هنی پنی

دستگاه هنی پنی برای اولین بار بیش از 50 سال پیش در صنعت خدمات غذایی معرفی و استفاده شد. سرخ کن تحت فشار با مدت زمان پخت سریع تر و دما کمتر، غذای با کیفیت و طرد ارائه می دهد. این سرخ کن رطوبت و طعم غذا را حفظ می کند و می توانید غذایی با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهید.

کسب و کار رستورانی مساله ای رقابتی می باشد. رقابتی که اکنون و با وضع اقتصادی موجود بسیار سخت و پیچیده شده است. اما با این حال باز هم کسب و کار بسیار سود آور و پر رونقی می باشد. رعایت کردن یک سری نکات از شکست های احتمالی شما در این پیشه جلوگیری خواهد کرد.

مردم به رستورانها می روند تا هنگام لذت بردن از غذا لحظات به یاد ماندنی را با دوستان و خانواده خود صرف کنند. برای تهیه و آماده کردن یک غذای با کیفیت و رضایت مشتریان مهم است که از تجهیزات پیشرفته و مدرن در آشپزخانه صنعتی یا رستوران شما استفاده شود. دستگاه هنی پنی یک از تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که امروزه در بسیاری از کسب و کار ها الزامی و ضروری است.

هنی پنی چیست؟

هنی پنی چیست؟

هنی پنی روشی کم مصرف و بهینه برای غذاهای سرخ شده با مقادیر بالا است که بسیار کارآمد و ایمن است. یکی از تجهیزاتی که شما می توانید در فست فودهای حرفه ای که سوخاری سرو می کنند مشاهده کنید، سرخ کن هنی پنی می باشد.

مزایای دستگاه هنی پنی

بی شک این دستگاه سلطان بی بدیل سوخاری در تمام دنیاست. شاید بتوان ویژگیهای این دستگاه را در موارد زیر تلقی نمود:

  • مشعل توزیع حرارت فوق العاده
  • سیستم الکترونیکی بی نظیر
  • فیلتر نمودم آسان
  • ستینگ پرکاربرد
  • پمپ قدرتمند

البته از سایر ویژگی های آن می توان به وجود خدمات پس از فروش، لوازم یدکی کافی و تعمیرکاران خبره برای آن نام برد. این دستگاه در مدلهای مختلف وجود دارد.

آشنایی بیشتر با سرخ کن هنی پنی

سرخ کن هنی پنی جهت پخت مرغ سوخاری و مرغ کنتاکی استفاده می شود. در واقع یکی از خطوط اصلی هر فست فود مدرن و پیشرفته ای خط تولید مرغ سوخاری می باشد. برای این که شما بتوانید در فست فود یا رستوران خود مرغ سوخاری را داشته باشید، نیازمند به سرخ کن هنی پنی هستید.

شاید علاقمند باشید در مورد سرخ کن صنعتی که بمنظور سرخ کردن سیب زمینی استفاده می شود نیز اطلاعات کسب کنید.

این سرخ کن ها برای اینکه بتوانند وظایف خود را به صروت عالی انجام دهند باید مجهز به سیستم فشار باشند، یعنی مرغ سوخاری تحت فشار پخته شود. پخته شدن مرغ سوخاری تحت فشار باعث می شود که شما مرغ نرم و پخته شده را داشته باشید.

بدنه دستگاه هنی پنی تمام استیل بوده و با گاز کار می نمایند. همچنین این دستگاه ها دارای فیلتر روغن داخلی بوده که جهت تصفیه روغن پس از پخت استفاده می شود و شامل صفحه کنترل کامپیوتری بر روی دستگاه است که امکان پخت های متفاوت در زمانهای مختلف و با حرارتهای گوناگون را ارائه می دهد.

پمپ تسویه روغن جهت استفاده بهینه از روغن مرغ که معمولا به صورت پولکی تهیه می شود و بخشی از آرد آن درون دستگاه ریخته می شود می باشد. این آرد مسبب اصلی سیاه شدن روغن است که شما می توانید بعد از پنج بار پخت، یکبار دستگاه هنی پنی را فیلتر نموده و آرد را از آن جدا کنید که این عمل باعث بالا رفتن طول عمر و استفاده روغن در سرخ کن هنی پنی می گردد.

دستگاه هنی پنی مجهز به سیستم تصفیه روغن است و همچنین دارای سیستم امنیتی مکانیکی، الکتریکی و قابلیت منحصر به فرد قفل درب می باشد. بدین صورت که تا فشار مخزن به psi1 نرسد درب دستگاه باز نمی شود.

سرخ کن کنتاکی هنی پنی دارای بدنه ای از استیل ضد زنگ و دربی از آلیاژ آلومینیوم سبک اما قوی هستند. مصرف انرژی کم و قابلیت سوخاری در دمای پایین، مصرف روغن بسیار کم به علت وجود فشار، استفاده از فیلتر روغن، بدون پمپ و تابه جداگانه، قابلیت تنظیم برای پخت و پز پیشرفته، سرخ کردن سریع، مدیریت و فیلتر روغن از قابلیت ها و امکانات دستگاه هنی پنی شرکت تجهیز گستر خاورمیانه به شمار می رود.

نحوه استفاده از سرخ کن هنی پنی

غذاهایی که با استفاده از سرخ کن هنی پنی تهیه می شوند، چربی کمتری دارند. در نتیجه وجود چربی کمتر، ماندگاری و طعم غذاها افزایش می یابد. با بهره گیری از سرخ کن هنی پنی کسب و کار شما موفقتر و کارها آسانتر و راحت تر انجام می شود.

با قرار دادن غذا در روغن داغ و با بسته شدن درب دستگاه، یک محیط پخت تحت فشار ایجاد می شود که موجب پخت یکدست غذا می شود و دستگاه طوری طراحی شده است که روغن را همیشه در شرایط عالی نگه می دارد.

برای پخت و تهیه مرغ سوخاری ابتدا مرغ ها را با توجه به نیاز روزانه داخل شوتینگ و یا سبد سرخ کن هنی پنی قرار داده و درب آن را ببندید و با چرخاندن دسته بالای و توپ قرمز که در بالای دستگاه وجود دارد و سپس با فشار دادن یک دکمه عملیات پخت و تهیه مرغ سوخاری شروع می شود. با استفاده از دستگاه هنی پنی می توان تعداد زیادی مرغ سوخاری را در کمتر از 11 دقیقه تهیه کرد. مرغ را با فشار یک بار در مدت 10 و نیم دقیقه در دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) بپزید. سپس بدون فشار به مدت 30 ثانیه در دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) بپزید.

اجزاء دستگاه هنی پنی

با این حال، تجهیزات و اجزاء هنی پنی به طور کامل برای عملکرد عالی تولید و طراحی می شود که موجب استفاده بهینه از آن شده است. از اجزاء مهم دستگاه هنی پنی می توان به موارد زیر توجه کرد:

  • دریچه اطمینان
  • فشار سنج
  • دریچه هوا
  • کنترل پنل
  • سبد سرخ کردن
  • قفل درب

طراحی سرخ کن هنی پنی

طراحی سرخ کن هنی پنی

عوامل موثر در طراحی سرخ کن هنی پنی را در ادامه تشریح خواهیم نمود. سرخ کردن یک فرآیند بسیار انرژی بر است اما امروزه به منظور کاهش انرژِی و پخت و پز سالم تر دستگاه‌های نوین و کارامدتری تولید و طراحی شده است. یکی از این محصولات و تجهیزات سرخ کن هنی پنی است که به صورت ویژه ای طراحی شده است که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، عملکرد فوق العاده ای را دارد که استفاده از آن بسیار راحت و آسان است.

این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که از روغن کمتری برای پخت و پز استفاده می کنند.

فاکتورها و عوامل مختلفی برای طراحی سرخ کن هنی پنی وجود دارد که شامل: ظرفیت و ابعاد، روش پخت و پز و گرم کردن روغن، مدت زمان پخت و … می باشد. همچنین این دستگاه از بدنه استیل ساخته شده است که سطح آن ها کاملا عایق حرارتی و صیقلی است و در برابر خوردگی و ضربه مقاوم می باشند.

مزایای سرخ کن هنی پنی

مزایای سرخ کن هنی پنی

در بسیاری از زنجیره های غذایی در سراسر جهان، سرخ کن های هنی پنی مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.

بکارگیری از این محصول موجب تهیه و ارائه غذاهای خوشمزه و سالم می شود و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه ها، روغن، و حتی نیروی انسانی می گردد.

همانطور که ذکر شد از ساخت و معرفی این دستگاه‌ها حدود 50 سال می گذرد که تا به امروز موفق شده است نظر بسیاری از کسب و کارها به ویژه رستوران ها و فست فودها و … را به خود جلب کند. سرخ کردن تحت فشار و سرخ کردن معمولی روشهای پخت و پز تقریبا مشابهی هستند، اما در روش تحت فشار درب دستگاه محیط تحت فشاری را برای پخت و پز غذا ایجاد می کند. این روش پخت، کیفیت و طعم غذا را به خوبی حفظ می کند و می تواند در حجم بالا و با سرعت بیشتری فرایند پخت و پز را انجام دهد.

زمان پخت سریع تر

همانگونه که اشاره شده است، فرایند و زمان پخت و پز در این دستگاه ها بسیار کم تر از سایر روش ها است. به عبارتی شما می توانید در کمترین زمان، تعداد زیادی مرغ سوخاری، کنتاکی و … را به افراد بیشتری ارائه دهید. همچنین در این دستگاه‌ها علاوه بر مرغ سوخاری، گوشت و غذاهای دریایی شامل: میگو، ماهی و … را می توانید تهیه و درست کنید.

کیفیت بهتر غذا

از مزایای مهم دیگر این دستگاه، پخت یکدست غذا و حفظ کیفیت مواد غذایی و طعم بهتر است. با استفاده از این محصول می توانید غذایی لطیف و خوشمزه به مشتریان خود ارائه نمایید.

روش پخت تمیزتر

سرخ کن هنی پنی، تمام بخارهای روغنی ایجاد شده از غذا را گرفته و به وسیله دریچه هوا که در بالای دستگاه قرار گرفته است، تخلیه می کند و سبب کاهش چربی و روغن، بوی بد در آشپزخانه و محیط کاری شما می شود. مدت زمان زیادی را می بایست صرف از بین بردن چربی و رغن تولید شده در حیطه کاری خود کنید که خوشبختانه طراحی و ساخت مدرن و مجهز این دستگاه‌ها تمامی این مشکلات و نگرانی ها را برطرف نموده و شما می توانید به راحتی و با خیال آسوده به انجام امور و کارهای دیگر بپردازید.

طعم عالی

این محصول از فناوری پیشرفته در پخت و پز مواد غذایی بهره می برد که زمان پخت سریع و طعم عالی را امکان پذیر می کند. از مهمترین مزایای این دستگاه‌ها، وجود تصفیه و فیلتر روغن است که این امر به افزایش طول عمر روغن کمک می کند.

کاهش هزینه های انرژی

از آنجایی که سرخ کن های هنی پنی، غذاهای گرم و خوشمزه را در دمای پایین تری تولید می کنند، انرژی کمتری مصرف می کنند و می توانند هزینه های عملیاتی را کاهش دهند.

نحوه کارکرد سرخ کن هنی پنی

غذاهای سرخ شده جزء اصلی ترین غذاها در منوی هر رستوران یا فست فود و حتی آشپزخانه‌های صنعتی است و همچنین غذاهایی مانند: مرغ سوخاری، سیب زمینی و … جزء غذاهای محبوب و پرطرفدار در دنیای امروزی است.

چنین غذاهایی را می توان با تجهیزات و دستگاه‌های مناسب و ساخته شده در این زمینه تهیه کرد. همانطور که گفته شد هنی پنی، یک سرخ کن تحت فشار است که برای پخت و پز انواع مرغ، گوشت و ماهی و … تولید شده است.

این دستگاه با راندمان بالا غذاهای سالم و خوشمزه را مهیا می کند و استفاده از این دستگاه می تواند امتیازی برای پیشرفت و موفقیت شما در کسب و کار شما محسوب شود. این سرخ کن نسخه ای از پخت و پز تحت فشار است. در طی سرخ کردن تحت فشار، گوشت و روغن به سرعت در یک محیط بسته و تحت فشار گرم می شوند. فرآیند سرخ کردن تحت فشار با سرخ کردن باز متفاوت است زیرا گوشت و مرغ در دمای کمتری سرخ می شود.

شرایط نگهداری سرخ کن هنی پنی

سرخ کن‌های هنی پنی یکی از بهترین تجهیزات و محصولات در صنعت خدمات غذایی است که با مدت زمان کم تر پخت، غذای با کیفیت تر و سالم تر ارائه می دهد. مانند هر دستگاه و تجهیزات دیگر، تمیز کردن و نگهداری مرتب از آن می تواند به افزایش طول عمر و عملکرد و راندمان دستگاه کمک کند.

در ادامه به نکاتی که برای تمیز کردن هنی پنی باید توجه شود اشاره شده است.

یک سطل آب گرم و محلول چربی‌ گیر را با هم مخلوط کنید. یک پارچه را در سطل مرطوب کنید و هر دو پانل جانبی و جلوی دستگاه را تمیز کنید. با یک پارچه جدید دستگاه را خشک کنید.

در حالت خاموش بودن دستگاه، مطمئن شوید که سبد آن خالی است، سپس آن را با آب داغ و چربی‌ گیر پر کنید. از یک برس بلند برای تمیز کردن سبد، المنت های حرارتی و پشت آن استفاده کنید.

عناصر حرارتی را با یک پارچه جدید خشک کنید. با یک پارچه، آب گرم و چربی‌گیر، بیرون و داخل سبد را پاک کنید و آن را با آب بشویید. با یک پارچه دیگر آن را خشک کنید. با یک پارچه مرطوب وآب گرم، فشار سنج، شیر تخلیه و محفظه را تمیز کنید.

طول عمر سرخ کن هنی پنی

در حقیقت با نگهداری صحیح و مرتب و بررسی سالانه و ماهیانه می توان عمر تجهیزات و دستگاه های خود را افزایش داد. تحقیقات و شواهد نشان داده است که سرخ کن هنی پنی می تواند بیش از 30 سال طول عمر مفید  داشته باشد.

مواردی مانند استاندارد بودن، مواد اولیه درجه یک، کیفیت دستگاه در افزایش طول عمر و ماندگاری دستگاه موثر است. به عبارتی اگر در ساخت و طراحی آنها از مواد درجه یک و قطعات و اجزاء با کیفیت بالا استفاده شده باشد، قطعا ماندگاری دستگاه افزایش خواهد یافت و همینطور برعکس.

از عوامل دیگری که در افزایش و ماندگاری دستگاه هنی پنی مهم و تاثیر گذار هستند عبارتند از: شرایط نصب، راه اندازی و استفاده صحیح و بهینه از دستگاه.

خرید دستگاه هنی پنی

هنی پنی

سرخ کن هنی پنی، تجهیزات صنعتی با کیفیتی هستند که غذای سالم و بهداشتی را تولید می کنند. علاوه بر غذایی بهداشتی، شما را در انجام سریع امور و کارها یاری می کند. انتخاب درست و صحیح سرخ کن هنی پنی یکی از مهم ترین اقدامات برای خرید و تهیه آن است که شامل عوامل گوناگونی است.

در ادامه به شرح پارامترهای مهم و تاثیرگذار در قیمت هنی پنی بمنظور انتخاب بهینه و خرید این دستگاه پرداخته ایم. هنگامی که قصد انتخاب و خرید یک سرخ کن هنی پنی برای کسب و کار و حرفه خود را دارید، باید آن را با توجه به نیاز رستوران و کسب و کار خود انتخاب و خریداری نمایید.

در واقع اینکه شما در یک شبانه روز چه میزان مشتری یا سفارش داشته باشید، پارامتری مهم در انتخاب صحیح سرخ کن هنی پنی می باشد. در ادامه به تشریح پارامترهای موثر در انتخاب و خرید دستگاه هنی پنی می پردازیم.

اندازه دستگاه هنی پنی

یکی از قابلیت‌های این دستگاه، تولید و ساخت در ابعاد و ظرفیتهای مختلف است. شما با توجه به محیط آشپزخانه و فضای دسترس و موجود، می توانید مناسبترین ظرفیت و ابعاد سرخ کن هنی پنی تحت فشار را انتخاب کنید.

انتخاب منبع انرژی

این سرخ کن ها با استفاده از برق یا گاز کار می کنند که عملکرد آنها متفاوت خواهد بود و هر کدام مزایای خاص خود را دارد. به طور مثال مدل سرخ کن هنی پنی گازی دارای مشعلهای با راندمان بالا است و سرخ کن های برقی راحت تمیز و جابجا می شوند.

بررسی امکانات سرخ کن هنی پنی

این سرخ کن ها دستگاه های پیشرفته ای هستند که از برنامه نویسی مدرنی برخوردار هستند، به طور مثال شامل سنسورهایی هستند که زمان و دمای پخت را کنترل و تنظیم می کنند و یا دارای تصفیه و فیلتر روغن هستند که سبب استفاده مجدد از روغن می شود همچنین برخی از آنها دارای برنامه از پیش تعیین شده هستند.

کیفیت دستگاه

همانطور که گفته شد کیفیت بالای دستگاه موجب افزایش طول عمر و ماندگاری دستگاه می شود، هنگام خریداری یک دستگاه هنی پنی حتما به استاندارد بودن و کیفیت دستگاه توجه نمایید تا در مدت زمان کم استفاده از دستگاه، مجبور به تعویض آن نباشید. هنگام خرید سرخ کن تحت فشار به خدمات پس از فروش و داشتن گارآنتی دقت نمایید.

قیمت دستگاه هنی پنی

قیمت دستگاه هنی پنی

قیمت نهایی سرخ کن تحت فشار علاوه بر پارامترهای اقتصادی و قیمت ارز به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. از جمله این فاکتورها می توان به ابعاد و ظرفیت دستگاه اشاره کرد که با افزایش ظرفیت و ابعاد قیمت دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

اگر دستگاه از راندمان بالا و استاندارد برخوردار باشد و همچنین از قطعات با کیفیت در ساخت هنی پنی استفاده شده باشد قیمت هنی پنی افزایش خواهد یافت.

ضمانت نامه و گارانتی نیز جز فاکتورهای مهم در قیمت گذاری نهایی دستگاه سرخ کن هنی پنی است.

امکانات پیشرفته دستگاه و نصب سنسورهای اندازه گیری نیز در قیمت دستگاه هنی پنی اهمیت دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *