سبزی سرخ کن صنعتی

بسیاری از خطوط فرآوری سبزی آماده برای عرضه به بازار، از انواع دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 30 و 60 کیلویی استفاده میکنند. این محصولات عمدتاَ در ظرفیت‌های رایج 30، 50، 60، 100، 150 و 200 کیلویی تولید میگردند. البته چنین خطوطی ابتدا از انواع تجهیزات شستشو و دستگاه سبزی خردکن صنعتی نیز بهره میگیرند. سپس با بکارگیری دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی و طبخ انواع سبزی‌ها، از سیستم‌های بسته بندی استفاده میشود تا محصول آماده‌شده، به بازار عرضه گردد.

بدنه این تجهیزات عمدتاَ از جنس فولاد روکشدار استیل ضدزنگ بوده و به‌ لطف استفاده از متریال تفلون و سرامیک در مخزن (دیگ) این دستگاه‌ها و وجود مشعل‌های چند خطی، انواع سبزیها در دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی و 60 کیلویی بصورت اتوماتیک طبخ و آماده میشوند. بدون اینکه به دیگ‌ها آسیبی برسد، مواد غذایی به کف دیگ بچسبند؛ و یا اینکه سبزی‌ها بسوزند!. درکنار عملکرد اتوماتیک و پرسرعت دستگاه، شما قادر خواهید بود که کیفیت پخت را بسته به آنچه که انتظار دارید، به خوبی تنظیم نمایید.

کاربرد سبزی سرخ کن صنعتی

مزایای خرید دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی

کارکرد اتوماتیک دستگاه های سبزی سرخ کن صنعتی موجب محبوبیت و سهولت استفاده از آنها بطور ویژه شده‌ است. علاوه بر این، ذیلاَ به برخی از مزایای مهم تجهیزات سرخکن صنعتی سبزیجات اشاره خواهیم نمود:

  1. بدنه استیل:
    بکارگیری بدنه استیل به خاصیت ضد زنگی و طول عمر بیشتر این تجهیزات منجر شده است. غالباَ به هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی اعم از یخساز صنعتی، اجاقهای صنعتی، یخچالهای تجاری، خرید ماشین ظرفشویی صنعتی، خلال کن‌ها، تاپینگ پیتزا و…، توجه به استیل‌ بودن بدنه‌ی آنها امری ضروریست. البته گاهاَ از آهن روکشدار/ آلومینیوم گرانیت‌ شده نیز بعنوان متریال بدنه استفاده میشود تا هزینه‌های ساخت کاهش یابد.
  2. وجود همزن سبزی سرخ کن صنعتی:
    چرخش همزن به هنگام پخت سبزیجات بصورت اتوماتیک می‌باشد. بنابراین از یکسو نیاز به حضور مداوم پرسنل بر روی دستگاه احساس نمیشود. و از سوی دیگر از هرگونه ته گرفتن سبزیجات و عدم گرمادهی به لایه‌های میانی جلوگیری میشود.
  3. سیستم حرارت دهی پرقدرت:
    بسته به نظر کارفرما، میتوان از برنر گرمادهی 2، 3 و 4 شعله در زیر دستگاه سرخکن سبزی استفاده نمود.
  4. عایق گرمایی:
    از پشم شیشه بعنوان عایق حرارتی دیگ استفاده میگردد. بدین ترتیب گرمای القا شده به مخزن بیشتر حفظ شده و سرعت فرآیند سرخ کردن سبزیجات افزایش می‌یابد.
  5. بهینه سازی انرژی و مالی:
    میزان مصرف روغن در اینگونه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، بسیار کمتر از دیگر سیستمهای سرخ کن است. ضمن اینکه بدلیل بکارگیری پایپ غوطه‌وری، دمای روغن مخزن تحت کنترل قرار میگیرد و سوخت، بهینه‌تر مصرف میشود.
  6. تجهیز به آلارم و پمپ ریکاوری روغن:
    یکی دیگر از مزایای خرید دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی و 60 کیلویی، تجهیز دستگاه به پمپ بازیافت یا ریکاوری دمای روغن است. بنابراین دمای روغن به خوبی حفظ میشود تا روغن نسوزد و طعم ناخوشایندی به سبزیجات سرخ شده وارد نگردد. ضمناَ چنانچه حرارت دستگاه بیش از حد مجاز شود، سیستم هشدار دستگاه فعال میشود تا کاربر به تنظیم مجدد دمای سرخ‌ شدن سبزی اقدام نماید.
  7. کنترل دمای سرخ کردن صنعتی سبزیجات:
    کاربر به راحتی میتواند دما و مدت سرخ کردن سبزی را تنظیم و کنترل کند.
  8. پاک کردن دیگ و مخزن:
    به‌ آسانی قابلیت شستشو و تمیز نمودن مخازن/دیگهای این تجهیزات فراهم می‌باشد.
  9. دوام بالا:
    فارغ از بدنه مقاوم و قدرتمند، رنگ آمیزی بدنه نیز با استفاده از رنگهای کوره‌ای الکترو استاتیک صورت می‌پذیرد. (تا شاهد رنگ‌پریدگی و ماندگاری پایین دستگاه‌ها نباشیم).

مزایای سبزی سرخ کن صنعتی

چگونه با سبزی سرخ کن 30 کیلویی کار کنیم؟

نحوه کار با انواع سرخ کن 30 کیلویی، 60 کیلویی و حتی 200 کیلوگرمی، نسبتاَ یکسان است و بیشتر در نحوه تمیزکاری دستگاه‌ها، با یکدیگر تفاوت دارند. از همین رو در ابتدا دستگاه را روشن نمایید. سپس وقت آن است که هم سبزیجات را درون بشقاب بزرگ دستگاه قرار دهید. و هم مقدار روغن موردنظر را در مخزن بریزید. در ادامه مدت داغ شدن روغن و همچنین زمان و دمای طبخ را تنظیم نمایید.

سیستم سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی و 60 کیلویی، در ادامه بطور خودکار به سرخ‌ کردن سبزیجات می‌پردازد. همزن نیز بصورت اتومات به حرکت درمی‌آید تا تمامی لایه‌های سبزیجات بطور یکنواخت، حرارت ببینند. بسیاری از سیستم‌ها، مجهز به قابلیت تنظیم سرعت چرخش همزن نیز هستند.

نحوه کار سبزی سرخ کن صنعتی 30 و 60 کیلویی

محصول پیشنهادی: خرید دستگاه مرینیتور

انواع ظرفیت‌های سرخ کن صنعتی سبزیجات

این سیستم‌ها در ظرفیت های مختلف 30 کیلویی، 40-50 کیلوگرمی، سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی، 80 KG، 100، 120-150 و 200 کیلویی طراحی و تولید میشوند. بنابراین دست کارفرمایان برای انتخاب ظرفیت موردنیاز خود و قراردهی در خطوط طبخ و بسته بندی سبزیجات، باز خواهد بود. در ادامه به مشخصات فنی برخی از پر تقاضاترین ظرفیت‌های این دستگاه‌ها اشاره خواهیم داشت.

مشخصات فنی سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی

بطور کلی دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی بمنظور استفاده در واحدهای کوچک شستشو، طبخ و بسته بندی سبزیجات آماده و مجتمع‌های رستورانی بزرگ کاملاَ مناسب می‌باشد. بدلیل قیمت مقرون به صرفه، خرید سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی از سوی کارفرمایان، بسیار متداول است. اگرچه ظرفیت این دستگاه محدودتر است؛ اما دارای هیچگونه کم و کاستی نمی‌باشند. بطوریکه کنترل پذیری این سیستم‌ها کاملاَ حرفه‌ای و نحوه عملکرد آن، تماماَ اتوماتیک است. ضمن اینکه از شعله‌های با قابلیت اتصال به گاز شهری و همزن الکتریکی اتومات بهره می‌برند.

مشخصات سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی

جدول مشخصات فنی دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی به شرح زیر می‌باشد:

جنس بدنه فولاد
روکش مقاوم بدنه روکش ضد زنگ آهن و رنگ کوره‌ای الکترو استاتیک
ظرفیت مخزن (برای جایدهی و سرخ کردن سبزیجات) 30 کیلوگرم
متریال مخزن آلومینیومی + روکش تفلونی
عمق دیگ 20 سانتی متر
قطر دیگ 90 سانتی متر
مکانیزم اتوماتیک (به‌ همراه قابلیت تنظیم دما و زمان سرخ کردن)
قدرت موتور 750 W
جنس لوله همزن استیل
پوشش تیغه‌ها از جنس فویل ضد حریق
ابعاد سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی طول 120 سانتیمتر
عرض 100 سانتیمتر
ارتفاع 240 سانتیمتر

 

خرید سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی

همانگونه که مشخص است بسته به ظرفیت، قیمت دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی بیشتر از مدلهای 30 کیلویی می‌باشد. البته مکانیزم سیستمهای سرخ کن سبزی 60 کیلویی و 30 کیلویی و حتی 200 کیلویی، هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. قابلیت طراحی این سیستم‌ها برای اتصال به هر دو منبع تغذیه برق تکفاز و سه فاز صنعتی وجود دارد. بدلیل 2جداره بودن دیگها (در تمامی ظرفیتها) و روکش تفلونی، سبزیها/پیازها هنگام سرخ‌ شدن به کف بشقاب دستگاه نمی‌چسبند.

جدول مشخصات فنی سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی ذیلاَ قرار گرفته است:

جنس بدنه فولاد
روکش مقاوم بدنه روکش ضد زنگ آهن و رنگ کوره‌ای الکترو استاتیک
ظرفیت مخزن (برای جایدهی و سرخ کردن سبزیجات) 60 کیلوگرم
متریال مخزن آلومینیومی + روکش تفلونی
عمق دیگ 33 سانتی متر
قطر دیگ 95 سانتی متر
مکانیزم اتوماتیک (به‌ همراه قابلیت تنظیم دما و زمان سرخ کردن)
قدرت موتور 750 W
جنس لوله همزن استیل
پوشش تیغه‌ها از جنس فویل ضد حریق
ابعاد سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی طول 130 سانتیمتر
عرض 110 سانتیمتر
ارتفاع 250 سانتیمتر

مشخصات سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی

دستگاه سرخکن صنعتی سبزیجات 200 کیلویی

سیستم سبزی سرخ کن صنعتی 200 کیلویی معمولاَ بیشترین ظرفیتی است که در خطوط آماده‌سازی و طبخ سبزیجات آماده، مورد استفاده قرار میگیرد. معمولاَ برای طبخ حجم زیاد سبزیجات در مدلهای 200 کیلویی، از برنرهای 4 شعله استفاده میشود. در حالیکه سبزی سرخ کن های صنعتی 30 و 60 کیلویی، بسته یه نیاز مشتری میتوانند دارای سیستم حرارت دهی 2 شعله، 3 شعله و 4 شعله باشند.

مطابق نظر کارفرمایان، جنس بدنه دستگاه را میتوان از فولاد روکشدار یا استیل ضد زنگ درنظر گرفت. بدلیل سنگینی این دستگاه‌ها، غالباَ از نوار نقاله برای سیستم بلند کردن مدلهای 200 کیلویی و پاکسازی و شستشوی آنها استفاده میشود. این در حالیست که برای انواع سبزی سرخ کن 30 کیلویی و 60 کیلویی، نیازی به تعبیه نوار نقاله (برای امور شستشو/پاکسازی) نخواهد بود. یکی از اصلی‌ترین مزایای سرخ کن صنعتی سبزیجات 200 کیلویی، تعبیه سیستم فیلترسازی روغن‌های لخته‌ شده و دانه درشت است. روغنهای سالم و مناسب را نیز میتوان در مخزن ذخیره روغن دستگاه، برای موارد طبخ بعدی نگه داشت. مشخصات فنی مدلهای 200 کیلویی، در قالب جدول زیر قرار گرفته است:

جنس بدنه بسته به نظر کارفرما. (استیل – فولاد – آلومینیوم دارای روکش گرانیتی)
روکش مقاوم بدنه روکش ضدزنگ آهن و رنگ کوره‌ای الکترو استاتیک. (و یا گرانیت)
ظرفیت مخزن (برای جایدهی و سرخ کردن سبزیجات در هر نوبت) 200 کیلوگرم
متریال مخزن آلومینیومی + روکش تفلونی
وزن دستگاه 300 کیلوگرم
سیستم بلند کردن دستگاه برای شستشو نوار نقاله
سیستم INVERTER دارد
مکانیزم اتوماتیک (به‌ همراه قابلیت تنظیم دما و زمان سرخ کردن)
توان برق مصرفی 1.5 کیلووات/ساعت
جنس لوله همزن استیل
پوشش تیغه‌ها از جنس فویل ضد حریق
تعداد شعله‌ها 4
ابعاد سبزی سرخ کن صنعتی 200 کیلویی طول 130 سانتیمتر
عرض 110 سانتیمتر
ارتفاع 250 سانتیمتر

قابلیت سرخ کردن صنعتی پیاز

علاوه بر سرخ‌ کردن سبزیجات، با خرید دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی میتوان به طبخ پیازها نیز اقدام نمود. ازهمین رو بسیاری از کارفرمایان این دستگاه‌ها را با نام پیاز سرخکن صنعتی نیز می‌شناسند. به‌ لطف وجود همزن و عملکرد خودکار دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی، تمامی حجم پیازهای ریخته‌ شده در مخزن بطور همسان و یکنواخت پخته میشوند. برخی از تیم های آشپزی ابتدا بصورت دستی یا با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی، نسبت به خردسازی پیازها اقدام میکنند. سپس با استفاده از سرخکن‌های سیب زمینی، به طبخ پیازها اقدام میکنند. این درحالیست که عملکرد سیستم‌های سرخ کن صنعتی سبزیجات برای طبخ پیاز، به‌ مراتب بهتر و یکنواخت‌تر خواهد بود.

قیمت سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی

جهت انجام فرآیند قیمت گذاری بر روی تجهیزات سرخ کن صنعتی سبزیجات، توجه به پارامترهای مختلف ضروری می‌باشد. پارامترهایی که در تعیین قیمت دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی و 60 کیلویی موثرند، عبارتند از:

  • ظرفیت دستگاه. (قیمت دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی 30 و 60 کیلویی و همچنین مدلهای 200 کیلویی، کاملاَ متفاوت می‌باشد)
  • جنس دیگ
  • متریال مورد استفاده برای ساخت بدنه
  • در دار بودن یا سرباز بودن مخزن
  • تک منظوره یا چندمنظوره بودن دستگاه
  • نوع و تعداد شعله‌ها
  • چند ردیفه بودن مشعل حرارت دهی
  • کارکرد اتومات یا نیمه خودکار برای خرید دستگاه سبزی سرخ کن صنعتی
  • جنس لوله همزن و کیفیت همزن سیستم
  • وجود/عدم وجود پمپ ریکاوری دمای روغن
  • کیفیت عایق
  • قابلیت تنظیم زاویه بشکه
  • میزان کنترل‌ پذیری سیستم
  • سرعت حرارت دهی ابتدایی روغن دستگاه. (و سرعت فرآیند سرخ کردن سبزیجات)
  • تک‌ جداره یا 2 جداره بودن مخزن
  • منبع تغذیه و نوع سوخت دستگاه‌ها
  • اینورتور تنظیم سرعت و سیستم‌های کنترل دمای سرخ کردن سبزی
  • بهره ‌گیری از سیستم‌های بهینه سازی دمای روغن و گردش آن.

قیمت سبزی سرخ کن صنعتی

مجموعاَ میتوان عنوان داشت که بمنظور کسب اطلاع از قیمت دقیق دستگاه های سبزی سرخ کن صنعتی 60 کیلویی و 30 کیلویی و اطلاع از شرایط خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی نظیر: خرید دستگاه مرینیتور، ماشین ظرفشویی، گریل صنعتی، یخساز پولکی، حبه ای و پودری، اسپرسوساز صنعتی و صدها محصول باکیفیت دیگر، بهترست با کارشناسان خبره گروه صنعتی تجهیز گستر تماس حاصل نمایید.

سیستم اینورتر سبزی سرخ کن صنعتی 30 و 60 کیلویی

علاوه بر تجهیز به پاروی مخصوص، انواع دستگاه سبزی سرخ کن 60 کیلویی و 30 کیلویی مجهز به سیستم اینورتر نیز می‌باشند. سیستم اینورتر در هریک از تجهیزات رستورانی نظیر آبگیر صنعتی 40 کیلویی، ماشین لباسشویی، بستنی ساز قیفی، مایکروویو و… میتواند نقش خاصی را ایفا کند. تعبیه سیستم اینورتر برای سبزی سرخکن‌های 30 و 60 کیلویی، بمنظور کنترل سرعت همزن دستگاه است. وجود این سیستم، بطور کلی عمر کارکردی دستگاه‌ها و الکتروموتور را افزایش میدهد. (ضمن اینکه میزان لرزش دستگاه و آسیب به دیگر قطعات مکانیکال/الکتریکال را نیز کاهش خواهد داد)

همچنین در رابطه با منبع تغذیه و سوخت این دستگاه‌ها، لازم بذکر است که:

اگرچه منبع تغذیه راه اندازی انواع سبزی سرخ کن صنعتی 30 کیلویی و سرخ کن سبزی 60 کیلویی، برق شهری یا صنعتی است. اما سوخت مصرفی آنها، گاز شهری می‌باشد. در مواقع قطع گاز شهری و برای عدم اخلال در فرآیند کار، میتوان دستگاه را به کپسول گاز متصل نمود. (با رعایت الزامات ایمنی)

سبزی سرخ کن 60 کیلویی چندمنظوره وارداتی

این سیستم‌های چندمنظوره علاوه بر انواع سبزیجات خورشی و معمولی و پیازها، برای تفت دادن به انواع میوه‌ها و صیفی‌جات سخت و البته سرخ کردن سیب زمینی در مقادیر زیاد، مورد استفاده قرار میگیرند. طراحی و تولید این تجهیزات بطور کامل توسط برندهای خارجی صورت می‌پذیرد و وارداتی می‌باشند. بنابراین به 3 دلیل انواع سبزی سرخ کن 30 کیلویی و 60 کیلویی چندمنظوره وارداتی، با استقبال کارفرمایان مواجه نشده‌اند:

  • اول آنکه خطوط فرآوری سبزیجات آماده و سرخ شده، نیازی به استفاده از سیستم‌های چندمنظوره ندارند. (زیرا تنها شستشو، طبخ و بسته بندی سبزیجات و پیازها برای آنها اهمیت دارد!)
  • هزینه‌های گمرکی مربوط به واردات این تجهیزات سنگین، قیمت نهایی مدلهای وارداتی را شدیداَ افزایش میدهد!
  • خدمات پس از فروش بسیاری از شرکتهای جهان در ایران، پر ابهام و نامعلوم است!. (مگر اینکه توسط عرضه کننده معتبر به بازار وارد گردد)

نکته: اینگونه سبزی سرخکن های 30 و 60 کیلویی وارداتی و چندمنظوره، غالباَ دارای امکان تنظیم زاویه بشکه هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *