اتو پرس صنعتی

اتو پرس صنعتی یکی از تجهیزات لاندری می باشد که انواع پارچه، لباس، ملحفه، پرده، حوله، الیاف مصنوعی و منسوجات را اتو می کند و چین و چروک آنها را برطرف می کند. این دستگاه برای برطرف کردن چین و چروک ها، صاف کردن البسه، نرم کردن پارچه برای اتو شدن بهتر و تولید گرما از بخار یا برق استفاده می کند. اتو پرس ها به دلیل برخورداری از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد و کاربری آسان، طرفداران زیادی دارند و در اکثر مراکز دارای لاندری های صنعتی استفاده می شوند.

سیستم کار اتو پرس‌های صنعتی امروزی و پیشرفته مکانیکی و پنوماتیکی می باشد اما مدل های قدیمی به صورت مکانیکی و با نیروی اپراتور عمل می کنند. همان طور که گفته شد، اتو پرس برای گرمایش از بخار استفاده می کند و در صورت عملکرد مداوم، در 1 ساعت حدودا 60 الی 70 کیلوگرم بخار مصرف می کند.

بخار ورودی به دستگاه فیلتر پرس صنعتی باید فشاری حدودا 4 الی 5 بار داشته باشد. بخار خروجی از اتو پرس باید حتما از محیط خارج شود و به فضای باز منتقل گردد.

انواع اتو پرس صنعتی

اتو پرس انواع و مدل های مختلفی دارد که در زیر در مورد آنها و ویژگی هایشان صحبت شده است.

اتو پرس صنعتی مخزن دار

اتو پرس مخزن دار که یکی از مناسب ترین و پرکاربرد ترین انواع اتو پرس صنعتی می باشد، بسیار پر قدرت است و حجم کاری زیاد را پاسخ می دهد. این دستگاه دارای یک مخزن مجزا است که هنگام اتو زدن پارچه ها و لباس ها، بخار مناسب و کافی را به آنها می رساند. این بخار به وسیله ی یک لوله از مخزن به داخل دستگاه منتقل می شود.

این نوع اتو برای کارگاه های تولیدی و مزون ها بسیار مناسب است و بیشتر در این مکان ها استفاده می شود. اتو پرس مخزن دار مزیت های زیادی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. بعد از اتمام اتوکشی هیچ برقی روی پارچه ها نمی افتد.
  2. کیفیت اتوکشی در این دستگاه ها بسیار بالا است.
  3. میزان بخار دهی آن کاملا به اندازه و مناسب می باشد.
  4. برای اتو کردن پارچه های ظریف مانند حریر و پارچه های ضخیم مانند جین بسیار مناسب است.

اتو پرس صنعتی ایستاده

اتو پرس ایستاده که به بخارگر لباس نیز شناخته می شود، از جدیدترین و نوین ترین انواع اتو پرس صنعتی می باشد و قادر است هنگام اتوکشی از دمای بخار و رطوبت به طور همزمان استفاده کند. این نوع اتو برای مراکز تولید کننده پارچه، فروشگاه های لباس و مزون ها بسیار مناسب است زیرا می تواند هم لباس های ظریف و حساس مانند لباس های شب و مهمانی و هم لباس های روزمره دارای مواد خاص را اتو کند. این دستگاه بدون دخالت و تماس دست لباس ها را اتو و صاف می کند و باکتری های موجود در آنها را نیز از بین می برد. اتو پرس ایستاده مزیت های زیادی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • هنگام کار با آن به میز اتو نیازی نیست.
  • برای خروج بخار، دهنه ی چند منظوره دارد و دارای دکمه های ضد آب می باشد.
  • به سرعت گرم می شود.
  • بعد از پایان کار و یا بعد از مدتی بدون استفاده ماندن، به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

قیمت اتو پرس صنعتی

اتو پرس صنعتی سرد

اتو پرس سرد فاقد سیم برق می باشد و به نیروی برق نیازی ندارد. از این نوع اتو برای پرس کردن، محکم کردن درزها و لبه های دوخته شده ی البسه و خط گیری لباس ها استفاده می شود و آن را مانند اتوهای داغ، به آرامی روی پارچه می گذارند و فشار می دهند.

مزایای اتو پرس‌های صنعتی

اتو پرس مزایا و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد و به دلیل همین ویژگی ها و مزیت ها مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران بی شماری دارد. مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات این دستگاه پرکاربرد در زیر آورده شده است.

  1. کیفیت بالایی دارد.
  2. بدنه آن چدنی است و دارای خشک کن برنجی می باشد.
  3. از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه در ساخت آن استفاده شده است.
  4. از عمری طولانی برخوردار می باشد.
  5. مصرف انرژی پایینی دارد.
  6. باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود.
  7. دارای استانداردهای فنی سطح بالایی می باشد.
  8. مقاومت و دوام بالایی دارد.
  9. قابلیت تنظیم دما و زمان را به صورت اتوماتیک دارد.
  10. تمیز کردن و نگهداری از آن بسیار راحت است.
  11. عملکردی بهینه و راندمان کاری بسیار خوبی دارد.

کاربردها و موارد استفاده از اتو پرس صنعتی

از اتو پرس‌های صنعتی در مکان ها و مشاغل زیادی استفاده می شود که عبارتند از:

  • هتل ها بعنوان تجهیزات لاندری
  • بیمارستان ها
  • مدارس
  • رختشوی خانه های صنعتی
  • خشک شویی ها
  • اتوشویی ها
  • تولیدی های پوشاک
  • مرکزهایی که دارای پرسنل زیادی هستند و به اتو کردن در ابعاد وسیع نیاز دارند.

اجزای تشکیل دهنده اتو پرس صنعتی

اتو پرس‌های صنعتی از اجزا و قطعات زیر تشکیل شده است.

  • بدنه اصلی: بدنه اصلی دستگاه اتوپرس صنعتی از جنس چدن نشکن می باشد و با رنگ پودری استاتیک پوشش داده می شود.
  • بالشتک بالا: بالشتک بالا از جنس آلومینیوم می باشد و باعث ایجاد فشار می شود. بر روی این بالشتک سوراخ های ریزی وجود دارد که دستگاه از طریق آنها به سطح زیرین و پارچه بخار می دهد.
  • بالشتک پایین: بالشتک پایین از جنس چدن می باشد و تشک اتو پرس بر روی آن نصب می شود. روی این بالشتک صفحه ای وجود دارد که از جنس آهن یا استیل ضد زنگ می باشد و تعداد زیادی سوراخ دارد که بخار را از طریق آنها عبور می دهد.
  • سر شانه: سر شانه آلومینیومی است و برای اتو کشی و از بین بردن چین و چروک سر شانه های کت استفاده می شود. این قسمت از بدنه اصلی جدا می باشد و به میز اتو متصل است. سر شانه به وسیله لوله های رفت و برگشت بخار با دستگاه مرتبط می شود.
  • خشک کن: خشک کن به بالشتک پایین متصل می باشد و هنگام خیس شدن بیش از حد تشک، با کمک مکش بخار یا باد، آن را خشک می کند.
  • سوپاپ ها: در قسمت بالشتک بالا، بالشتک پایین و سرشانه، سوپاپ هایی از جنس فلز برنج وجود دارد.
  • میز اتو: میز اتو پرس صنعتی عمدتا از جنس ام دی اف با روکش ملامینه و ضد آب می باشد. میز برخی از اتو پرس ها از استنلس استیل ساخته می شود.

نکات مهم هنگام خرید اتو پرس

هنگام خرید اتو پرس بهتر است به چند نکته و مورد مهم و اساسی توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته و از خرید خود راضی باشید. در زیر تمام موارد و پارامترهایی که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید، آورده شده است.

  • اول از هر چیزی باید بدانید می خواهید از اتو پرس برای چه نوع پارچه ای استفاده کنید زیرا هر نوع پارچه برای صاف شدن، به میزان بخار و زمان متفاوتی نیاز دارد. به طور مثال الیاف طبیعی مانند پارچه های کتانی و پارچه های ابریشمی و نیز پارچه های ساخته شده از الیاف ضخیم مانند جین، به بیشترین مقدار بخار و بخاری پر فشار نیاز دارند. پارچه های الیاف مصنوعی یا پارچه های ترکیبی به بخار قوی و پر فشار نیاز ندارند.
  • به برند و سایز اتو پرس توجه کنید و با توجه به کاری که می خواهید انجام دهید و پارچه ها و لباس هایی که می خواهید اتو کنید، سایز دستگاه را انتخاب نمایید.
  • به اندازه صفحه اتو پرس نیز توجه کنید و براساس نیاز خود و تعداد لباس هایی که قرار است در یک روز اتو کنید، اندازه صفحه را انتخاب نمایید. اندازه صفحه های موجود در بازار 26، 28 و 32 اینچ می باشد.
  • به دسته اتو توجه کنید و مطمئن شوید می توانید با مدل دسته انتخابی به راحتی کار کنید.
  • وزن اتو پرس صنعتی مورد بعدی است که باید به آن توجه کنید. سعی کنید از اتو زمانی که تانک آن پر از آب است، استفاده کنید.

نحوه نصب و استفاده از اتو پرس صنعتی

برای کارآمد بودن و به خوبی کار کردن اتو پرس، لازم است آن را به درستی و صحیح نصب کنید و شرایط ایده آلی برای نصب آن فراهم نمایید. نحوه نصب و استفاده از اتو پرس به شرح زیر می باشد:

  • این دستگاه برای نصب به فونداسیون خاصی نیاز ندارد و می توان آن را بر روی سه پایه، میز و یا زمین قرار داد.
  • بعد از نصب و قبل از شروع به کار، از پر بودن مخزن آب دستگاه اطمینان حاصل کنید. سعی کنید برای عملکرد بهتر و بیشتر از آب مقطر استفاده نمایید و مخزن را با آب مقطر پر کنید.
  • قبل از روشن کردن دستگاه، سیم آن را چک کنید و اگر سیم دچار پوسیدگی شده بود و یا دستگاه به درستی کار نمی کرد، از اتو پرس استفاده نکنید.
  • استفاده از اتو پرس خیلی سخت نیست اما به مهارت هایی نیاز دارد. اگر کار با اتو پرس برایتان سخت می باشد، بهتر است مقداری تمرین کنید و حتما دفترچه راهنما و دستورالعمل ‌ها را با دقت بخوانید.
  • در حین آزاد سازی بخار، به هیچ وجه به اتو پرس نزدیک نشوید زیرا ممکن است دچار سوختگی شوید.
  • بهتر است از اتو پرس همزمان با دیگر وسایل برقی استفاده نکنید.
  • بعد از هر بار استفاده از دستگاه، آن را حتما خاموش کنید و به هیچ عنوان روشن رها نکنید.
  • بعد از اینکه اتو را خاموش کردید، اجازه دهید 30 دقیقه الی 1 ساعت خنک شود و بعد آن را جمع کنید.

چنانچه علاقمند هستید در مورد مشخصات فنی اتو پرس‌های صنعتی اطلاعات بیشتری کسب نمائید، روی لینک زیر کلیک نمائید و انواع این دستگاه‌های پر کاربرد در صنعت لاندری و خشک شویی را با هم مقایسه کنید.

industrial clothing press machine

نکات مهم نگهداری از اتو پرس صنعتی

برای نگهداری بهتر از اتو پرس و افزایش عمر مفید آن، نیاز است چند مورد را دانسته و رعایت کنید که این نکات مهم عبارتند از:

  1. به طور مداوم آن را چک کنید و از آن مراقبت نمایید.
  2. بالشتک ها را هر چند وقت یک بار بررسی کنید و اگر زنگ آب زده بودند و فرم خود را از دست داده بودند، آنها را تعویض نمایید.
  3. سوپاپ ها را دائما بررسی کنید و در صورت داشتن نشتی، آنها را تعمیر یا تعویض نمایید.
  4. به صورت ماهانه مفصل های اتو پرس را روغن کاری کنید.

قیمت اتو پرس صنعتی

قیمت اتو پرس صنعتی به عوامل و موارد مختلفی نظیر برند، مدل، نوع، اندازه صفحه، جنس و کیفیت اجزای تشکیل دهنده دستگاه بستگی دارد و با توجه به این پارامترها تعیین می شود. به طور کلی قیمت اتو پرس‌های صنعتی از 4 میلیون تومان شروع می شود و تا 10 میلیون تومان و بیشتر ادامه دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت محصول انتخابی خود و ثبت سفارش با مشاوران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

یخساز صنعتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *