ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در ساختار دارای سه لایه می باشد لایه بیرونی و درونی که از فلز با آلیاژ خاص بوده و عایق بین دو لایه و همچنین چسب مخصوصی که لایه بیرونی و درونی را به عایق متصل می کند؛ این ترکیب میان فلز و عایق موجب گردیده تا از لحاظ مقاومت مکانیکی ساندویچ پانل دارای مقاومتی مانند فلزات داشته باشد و از طرفی  نیز مانند دیگر عایق ها سبک و قابل انعطاف باشد.

یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین مصالح در ساخت و سازهای نوین ساندویچ پنل‌ها می باشند. دلیل این محبوبیت را شاید بتوان بالا بردن سرعت در ساخت و سازها، سبکی و مدرن بودن به نسبت قیمت مناسب آنهاست. این صفحات یا ورق‌های پرکاربرد به راحتی در هر مکانی قابل نصب می باشند و سازندگان را از استفاده از سیمان، گچ و دیگر مصالح سنتی و مشکلات کار با آنها از جمله زمان خشک شدن، کثیف کردن محیط و نداشتن قابلیت مونتاژ در محل بی‌نیاز نموده است.

ساندویچ پانل

انواع ورق ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در مدل صنعتی از سه نوع تشکیل می شود که عبارتند از:

  • مدلهای دیواری
  • سقفی
  • ساندویچ پنل سردخانه ای.
  • دکوراتیو

البته دسته بندی ساندویچ پانل‌ها بر اساس نوع ورق و همچنین نوع عایق به کاربرده شده نیز می‌باشد. همچنین انواع ساندویچ پانل با توجه به کارآیی آنها نیز نام برده می شوند که کمتر مورد توجه مهندسین می باشد و بیشتر عامه مردم از این اسامی استفاده می کنند. در زیر به بعضی از اسامی این تجهیزات برای آشنایی شما خریداران محترم اشاره می کنیم.

ساندویچ پانل پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، ساندویچ پانل سردخانه کانکسی، دیواری، سوله، پشت بامی و…

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل

مشخصاَ با توجه به نام ساندویچ پانل دیواری، از این تجهیزات بصورت عمودی و در دیواره‌ی انواع کاربری هایی نظیر:

  • سازه های سوله‌ای
  • سردخانه‌های صنعتی
  • انبارهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • واحدهای درمانی/ آزمایشگاهی
  • واحدهای کارخانجاتی و…

استفاده می کنند. ترکیب موفق «پلیمرها + ورقهای از جنس فولاد»، موجب شده تا سه مزیت عمده‌ برای انواع ساندویچ پنل دیواری بوجود بیاید. اول آنکه در برابر اکسیداسیون و تجزیه شیمیایی، مقاوم باشند. دوم آنکه بواسطه‌ی وجود فولاد، مقاومت فیزیکیشان در برابر ضربه افزایش می‌یابد. و سوم آنکه پلیمرها، وزن سبک SANDWICH PANEL ها را تضمین میکنند. جالب است بدانید که:

پایین بودن وزن ساندویچ پانل های دیواری، ایمنی بنا را در هنگام تکانه های شدید حفظ میکند. بطوریکه در هنگام وقوع بلایایی همچون: زمین لرزه، وزن پایین پانل‌ها، بلحاظ ایمنی شدیداَ به کار سوله‌ها و سردخانه ها می‌آید. پلیمرهای بکار رفته در ساندویچ پنل های دیواری نیز دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی هستند. فلذا موجب بهبود هرچه بیشتر عملکرد آنها در زمان زمین لرزه میشوند.

قیمت ساندویچ پانل دیواری

بلحاظ نوع چفت شدن پانلهای دیواری، آنها به دو نوع: «زبانه و کام» و «پیچ مخفی» تقسیم میشوند. چنانکه مدلهای با چفت «کام و زبانه» دارای عمومیت و گستردگی بیشتری هستند. ولی اگر به دنبال نتیجه‌ی نهایی زیباتر و عدم وجود درزها در دید بصری هستید، مدلهای ساندویچ پنل دیواری پیچ مخفی، گزینه‌ی جذابتری بشمار میروند.

ساندویچ پنل پیچ مخفی

ساندویچ پنل پیچ مخفی

گونه ای از انواع ساندویچ پانل دیواری بشمار رفته و با سه مزیت ویژه شناخته می شوند:

  • زیبایی بصری:

اتصال این پانلها به یکدیگر (اتصال پیچ و مهره ای)، در دید مخاطب نیست. به‌همین علت یکپارچگی و زیبایی خاصی در نمای بصری آنها ایجاد میشود. چنانچه زیبایی عمومی دیواره برایتان پراهمیت می‌باشد، مدلهای ساندویچ پانل پیچ مخفی انتخاب خوبی هستند.

  • عدم وجود درز:

چفت شدگی عالی پانل‌ها در این مدل، از ایجاد هرگونه درز جلوگیری می نماید. فلذا هم دیواره ها به عنوان عایقی مناسب عمل نموده و از تبادل حرارت میان محیط خارج و داخل جلوگیری میکنند. و هم هیچگونه رسوب و کثیفی در درزها بوجود نمی آید.

آب بندی عالی:

باتوجه به چفت و بست عالی در این شیوه، نشت آب از داخل به بیرون و بالعکس، صورت نمی‌پذیرد. بخصوص نفوذ آب از محیط خارجی به فضای داخلی سوله‌ها، سردخانه ها، کانکس‌ها و… بسیار حائز اهمیت است. زیرا نفوذ آب میتواند مواد غذایی، کالاها و لوازم کاری/ زندگی درون سردخانه‌ها و کانکس‌ها را نابود سازد!

ساندویچ پنل XPS

مدلهای ساندویچ پنل XPS دارای مقاومت عالی در برابر رطوبت هستند. غالباَ ورق های XPS به عنوان لایه میانی در پانلهای دیواری قرار داده می شوند. فشردگی بالای پانل های xps، سبب کاهش حجم آنها میگردد. بطوریکه سطح کمتری اشغال شده و متراژ دست نخورده‌ی بیشتری برای واحد موردنظر به ارمغان می‌آید.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل

مدلهای سقفی مشخصاَ بمنظور قرارگیری بر روی سقفهای بناهای مختلف، تولید می‌گردند. بلحاظ مشخصات فنی، ساندویچ پانل های سقفی نسبت به پانل‌های دیواری دارای تفاوتهایی هستند:

  • ضخامت موردنظر برای این پانلها، از چهار تا بیست cm می باشد.
  • ضرایب حرارتی ثبت شده برای پانل های سقفی، کمتر از گونه های دیواری است.
  • مقاومت ساندویچ پانل سقفی غالباَ بیشتر از همتایان دیواری است. چراکه از انواع ورقهای فولادی (گالوانیزه‌ای، آلومینیومی یا آلوزینکی) در ساخت آنها استفاده میشود. در بین ورقهای فولادی خارجی، بیشتر از لایه‌های پلی یورتان بهره گرفته میشود. فلذا وجود PU، مدلهای سقفی را به عایق قدرتمندی تبدیل نموده است.

ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل

غالباَ ورق های از جنس پلی یورتان، در ساندویچ پانل سردخانه ای بکار می روند. زیرا ویژگیهای مقاومتی مطلوبی در هنگام خروج برودت از خود نشان می دهند. البته این پانلها به عنوان یک لایه‌ی بینابینی در میان ورقهای خارجی فولادی، بکار می روند. بدلیل اهمیت ممانعت از خروج سرما از سردخانه ها، حداقل ضخامت این ساندویچ پانلها، 8 سانتی‌متر در نظر گرفته میشود.

ضخامت این گونه ها، تا 20 cm نیز ادامه می یابد. قدرتمند بودن عملکرد عایقی ساندویچ پانل سردخانه ای، موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردد. چراکه عمدتاَ سردخانه ها بصورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند و با مناسب بودن دمای درونی آنها، نیاز کمتری به بالانس دائمی دما و تولید برودت دارند.

قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل های دکوراتیو

جهت تزئین (زیباسازی) جداره‌های بیرونی بنا بکار رفته و مشخصاَ در زیرمجموعه مدلهای دیواری جای می‌گیرد. عدم نیاز به تجهیزات جانبی، موجب مقرون بصرفگی این مدلها در قیاس با دیگر پانلها شده است. رایجترین گونه های ساندویچ پانل دکوراتیو عبارتند از:

ساندویچ پانل‌های دکوراتیو

  • پانل‌های ساده: هیچگونه برجستگی بر روی دیواره‌ی این پانل ها دیده نمی شود و کاملاَ صاف هستند. برهمین اساس، قیمت این مدل ها نیز چندان زیاد نیست.
  • ساندویچ پانل طرح دار: این مدل پانل ها را میتوان با انواع طرحهای شبیه به متریال های ساختمانی (طرح سنگ، چوب، بتن و…) تولید نمود. ضمن اینکه با حالت کرکره‌ای نیز قابلیت طراحی و ساخت دارند. رنگ‌پذیری این طرحها بسیار گسترده بوده و مطابق با دیزاین کلی محیط و فضای داخلی، امکان هماهنگی خواهند داشت. بطورکلی طرحهای کارشده بر روی این پانلها، در مقابل عوامل مزاحمی همچون: بادها، رطوبت، آب و… به راحتی از بین نرفته و مانایی قابل توجهی خواهند داشت.
  • مدل‌های صاف 2 رو: اگرچه که نمیتوان ساندویچ پانل صاف 2 رو را به عنوان یک محصول آنتی باکتریال معرفی نمود. اما عدم وجود شیار روی سطح این محصولات، موجب‌شده تا شرایط برای رشد باکتریها و قارچ‌ها مهیا نشود. ذرات آلاینده‌ی پراکنده‌ی محیط نیز معمولاَ بر روی این پانل ها تجمع نمی‌کنند. اینگونه تجهیزات با توجه به خاصیت های بهداشتی خود، بمنظور پوشاندن دیواره‌های سوله های آزمایشگاهی، بیمارستانهای صحرایی، کانکس های درمانی، دیواره‌های مطبها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. (با ضخامت چهار الی پانزده cm)
  • طرحهای فایبرگلاسی: استفاده از ساندویچ پنل فایبرگلاس با طرحهای برگرفته از چوبهای ام دی اف و جنگلی، بسیار رواج دارد. مقاومت این پانلها بسیار مناسب ارزیابی میشود.

نکته‌ی مهم دیگر در رابطه با پانل صاف دو رو، امکان شست و شوی آن می‌باشد. درادامه به برخی دیگر از مدل های معروف ساندویچ پنل دکوراتیو اشاره خواهیم نمود.

ساندویچ پنل لانه زنبوری

ساندویچ پنل لانه زنبوری

با دارا بودن طرحی شبیه به لانه زنبور، انواع ساندویچ پانل لانه زنبوری دکوراتیو را میتوان در زمره‌ی خاصترین پانلها بشمار آورد. معمولاَ این تجهیزات در دو رنگ اصلی «طوسی روشن» و «مشکی – ذغالی» تولید میگردند. نصب پانلهای لانه زنبوری میتواند هم در دیواره‌ها و هم در سقف صورت گیرد. شاید در نگاه اول و باتوجه به ظاهر خاص و جذاب، قیمت این محصولات بسیار بالا به‌نظر برسد. ولی عدم نیاز به ادوات جانبی و تولید کم هزینه‌ی ابتدایی‌، موجب قیمت مناسب پانلهای لانه زنبوری شده‌است.

ساندویچ پانل های مینیاتوری

در رابطه با ویژگیهای جالب توجه ساندویچ پانل مینیاتوری میتوان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • معمولاَ پانل های مینیاتوری دارای خطوط برجسته‌ی کوچک و منظمی بر روی سطح خود هستند.
  • رنگهای بکار رفته در این محصولات، حالت فسفری داشته و بسیار جذاب و خوشرنگ است. ماندگاری رنگ این نوع sandwich panelها نیز به لطف مقاومت نوری آنها، بسیار بالاست.
  • قیمت مناسبی دارند. فلذا با توجه به نقش و رنگ خاصشان، قابلیت استفاده های گسترده ای دارند.
  • ویژگی جذاب ساندویچ پانل مینیاتوری، امکان بازیافت آنهاست. زیرا بخشی از ساختار آنها، به لطف بهره گیری از عناصر بازیافتی تولید شده است.
  • هنگام وقوع آتش سوزی، مقاومت نسبتاَ مناسبی از خود نشان می دهند.

انواع جنس ورق ساندویچ پانل

ورقهای فلزی ساندویچ پانل از 4 جنس آلومینیوم، استیل، آلوزینگ و گالوانیزه قابل تامین است که در ادامه به معرفی انها پرداخته ایم.

ساندویچ پنل با ورق آلومینیوم

ساندویچ پنل آلومینیومی

ورق های آلومینیوم دارای انعطاف بالا و قابلیت خم کردن می باشند و براحتی میتوان آن را به دور اجسام پیچید. آلومینیوم در برابر رطوبت مقاوم بوده و ضد خوردگی می باشد. همچنین اینکه در هر دو گونه‌ی مدلهای سقفی و دیواره‌ای، کاربرد دارند. فارغ از انعطاف بالا، آلومینیوم ها مقاومت بالایی در برابر گرما و همچنین آتش نیز ارائه میکنند.

بخشی دیگر از محبوبیت ساندویچ پانل های آلومینیوم را نیز میتوان به سبکی و رنگ‌پذیری گسترده‌شان مربوط دانست. قیمت محصولات آلومینیومی، همواره در حد متوسط تخمین زده میشود؛ یعنی نه زیاد و نه کم!

ساندویچ پنل با ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه دارای خاصیت ضد زنگ بوده و نسبت به وزن سبکشان دارای استحکام و پایداری خوبی می باشند. بایستی اشاره داشت که:

قیمت ساندویچ پانل گالوانیزه بسیار مناسب است. درحقیقت گالوانیزه یکی از خوش قیمت ترین ورقهای فلزی موجود در بازار محسوب می شود. ماندگاری ساندویچ پنل های گالوانیزه، اگرچه همپای عناصر پلیمری نخواهد بود. ولی بازهم میتوان طول عمر بالایی را برای این ورق‌ها متصور بود.

گالوانیزه در لایه‌های خارجی رویی و زیرین پانلها قرار میگیرد و بینشان، از دیگر عایقهای میانی استفاده میشود.

ساندویچ پانل ورق آلوزینک

ورق آلوزینک بیشترین کاربرد را درساندویچ پانل ها دارد و از آلومینیوم، روی و سیلیکون تشکیل شده است. این جنس از پانلها، از زنگ زدگی و خوردگی آنها جلوگیری می کند. خاصیتی که موجب عمر بالا و پرطرفدار شدن این نوع ورق نسبت به دیگر ورق ها می گردد. ورق‌های آلوزینک، بسیار منعطف هستند و در برابر حرارت نیز عملکرد مطلوبی دارند. ساختار ساندویچ پانل آلوزینک نیز به گونه ایست که دچار پوسیدگی‌های شدید و تجزیه نمی شوند. معمولاَ از عایق هایی نظیر:

  • پلی‌اورتان،
  • Polystyrene؛ و
  • الیاف پشم سنگ

به عنوان لایه‌ی بینابینی ورق های آلوزینک بهره گرفته می شود.

ساندویچ پانلهای ورق استیل

پانل‌های استنلس استیل 304 بیشتر در صنایع مرتبط با مواد غذایی کاربرد دارند. به دلیل قیمت بالا خیلی پرکاربرد نیستند و فقط در صورتی که تاکید کارفرما بر استیل بودن جنس ورق باشد، استفاده می شوند. نکات مثبتی همچون:

  • ظاهر جذاب و زیبا
  • استحکام ضربه ای بالا
  • و خاصیت ضد اکسیداسیونی،

موجب شده تا بطور گسترده ای از متریال استیل در ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده شود.

مشخصات فنی ساندویچ پنل

  1. مهمترین مشخصات فنی ساندویچ پنل در واقع نوع بدنه آن می باشد که از جنس ورقهای رنگی آلومینیوم، گالوانیزه، آلوزینگ و ورق استیل بسته به سفارش مشتری تولید می شوند.
  2. نوع ورق (آلوزینگ، گالوانیزه و آلومینیوم) پیش رنگ شده و ضخامت های سفارشی 5 تا 7 میلیمتر در رنگهای سفارشی و متنوع از نوع سوپر پلی استر کوره ای در ضخامتهای 20 تا 30 میکرون در بخش بیرونی و 7 تا 10 میکرون در رنگ پرایمر کوره ای که از داخل در محل اتصال ورق با فوم می باشد.
  3. نوع پوشش ساندویچ پانل دو رو ورق، یک رو ورق و یک رو فویل، یک رو ورق نایلون، یک رو ورق با یک رو کاغذ، دو رو نایلون، دو رو کاغذ، دو رو فویل
  4. انواع ساندویچ پانل دیواری DND صاف – RPO پیچ مخفی بدون شیار – RP1 پیچ مخفی میکرو ویو – RP2 پیچ مخفی شیار ریز – RP3 پیچ مخفی شیار درشت
  5. ابعاد ساندویچ پانل دیواری:
    عرض (1.16 (2 سانتیمتر فاق و زبانه) مفید 1.14 متر) | ضخامت (4، 5، 6، 8 سانتیمتر) | ضخامت مدل سردخانه ای (10، 12/5، 15، 18 و 20 سانتیمتر) | طول (2 الی 12 متر به سفارش مشتری)
  6. ابعاد ساندویچ پانل سقفی:
    عرض (1.08 متر (7 سانتی متر اورلپ) مفید 1.01) | ضخامت (4، 5، 6، 8، 10 سانتیمتر) | طول (2 الی 12 متر بدلخواه مشتری)
  7. به کار بردن عایق جهت جلوگیری از اتلاف انرژی از جنس فوم پلی یورتان با ضخامت و طولهای مختلف (ضخامت 8 تا 15 سانتیمتر)
  8. استفاده از 5 لایه مجزا
  9. دارای دو لایه محافظ بیرونی و داخلی
  10. استفاده از چند لایه چسب مخصوص جهت اتصال لایه‌ها به یکدیگر
  11. دانسیته عایق ساندویچ پانل بین 20 تا 50 بر اساس کاربرد و سفارش مشتری
  12. ضد صوت و ضد حرارت
  13. تنوع در طرح و رنگ
  14. قابلیت تولید به صورت شیاردار و مسطح
  15. دارای لبه‌های نر و ماده جهت استحکام بیشتر و کاهش انتقال حرارت به مینیمم
  16. مقاوم در برابر انتقال رطوبت
  17. نصب بسیار آسان ساندویچ پانل و قابلیت استفاده مجدد
  18. دارای وزن بسیار سبک نسبت به مقاومت بالا
  19. قابلیت شستشو بسیار راحت
  20. طول عمر بالا

مزایا و معایب ساندویچ پنل با کاور گالوانیزه و آلوزینک

  • ورق‌های گالوانیزه و آلوزینک مورد استفاده در ساختار ساندویچ پانل بدلیل وجود آلیاژهای خاص در ترکیب‌شان در معرض باد و باران زنگ نمی زنند و به دلیل سطح صیقلی که دارند به راحتی قابل نقاشی کردن هستند و به همین دلیل میتوان در رنگ های مختلف در سازه استفاده نمود.
  • عیبی که این ورق‌ها دارند این است که مانند رنگ خودرو اگر با نوک تیز اشیا برخورد کنند رنگشان خراشیده می شود البته ورق آلوزینک مقاومت بیشتری در این مورد نسبت به گالوانیزه دارد.
  • عیب دیگر این نوع ورق ها این است که خاصیت چکش خوری دارند و در صورت برخورد اجسام سخت با آن ها غر می شوند و شکل صاف خود را از دست می دهند.

انواع عایق ساندویچ پانل (لایه بینابینی)

برای سبکی و همینطور جلوگیری از انتقال حرارتی و انتقال صدا از عایق در بین لایه های فلزی استفاده می شود. وابسته به نوع استفاده، محل پروژه و قیمت تمام شده نوع عایق تغییر می کند. انواع عایق های مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل: عایق پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه و… می باشد که همگی دارای استاندارد بوده و ضد حریق می باشند. درحقیقت این نوع دسته بندی، با نام لایه های میانی پانل ها هم شناخته میشوند.

فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان sandwich panel

فوم پلی یورتان بهترین نوع عایق برای ساندویچ پانل ها است و دلیل آن ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین آن و مقاومت زیاد در برابر سایش و خوردگی می باشد. ضریب انتقال حرارتی پلی یورتان 0.035 برابر آجر و سیمان و دیگر مصالح ساختمانی است. همین امر موجب علاقه مندی هر چه بیشتر صنعت کاران برای استفاده از ساندویچ پانل‌ها به جای مصالح سنتی گردیده است. از دیگر ویژگی های ساندویچ پنل پلی یورتان میتوان به:

  • ایستادگی عالی در برابر رطوبت
  • و عایق عالی در برابر آلودگیهای صوتی

اشاره نمود. ویژگی مشترک ساندویچ پنل های پلی یورتان (پلی‌اورتان) و پشم سنگ، عدم دفرمگی ویژه‌ی آنها در مقابل گرماست. بطوری‌که تنها در شرایط فوق داغ بیش از 1000 درجه سانتیگراد، دچار تغییر فرم میشوند.

فوم پلی استایرن

پلی استایرن نوع دیگر عایق ساندویچ پانل است که به دلیل سبکی و ارزانی، مورد پسند بسیاری از کارفرمایان می باشد. فوم پلی استایرن که در اصطلاح عمومی به آن یونولیت هم گفته می شود، بسیار سبک و مقاوم است که موجب می گردد کار نصب آن بسیار سریع انجام گیرد. حسن دیگری که این نوع از عایق ها دارند این است که اشتعال زا نیستند. یعنی در صورت بروز آتش سوزی موجب افزایش حریق نمی شوند و فقط در محل تماس با آتش ذوب می شوند.

پانل‌های با عایق پشم شیشه

عایق پشم شیشه

پشم شیشه دارای ضریب هدایت حرارتی 0.039 می باشد که در مقایسه با دو عایق دیگر صنعتی، نسبتا مقدار زیادی است. ولی با اینحال باز هم 0.055 برابر ضریب حرارتی آجر و سیمان می باشد. گونه‌های پانل های پشم شیشه، قابلیت شست و شو دارند. این ساندویچ پانل های پشم شیشه ضد جوندگی و ضدزنگ هستند. ضمناَ در فضاهای پررطوبت، عملکردی عالی داشته و در طی وارد آمدن تکانه های باد نیز مقاومت خوبی دارند.

عایق با جنس پشم سنگ

عایق ساندویچ پنل با جنس پشم سنگ

مهمترین مزیت این پانلها، ضدآتش بودن آنهاست. ضمن اینکه بلحاظ حرارتی، عایق بسیار مناسبی محسوب می شوند. طیف زیادی از کارفرمایانی که در سوله‌های خود از کالاها و یا مواد بسیار گرانقیمت نگهداری میکنند، راغب به استفاده از عایق یا لایه میانی پشم سنگ هستند. زیرا ساندویچ پانل های پشم سنگ حتی در صورت وقوع آتش سوزی، قابلیت گسترش اشتعال ندارند. درنتیجه تا حد امکان فضاهای داخلی از حریق مصون می مانند.

کاربرد ساندویچ پنل اتاق تمیز

کاربرد ساندویچ پنل اتاق تمیز

انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز، با داشتن مقاومت شیمیایی ویژه، از هرگونه:

  • پوسیدگی و تجزیه پذیری
  • و همچنین واکنشدهی شیمیایی،

مصون است. بدنیست بدانید اتاقهای تمیز به فضاهایی گفته میشود که دارای استریلیزاسیون خاص خود بوده و معمولاَ جنبه‌ی درمانی – آزمایشگاهی (جراحی، امور حساس علمی و تولید طبی) دارند. به‌همین دلیل لزوم استفاده از ساندویچ پنل های اتاق تمیز (غیرواکنش ده)، برای چنین فضاهایی احساس میشود. Panelهای مذکور به مانند سد محکمی در برابر آلاینده‌های ورودی، می‌ایستند.

قیمت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ها یک مقوله کاملا پیچیده و گسترده می باشد زیرا به عوامل بسیار زیادی از جمله جنس ورق، ضخامت ورق، جنس عایق، ضخامت عایق و… وابسته است.

ابتدا به ساکن شما باید بدانید چقدر ساندویچ پانل نیاز دارید، در حقیقت متراژ سفارش پارامتری موثر در قیمت می باشد. ضخامت ورق و جنس آن نیز قطعا بمنظور خرید مورد سوال سازنده یا فروشنده قرار خواهد گرفت. از این شما به یک کارشناس خبره و مهندس با تجربه نیاز دارید تا عملیات طراحی سازه را بطور دقیق بداند. در این راستا شما می توانید با تماس با کارشناسان گروه تجهیز گستر خاورمیانه از مشاوره رایگان در زمینه استعلام قیمت و خرید ساندویچ پانل استفاده نمایید.

بعد از تعیین ابعاد و اندازه که به عنوان مهمترین آیتم در قیمت ساندویچ پانل مطرح است باید به سراغ کیفیت متریال بکار رفته در ساخت که در بالا به صورت مفصل توضیح داده شده و در اینجا صرفا بحث قیمت گذاری را برای شما ارائه می کنیم، بروید.

قیمت ساندویچ پانل در ابعاد مشخص از چند پارامتر منتج می شود ابتدا نوع ورق به کار رفته در جداره داخلی و خارجی سپس بحث نوع فوم و ضخامت فوم که مهمترین عوامل در قیمت ساندویچ پانل می باشند. بعد از این دو پارامتر باید به سراغ نحوه ساخت و کیفیت ورق‌ها رفت. تجربه شرکتهای مختلف سازنده ساندویچ پانل است که به نوعی تصمیم گیری در مورد خرید را برای شما آسان می نمایند.

گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه به عنوان یکی از فعالین در زمینه ساخت سردخانه صنعتی، آماده خدمت رسانی به عزیزان جهت پاسخگویی به سوالات و یا راهنمایی خرید انواع ساندویچ پانل می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *