحالی که صیقل دادن کاردها و چنگالها بخشی از این فرآیند است. اما هرگز نباید زمان زیادی را صرف یک کار ساده کنید که میتواند به‌طور خودکار هم انجام شود. ضمناَ با خرید خشک‌کن قاشق و چنگال، نیازی به انجام هزینه‌های مربوط به استخدام افراد اضافه نخواهید داشت.
  • عدم اشغال فضای زیاد: یک مشکل رایج در اکثر آشپزخانه ها کمبود فضا است. خوشبختانه، براق کننده های کارد و چنگال در اندازه های مختلفی ساخته میشوند که همگی نسبتاَ کوچک هستند. (علاوه بر مدلهای رومیزی رایج، می‌توانند در زیر پیشخوان نیز قرار بگیرند)

مجموعاَ میتوان اذعان داشت که خرید دستگاه پولیشر کارد و چنگال، یک سرمایه گذاری هوشمندانه است.

نیاز هر رستوران برای پولیش کارد و چنگال‌ها

خشک کردن قاشق و چنگال با پولیشر رستوران

انتخاب و خرید دستگاه پولیشر قاشق و چنگال، باید متناسب با ظرفیت رستوران/تالار پذیرایی و حجم سفارشات آن باشد. بطور حدودی باید گفت که:

یک دستگاه پولیشر کارد و چنگال (cutlery polisher) با اندازه استاندارد، میتواند از 5000 تا 7000 قطعه را در ساعت جلا دهد. واحدهای کوچکتر قادرند از 1000 تا 3000 قطعه در ساعت را پولیش دهند. همچنین دستگاه های خشک کن قاشق و چنگال بزرگتر می‌توانند به راحتی 10000 تا 12000 قطعه را در یک ساعت پولیش کنند.

ظرفیت دستگاه هرچه که باشد، وجود دستگاه پولیش کارد و چنگال برای هر مؤسسه غذایی ضروری است. بطوریکه علاوه بر ذخیره زمان و انرژی، کل فرآیند پرداخت قاشقها و چنگالها را ساده می‌کند.

دستگاه خشک کن قاشق و چنگال چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار خشک کن قاشق و چنگال

مجموعه‌ای از کاردها/و چنگالهای تمیزی که مستقیماً از ماشین ظرفشویی صنعتی بیرون می‌آیند، همواره نیاز به خشک‌شدن دارند. بنابراین آنها را از طریق یک لوله فولادی ضد زنگ، وارد دستگاه خشک کن قاشق و چنگال میکنید تا در مخزن دستگاه قرار بگیرند. سپس کارد و چنگالها از طریق یک مارپیچ ارتعاشی پر از گرانول پولیش، به حرکت درمی‌آیند. بدلیل ایجاد گرما در دستگاه پولیشر قاشق و چنگال و انجام فعالیت اصطکاکی به کمک گرانول‌ها، تمامی قطعات به خوبی خشک شده و براق میشوند. همچنین طی همین فرآیند دورانی، قاشقها و چنگالها از نور ماوراء بنفش عبور داده میشوند تا هم جلاپذیرتر شوند. و هم هرگونه:

  • باکتری‌ها و
  • سایر میکروارگانیسم‌های

موجود بر روی آنها از بین برود. سرانجام قطعات خشک‌شده در درون سینی خروجی قرار میگیرند و با نهایت تمیزی، آماده‌ی استفاده مجدد هستند. پس از ورود قطعات به درون مخزن، شما میتوانید سرعت چرخش پولیشر قاشق و چنگال را تنظیم نمایید.

چه رستوران هایی از پولیشر قاشق و چنگال استفاد میکنند؟

به‌طورکلی هتل ها و رستوران های با درجه کیفی «3 ستاره تا 5 ستاره» از دستگاه های خشک کن قاشق و چنگال (پولیشر) استفاده میکنند. همچنین انواع کاربری‌هایی نظیر:

  • سلف سرویس‌های اردوگاه‌های تفریحی/اقامتی،
  • مجتمع های برگزار کننده مراسمات اداری،
  • تالارهای پذیرایی،
  • فودکورت‌ها،
  • مجتمع‌های غذایی بین شهری و چند منظوره و…

از دستگاه های خشک کن قاشق و چنگال بهره میگیرند. البته از دیگر ویژگیهای این دستگاه، اینست که در ظرفیتهای مختلفی طراحی میشوند و میتوان براساس حجم سفارشات هر رستوران، از پولیشر قاشق و چنگال متناسب استفاده نمود.

خشک کن قاشق و چنگال 3000 تکه Frucosol

خشک کن قاشق و چنگال 3000 تکه

از جمله‌ی پرتقاضاترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی وارداتی به ایران، دستگاه پولیشر قاشق و چنگال 3000 تکه Frucosol است که با نام تجاری «خشک کن قاشق و چنگال مدل Frucosol – SH3000» نیز شناخته میشوند. این سیستمها بطور چشمگیری پرسرعت هستند و بالطبع فرآیندهای نظافتی آشپزخانه‌های صنعتی را سریعتر میکنند. جدول مشخصات فنی خشک کن کارد و چنگال Frucosol – SH3000 به شرح زیر است:

مدل تجاری Frucosol – SH3000
ظرفیت خشک کردن قاشقها، چنگالها و کاردها/ بر ساعت بین 3000 تا 3500 قطعه در ساعت
جنس بدنه استنلس استیل
وزن دستگاه پولیشر 48.5 کیلوگرم
نوع منبع تغذیه برق – تکفاز
ولتاژ 230-110
قابلیت استریل کردن دارد؛ مجهز به لامپ uvc فرابنفش بمنظور انجام فرآیند حذف ویروس/باکتری

پولیشر قاشق و چنگال 7000 تکه Frucosol

پولیشر قاشق و چنگال 7000 تکه

دستگاه خشک کن قاشق و چنگال 7000 تکه Frucosol یکی دیگر از سیستم‌های رایج در بازار تجهیزات آشپزخانه صنعتی ایران بشمار میرود. پس از شستن لوازم سرو غذا (چه بصورت دستی در وان شستشو استیل و سینک صنعتی و چه توسط ماشین های ظرفشور صنعتی بصورت اتوماتیک)، قطعات موردنظر در مخزن پولیشر قاشق و چنگال Frucosol قرار داده میشوند و خشک و ضدعفونی میگردند.

مجموعاَ از خشک کن قاشق و چنگال 7000 تکه ای بهترست در رستوران های بزرگ، مجتمعهای عرضه غذای گسترده و باغ-تالارهای پذیرایی بزرگ استفاده شود. بمنظور آگاهی هرچه بیشتر مشتریان گرامی، جدول مشخصات فنی این دستگاه‌ها ذیلاَ قرار داده شده است:

مدل تجاری Frucosol Cutlery Polisher – 7000
ظرفیت خشک کردن قاشقها، چنگالها و کاردها/ بر ساعت بین 7000 الی 75000 قطعه در ساعت
جنس بدنه STEEL
وزن دستگاه پولیشر 85 کیلوگرم
نوع منبع تغذیه برق – تکفاز
ولتاژ 230-110
قابلیت استریل کردن دارد؛ مجهز به لامپ uvc فرابنفش بمنظور انجام فرآیند حذف ویروس/باکتری
قدرت کارکردی 750 وات
ابعاد پولیشر قاشق و چنگال 57*55*66 (طول*عرض*ارتفاع به سانتی متر)
سینی جمع آوری قطعات خشک شده دارد
پایه و چرخ دارد

نکته: تمامی محصولات فوق دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش می‌باشند.

پولیشر قاشق و چنگال EMPERO ترکیه

ترکیه از جمله کشورهای پیشتاز در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه خشک کن قاشق و چنگال بشمار میرود. مدل CKP برند EMPERO ترکیه، از جمله‌ی همین دستگاه‌های محبوب پولیشر قاشق و چنگال است که در بازار کشور ما، با تقاضاهای زیادی روبرو می‌باشد. اگرچه که دستگاه‌های به مراتب قدرتمندتری نیز در بازار ایران ورود داشته اند. اما بدلیل حضور گسترده این سیستمها در بازار ایران، جدول مشخصات فنی خشک کن قاشق و چنگال امپرو در زیر قرار داده شده‌است:

مدل تجاری TB-EMP.CKP.01
ظرفیت خشک کردن قاشقها، چنگالها و کاردها/ بر ساعت بین 2000 تا 2500 قطعه در ساعت
جنس بدنه استنلس استیل
وزن دستگاه پولیشر 50 کیلوگرم
نوع منبع تغذیه برق – تکفاز
ولتاژ 230-110
قابلیت استریل کردن به کمک سیستم تابش اشعه فرابنفش برای حذف میکروارگانیسم ها
ابعاد پولیشر قاشق و چنگال 57*52*42 (طول*عرض*ارتفاع به سانتی متر)

گجت های خشک کن قاشق و چنگال

گجت های خشک کن قاشق و چنگال، نسل جدیدی از سیستمهای پولیشر رستورانی و خانگی هستند که برای ظرفیتهای محدود و با سرعت ویژه‌ای بکار گرفته میشوند. این سیستمها که بیشتر برای مصارف خانگی و کافی شاپی مناسب می‌باشند، قادرند تا در ظرف چند دقیقه:

  • 10 قاشق،
  • 10 چنگال؛ و
  • 12 کارد

را خشک و ضدعفونی نمایند. مهمترین ویژگی این نوع پولیشر قااشق و چنگال، ابعاد بسیار کوچک آنهاست که کمی بزرگتر از یک ماگ (لیوان بزرگ) هستند. همچنین به لطف تعبیه لامپهای پرتودهی فرا بنفش در آنها، این نوع خشک کن های قاشق و چنگال قادرند تا هرگونه باکتری و ویروسهای قرارگرفته بر روی لوازم سرو غذا را از بین ببرند. قیمت حدودی این سیستمها در کشور مبدآ به پول ایران 6.500.000 تومان است که البته هزینه‌های مازاد واردات گمرکی را نیز بایستی برای آنها در نظر کرفت. پولیشر های رستورانی مذکور دارای سنسور تشخیص رطوبت نیز می‌باشند.

قیمت خشک کن قاشق و چنگال

قیمت خشک کن قاشق و چنگال

قیمت انواع دستگاه های خشک کن قاشق و چنگال (پولیشر) میتواند بسته به عوامل زیر متفاوت باشد. درواقع فارغ از آشنایی با روند قیمت گذاری انواع پولیشر قاشق و چنگال، به هنگام خرید این تجهیزات نیز بایستی به آیتم‌های زیر توجه داشته باشید:

  • ظرفیت دستگاه. (از 1000 تا 12000 تکه در هر ساعت)
  • متریال بدنه. (غالباَ تمامی سازندگان معتبر از استنلس استیل برای پوشش بدنه‌ی پولیشر رستوران استفاده میکنند)
  • منبع تغذیه و قدرت کاری
  • برند وارداتی
  • ابعاد و وزن دستگاه خشک کن قاشق و چنگال
  • طراحی رومیزی یا پایه دار دستگاه
  • تجهیز یا عدم تجهیز به چرخ زیر شاسی (مخصوص مدلهای پایه دار)
  • دقت ضدعفونی سازی و میزان براق نمودن قطعات
  • سرعت کار پولیشر قاشق و چنگال
  • تعبیه/ عدم تعبیه چراغ‌های یووی
  • تعداد چراغ‌های القای پرتو فرابنفش
  • قابلیت کنترل سرعت چرخش
  • جنس مخزن و مجراهای داخلی.

توصیه میشود بمنظور اطلاع از آخرین قیمت خشک کن های قاشق و چنگال (پولیشر رستورانی) با کارشناسان گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه تماس حاصل نموده و سوالات و ابهامات مدنظرتان را مطرح نمایید.

آیا دستگاه خشک کن، قاشق و چنگال را مات میکند؟

قاطعانه میتوان پاسخ داد: خیر؛ انواع قطعات سرو غذا (قاشقها، چنگالها و کاردها) به هیچ عنوان در دستگاه خشک کن قاشق و چنگال مات نمیشوند. زیرا سرعت چرخش این دستگاه‌ها استاندارد است و فرآیندهایی نظیر:

  • گرانول‌پاشی اصطکاکی
  • و حرارتدهی

در پولیشر قاشق و چنگال، بطور آهسته و به کمک سیستم لرزاننده استاندارد مخزن انجام میشوند. شرکتهای سازنده معتبر انواع خشک کن قاشق و چنگال، درواقع:

  • میزان زبر بودن مجاز گرانولها و عناصر قابل تماس با قاشقها/و چنگالها؛ و
  • مقدار فشار وارده به این قطعات،

را به‌دقت محاسبه میکنند تا هیچگونه فشار اضافی به کاردها/قاشقها و چنگال ها وارد نشود. این درحالیست که در طی  خشک کردن با پارچه پولیش بصورت دستی و با وارد آمدن فشارهای زیاد از طرف کارکنان، این قطعات همواره مات و کدر میشوند!!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *