وافل ساز – دستگاه وافل میکر

دستگاه وافل ساز بدون شک از فانتزی ترین و جذابترین اجزای لیست تجهیزات کافی شاپ صنعتی محسوب میشود. کار با این دستگاه به هیچ عنوان پیچیده نیست. بطوریکه کافیست خمیر نان مورد نظر خود را در حفره های ساده یا شکل دار دستگاه وافل ساز بریزید و پس از تنها 1 دقیقه، نان ترد و لذیذی را از دستگاه بیرون بیاورید. حالت ویفری و خوش طعم نان‌های WAFFLE موجب شده تا این خوراک فانتزی، به یکی از محبوبترین سفارش های مشتریان فست فودها و بخصوص کافی شاپ ها تبدیل شود.

وجود حفره های خاص (گرد، مکعبی، مستطیلی و…؛ بسته به نوع دستگاه) بر روی نان های وافل، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نانها و البته دستگاه وافل ساز (Waffle Maker) است. چراکه با وجود همین حفره‌ها، به‌خوبی میتوان انواع سس‌ها و بستنی‌ها را با این نوع نان میکس نمود. وافل‌سازهای بلژیکی همواره در سراسر جهان از حجم تقاضای بالایی بهره می‌برند. اما بایستی خاطر نشان نمود که بدلیل علاقه‌ی کافی شاپ‌ها به طبخ خوراک های فانتزی، بیش از 20 مدل مختلف از این دستگاه ها در دسترس می‌باشد.

تفاوت وافل ساز صنعتی و خانگی

تفاوت وافل ساز صنعتی و خانگی

همواره بازار مقایسه میان تجهیزات آشپزخانه صنعتی و خانگی، از سوی کارشناسان و مشتریان بسیار داغ بوده است. دستگاه های وافل سازی صنعتی و خانگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همواره قیاس میان آنها، طرفداران خاص خود را، بخصوص در کافی شاپ ها دارد. بطورکلی مدلهای وافل ساز صنعتی در مقایسه با مدلهای خانگی، دارای تمایزاتی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • از توان کارکردی بیشتری بهره می برند. (برای کار و پاسخگویی به نیازهای حجیم کافی شاپ‌ها در ساعات طولانی)
  • آماده سازی نان وافل در مدل های صنعتی، بسیار سریعتر از وافلسازهای خانگی است.
  • ابعاد و اندازه وافل سازهای صنعتی، چندان بزرگتر از مدلهای خانگی نیست. بنابراین شاهد هیچگونه اشغال فضای اضافی از سوی مدلهای صنعتی نخواهیم بود.
  • در قیاس با میزان کارکرد، مصرف انرژی متناسبتری دارند.
  • دوام گونه های صنعتی غالباَ بیشتر از همتایان خانگی آن است.

انواع وافل ساز صنعتی

سیستم های تولید نان وافل که با نام دستگاه وافل ساز در بازار شناخته میشوند، در انواع مختلفی قابل تولید هستند. تنوع در ساخت و کارکرد آنها موجب شده تا کافی شاپ داران به تهیه‌ی طیف عظیمی از خوراک های لذیذ و خوشمزه بر پایه‌ی نان waffle اقدام کنند. ازهمین رو مهمترین انواع دستگاه وافل ساز موجود در بازار عبارتست از:

  • وافلسازهای دوناتی
  • تخم مرغی
  • مربعی
  • گرد (دایره ای)
  • سکه ای یا مینی پنکیک
  • سوسیسی
  • کاجی
  • چوروس
  • نان کرپ
  • کروی یا توپی (ball waffle maker)
  • حبابی قلبی
  • دستگاه‌های وافل میکر بلژیکی
  • لوله‌ای
  • نان بستنی قیفی و حصیری و غیره.

خمیر (مایع) نان وافل چگونه آماده می شود؟

به‌جهت آماده سازی مایع نان وافل، از ترکیبات زیر بهره گرفته میشود:

  • روغن 20-25 گرم (بدلیل ترکیب بهتر و جلوگیری از سوختن مایع در حرارتدهی بالای دستگاه وافل ساز)
  • بکینگ پودرهای الحاقی. (حدود 3.5-4 گرم)
  • آردهای مخصوص شیرینی پزی و نانوایی؛ حدود 430-445 گرم.
  • پنج عدد تخم مرغ
  • 250-280 گرم شکر. (البته بسته به سلیقه مشتریان، میتوان میزان شیرینی نان وافل را کم و زیاد کرد)
  • حدود 200-220 گرم شیر پرچرب.

وافل ساز تخم مرغی

وافل میکر تخم مرغی

انواع دستگاه وافل ساز تخم مرغی، قابلیت تولید نانهای وافل شبیه به شانه‌های تخم مرغ را دارند. با این تفاوت که برخلاف شانه‌های تخم مرغ مربعی، نانهای تولید شده از این نوع دستگاه وافل میکر، به صورت 6 ضلعی می باشد. بدین ترتیب دارای ظاهر جذاب و شیکی برای سفارشات کافی شاپی هستند. بلحاظ کارکردی و پخت نهایی، تفاوت خاصی میان این دستگاه و مدلهای دیگر وافل میکر وجود ندارد. البته فرم خاص قالبهای دستگاه وافل‌ساز تخم‌مرغی، موجب گوشتی‌تر شدن و پف‌دار شدن نانهای تولیدی از آن میشود. بنابراین تمامی انواع دسر و خوراکهای ترکیبی با نانهای waffle را میتوان با این نوع دستگاه، آماده‌سازی کرد.

یکی از مهمترین ویژگیهای وافل ساز تخم مرغی، قابلیت تولید آن در دو مدل «برقی» و «گازی» می‌باشد. اگرچه که مدل های برقی آن شدیداَ پرطرفدارترند. بدنه‌ی استیلی این نوع تجهیزات کافی شاپ، موجب شده تا علاوه بر ضدضربه بودن، ماندگاری فوق العاده بالایی نیز ارائه نمایند. دستگاه‌های مذکور، تولید داخل هستند. جدول مشخصات فنی waffle maker تخم مرغی به شرح زیر است:

مدت زمان آماده سازی نان وافل یک دقیقه
متریال بدنه Stainless steel
توان کارکردی 1410 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه امکان تولید در دو مدل گازی و برقی

(برق 220 ولت شهری)

ابعاد وافل ساز تخم مرغی عرض 22 * طول 36 * ارتفاع 33
وزن دستگاه 7.5 کیلو گرم
کنترلر زمان داراست
متریال صفحه آلیاژ قدرتمند آلومینیومی؛ به همراه رویه‌ی تفلون باکیفیت
اندازه صفحه آلومینیومی 20 در 20 سانتی متر
بازه‌ی حرارتدهی 50-300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 7

وافل ساز نان بستنی

سیستم های وافل ساز بستنی گونه ای دیگر از تجهیزات کافی شاپ بشمار میروند که قادر به ساخت انواع نان های بستنی:

  • حصیری،
  • قیفی
  • کاسه‌ای

و… هستند. همانند وافل سازهای شانه تخم مرغی، اینگونه دستگاه ها نیز در مدت تنها 1 دقیقه به تولید نان بستنی اقدام میکنند. بنابراین علاوه بر کافی شاپ‌ها، انواع کاربری های بستنی فروشی، شرکتهای بستنی‌سازی، ویتامینه ها و آبمیوه فروشی‌ها نیز از این سیستم ها (و سایر تجهیزاتی نظیر یخساز صنعتی) استفاده میکنند. بایستی بدانید که راه اندازی هیچیک از مدلهای وافلساز صنعتی، نیاز به انشعاب برق صنعتی ندارد. به‌بیان ساده تر تنها با اتصال به برق 220 ولت شهری (تکفاز)، راه اندازی می‌گردند.

عمدتاَ طعم بستنی ها با این نوع نانها، بسیار لذتبخش تر میشود. بعلاوه اینکه برای کلاس کاری کافی شاپ ها، ارائه‌ی بستنی های قیفی و حصیری با نان وافل مخصوص الزامیست. کیفیت دستگاه‌های وافل ساز نان بستنی عرضه‌شده توسط گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه، در رنج عالی جای دارد. درنتیجه همواره طیف زیادی از مشتریان به سفارش دهی این دستگاه‌ها اقدام میکنند. وافل میکر نان بستنی برقی، عمده‌ی تقاضاها را به خود اختصاص داده است. ولی بایستی در نظر داشته باشید که امکان تولید مدلهای گازی آنها نیز فراهم است. ساخت تجهیزات وارداتی فوق غالباَ توسط کشورهای آسیای شرقی (چین و مالزی) انجام می‌پذیرد. جدول مشخصات فنی این دستگاه ها در زیر آورده شده است:

مدت زمان آماده سازی نان وافل یک دقیقه
متریال بدنه Stainless steel
توان کارکردی 1200 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه قابلیت ساخت در هر 2 مدل گازی و برقی

(برق 220 ولت شهری)

ابعاد وافل ساز نان بستنی عرض 25 * طول 35.5 * ارتفاع 24 (سانتی متر)
وزن دستگاه 8.5 کیلو گرم
تنظیم‌گر زمان دارد
متریال صفحه آلیاژ قدرتمند آلومینیومی؛ به همراه رویه‌ی تفلون باکیفیت
اندازه صفحه آلومینیومی 21.5 در 21.5 سانتی متر
بازه‌ی حرارتدهی 50 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 6.5

هزینه خرید: 3.120.000 تومان.

وافل‌ساز توپی

دستگاه وافل ساز توپی

دستگاه وافل ساز توپی میتواند نان های پیراشکی توپی را با بافت خاص وافلی تولید کند. چنین پیراشکی هایی که عمدتاَ به عنوان یک دسر پرتقاضا در کافی شاپ ها و بستنی فروشی ها مورد استفاده قرار میگیرند، در ترکیب با انواع طعم های شکلات و بستنی لذتبخش تر می‌شوند. وافلهای تولیدشده توسط دستگاه وافل ساز توپی، ویژگیهای ساختاری مشابهی با دیگر مدلها دارند:

  • یعنی وافل‌های توپی را در عرض یک دقیقه تهیه می کند.
  • و در هر دو مدل کارکرد با گاز و با برق، قابل سفارش خواهد بود.

طریقه‌ی بهره گیری از مدل های توپی بسیار ساده است. بطوریکه پس از پر کردن ظرف داخلی آن از خمیر نان وافل و سپس بستن آن، 60 ثانیه پس از حرارتدهی نانهای وافل توپی آماده خواهد بود. درب دستگاه دارای شیارهای توپکی است و پس از بستن، خمیر خام را به توپ‌های متعددی تقسیم میکند. مقاومت بدنه‌ی وافل میکر توپی بسیار ویژه است. ضمن اینکه با استفاده از اجزای داخلی قدرتمند، ماندگاری کلی این تجهیزات نیز بسیار قابل قبول است. اعداد مندرج در جدول زیر، حاوی مشخصات فنی waffle maker توپی می باشد:

مدت زمان آماده سازی نان وافل یک دقیقه
متریال بدنه استنلس استیل
توان کارکردی 1555 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه قابلیت طراحی و تولید در هر 2 مدل گازی و برقی

(برق 220 ولت شهری)

ابعاد وافل ساز توپی عرض 33 * طول 3.95 * ارتفاع 24.5 (سانتی متر)
وزن دستگاه 8.7 کیلو گرم
کنترلر زمان دارد
متریال صفحه آلیاژ قدرتمند آلومینیومی؛ به همراه رویه‌ی تفلون باکیفیت
بازه‌ی حرارتدهی 50 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 7

وافل ساز کاجی

دستگاه وافل‌ساز کاجی

دستگاه‌های وافل ساز کاجی یکی از تجهیزات فانتزی کافی شاپ ها بشمار می رود. تولید نان‌های وافل با طرح کاج های ساق بلند، میتواند زمینه ساز آماده سازی یک بستنی یا نان فانتزی بسیار خوشمزه باشد. بطوری که هم میتوان بر روی شیارهای وافل‌های کاجی، انواع بستنی قرار داد و با اضافه کردن چوب بستنی کم‌قطر به بخش زیرین نان، نوعی بستنی خوشمزه را به مشتریان ارائه داد. و هم میتوان با دستگاه وافل میکر کاجی و ترکیب «نان‌های وافل کاجی با شیره‌های میوه ای»، نوعی نان فانتزی جذاب و خوشمزه را آماده نمود. بخاطر داشته باشید که:

وافل ساز کاجی معمولاَ در هر دو مدل آنالوگ و دیجیتالی، قابل طراحی و تولید می باشد. مسلماَ باتوجه به تنظیمات بیشتر و کنترل پذیری حرفه‌ای تر، مدلهای دیجیتالی دارای مزیت های قابل توجه‌تری می‌باشند. شرکت معتبر تجهیز گستر قادر به طراحی و تولید waffle maker های کاجی در هر دو نوع آنالوگ و دیجیتال است.

معمولاَ بر روی صفحات مربعی وافلسازهای کاجی، 4 عدد طرح شیاردار کاج تعبیه شده است. بنابراین کافیست خمیر نان را به درون حفره های کاج شکل بریزید و یک دقیقه بعد، نان های دوست داشتنی خود را از درون دستگاه بردارید. سیستم وافل میکر کاجی مونتاژی گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه، با مناسبترین قیمت ممکن در بازار ایران در دسترس است. این درحالیست که کیفیت عملکردی این دستگاه نیز در وضعیت عالی «A++» برآورد میشود. اطلاعات فنی دستگاه تولید کاج های وافلی به شرح زیر می باشد:

مدت زمان آماده سازی نان وافل یک دقیقه
متریال بدنه Stainless steel
توان کارکردی 2000 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه قابلیت ساخت در هر 2 مدل گازی و برقی

(برق تک فاز 220 ولت شهری)

ابعاد وافل ساز کاجی عرض 29 * طول 35 * ارتفاع 20 (سانتی متر)
وزن دستگاه 9 کیلو گرم
کنترلر زمان دارد
متریال صفحه آلیاژ قدرتمند آلومینیومی؛ به همراه رویه‌ی تفلون باکیفیت
اندازه صفحه آلومینیومی 26.5 در 26.5 سانتی متر
بازه‌ی حرارتدهی 50 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 9.2

نکته: اگرچه جابجایی و حمل و نقل این سیستم های جمع و جور، بسیار راحت است. ولی مصرف برق آنها اندکی بالاتر از گونه های دیگر است.

وافل‌ریز دستی

در حالت عادی و هنگام ریختن خمیرها به درون شیارهای انواع دستگاه وافل‌ساز، احتمال بروز خطا و کثیف شدن صفحه و درب دستگاه وجود دارد. چراکه شیارها دارای سایز کوچکی هستند و احتمال بیرون زدگی خمیرها افزایش می‌یابد. بنابراین هم دستگاه نیاز به تمیزسازی دارد و هم خمیر حیف و میل میشود!!. بمنظور جلوگیری از این مشکل، از دستگاه وافل ریز دستی میتوان استفاده نمود. تجهیزات وافل ریز دستی همانند یک قیف ویژه، شرایط را برای خمیر ریزی دقیق نان وافل مهیا میکنند.

بدلیل دستی بودن وافل ریز، در بدنه‌ی آنها بایستی از متریال «استنلس استیل نگیر» استفاده شود. عمدتاَ کافی شاپ داران در کنار تهیه‌ی دستگاه وافل ساز، به خرید وافل‎ریز دستی نیز اقدام میکنند. دررابطه با ویژگی های وافل ریز دستی، ذکر چندین نکته حائز اهمیت می باشد:

  • عملیات شست و شوی وافل ریزها، به سادگی هرچه تمام تر انجام میشود و هیچگونه پیچیدگی ندارد.
  • غالباَ تصور همگان بر اینست که دستگاه‌های دستی به سرعت دچار خرابی میشوند. درحالیکه وافل ریزها همانند انواع دستگاه وافل ساز، از کیفیت ساخت بسیار بالایی بهره می‌برند.
  • هنگام استفاده از این تجهیزات کافی شاپ، دست ها خسته نمی شوند. زیرا تنها 0.5 کیلو وزن دارند. همچنین دارای عرض و ارتفاعی معادل 22 و 25 سانتی متر هستند.
  • قیمت کم این تجهیزات، یکی دیگر از دلایل علاقه‌ی کافه داران به تهیه‌ی آن است.

وافل میکر ماهی

وافل ساز ماهی

سری دستگاه های وافل ساز ماهی که با نام وافلسازهای «ماهی دهان باز» نیز شناخته میشوند، در دسته‌ی تجهیزات کافی شاپ فانتزی جای میگیرند. درواقع این مدلها نیز تفاوت آنچنانی با سایر دستگاه ها ندارند و تنها در شکل نهایی نان های وافل تولیدشده متفاوت هستند. توجه داشته باشید که:

برخی از مشتریان گاهاَ به اشتباه تصور میکنند که به جای خمیر نان، در این دستگاه ها نوعی پخت خاص ماهی ها صورت می‌پذیرد. چنین تصوری اساساَ اشتباه است. چراکه وافل ساز ماهی دهان باز، بمنظور تولید نانهای وافلی به شکل ماهی مورد بکار گرفته می‌شوند.

جدول مشخصات فنی وافل میکر ماهی دهان باز ذیلاَ قرار داده شده است:

مدت زمان آماده سازی نان وافل یک دقیقه
متریال بدنه Stainless steel
توان کارکردی 2000 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه طراحی و تولید در 2 مدل گازی و برقی در کشور

(برق تکفاز 220 ولت شهری)

ابعاد وافل ساز ماهی دهان باز عرض 39 * طول 41.5 * ارتفاع 30.5 (سانتی متر)
وزن دستگاه 14.2 کیلوگرم
کنترلر زمان دارد
متریال صفحه آلیاژ AL؛ با رویه‌ی تفلون باکیفیت
اندازه صفحه آلومینیومی 31 در 19 cm (صفحه مستطیلی)
بازه‌ی حرارتدهی 50 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 9.1

وافل ساز کرپ

وافل ساز کرپ

نان های وافل کرپ دارای ساختار خیلی نازکی هستند که با حرارتدهی مناسب، طعمی عالی و ترد به مخاطب دست میدهد. بایستی بدانید که اینگونه نان ها توسط «دستگاه وافل ساز کرپ» تولید میشوند. ذکر این نکته حائز اهمیتست که وافل میکرهای کرپ با دستگاه های کرپ میکر، دارای تفاوت هایی هستند. دکمه‌ی on/off دستگاه در بخش جلویی تعبیه شده است. همچنین بخش جلویی این سیستم ها، دارای سوییچهایی برای:

  • تنظیم زمان؛ و
  • کنترل دما

می باشد. اگرچه توصیه میشود که برای پخت عالی نان وافل کرپ، حرارت را بین 150-160 تنظیم کنید. صفحه‌ی کار باکیفیت وافل ساز صنعتی کرپ، هیچگونه آسیبی را در دماهای بالا متحمل نمی‌شود. (حتی با گذشت زمان!)

کافی شاپ ها همواره برای ربودن گوی سبقت از همتایان خود، به ارائه‌ی خدمات متنوع و لذیذ نیاز دارند. و چه چیزی جذابتر از انواع دستگاه وافل میکر که میتوان با استفاده از آنها، به آماده سازی:

  • انواع دسرهای ترکیبی،
  • بستنی های میوه ای – شکلاتی،
  • نان های شکلاتی،

و غیره اقدام نمود. غلیرغم کارکرد عملیاتی این دستگاه ها در دمای بالا، هیچگونه مشکلی از بابت تولید گونه های مختلف آنها با منبع تغذیه «برق» یا «گاز» وجود ندارد.

وافل ساز مربعی

قالب های چهار عددی انواع دستگاه وافل ساز مربعی، اگرچه بسیار ساده هستند. اما کاملاَ کلاسیک و خوش فرم بوده و کار اضافه سازی مواد خوشمزه افزودنی به نان های وافل مربعی را راحت میکنند. همانند سایر مدلها، وافل میکر های مربعی نیز دارای کنترل کننده‌ی زمان پخت هستند. عاملی که سبب میشود در هنگام شلوغی و حجم سفارشات بالا، مدیریت طبخ در کافی شاپ ها با هیچگونه مشکلی مواجه نشود.

استفاده از دستگاه‌های مذکور در خانه ها نیز با استقبال عموم خانواده‌ها مواجه شده و بسیار رایج می‌باشد. معمولاَ برای خانه ها، بهره گیری از مدلهای آنالوگ نیز جوابگوست. این درحالیست که اغلب کافی شاپ ها و رستوران ها، از گونه های دیجیتالی آن بهره می برند. داده های فنی کالای وافل ساز مربعی در جدول زیر آورده شده‌است:

مدت زمان آماده سازی نان وافل شصت ثانیه
متریال بدنه ورق های استیل 304
توان کارکردی 2000 وات
منبع تغذیه امکان طراحی و تولید در 2 مدل گازی و برقی

(برق تکفاز 220 ولت شهری)

ابعاد و اندازه waffle maker مربعی عرض 42.5 * طول 42.5 * ارتفاع 14 (سانتی متر)
وزن دستگاه 10.5 کیلوگرم
کنترلر زمان دارای تایمر می باشد
متریال صفحه آلیاژهای al؛ به همراه رویه‌ی تفلونی نچسب
اندازه صفحه آلومینیومی 37.5 در 37.5 سانتیمتر (صفحه و درب کاملاَ مربعی)
بازه‌ی حرارتدهی 50 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 8.9

هزینه خرید: 6.900.000 تومان.

وافلساز چوروس (بامیه)

وافلساز چوروس (بامیه)

سرخ کردن بامیه ها، همیشه با استفاده از حجم روغن زیادی صورت می پذیرد. به‌همین علت بسیاری از خانواده ها از خرید این خوراکی محبوب صرف نظر می کنند. نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست که با راه اندازی دستگاه وافل ساز بامیه یا چوروس، وافل‌های بامیه با استفاده از کمترین میزان روغن آماده میگردد. سرعت کار بالای این تجهیزات کافی شاپ، یکی دیگر از دلایل استفاده از آنها در:

  • کافی شاپ‌ها؛ و
  • مغازه های عرضه زولبیا و بامیه و قنادی ها (بخصوص در ماه مبارک رمضان)

می‌باشد. بخصوص اینکه در هر دقیقه، امکان تهیه‌ی 16 وافل چوروس یا بامیه فراهم است. علاقه مندان به خرید این دستگاه ها بایستی بدانند که:

قیمت وافل ساز بامیه در بازار در حدود 7 الی 7.5 میلیون تومان برآورد میشود. بسته به نوع آنالوگ یا دیجیتال، البته قیمت وافل‌میکر های چوروس تغییر می یابد.

مدت زمان آماده سازی نان وافل یک دقیقه
متریال بدنه استیل‌های نگیر
توان کارکردی 2000 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه شرایط ساخت در 2 مدل گازی و برقی فراهم است.

(راه اندازی برق تک‌فاز شهری)

ابعاد وافل ساز چوروس یا بامیه عرض 44 * طول 26 * ارتفاع 17.5 (cm)
وزن دستگاه 10.1 کیلوگرم
تنظیم‌گر مدت پخت دارد
جنس صفحه قرارگیری مایع/خمیر آلیاژ قدرتمند آلومینیومی؛ با روکشهای تفلون باکیفیت
اندازه صفحه آلومینیومی 24 در 19.5 سانتی متر
بازه‌ی حرارتدهی 50 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 9.1

وافل ساز سوسیسی یا هات داگی

وافل ساز سوسیسی یا هات داگی

سوسیس و هات داگ نیز همانند بسیاری از مواد پروتئینی گوشتی دارای طرفداران بسیاری می‌باشد. سرخ کردن اینگونه فرآورده های پروتئینی همراه با استفاده از روغن زیادی صورت میگیرد. خبر جالب توجه اینجاست که با بکارگیری وافل ساز سوسیسی، پخت این نوع خوراک بدون روغن انجام میشود. گاهاَ نیز البته بسته به سلیقه سرآشپزان، مقدار کمی روغن به مایع در ظرف اضافه خواهد شد.

تهیه‌ی 4 عدد وافل هات داگی بصورت توأمان و در کمترین زمان ممکن، با استفاده از وافل میکر های هات داگی صورت میپذیرد. ضمن اینکه به مانند دیگر همتایان خود، دارای تایمر پخت می‌باشند. یکی از مشکلات تابه ها و سرخکن های مخصوص سوسیس، چسبیدن این فرآورده ها به کف تابه است. درحالیکه با تعبیه‌ی سطوح تفلون نچسب، هیچگونه چسبیدگی را در وافلسازهای هات داگی شاهد نخواهیم بود. داده‌های مربوط به این کالاها، در جدول ذیل گنجانده شده است:

مدت زمان آماده سازی نان وافل 60 ثانیه
متریال بدنه Stainless steel
توان کارکردی 1900 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه طراحی و تولید در هر دو منبع تغذیه گاز و برق

(برق تکفاز 220 ولت شهری)

ابعاد وافل ساز سوسیسی یا هات داگی عرض 28.5 * طول 34.3 * ارتفاع 20.5 (سانتی متر)
وزن دستگاه 11-12 کیلوگرم
کنترلر زمان دارد
متریال صفحه آلیاژ آلومینیومی بادوام؛ به‌همراه رویه‌ی تفلون نچسب باکیفیت
اندازه صفحه آلومینیومی 23.8 در 23.8 سانتی متر (به‌حالت مربعی)
بازه‌ی حرارتدهی 100 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 9

برآورد قیمت: 7.200.000 تومان.

وافل میکر حبابی قلبی

وافل میکر حبابی قلبی

در رابطه با انواع دستگاه وافل ساز حبابی قلبی، میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • طرح اصلی این دستگاه ها بر مبنای وافل میکر های تخم مرغی می باشد. تنها به جای قالب تخم مرغی، از طرح های فنتزی «قلب کوچک» در آن استفاده شده است. عاملی که موجب میشود تا از نان های خاص تولیدی توسط دستگاه وافل ساز قلبی علاوه بر کافی شاپ ها، در انواع سالن های پذیرایی و مراکز عرضه فینگرفود نیز بهره گرفته شود.
  • بافت نان های وافل قلبی تولیدی، بسیار نرم است. زیرا حفره های قلبی ظرف دستگاه، دارای عمق مناسبی بوده و خمیر بصورت پفکی حرارت می‌گیرد.
  • دارای بدنه بسیار مستحکم و ماندگاری هستند.
  • تمامی موارد مربوط به تنظیمات، رویه‌ی باکیفیت، عدم چسبیدن خمیر به قالب و سطوح دستگاه و… در اینگونه تجهیزات کافی شاپی، همانند دیگر مدلهای وافل میکر می‌باشد.

برآورد قیمت: 5.650.000 تومان

Waffle maker سکه ای (مینی پنکیک)

قالب 12 عددی وافل ساز سکه ای، موجب شده تا توانایی تولید 12 عدد نان وافل سکه ای یا مینی پنکیک در هر دقیقه وجود داشته باشد. ظاهر دایره‌ای کوچک و صاف بودن دو سطح نان، موجب شده تا این دستگاه ها به مدلهای «سکه ای» معروف باشند. بافت نان های تولید شده توسط وافل میکر مینی پنکیک، بسیار نرم است. به‌همین دلیل قابلیت ترکیب این نوع نان‌ها با انواع مواد افزودنی شکلاتی، میوه ای و… فراهم خواهد بود. تجهیزات باکیفیت فوق، غالباَ در ایران مونتاژ شده و به ندرت، شرکتها اقدام به واردات مدلهای سکه ای می‌کنند. وزن مناسب این تجهیزات نیز حمل و نقل آنها را بسیار ساده نموده است.

در زیر، جدول مشخصات فنی وافل ساز سکه ای قرار گرفته است:

مدت زمان آماده سازی نان وافل یک دقیقه
متریال بدنه Stainless steel
توان کارکردی 1000 (بر مبنای وات)
منبع تغذیه امکان تولید در دو مدل گازی و برقی

(برق 220 ولت شهری)

ابعاد وافل ساز سکه ای عرض 28 * طول 39 * ارتفاع 13
وزن دستگاه 4.5 کیلو گرم
کنترلر زمان دارد
متریال صفحه آلیاژ قدرتمند آلومینیومی؛ به همراه رویه‌ی تفلون باکیفیت
اندازه صفحه آلومینیومی 24.5 در 24.5 سانتی متر
بازه‌ی حرارتدهی 50 الی 300 درجه سانتیگراد
میزان مصرف برق بر حسب آمپر 8.9

صفحه پیشنهادی: یخ در بهشت ساز

قیمت وافل ساز

قیمت وافل ساز

وافل‌سازها در مقایسه با بسیاری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی، دارای ساختار ساده تری هستند. ولی با اینحال، فرآیند قیمتگذاری این دستگاه ها نیز بر پایه‌ی عوامل متعددی می باشد. بنابراین مهمترین پارامترهای موثر بر نحوه تعیین قیمت دستگاه وافل ساز عبارتند از:

  • نوع دستگاه. (وافل سازهای مکعبی، حبابی قلبی، وافل میکر نان بستنی، تخم مرغی، دوناتی، و…)
  • ابعاد و اندازه.
  • تعداد قالب. (بعنوان مثال دستگاه وافل سازی دوناتی 4 قالب، قابلیت تولید 4 عدد نان وافل دوناتی را بطور همزمان دارد)
  • بازه‌ی حرارت دهی
  • مدت آماده سازی نان وافل
  • میزان مصرف انرژی
  • برند سازنده
  • نوع سیستم آنالوگ یا دیجیتال waffle maker. (مشخصاَ مدل های دیجیتال دارای قیمت به مراتب بیشتری هستند)
  • کیفیت اجزا و قطعات الکترونیکی و مکانیکی وافل میکر
  • تولید ایران یا واردتی‌بودن دستگاه

البته هریک از پارامترهای فوق، تا حدود کم یا زیاد بر هزینه‌ تمام شده‌ی نهایی موثر هستند. فلذا بمنظور دریافت قیمت دقیق وافل میکر ها میتوانید با مشاوران واحد فروش گروه صنعتی تجهیز گستر خاور میانه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول خرید waffle maker

  1. پخت وافلها به ریختن روغن در دستگاه نیاز دارد؟

خیر.

  1. بهترین نوع دستگاه وافل ساز کدام است؟

تمامی دستگاه های وافل ساز دارای کیفیت و کارکرد نسبتاَ یکسانی هستند. بنابراین این شمایید که بر اساس نیاز و نوع سفارشهایتان، بهترین وافل میکر موردنیازتان را باید تشخیص دهید. البته بطورکلی، مدلهای شانه تخم مرغی و بلژیکی، از محبوبیت ویژه ای برخوردارند.

  1. آیا وافل ریزها فقط برای ریختن مایع نان وافل کاربرد دارند؟

علاوه بر مایع ریزی نان وافل، از این دستگاه ها میتوان برای دیزاین کیک ها و اضافه‌سازی وانیل‌ها، شکلات و… به انواع دسر و ترکیبات شیرینی‌ها نیز بهره گرفت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *