یخساز حبه ای

یخساز حبه ای به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدلهای یخسازها در دسترس عموم مردم می باشد. این دستگاه از پرمصرفترین دستگاه یخساز موجود در دنیا می‌باشد که سایز حبه‌های تولید شده توسط آن، متفاوت بوده و معمولا منبع ذخیره یخ دارد. یخ ساز حبه ای در ظرفیتهای مختلفی طراحی می‌شوند و برای استفاده در رستورانها، هتلها، قصابی‌ها، کافی شاپها و سوپر مارکتها و… مناسب است.

پیش از استفاده و خرید انواع دستگاه یخساز حبه ای، حتماَ بایستی به دو نکته مهم توجه داشته باشید. اول آنکه دستگاه را برای چه کاربری میخواهید مورد استفاده قرار دهید؟ دوم اینکه چه ظرفیتی مورد نیازتان می باشد؟! چرا که این دستگاه‌ها در مدلهای مختلف حبه ای خانگی، حبه ای ظرفیت بالا (صنعتی) و البته رستورانی تولید می شوند و هر یک دارای ویژگی و ظرفیتهای خاص خود می باشند.

یخساز حبه ای چیست؟

یخساز حبه ای دستگاهی است که با دریافت آب تصفیه شده، قادر است تا به تولید یخ‌هایی به شکل حبه (مکعب‌های خوش فرم) در حجم انبوه اقدام نماید. مکانیزم خاص این دستگاه‌ها اینگونه است که ابتدا با ایجاد تونل انجماد و رساندن فضای درونی سیستم تبرید به صفر درجه سانتیگراد، توده‌های یخ بهداشتی را تولید می کنند. سپس با استفاده از تیغه‌هایی خاص، یخهایی به شکل حبه‌های کوچک ساخته میشود. جالب است بدانید که با توجه به زیبایی دستگاه، قیمت عالی یخساز حبه ای و تولید یخ هایی کوچک و با ماندگاری بالا، از این تجهیزات در انواع کاربریهای رستورانی، هتل، آبمیوه فروشی، کافی شاپ و… استفاده می شود.

هنگام انتخاب این محصول حتما باید به سازنده آن و استاندارد بودن یخساز حبه ای توجه کنید. زیرا این محصول سیستم تبرید پیچیده‌ای دارد و از نظر کارایی بسیار حساس است. در دستگاه یخ ساز حبه ای باید از آب آشامیدنی تصفیه شده استفاده کرد. چرا که سیستم تبرید دستگاه باید بتواند نوعی یخ به صورت حبه‌های قند و شفافیت بالا تولید کند. نحوه کارکرد آن به شکل خلاصه به صورت زیر است:

دستگاه یخساز حبه ای دارای یک مخزن می‌باشد که بعد از تکمیل فرآیند، یخ درون آن قرار می‌گیرد. بعد از پر شدن مخزن، دستگاه خاموش می‌شود و تا زمانی که حبه‌های یخ از داخل مخزن برداشته نشوند، عملیات یخ سازی متوقف می‌ماند. به‌ محض اینکه حبه‌های یخ از داخل یخساز برداشته شوند، دوباره دستگاه به‌ صورت اتوماتیک شروع به تولید می‌کند.

اما؛ اما مطمئن باشید این دستگاه‌ها مزایای غافلگیرکننده‌ی بسیار زیادی دارند…! با ما همراه باشید.

یخساز حبه ای

کاربردهای یخ ساز حبه ای

کاربردهای دستگاه یخساز حبه ای شاید به گستردگی یخساز قالبی و یخساز پولکی نباشد، ولی بدون شک برای مصارف خانگی و کاربردهای تشریفاتی، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. برخی از موارد کاربرد این تجهیزات عبارتست از:

  • کاربری های مبتنی بر نوشیدنی (آبمیوه فروشی ها، کافی شاپ ها، بارها و…)
  • غذاخوری ها. (کاربری های رستورانی، فست فود و فودکورت، آشپزخانه‌های تهیه غذا)
  • مراسمات و فضاهای تشریفات (هتل ها، تالارهای پذیرایی و…)
  • مصارف خانگی (استفاده از انواع یخساز خانگی)
  • برخی از فروشگاه‌های ارائه دهنده‌ انواع نوشیدنی
  • موارد خدمات برای پرسنل و نیروهای انسانی کارخانجات صنعتی و تولیدی

مدلهای یخساز حبه ای صنعتی با قدرت و ظرفیت زیادی کار می کنند. بعنوان مثال کافی است که دستگاه‌های 1000 کیلویی را تصور کنید. تجهیزات یخ ساز 1000 کیلویی بسته به نوع مکانیزم، در هر 12 یا 24 ساعت به تولید 1000 کیلو یخ حبه ای می پردازند. بنابراین برای پساب باقیمانده‌ی این میزان از انجماد آب، بایستی فکری کرد. از همین رو نوعی اگزیت باکس (خروجی) در این تجهیزات تعبیه شده است تا آبهای باقیمانده را به بیرون از دستگاه هدایت کند. وجود این تخلیه گاه موجب میشود که در روند تولید یخ در ظرفیت های زیاد، هیچگونه چسبیدگی در بلورهای یخ دیده نشود.

مزایای یخساز حبه ای

مزایای یخ ساز حبه ای

مدلهای مختلف یخساز حبه ای با توجه به مزایای گسترده‌ خود، در کسب و کارهای متنوعی کاربرد دارند. شاید در سالیان ابتدایی این دستگاه‌ها چندان با استقبال ویژه ای روبرو نشده باشند!! اما با گذشت زمان و شناساندن مناسب ویژگیهای بسیار زیاد انواع یخ ساز حبه ای، پولکی، پودری و…، ورق برگشت و سیلی از تقاضاها برای خرید این دستگاه ها روانه بازارها شد. از جمله مزایای یخ سازهای حبه ای میتوان به فاکتورهای زیر اشاره نمود:

    • صرفه جویی در زمان و انرژی
    • ظاهر شیک دستگاه
    • تولید یخ در ظرفیت های زیاد
    • ابعاد مناسب و ظاهر شیک قطعات یخ تولیدی
    • امکان تولید در ظرفیت های متنوع
    • امکان تولید در مدل‌های مختلف خانگی و رستورانی (با ابعاد متفاوت)
    • مناسب برای انواع کسب و کارهای رستورانی، کافی شاپ، هتل و…
    • استفاده از متریال ABS در بدنه یخساز حبه ای؛ بمنظور کاهش تجمع کثیفی ها
    • سیستم خودکار اعلام پر بودن مخزن. (و خاموش سازی اتوماتیک سیستم و یا قرارگیری دستگاه در حالت آماده به‌کار)
    • بهداشت کاملاَ بالا
    • ماندگاری بسیار بالا و ساخت بدنه از جنس استیل ضد زنگ
    • دیرتر آب شدن یخ های تولیدی. (مناسب برای استفاده در مصارف مربوط به نوشیدنی)
    • تصفیه خودکار آب و تولید یخ هایی با شفافیت بالا

مشخصات فنی دستگاه‌های یخساز حبه ای

کاهش مصرف آب و انرژی، یکی از مهمترین مزایای انواع یخساز حبه ای گروه صنعتی تجهیز گستر به شمار می رود که این مسئله از سه جهت قابل بررسی می باشد:

  1. طراحی بهینه: با گذشت زمان، طراحی انواع یخسازهای حبه ای بهینه شده است. یعنی تلاش شده است تا با حذف برخی از سیستمها و قطعات ناکارآمد و بهینه سازی فرآیند انجماد آب، عملیات تولید یخ با کمترین میزان مصرف انجام گیرد.
  2. کاهش اتوماتیک مصرف: پس از تولید حداکثری یخ توسط یخ ساز حبه ای گروه صنعتی تجهیز گستر، سیگنالی به سیستم ارسال میشود. به بیان بهتر اگر در هر 2 شیفت، عملیات یخسازی بطور کامل انجام شود و مخزن دستگاه پر باشد، یک سیگنال به دستگاه ارسال شده و دستگاه بطور اتوماتیک خاموش می‌شود. خاموش شدن دستگاه یخساز حبه ای در واقع از این جهت است که در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود. ویژگی خاموش شدن اتوماتیک، در دیگر مدلها، مانند یخساز پودری و پولکی نیز وجود دارد.
  3. کاهش هزینه‌های تعمیر: عدم کارکرد دائمی یخسازهای حبه ای این شرکت، میتواند از استهلاک این دستگاه‌ها جلوگیری کند. بنابراین خاموش شدن خودکار و استراحت دستگاه، از خرابی و انجام هزینه‌های متعدد برای تعمیرات جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر این تجهیزات کمک میکند.

مکانیزم عملکرد یخساز حبه ای

فرآیند و پروسه‌ تولید یخ توسط یخساز حبه ای صنعتی در چندین مرحله صورت میگیرد:

  1. گاز فریون تبرید ابتدا به درون کویل ها تزریق می شود. از سوی دیگر، آب لوله کشی نیز وارد مخزن آب دستگاه میشود. جالب است بدانید که مخزن آب دارای سطح هوشمندی است. بطوریکه اگر مخزن آب تا میزان خاصی پر شود، عملیات خنکسازی بطور خودکار شروع میگردد.
  2. کمپرسورها از این مرحله وارد فرآیند یخسازی میشوند. بطوریکه گاز تبرید را ابتدا به چرخش درآورده و در ادامه با فشار به سمت کندانسور هدایت میکند.
  3. کندانسور با القای سرما و فشار مورد نظر، گاز فریون را به نقطه میعان رسانده و به حالت مایع درمی‌آورد. گاز مبرد دارای ماهیت خاصی است که به سرعت امکان تبدیل آن از مایع به گاز وجود دارد. و همچنین بالعکس!
  4. مایع ایجاد شده از طریق لوله‌هایی به درون بخش اواپراتور منتقل می‌شود. اواپراتورها با داشتن ویژگی مکش و دریافت مغناطیسی منحصر به فرد خود، تمامی گرمای موجود در دستگاه را بلعیده و تونل انجماد را تشکیل دهد. سپس با وجود همین سرمای صفر درجه، آب تبدیل به یخ میشود.
  5. توده‌های یخی تشکیل شده، توسط تیغه‌های خاص یخساز حبه ای به شکل حبه‌‌های مکعبی درمی‌آیند.
  6. یخها طی همین روند، بارها و بارها ساخته می‌شوند تا ظرفیت مخزن یخ کاملاَ تکمیل شود. سپس با ارسال سیگنال (توسط فلوتری) دستگاه بطور خودکار و موقتا از تولید یخ باز می ایستد و حالت آماده بکار به خود می‌گیرد.

انواع دستگاه یخساز حبه‌ای

در یک دسته بندی کلی یخسازهای حبه را میتوان به دو دسته کلی صنعتی و خانگی تقسیم بندی کرد.

دستگاه یخساز حبه ای صنعتی

یخساز حبه ای صنعتی

یخ ساز حبه ای صنعتی غالباَ با ظرفیت های بیشتر از 100 کیلوگرم تولید میشود. کارخانجات صنعتی بزرگ، کارگاه‌های تولیدی، شرکتهای بزرگ و صنایع سبک و نیمه سبک، از جمله مشتریان همیشگی انواع یخساز صنعتی شناخته می‌شوند. نوع تولید یخ و جنس جداره‌های داخلی و بدنه خارجی در این نوع دستگاه نیز به مانند دیگر یخسازهاست.

همچنین یک ویژگی مشترک دیگر نیز در تمامی مدلهای یخ ساز حبه ای ثابت است: تعبیه سنسور مخزن. سنسور مخزن به محض پر شدن مخزن از یخ های تولید شده، با ارسال پیام سیگنالی به موتور، دستگاه را از حالت تولید فعال خارج می کند. و در واقع یخساز حبه ای صنعتی به حالت آماده بکار در می آید.

یخساز حبه ای خانگی

یخساز حبه ای خانگی

سایز انواع یخساز خانگی معمولاَ با توجه به دو عامل، کوچک و ظریف می باشد:

  • یخسازهای خانگی با دایره‌ محدودی از مصرف کنندگان ارتباط دارد. به همین خاطر نیاز به تولید در ظرفیت های زیاد و صنعتی ندارد.
  • یخساز حبه ای خانگی عمدتاَ در آشپزخانه‌ها جانمایی میشود. یعنی احتمالاَ یا روی سطوح اوپن و کابینت و یا در درون کمدها و کابینت ها. بنابراین طراحی ابعادی یخساز خانگی بایستی ظریف و محدود باشد.

دیگر نکته‌ جالب یخساز حبه ای خانگی، عدم نیاز به لوله کشی برای آب شهری است. در واقع مخازن این دستگاه‌ها به شکل دستی سرشار از آب میشوند و به تولید یخ می‌پردازند. بنابراین بابت استفاده از این دستگاه در مکانهایی که آب لوله کشی شهری ندارند، هیچگونه استرسی نداشته باشید. با توجه به ظرفیت محدود، پر کردن دستی این مدل تجهیزات طولی نخواهد کشید.

مسلماَ برای خانه‌هایی که در آنها نوشیدنی و آبمیوه زیاد سرو می‌شود و یا اینکه حجم ورود مهمان بالایی دارند، خرید دستگاه یخ ساز حبه ای خانگی می تواند انتخاب مناسبی باشد. چرا که در قیاس با یخچالها، از سرعت تولید، بهداشت و قدرت تبرید بالاتری برخوردار است.

یخساز حبه ای رستورانی

خرید یخ ساز حبه ای

یخساز رستورانی را همواره به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های یخساز حبه ای بشمار می‌آورند. این مدل تجهیزات دارای ویژگی های متعددی هستند که به بررسی چندین مورد از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

  • بدنه دستگاه یخ ساز حبه ای رستورانی از جنس استیل می باشد. یعنی اینکه علاوه بر مقاومت بالا در شرایط رستورانی، کاملاَ ضد زنگ نیز می باشند. جداره‌های داخلی نیز از جنس پلیمرهای ABS می باشد.
  • معمولاَ با توجه به بزرگی یا کوچکی و میزان شلوغی رستوران ها، بازه‌ ظرفیتی 40 و 50 تا 100 کیلوگرم برای انواع یخساز رستورانی در نظر گرفته شده است.
  • سرعت تولید یخ بالا در این دستگاه‌ها، امور خدمات دهی و سرویس دهی به مشتریان در رستورانها را بهبود می بخشد.
  • پر شدن مخزن آب در مدلهای رستورانی بصورت خودکار صورت می پذیرد. بنابراین حتماَ باید یخ ساز رستورانی به لوله کشی آب شهری متصل شود.

انواع دستگاه یخساز حبه ای NTF ایتالیا

گروه صنعتی تجهیز گستر با توجه به پیچیده بودن سیستم تبرید این مدل یخساز صنعتی، اقدام به وارد کردن آن از کشورهای مطرح در این زمینه نموده است که از جمله آنها می‌توان به شرکتهای NTF ،BREMA و ITV اشاره کرد. پرمصرف‌ترین یخسازهای وارداتی در ایران، برند ان تی اف ایتالیا هستند که گارانتی و خدمات پس از فروش دارد و بسیار باکیفیت است. طراحی و اجرای مهندسی دقیق این محصولات، منجر به اخذ تمامی استانداردهای جهانی مربوطه برای یخساز حبه ای NTF ایتالیا شده است.

استانداردهای این برند را در تصویر زیر مشاهده می‌فرمائید.

گواهیهای دریافت شده توسط کارخانه تولید یخ ntf

یخساز حبه ای 32 کیلویی NTF ایتالیا

یخساز صنعتی 32 کیلویی حبه ای

«مدل SL60»

یکی از مدلهای محبوب و کم‌ظرفیت یخساز حبه ای NTF ایتالیا است که دارای متقاضیان پر و پا قرصی می‌باشد. اسکلت و بخشهای خارجی این مدل تماما از ورق و پروفیل استنلس استیل 304 خش دار با ضخامت 1 الی 2 میلیمتر ساخته شده است. جوشکاری آن با روش تیگ (TIG) از نوع آرگون می‌باشد.

جهت آگاهی از مشخصات فنی دقیق این مدل دستگاه یخساز، به فایل PDF زیر رجوع نمایید.

مشخصات فنی یخساز حبه ای صنعتی 32 کیلویی

یخساز حبه‌ای 50 کیلویی NTF ایتالیا

یخساز صنعتی حبه‌ای 50 کیلویی NTF ایتالیا

«مدل SL110»

تجهیزات یخساز حبه ای دارای ظرفیت دقیق 53 کیلوگرم بر ساعت هستند. این مدلها نیز نسبتاَ کم ظرفیت بوده و برای رستورانها و کافی شاپ‌های با تعداد مراجعین نسبتاَ محدود/متوسط مناسب می‌باشند. ابعاد خالص یخساز حبه ای 50 کیلویی ان تی اف ایتالیا برابر است با: 38.7 طول، 46.5 عرض، 68.7 ارتفاع. (ابعاد به سانتی‌متر)

مشخصات فنی دستگاه یخساز 50 کیلویی حبه ای

یخساز حبه‌ای صنعتی 100 کیلویی NTF ایتالیا

یخساز صنعتی حبه‌ای 100 کیلویی NTF ایتالیا

«یخساز حبه‌ای مدل SL260»

مدلهای یخساز حبه ای 100 کیلویی نیز با بدنه‌ی استیل ضد زنگ خش‌دار و با ضخامت 1 الی 2 میلیمتر طراحی و تولید می‌گردد. حبه های یخ تولید شده توسط این تجهیزات دارای وزن 17 گرمی می‌باشد. نوع گاز مبرد بکار رفته نیز در یخسازهای حبه ای 50 کیلویی NTF از نوع R404A خواهد بود. ابعاد خالص این دستگاه معادل 73.5 طول، 60.3 عرض، 100.7 ارتفاع (سانتی متر) است.

مهمترین مشخصات فنی یخساز حبه‌ای 100KG مطابق فایل پی‌دی‌اف زیر شرح داده شده است.

مشخصات فنی دستگاه یخساز حبه ای 100 کیلویی

یخساز حبه‌ای صنعتی 150 کیلویی NTF ایتالیا

دستگاه یخساز ان تی اف 150 کیلویی ایتالیا

اینگونه مدلهای یخساز صنعتی حبه ای 150 کیلویی با نام جهانی «SL350» شناخته میشوند. تجهیزات مذکور نیز از بدنه استیل ضدزنگ بهره برده و ظرفیت تولید 155 کیلوگرم بر ساعت دارد. ظرفیت مخزن آن نیز 65 کیلوگرم می‌باشد. اندازه خالص یخساز حبه ای 150 کیلویی معادل 84 طول، 74 عرض و 107.5 ارتفاع (سانتی متر) است.

یخساز حبه‌ایی

اطلاعات مشخصات فنی یخسازهای صنعتی حبه‌ای مذکور مطابق فایل زیر در اختیارتان قرار گرفته‌ است.

دانلود مشخصات فنی یخ ساز حبه ای 150 کیلویی

یخسازهای حبه‌ای صنعتی 400 کیلویی NTF

مشخصات فنی یخساز صنعتی حبه ای 400 کیلویی

مدلهای CV950 که در ایران با نام یخساز حبه ای 400 کیلویی معروفند، دارای ظرفیت تولید 400 کیلوگرم یخ بر ساعت خواهند بود. به‌ دلیل حجم بالای این یخساز، مخزن یخ به صورت جداگانه میباشد. چنانکه بعد از عملیات تولید یخ، یخهای تولیدی به داخل مخزنی از جنس پلی‌کربنات و پلی اتیلن ریخته می‌شوند. دستگاه‌های فوق برای صنایع سنگین و مراکز رستورانی بزرگ، مورد استفاده قرار میگیرند.

بمنظور دانلود مشخصات فنی دستگاه تولید یخ حبه ای 400 کیلویی اینجا کلیک کنید.

قیمت دستگاه یخساز حبه‌ ای

لیست قیمت دستگاه یخساز صنعتی با ظاهر حبه ای

قیمت یخساز حبه ای که با نام یخساز رستورانی نیز شناخته می‌شود، به متریال به کار رفته در ساخت آن، شرکت تولید کننده، قدرت کمپرسور، ابعاد و ظرفیت آن بستگی دارد. طبق نرم جهانی، ظرفیت تولید یخسازهای حبه ای از 15 تا 600 کیلو در نظر گرفته میشود. حال در ایران، معمولاَ این ظرفیت برای سیستم‌های تولید یخ حبه ای، از 100 تا 600 کیلو لحاظ میشود.

قیمت دستگاه یخ ساز حبه ای ایرانی (ظرفیت 100 تا 600 کیلو) حدوداَ از قیمت 80.000.000 تومان شروع شده و تا قیمت 250.000.000 تومان ادامه دارد. البته مدلهای وارداتی چینی و ایتالیایی گروه صنعتی تجهیز گستر، دارای ظرفیتی بین 30 الی 500 تا 600kg هستند. قیمت این نوع دستگاه‌های وارداتی نیز بین 30 الی 450 میلیون تومان متغیر می‌باشد.

پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت یخساز حبه ای دخیل می باشند. برخی از این پارامترها عبارتند از:

  1. ظرفیت دستگاه
  2. وارداتی یا داخلی بودن هریک از قطعات یا کل دستگاه
  3. شرکت سازنده. (مسلماَ قیمت یخساز حبه ای تولید داخل، کمتر از مدلهای وارداتی است)
  4. جنس بدنه، جنس تیغه، نوع شاسی و جنس قالب
  5. سایز (ابعاد) یخ ساز
  6. نوع و توان کمپرسور، اواپراتور و کندانسور
  7. عایق کاری مناسب بدنه و جداره داخلی. (عدم اتلاف انرژی و سرما)
  8. سیستم سرمایش عالی
  9. مدل پمپ یخ این تجهیزات و…

در این میان، برخی از پارامترهای یاد شده به میزان بیشتر و برخی دیگر به میزان کمتری بر تعیین نهایی قیمت یخ ساز حبه ای موثر خواهند بود. طبق جدول زیر، تغییرات قیمتی انواع یخ ساز حبه ای را مشاهده خواهیم نمود.

جدول قیمت یخساز صنعتی

بطور کلی یخساز NTF نسبت به دیگر یخسازهای ایتالیایی، کیفیت بالاتر و قیمت کمتری دارد.

ظرفیت یخ ساز حبه ای

ظرفیت یخساز حبه ای

دستگاه یخ ساز حبه ای با ظرفیت های مختلفی در بازار عرضه می گردد. به بیان دقیقتر، این تجهیزات توسط شرکت تجهیز گستر خاورمیانه از ظرفیت 10 کیلوگرم تا ظرفیت 1000 کیلوگرم (1 تن) تولید یخ طراحی و تولید می شوند. البته چنانچه به ظرفیت های بیشتری نیز نیاز داشتید، قابلیت تولید این تجهیزات در حجمهای بالاتر نیز وجود دارد و تنها کافیست تا با مشاوران و مهندسین متخصص شرکت تماس حاصل نمایید. به یاد داشته باشید که با افزایش ظرفیت، ابعاد یخساز حبه ای نیز بزرگتر خواهد شد. پس در فکر تأمین فضای فیزیکی محل نصب هم باشید.

دستگاه یخساز حبه ای 50 کیلویی

دستگاه یخساز حبه ای 50 کیلویی

یخساز حبه ای 50 کیلویی، پرتقاضاترین و پرفروشترین مدل انواع یخساز صنعتی به شمار میرود. اندازه و ابعاد این دستگاه‌ها نیز بسیار مناسب و در انواع کاربری های رستورانی، کافی شاپی و آبمیوه فروشی ها نیز به راحتی جای می گیرد. یخ ساز حبه ای 50 کیلویی قادر است که در هر 24 ساعت، به میزان 50 کیلوگرم یخ مکعبی تولید کند.

پارامترهایی همچون:

  • موتور، کندانسور و کمپرسور قدرتمند
  • جنس بدنه استیل و تولید به حالت یکپارچه
  • ابعاد مناسب
  • جداره‌های داخلی از جنس ABS بهداشتی
  • طول عمر بالا
  • سایز یخ متناسب
  • امکان استفاده قدرتمند در مناطق گرم و خشک و همچنین اقلیم های گرم و مرطوب
  • فرآیند تولید باکیفیت
  • تشخیص هوشمند پر شدن مخزن یخ و میزان سطح مخزن آب و…

همه موارد بالا از جمله ویژگیهایی هستند که موجب محبوب بودن یخسازهای با ظرفیت 50 کیلوگرم شده است.

دستگاه یخساز حبه ای 100 کیلویی

دستگاه یخ ساز حبه ای 100 کیلویی

دستگاه یخساز حبه ای 100 کیلوگرمی ساخت شرکت تجهیز گستر، یکی دیگر از مدلهای محبوب انواع یخ ساز صنعتی محسوب میشود. کارکرد و مکانیزم این ظرفیت نیز کاملاَ شبیه به مدلهای یخ ساز حبه ای 50 کیلویی است. با این تفاوت که با توجه به ظرفیت بیشتر، ابعاد این تجهیزات بزرگتر از مدلهای 50 کیلویی است. طراحی ظرفیتهای بالاتر این دستگاه‌ها به گونه ای است که با افزایش ظرفیت، دو عدد پایه متحرک و دو عدد چرخ ترمزدار برای سهولت در جابجایی تعبیه میشود.

به لیست تمامی ویژگیهای این دستگاه‌ها، کندانسورهای تمام مس، تابلوهای برق قدرتمند، شیر برقی، کارکرد تمام اتوماتیک، مخزن وان از جنس استیل 304 ضد مغناطیس و… را نیز اضافه نمایید. انواع یخ ساز حبه ای دارای سیستم تبرید فوق العاده ای می باشند. چرا که حتی اگر آبی با دمای مثبت 15 درجه نیز وارد دستگاه شود، به راحتی قابلیت تبدیل آن به یخ وجود دارد.

دستگاه یخساز حبه ای 200 کیلویی

یخساز 200 کیلویی حبه ای

یخساز حبه ای 200 کیلویی، قابلیت تولید 200 کیلوگرم یخ مکعبی حبه‌ای را در شبانه روز دارد. نکته‌ مثبت تمامی مدلهای دستگاه یخ سازهای حبه ای، قابلیت اتصال آن به برق تک فاز شهری است؛ برخلاف یخساز قالبی که باید به برق 3 فاز صنعتی متصل شوند. جنس بدنه این دستگاه‌ها نیز مشابه با دیگر مدلهاست، اما در توان کمپرسور و کندانسور با یکدیگر متفاوتند. مثلاَ توان کمپرسور یخ ساز حبه ای 100 کیلویی، معادل 1.5 اسب بخار می باشد. اما با توجه به ظرفیت بیشتر مدلهای یخساز 200 کیلویی، از کمپرسور 2 اسب بخار در آنها استفاده میشود.

تعبیه درب مخزن تمامی مدلهای یخ ساز حبه ای به شکلی است که:

  1. هم امکان برداشتن راحت یخ از مخزن وجود داشته باشد.
  2. و هم از تجمع آلودگیها بر روی یخهای بهداشتی تولیدی، جلوگیری شود.

تفاوت‌های دستگاه یخساز حبه ای و پولکی

تفاوت یخساز حبه ای و پولکی

انواع دستگاه یخ ساز حبه ای و پولکی دارای شباهت و تفاوتهایی با یکدیگر می باشند. این تفاوتها موجب تنوع قیمت یخساز و تفاوت نوع کاربرد این دستگاه‌ها در کاربریهای خاصی شده است. در ادامه به مقایسه شباهتها و تفاوتهای این دو نوع یخ‌ساز خواهیم پرداخت:

شباهت ها: اجزای تشکیل دهنده و مکانیزم کلی کارکرد هر دو دستگاه شبیه به هم می باشد. همچنین نکته مشترک دیگر در تمامی این تجهیزات، افزایش ابعاد در صورت افزایش قطعی ظرفیت دستگاه می باشد. کاربریهایی نظیر: رستورانها، کافی شاپ‌ها و آبمیوه فروشی‌ها، از جمله موارد کاربرد مشترک یخسازهای پولکی و حبه‌زن می‌باشد.

تفاوت ها: در بحث تفاوت ها نیز میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • شکل یخ: از نظر شکل هندسی، دستگاه یخساز حبه ای قادر است تا یخهایی به شکل حبه‌های مستطیلی تولید کند. این در حالیست که انواع یخساز پولکی، یخهایی به شکل پولک یا سکه تولید میکنند. به عبارتی تفاوت اصلی در شکل دهی قطعات یخ، به تفاوت تیغه‌های دستگاه‌ها مربوط می باشد.
  • ظرفیت: معمولاَ در یخسازهای حبه ای، استفاده از ظرفیت و سایزهای بیشتر رایج است. مدلهای پولکی بیشتر در ظرفیتهای کمتر کاربرد دارند؛ گرچه که امکان تولید در ظرفیت‌های زیاد را هم خواهند داشت.
  • قطعات: توان، برند و نوع قطعاتی همچون: کمپرسور، کندانسور و… میتواند در تجهیزات یخساز حبه ای و پولکی متفاوت باشد.

اجزا و قطعات یخساز حبه ای

ساختمان یخساز حبه ای

انواع یخ ساز حبه ای در ظرفیت ها و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند. هر یک از این مدل‌ها متشکل از اجزا و قطعات متعدد و مختلفی می باشند که از جمله‌ی آنها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بدنه خارجی: عمدتاَ از جنس استیل می باشد. چرا که هم مقاومت دستگاه را در برابر زنگ زدگی تضمین میکند و هم موجب طول عمر دستگاه میشود.
  • بدنه داخلی یخساز حبه ای: بهترین انتخاب، از جنس استیل یا پلیمرهای ABS می باشد. بدنه‌های ABS قادرند تا هم از تجمع آلودگی جلوگیری کنند و هم قیمت تمام شده یخساز صنعتی را کاهش دهند.
  • موتور: مغز دستگاه است و انتقال دهنده قدرت و انرژی می باشد.
  • شیارهای تهویه: به منظور تهویه گرما و هوادهی موتور ایجاد میشود. (بخش تحتانی بدنه)
  • لوله ورود آب شهری
  • تصفیه ساز خودکار
  • کویل: (سیستم تبرید)
  • شاسی: حکم یک نگهدارنده و ساپورتر را در مدلهای حجیم دارد.
  • پایه دستگاه
  • اواپراتور: گرماگیر تونل انجماد است. اواپراتورها با دریافت تمامی گرماهای موجود، دمای تونل انجماد را به صفر میرساند تا آب موجود یخ ببندد.
  • مخزن یخ: یخهای تولیدی در این مخزن قرار می گیرند. جنس این مخازن از گالوانیزه با پوشش ضد اکسیداسیون می باشد.
  • سنسور مخزن: پس از پر شدن مخزن از یخ های تولید شده، سنسور سیگنالی را به موتور ارسال می کند تا دستگاه خاموش شود و به نوعی در حالت آماده بکار قرار گیرد.
  • کمپرسور یخساز حبه ای: به جریان درآورنده و انتقال دهنده گاز مبرد
  • کندانسور: گاز مبرد را به نقطه عملیات میعان می رساند. با این کار، گاز تا میزانی سرد میشود که به شکل مایع تغییر حالت میدهد. از همین رو کندانسورها به نوعی یک مدل از مبدل‌های گرمایی محسوب می شوند.
  • شیر برقی
  • ترموستات تنظیم دما

خرید یخساز حبه ای

خرید یخ‌ساز حبه ای

خرید یخ ساز حبه ای را نمیتوان شتابزده انجام داد و بایستی بر پایه‌ی اطلاعات قبلی و کسب شده، به خرید این تجهیزات بپردازید. به‌ همین منظور، نکات کلیدی زیر را جدی بگیرید:

  • مشخصات فنی دستگاه‌های یخساز صنعتی تولید داخل را با مدلهای وارداتی مقایسه کنید. چنانچه تفاوت محسوسی در آنها مشاهده نکردید، مطمئناَ خرید یخساز حبه ای داخلی میتواند برایتان مقرون به صرفه‌تر باشد.
  • پیش از خرید، حتماَ نوع کاربری، کارکرد و میزان نیازتان را برای مشاوران شرکتهای سازنده شرح دهید. کمک مشاوران قطعاَ میتواند شما را به سمت خریدی مطمئن و اقتصادی سوق دهد.
  • خرید یخ ساز حبه ای مورد نظرتان را از شرکتهای سازنده معتبری که گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهند، انجام دهید.
  • بسته به نیازتان به سراغ انتخاب ظرفیت متناسب بروید. انتخاب اشتباه ظرفیت های زیاد، فقط و فقط به افزایش مصرف و هدررفت آب منجر می شود. در نتیجه هزینه‌های عملکردی بیشتری روی دستتان خواهد ماند.
  • چنانچه قصد شروع کسب و کارهای رستورانی، کافی شاپ و آبمیوه فروشی (ویتامینه) را دارید، بدون شک خرید مدلهای حبه ای انتخابی عالی و شدیداَ مناسب خواهد بود.
  • عایق بودن بدنه خارجی و جداره‌های داخلی یخ ساز حبه ای را به دقت بررسی کنید. اگر دستگاه به خوبی عایق نباشد، با میزان زیاد اتلاف انرژی و عدم کارکرد صحیح یخساز صنعتی در گذر زمان مواجه می شوید.
  • ضد زنگ بودن بدنه اصلی و بدنه داخلی را به عنوان یک اولویت بسیار مهم در نظر بگیرید.

نصب یخساز مکعبی (حبه زن)

قطعات یخساز حبه ای

نصب یخ ساز حبه ای یا هر نوع از انواع یخسازهای صنعتی دیگر، به هیچ عنوان کار پیچیده ای نیست. زیرا کافیست دستگاه را به محیط نصب انتقال دهید و آن را به لوله‌کشی آب شهری متصل کنید. پس از نصب نیز پیشنهاد می‌شود که با باز کردن درب دسترسی در بازه‌های زمانی مشخص، به بازرسی و چک دستگاه بپردازید. استفاده از متریال ABS در جداره‌های داخلی و متریال استیل در بدنه دستگاه موجب می‌شود که شستشوی فضای درونی آنها ممکن باشد.

به یاد داشته باشید که نصب یخساز حبه ای در محیط‌های با گرمای بیش از 25 درجه سانتیگراد صورت نگیرد. پیشنهاد می‌شود فضایی در حدود 2 متر مربع را برای نصب مدلهای تا 300 کیلوگرم اختصاص دهید. چنانچه از یخ سازهای کوچک بدون اتصال به لوله کشی شهری استفاده می کنید، حتماَ مخزن را با آب تصفیه شده پر نمایید.

استفاده از آب تصفیه شده در درون انواع یخ ساز حبه ای از دو جهت حائز اهمیت است:

  1. افزایش سرعت: قطعاَ میدانید که مخازن آب انواع یخساز صنعتی به دو گونه پر میشود. یا به صورت دستی و یا به صورت اتوماتیک و با استفاده از اتصال به لوله کشی آب شهری. چنانچه آب دارای املاح زیادی باشد، تصفیه ساز خودکار دستگاه باید دوباره به تصفیه آّب مخزن بپردازد. بنابراین سرعت کار دستگاه در تولید یخ، مقداری افت خواهد کرد!
  2. افزایش کیفیت تولید: آب خالص سریعتر به دمای صفر درجه می رسد. بنابراین جدا از بالارفتن کیفیت تولید، شاهد افزایش کمی تولید و مصرف کمتر انرژی نیز خواهیم بود.

تجهیز گستر؛ سازنده یخ‌سازهای حبه ای

یخساز حبه ای تجهیز گستر

شرکت تجهیز گستر خاورمیانه همواره سه هدف عمده را در طراحی و تولید محصولات خود در نظر داشته است:

  • تشکیل و جذب جمع زیادی از مهندسین نخبه صنعتی سراسر ایران و نیروهای انسانی فنی
  • تکمیل همه جانبه‌ دستگاه‌ها و ماشین آلات تولید صنعتی
  • و بهره گیری توأمان از استانداردهای بین المللی و مواد اولیه باکیفیت در مسیر طراحی و تولید

با تکیه بر همین سه عامل و لطف خداوند متعال است که امروزه کاملترین و باکیفیت لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی و طراحی و تولید انواع یخ ساز حبه ای صنعتی باکیفیت در اختیار شرکت تجهیز گستر خاورمیانه قرار دارد. شرکت ما علاوه بر پاسخگویی به تمامی نیازهای داخلی، از معدود شرکتهای پیشرو در عرصه صادرات انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی و سردخانه صنعتی نیز به شمار میرود. بطوریکه بارها و بارها، بازارهای صنعتی همسایگان ایران تجربه‌ی حضور گسترده محصولات شرکت تجهیز گستر را داشته است.

با توجه به تغییرات پیاپی قیمتها، حتماَ پیش از خرید دستگاه یخساز حبه ای با کارشناسان فنی و مشاوران شرکت تجهیز گستر تماس حاصل نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.4]
  1. سلام و وقت بخیر
    لیست قیمت یخساز های حبه ای تا 50 کیلو گرم رو میخواستم ممنون از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *