یخساز پودری

یخساز پودری یکی از مهمترین دستگاه‌های یخ‌ساز است که با نوع مکانیزم خاص خود و استفاده از تیغه‌هایی قدرتمند، قادر است آب خالص را به یخ‌هایی به شکل پودر تبدیل کند. بدلیل حالت خاص این یخ‌ها، پودرهای یخ قادرند سریعاَ در نوشیدنی‌ها حل شده و آنها را خنک کنند.

بنابراین میتوان یخساز پودری را به عنوان یکی از بهترین انتخابها برای انواع کسب و کارهای رستورانی، کترینگ، هتلداری، کافی شاپ و… بشمار آورد. قدرت و سرعت تولید و همچنین تنوع ظرفیت طراحی این یخسازها هم بسیار بالاست. ضمن اینکه بدنه خارجی و جداره‌های داخلی این دستگاه‌ها نیز کاملاَ مقاوم و ضدزنگ می‌باشد.

به‌ همه‌ مزایای دستگاه یخساز پودری، قابلیت بهره گیری از سیستمهای الکترونیکی خودکار و امکان تصفیه سازی خودکار آب را نیز اضافه کنید. اما آیا موارد بیان شده، تمام ویژگیهای یک یخ ساز پودری قدرتمند است؟ شک نداشته باشید که پاسخمان منفی است! چرا که هنوز ویژگیهای بسیار زیادی برای رونمایی باقی مانده است.

با انواع یخساز پودری تا چه حد آشنایی دارید؟! اگر شما نیز دارای کارخانجات صنعتی (با پرسنل متعدد) و یا کسب و کارهای رستورانی و کافی شاپی هستید، قطعـاَ با نام انواع یخساز صنعتی همچون: یخساز پودری، پولکی، قالبی و یا حبه‌ای آشنا می باشید. در ادامه اطلاعات کاملی درباره یخ ساز پودری، نحوه کارکرد آن و نکات لازم درباره خرید آن را خواهید آموخت.

یخساز پودری چیست؟

یخساز پودری

یخساز پودری دارای لوله‌های ورود آب شهری است و با قدرت تبرید بالای خود، توانایی تبدیل آب به یخ‌هایی به شکل پودر را دارد. یخ‌های پودری با ایجاد سطح تماس وسیع خود، قادرند تا سریعتر از دیگر مدلها به خنکسازی نوشیدنی‌ها و مواد دیگر بپردازند. همچنین به‌ خوبی از پس عملیات خنکسازی مواد فاسدشدنی و حفظ کیفیتشان نیز بر می آیند. یخهای تولید شده توسط یخ ساز پودری، هیچگونه زوایای تیزی ندارند و به راحتی حل میشوند.

اساس کارکرد تمامی دستگاه‌های تولید یخ صنعتی عمدتاَ شبیه به همدیگر می‌باشد، اما مهمترین تفاوتشان در ساختار تیغه‌ها است. به عنوان مثال انواع دستگاه یخساز پودری دارای تیغه‌های بزرگتر و کاملاَ یخ شکن می‌باشند. این تیغه‌های یخ شکن به خوبی می‌توانند توده‌های یخ را به پودرهای ریز و رشته‌های نازک یخ تبدیل کنند. رشته‌ها و پودرهایی که به راحتی از مخزن بیرون آورده میشوند، به سرعت در نوشیدنیها حل میگردند؛ بدون آنکه به هم بچسبند و به توده‌های ضخیم و ناکارآمد تبدیل شوند!

امروزه مصرف این مدل یخ‌ها با این شکل ظاهری، به شدت بالا رفته و به‌ همین دلیل به مشتریان این نوع دستگاه افزوده شده است. بطوریکه در بسیاری از مکانها، دستگاه یخ ساز پودری جایگزین مدلهای حبه‌ای شده است. انواع یخساز پودری بیشتر در کاربریهای زیر به کار گرفته میشوند:

  • مرغداریها،
  • ماهی فروشی‌ها،
  • کشتارگاه‌های دام و طیور،
  • صنعت شیلات،
  • رستورانها و کافی‌شاپ‌ها (بدلیل حل شدن و خنک‌سازی سریع در نوشیدنی)،
  • صنایع تولید نان، واحدهای تولید دارو

از نظر عملکرد، یخساز پودری همانند دیگر دستگاه‌های تولید یخ می‌باشد و فقط یک تفاوت دارد؛ یخی که در تونل انجماد شکل می‌گیرد، با دستگاه کراش خورد شده و به مخزن دستگاه ریخته می‌شود.

کاربردهای یخ ساز پودری

کاربردهای انواع یخساز پودری

موارد کاربرد یخساز پودری با توجه به نوع خاص تولید یخ در آنها، بسیار گسترده است. از تولید و پخت گرفته تا صید و بحثهای تولیدات درمانی. گوشه ای از موارد کاربرد این یخ سازها به شرح زیر است:

  1. سازمانهای شیلات (جهت حفظ تازگی ماهیان صید شده)
  2. بازارهای ماهی فروشان. (قرار دادن توده‌های پودری یخ در زیر باله‌های پولکی و سطح پوست ماهی به منظور عدم تغییر رنگ و فساد گوشت ماهی)
  3. کشتارگاه‌ها. (حفظ چندین ساعته و یا انتقال گوشت دام و طیور)
  4. شرکتهای تولید فرآورده‌های پروتئینی. (سوسیس، کالباس، کوکتل و…)
  5. مغازه‌های پخت و تهیه نانهای حجیم
  6. مصارف متعدد در تولید داروهای گیاهی و شیمیایی
  7. آبمیوه فروشی ها، کافی شاپ ها، هتل و رستوران ها
  8. کارخانجات صنعتی (در راستای خنکسازی سریع حجم زیاد آب آشامیدنی برای کارکنان)
  9. قنادی ها (خنکسازی گرمای بالای خمیرها در پروسه‌ی بعمل آوری)
  10. انواع آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و پژوهشی
  11. مراکز زیبایی و مراقبت پوستی

قیمت یخساز پودری

قیمت یخساز پودری به دلیل شکل ظاهری متفاوت و طراحی خاص آن، بالاتر از دیگر مدلها می‌باشد البته در ایران همپای مدلهای پولکی قیمت‌گذاری میشود. قیمت یخ ساز پودری و سایر انواع مدل‌های دستگاه تولید یخ بر اساس فاکتورهای زیر تعیین میشود:

  • ظرفیت تولید یخ (مهمترین عامل تعیین قیمت)
  • نوع جنس بدنه خارجی
  • جنس بدنه و جداره‌های داخلی. (در راستای کاهش هزینه ساخت، از متریال گالوانیزه گرم با پوشش ضدزنگ استفاده میشود.)
  • نوع اتصال مخزن (مخزن دستی یا قابلیت اتصال به لوله کشی آب شهری)
  • مدل و توان قطعات مهم. (کندانسور، ترموستات، کمپرسور، اواپراتور و…)
  • وجود یا عدم وجود سیستمهای هوشمند
  • قدرت و جنس تیغه‌های دستگاه. (مثلاَ نوع تیغه‌ها موجب شده است که قیمت دستگاه یخساز پودری مقداری بیشتر از مدلهای پولکی باشد) و…

سیستم‌های یخ ساز پودری در ظرفیتهای 50 تا 10000 کیلویی با مخزن/یا بدون کندانسور موجود است. پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین حجم این دستگاه، یخساز پودری 100 کیلویی است زیرا مجهز به سیستم تمام اتوماتیک بوده و بدون دخالت دست یخ تولید می‌کند. همچنین دارای عایق مناسب، سیستم هشدار دهنده و ظاهری شیک و زیبا می‌باشد.

به یاد داشته باشید که مدلهای 200، 300 و 400 کیلویی نیز بدلیل بالارفتن حجم درخواستهای خریدشان، هم‌اکنون در انبارهای شرکت تجهیز گستر بصورت آماده تحویل، نگهداری می‌شوند.

کاهش یا افزایش قیمت ارز نیز، دیگر عامل مهم در تعیین قیمت یخ ساز پودری بشمار میرود. مجموعه تجهیز گستر، یک تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی معتبر است و همواره سعی دارد تا با خرید کلی مواد اولیه و متریالهای مورد نیاز بدنه، معضل نوسانات دلاری را تا حد امکان دفع نماید.

لیست قیمت دستگاه یخساز پودری

لیست قیمت یخسازهای پودری

ضمناَ امکان طراحی و تولید یخساز پودری در ظرفیتهای محدود نیز وجود دارد. شما میتوانید ظرفیت مورد نیازتان را به کارشناسان شرکت تجهیز گستر اعلام نموده و سفارشتان را ثبت کنید. با توجه به تمامی این عوامل، پیشنهاد میکنیم جهت کسب اطلاع از شرایط خرید و قیمت دستگاه یخساز پودری با کارشناسان فنی مجموعه تجهیز گستر خاورمیانه تماس حاصل نمایید.

مقایسه قیمت یخساز پودری و پولکی

مقایسه قیمت یخسازهای پودری و پولکی

قیمت یخساز پودری و یخساز پولکی با توجه به شباهت کامل مکانیزم این دو مدل، تقریباَ یکسان است. البته زیبایی ظاهری و تفاوت تیغه‌ها موجب شده است که قیمت یخساز پودری اندکی بیشتر از مدلهای پولکی باشد. این میزان تفاوت با توجه به تصویب هیئت مدیره شرکت تجهیز گستر خاورمیانه، برای کارفرمایان و مشتریان عزیز و گرامی در ظرفیتهای بالا لحاظ نمیشود.

کارشناسان همواره تأکید دارند که به منظور نگهداری مناسب یخهای پودری، بهتر است از محیطی با محدوده دمایی «1.5 الی 10 درجه سانتیگراد» بهره گرفته شود. چنانچه دما بیشتر از این محدوده باشد، یخها سریعاَ ذوب میشوند. کاهش دما تا میزان صفر درجه سانتیگراد نیز میتواند یخ پودری را به توده‌های ضخیم نامناسب تبدیل کند.

مقایسه قیمت یخساز پودری و حبه‌ای

بطور کلی قیمت یخساز پودری گران تر از مدلهای یخ ساز حبه‌ ای می‌باشد. در حقیقت با توجه به پارامترهایی نظیر:

  • تیغه قدرتمند
  • ابعاد بیشتر
  • امکان ساخت در ظرفیتهای بالاتر
  • مکانیزم خاص تر،

قیمت یخ سازهای پودری بیشتر از مدلهای حبه‌ای است. البته این مسئله به معنای بهتر بودن مدلهای پودری نیست. جالب است بدانید که به دلیل تولید یخهای شکیل حبه مانند، قیمت کمتر و ابعاد کوچکتر، مدلهای حبه‌ای دارای تقاضای بسیار زیادی در بازار می‌باشد. آمار بیشترین مدل یخسازهای وارداتی نیز به نام مدلهای حبه‌ای ثبت شده است.

انواع یخساز پودری

همانند تمامی مدلهای ماشین‌های یخساز، دستگاه یخساز پودری نیز در ظرفیتهای مختلفی تولید میگردد. همچنین یخ‌سازهای پودری در دو مدل خانگی (کوچک) و صنعتی (بزرگ) قابل تولید هستند. مدل‌های خانگی تا ظرفیت 100 کیلو در شبانه روز یعنی 4 کیلو در ساعت را شامل می‌شوند. از ظرفیت 120 کیلو به بالا را می‌بایست در دسته یخسازهای صنعتی قرار داد و هدف ما در ادامه این مطلب نیز معرفی یخسازهای پودری صنعتی می‌باشند.

ویژگیهای کلی این دستگاه‌ها کاملاَ شبیه به یکدیگر می‌باشد. اما مسلماَ با افزایش ظرفیت دستگاه، مواردی همچون: ابعاد و اندازه، توان کمپرسور و موتور، وزن و… نیز افزایش خواهد یافت. در ادامه به بررسی اجمالی برخی از این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

برخی از صنایع بجای استفاده از یخساز پودری، یک دستگاه یخساز قالبی بهمراه یک دستگاه یخ خرد کن خریداری می نمایند. بدلیل بهداشتی بودن مدل‌های کریستالی (پودری) نسبت به مدل قالبی و یک دستگاه یخ خرد کن و البته عدم نیاز به نیروی کار پیشنهاد ما استفاده همین دستگاه‌های تولید یخ پودری است.

یخ ساز پودری 50 کیلویی

یخ ساز پودری 50 کیلویی

این نوع دستگاه یخساز پودری دارای توان تولید 50 کیلوگرم یخ به شکل رشته‌های نازک در شبانه روز است. تمامی مدلهای یخساز پودری 50 کیلویی، 100 کیلویی و…، دارای سیستم سیگنال فلوتری می‌باشند. یعنی پس از پر شدن مخزن تولید یخ، سیگنالی به موتور ارسال میشود و دستگاه به حالت نیمه خاموش (آماده به کار) در می آید. با این اتفاق، دیگر هیچگونه برق و آب اضافی مصرف نمی‌شود. البته بایستی بدانید که برای مدت زمان طولانی، مخزن این تجهیزات قادر است تا بین 20 الی 25 کیلوگرم یخ را در خود نگه دارد.

به لحاظ مشخصات فنی، وزن یخ ساز پودری 50 کیلویی معادل 60 کیلو گرم است. همچنین ابعاد این دستگاه معادل 50 * 55 * 85 می‌باشد. توان کمپرسور یخساز پودری 50 کیلویی نیز 3.1 اسب بخار خواهد بود.

دستگاه یخ ساز پودری 100 کیلویی

یخساز پودری 100 کیلویی

همانگونه که از نامشان پیداست، توان تولید یخ پودری این دستگاه‌ها 100 کیلوگرم در طی شبانه روز می‌باشد. مخازن این دستگاه‌ها قادرند تا بصورت یکجا، 35 الی 40 کیلوگرم یخ را در خود نگهداری کنند.

یخ ساز پودری ظرفیت 100 کیلوگرم دارای وزنی در حدود 64.5 کیلوگرم است. ضمن اینکه دارای ابعادی معادل 55 * 55 * 115 سانتیمتر می‌باشد. توان کمپرسور یخساز پودری 100 کیلویی معادل 2.1 اسب بخار است. همچنین بسته به استفاده از کمپرسورهای ایتالیایی و فرانسوی و یا داخلی، قیمت یخسازها میتواند بسیار متفاوت شود. قیمت جالا حاضر یخساز پودری 100 کیلویی از 120 میلیون تومان آغاز و تا 250 میلیون تومان ادامه دارد.

وزن این دستگاه در حدود 88 تا 91 کیلوگرم می باشد و بصورت ایستاده روی زمین می نشیند. برق مورد نیاز برای راه اندازی یخساز پودری 100 کیلویی تک فاز بوده و یکی از معتبرترین برندهای اروپایی یخ‌ساز پودری صد کیلویی، برمای ایتالیا می باشد.

یخساز پودری 200 کیلویی

دستگاه یخساز پودری 200 کیلویی نیز قابلیت تولید 200 کیلوگرم یخ را در 24 ساعت دارد. انواع ماشین‌های تولید یخ از زمانی که روشن میشوند، قادرند که به شکل مستمر به تولید یخ بپردازند. همچنین این یخسازهای پودری دارای ویژگیهای مشترک زیر می‌باشند:

  • بدنه‌های داخلی و خارجی استیل، گالوانیزه یا کامپوزیت آلومینیوم
  • امکان کنترل دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک با نصب تابلو برق
  • دارای سیستم هشدار دهنده در هنگام بروز مشکل یا پر شدن مخزن نگهداری.
  • مجهز به سختی گیر، دستگاه تصفیه آب، پروانه و تسمه
  • برخورداری از شیرآلات برقی دانفوس
  • امکان تبدیل آبهایی با دمای تا مثبت 20 درجه سانتیگراد به پودرهای یخ
  • قابلیت استفاده از انواع یخساز پودری در دمای محیطی 30 درجه سانتیگراد
  • تعبیه سیستمهای حفاظت الکتریکی.
  • کمپرسور از جنس تکامسه یا کالترون
  • دارای خروجی جهت خارج کردن آبهای اضافی موجود در کف مخزن
  • برق مورد استفاده در یخساز پودری 200 کیلویی نیز همچون مدل 100 کیلویی تکفاز می باشد.

یخساز پودری 500 کیلویی

طول یخساز پودری 500 کیلویی شرکت تجهیز گستر خاورمیانه بعنوان حرفه ای ترین مجموعه ساخت دستگاه‌های تولید یخ پودریدر ایران معادل 1.5 متر، عرض آن 55 سانتیمتر و ارتفاع 1.5 متر می‌باشد. خوشبختانه این ظرفیت در هر دو مدل تک‌فاز و سه فاز قابلیت تولید دارد.

یخ پودری تولید شده در این مدل بصورت برون ریز بوده و داخل مخزن 200 کیلویی نگهداری یخ ریخته می شود. چنانچه نیاز دارید دستگاه تولید یخ پودری 500 کیلویی در شبانه روز را بصورت درون ریز تهیه نمائید کافی است بهنگام سفارش خرید این مطلب را به همکاران من گزارش نمائید. کندانسور مورد استفاده در یخساز پودری 500 کیلو در شبانه روز می تواند هواخنک و آب خنک باشد. سایر مشخصات فنی دستگاه یخ‌ساز پودری 500 کیلویی به شرح زیر است:

  • کمپرسور از جنس تکامسه یا کالترون
  • ظرفیت تولید 500 کیلو یخ پودری کاملا بهداشتی در مدت 24 ساعت
  • تابلو تمام برق اتومات
  • اپراتور برنجی یا مسی
  • اپراتور برنجی یا قلع
  • فن پروانه الکتروژن
  • کارکرد کاملا اتومات و قابلیت توقف خودکار در صورت پر بودن قالب ها
  • پمپ ایرانی با اورلود
  • سیستم هشدار دهنده تیغه، پروانه و تسمه
  • عایق بدنه پلی اورتان تزریقی
  • نمایشگر دیجیتال ضد آب
  • برخوردار از شیرآلات برقی دانفوس
  • بدنه داخلی از جنس مونوپلاستیکی بهداشتی و بیرونی از جنس استیل غیر مغناطیس نگیر

یخساز پودری 1000 کیلویی

این مدل دستگاه تولید یخ پودری (کریستالی) دارای 2 متر طول، 60 سانیتمتر عرض و 1.75 متر ارتفاع می باشد. برق مورد نیاز آن 3 فاز بوده و در هر 24 ساعت 1000 کیلو پودر یخ تولید نموده و داخل مخزن نگهداری یخ می ریزد که کاربر می تواند با پاروی یخ نسبت به برداشت آن اقدام کند.

وزن یخ‌ساز پودری 1 تنی در حدود 225 تا 235 کیلو بوده و بهترین برند اروپایی این ظرفیت از یخ‌سازهای کریستالی، مارک اسکاتمن می باشد که به همراه کندانسور عرضه می گردد. دمای آب ورودی به این دستگاه حداکثر 25 درجه سانتیگراد و دمای محیط کاری آن حداکثر 38 درجه سانتیگراد خواهد بود. در اغلب موارد یک مخزن نگهداری یخ پودری 250 تا 300 کیلویی به همراه دستگاه عرضه می شود.

دستگاه یخساز پودری 3000 کیلویی

دستگاه یخساز پودری 3000 کیلویی قادر است تا در طول شبانه روز، در حدود 3 تن یخ تولید کند. گاز مبرد بکار رفته در غول‌های یخساز 3000 کیلویی نیز کاملاَ مشابه با ظرفیتهای پایین است. بطوریکه در تمامی دستگاه‌های یخساز از گاز مبرد فرئون R404A استفاده میشود. این یخسازها با توجه به قدرت خود، با تک سیلندر به امر ساخت یخ مشغول می‌باشند. همچنین کمپرسورهای بکار رفته در این تجهیزات، بایستی با توان بین 7.5 تا 8.5 اسب بخار باشد.

ضمناَ طبق استانداردها پیشنهاد میشود که برای اتصال یخساز پودری (با ظرفیت زیاد) به لوله کشی آب شهری، استانداردهای لوله کشی رعایت شود. چنانکه برای لوله‌های خروجی و ورودی، ابعاد زیر رعایت شود:

  1. لوله‌های خروجی جریان آب 24 میلی متری
  2. لوله‌های ورودی جریان آب 34 میلی متری

مزایای یخساز پودری

مزایای یخ ساز پودری

انواع یخساز پودری از ویژگیها و مزایای گسترده ای سود می برند. ویژگیهایی که موجب استقبال و تقاضاهای بسیار زیاد برای خرید یخ ساز پودری در سالیان اخیر شده است. از جمله این مزایای جذاب میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بدنه مستحکم
  2. سیستم سرمایشی عالی برای تولید مستمر توده‌های یخ
  3. جداره‌های داخلی و بدنه بیرونی ضد زنگ استیل
  4. مناسب بودن قیمت یخساز پودری
  5. حفظ کیفیت مواد غذایی، خمیرها و مواد شیمیایی – بهداشتی
  6. مصرف انرژی کم
  7. تولید یخهای پودری باکیفیت. (بدون ایجاد چسبندگی و تشکیل توده‌های یخ غیرقابل استفاده و حجیم)
  8. قابلیت نصب و اجرای بسیار ساده و سریع
  9. امکان دسترسی آسان به مخزن تولید به جهت تخلیه یخهای پودری
  10. سهولت در جابجایی و حمل و نقل
  11. امکان طراحی و ثبت سفارش در ظرفیتهای تولید متنوع
  12. ایجاد سطح تماس وسیع تر یخهای پودری؛ در مقایسه با تمامی مدلهای دیگر
  13. عدم نیاز به تعمیرات خاص
  14. سیستم خودکار خاموش شونده یخساز پودری. (در صورت پر شدن مخزن و تکمیل ظرفیت تولید)
  15. عایق بندی جداره‌های مختلف دستگاه به منظور جلوگیری از اتلاف حرارتی
  16. عدم اشغال فضای زیاد
  17. سر و صدای بسیار کم

بهداشت بالای یخهای تولیدی با یخساز پودری

تا چند دهه پیش، اساس استفاده از یخ در مقیاس بسیار زیاد برای تمامی کاربری‌ها به یک گونه بود که قالب‌های بزرگ یخ در شرکتهای یخسازی تولید میشدند و با ماشین به کارخانجات و دیگر مکانهای مورد نیاز انتقال پیدا میکردند. پس از تخلیه قالبهای بزرگ یخ در مقصد، با استفاده از کاردک‌هایی خاص، قالبهای بزرگ به قطعات یخ کوچک فاقد شکل مناسب و دارای زوایای تیز تبدیل می شدند. به علاوه اینکه دستهای کثیف نیروهای انسانی و آلودگیهای فرآیند حمل و نقل، همواره برای تهدید سلامت انسان در کمین بودند.

اما امروزه به برکت وجود انواع دستگاه‌های یخ‌ساز (یخساز پودری، پولکی، حبه‌ای و…) تولید یخ در نهایت بهداشت انجام می پذیرد. این مسئله از لحاظ بهداشتی، از چند جهت حائز اهمیت است:

  1. آب تصفیه شده و فاقد املاح مضر در دستگاه وارد میشود. همچنین دستگاه‌ها عمدتاَ دارای سیستم تصفیه کننده آب نیز هستند.
  2. میزان دخالت انسانی و سرایت آلودگی به قطعات یخ یخساز پودری، به کمترین حالت خود رسیده است.
  3. قطعات یخ در فرمهای دلخواه و بدون زوایای تیز تولید میشوند. در حقیقت تیغه‌های خودکار جای کاردک‌های آلوده افراد را گرفته اند.

ساختمان یخ‌ساز پودری

اجزا و بخشهای مختلف یخساز پودری

مهمترین قطعات، سیستمها و بخشهای تشکیل دهنده‌ یک دستگاه یخساز پودری عبارتست از:

  • کندانسور یخساز: با استفاده از کندانسور، گازهای تبرید به میزان دمای موردنظر برای میعان میرسند. بنابراین گاز به نقطه ای از سرما میرسد که به مایع تبدیل شود.
  • کویل مسی: مخزن نگهدارنده گازهای مبرد فرئون
  • کمپرسور: چرخاننده و هدایتگر گاز تبرید به سمت کندانسور و اواپراتور می‌باشد. با افزایش ظرفیت و قدرت یخساز پودری، توان کمپرسور نیز باید بیشتر شود.
  • اواپراتور یخساز پودری: قطعه ایست که به منظور گرماگیری فضای داخل دستگاه نصب میشود. اساس وجود تونل انجماد بر مبنای حضور گاز مبرد و گرماگیری اواپراتور است.
  • بدنه بیرونی: بدلیل مقاومت ضربه ای و ضد اکسیداسیونی عالی، در 99% موارد از جنس استیل استفاده میشود. (استنلس استیل 304 یا 316)
  • بدنه داخلی: عمدتاَ از یکی سه متریال استیل، گالوانیزه آبکاری شده و یا کامپوزیت آلومینیوم
  • الکتروموتور و الکتروگیربکس: قطعات مهمی که در راستای ایجاد و انتقال توان و انرژی فعالیت میکنند.
  • مخزن نگهدارنده یخ: یخها پس از تولید در مخازن نگهدارنده ذخیره می‌شوند. یخهای تولید شده بوسیله‌ی یخساز پودری به گونه ای هستند که با قرار گیری بر روی هم، به توده‌های ضخیم و ناکارآمد تبدیل نمی‌شوند.
  • سیستم پالایش املاح آب ورودی: بطور خودکار، آبهای ناخالص را تصفیه می‌کند.
  • شیر تنظیم و لوله‌های وارد کننده آب
  • سنسور مخزن: چنانچه ظرفیت مخزن کاملاَ یا تا سطح خاصی پر شود، بوسیله‌ی فلوتری سیگنالی به موتور ارسال میگردد. بلافاصله پس از ارسال سیگنال، دستگاه در حالت استندبای و بدون فعالیت قرار میگیرد. بنابراین در مصرف آب و انرژی صرفه جویی می‌شود.

جنس بدنه دستگاه یخ ساز پودری

جنس بدنه دستگاه یخساز پودری

یکی از ویژگیهای مشترک انواع دستگاه‌های تولید یخ صنعتی، استفاده از متریال استیل استنلس در بدنه خارجی آنهاست. همچنین در دیواره‌ها و بدنه داخلی نیز از متریال استیل یا گالوانیزه استفاده میشود. چنانچه از گالوانیزه در بدنه داخلی دستگاه یخساز پودری بهره گرفته شود، بایستی لایه‌های ضدزنگ در دور آن تعبیه گردد. استفاده از گالوانیزه میتواند موجب کاهش هزینه‌های تولید و کاهش قیمت یخساز پودری شود.

استیل استنلس بکار رفته در تولید این تجهیزات میتواند از گریدهای 304 یا 316 باشد. البته جنس استیل یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن شکیل شدن ظاهر یخسازهای صنعتی است. زیبایی متریال استیل میتواند منجر به تولید دستگاه‌های یخ سازهایی با ظاهر مناسب شود. در چنین شرایطی امکان استفاده از یخ ساز پودری در دکوراسیونهای آشپزخانه ای و رستورانهای صنعتی فراهم تر خواهد بود؛ و هیچگونه نگرانی در رابطه با خراب شدن ظاهر فضاهای لوکس وجود ندارد.

بدنه یخسازهای پودری میبایست حتما عایق باشد. عایق بودن بدنه و جداره‌های انواع یخساز صنعتی، از جمله مدلهای «پودری» از چند جهت دارای اهمیت است:

  • میزان اتلاف حرارت را به نزدیک صفر می رساند.
  • با عایق بندی مناسب بدنه‌ها و حفظ سرمایش، به صرف انرژی و برق کمتری نیز برای تولید نیاز است.
  • عایق بندی مناسب موجب میشود که حتی در صورت قطعی برق نیز دستگاه بدون افت راندمان به کار خود ادامه دهد. زیرا سرما به خوبی در تونل انجماد حفظ خواهد شد.
  • چنانچه میزان اتلاف انرژی در هر گونه یخساز پودری بالا باشد، قطعات و سیستمهای تبرید بایستی با فشار کاری بیشتری به تولید بپردازند. در نتیجه امکان فرسودگی و استهلاک قطعات تا حدودی افزایش می یابد و این یعنی که میزان هزینه‌هایتان افزایش یافته و باید چندباره دست در جیبتان کنید!

عایقکاری بدنه دستگاه‌های یخساز

نصب یخساز پودری

نصب دستگاه یخساز پودری همچون سایر دستگاه‌های تولید یخ در واقع تابع هیچگونه اصول خاصی نبوده و بسیار راحت است. نصب یخ‌سازهای پودری صرفا نیاز به آب و برق دارد. در زمینه نصب یخساز پودری، یا مدلهای مشابه دیگر، باید به چندین نکته ابتدایی توجه داشت:

  1. دستگاه یخ ساز را به شکل کج و ناصاف بر روی هیچ سطحی قرار ندهید.
  2. یخسازهای با ظرفیت بالا، دارای ابعاد بزرگتری نیز می‌باشند. لذا به منظور دسترسی راحت به مخازن و درب دسترسی درونی، دستگاه را به گونه ای جانمایی کنید که این نقاط به دیوارها نچسبند.
  3. به منظور نصب یخسازهای پولکی، حبه‌ای و پودری به راحتی کافی است که دستگاه‌ها را به برق تکفاز شهری متصل کنید. در حالیکه مدلهای یخساز قالبی با توجه به مکانیزم سنگین‌تر خود، بایستی به برق 3فاز صنعتی متصل شوند.
  4. سیستمهای دستگاه را بررسی کنید. اگر دستگاه یخ ساز دارای تصفیه‌ساز خودکار باشد، آب ناخالص را نیز میتوان وارد دستگاه نمود. اما چنانچه دستگاه فاقد سیستم تصفیه اتومات باشد، بهتر است آب تصفیه شده به دستگاه ریخته شود.
  5. دستگاه یخ ساز پودری ممکن است فاقد خروجی لوله کشی به آب شهری باشد. در این صورت باید مخزن دستگاه را به صورت دستی (با آب) پر کنید.

خرید یخساز پودری

خرید یخ ساز پودری

خرید دستگاه یخساز پودری بایستی با دقت کافی و بر پشتوانه کسب اطلاعات تکمیلی صورت گیرد. در واقع چنانچه به خرید دستگاهی ضعیف اقدام کنید، گویی بخشی از پول خود را دور انداخته و با دست خود به چاله‌ی دردسرها و تعمیرات پیاپی پرت شده‌اید!!. لذا در خرید یخ ساز پودری مناسب به نکات زیر توجه نمایید.

  • شرکت معتبر، خلاق و باکیفیت!!. بلــــه… مهمترین و ابتدایی ترین گام در مسیر خریدی مناسب، رجوع به سازندگان معتبر است. چرا که هم محصول باکیفیت تولید کرده و هم ضمانت نامه و خدمات پس از فروش معتبر ارائه می نمایند.
  • متناسب با نیازهای خود، ظرفیت مورد نظرتان را برای خرید یخساز پودری سفارش دهید.
  • فراموش نکنید که بدنه‌های داخلی و خارجی یخ ساز پودری باید در اولویت اول ضد زنگ باشند. همچنین در برابر ضربه و ترک برداری نیز مستحکم باشند.
  • اطمینان حاصل نمایید که سیستم سرمایشی دستگاه مورد نظر، قوی و بدون افت راندمان باشد.
  • میزان مصرف انرژی و برق دستگاه‌های یخ ساز را جدی بگیرید.
  • حتماَ دارای استانداردهای تولید باشد.

سازنده یخ‌سازهای پودری

دستگاه یخ‌ساز پودری

مجموعه تجهیز گستر خاورمیانه نامی آشنا برای تمامی صنعتگران و کارفرمایان خریدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع یخ سازهای صنعتی محسوب میشود. طراحیهای نوین، متریالهای باکیفیت، سیستمهای پیشرفته، بدنه‌های قدرتمند، لیست کامل و قیمت مقرون بصرفه، ویژگیهای همه جانبه ایست که موجب اعتماد همیشگی شرکتها و صنایع بزرگ کشور به شرکت تجهیز گستر خاورمیانه شده است.

به عبارتی هر دستگاه و لوازمی که به کسب و کارهای رستورانی، فست فودی و آشپزخانه‌های صنعتی مربوط باشد، توسط مهندسین برجسته و نخبه مجموعه تجهیز گستر طراحی و تولید میشود. انواع یخساز پودری، پولکی، حبه‌ای، رستورانی و قالبی نیز در همین قاعده جای داشته و توسط عوامل تولید این شرکت، ساخته میشوند. به منظور خرید انواع یخ ساز پودری و دیگر مدلهای صنعتی، کافی است با مشاوران برجسته شرکت تجهیز گستر تماس حاصل نمایید. (مشاوره رایگان)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.8]
  1. سلام ما مغازه ماهی فروشی هستیم در بوشهر. چند تا مغازه هستیم که تا حالا صرف می کرد یخ رو بصورت قالبی بخریم بیاریم پودرش کنیم. الان نمی صرفه این کار. اگر ما روزی 300 کیلو یخ پودری بخواهیم قیمت یک دستگاه یخ ساز پودری 300 کیلویی چند است؟

  2. سلام . قیمت محصولات متاسفانه ساعتی شده. مخصوصا چون استیل دیگه با ارز 4200 تومانی وارد میشه قیمتش ثابت نیست. فردا خدمت شما تماس خواهیم گرفت و قیمت یخساز پودری سیصد کیلویی با آپشن های کاستن ظرفیت ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *