دستگاه جوجه گردان صنعتی

دستگاه جوجه گردان صنعتی یا همان دستگاه مرغ بریان صنعتی، بمنظور بریان نمودن مرغ مزه‌دار شده در انواع ظرفیت های از تک سیخ و 2 سیخ خانگی گرفته تا ظرفیت‌های صنعتی 4 تا 12 سیخ طراحی و تولید میگردد. درون دستگاه جوجه گردان صنعتی (بر روی هر سیخ)، میتوان چندین مرغ را بصورت کامل و نصفه قرار داد تا بصورت اتومات، طبخ این خوراک صورت پذیرد. نکته‌ قابل اهمیت اینست که به‌ لطف حرارت دهی ملایم و چرخش مناسب و خودکار سیخ‌ها، تمامی مرغها بصورت یکسان و لذیذی، پخته و بریان میشوند.

مدلهای مختلف دستگاه جوجه گردان مرغ بریان را در واقع میتوان اینگونه معرفی کرد که همان کارایی فر صنعتی را دارا می‌باشند. با این تفاوت که در ظرفیت ها و کارایی بسیار موثرتر طراحی و تولید شده و سبب بریانی کردن/یا سوخاری کردن مرغ در تیراژ بالاتر و صرفه جویی در زمان و مصرف انرژی میشوند. عاملی که خود یکی از نشانه‌های ارزش بالای این دستگاه برای استفاده در صنف های مختلف مربوط به صنعت طبخ و ارائه غذا می‌باشد.

دستگاه جوجه گردان مرغ بریان

نحوه عملکرد دستگاه جوجه گردان

عملکرد دستگاه جوجه گردان مرغ بریان اینگونه است که مرغ کامل و یا ران و بال و کتف بر روی سیخ های گردان که ( تعداد و نوع آنها بر اساس نیاز و نوع استفاده مشتریان متغیر می باشد) قرار داده میشوند. همزمان با گردش سیخ ها، سیستم حرارتی دستگاه نیز فعال میشود و بطور یکنواخت و قابل تنظیم، مرغ را بریان یا سوخاری می کند. درصورت نیاز، در هر لحظه میتوان هر کدام از سیخ ها را بیرون آورد و مرغ سوخاری را از آن بیرون کشید و جوجه دیگری را جایگزین کرد. همچنین موارد زیر بر اساس نیاز و زمان قابل تنظیم خواهند بود:

  • سرعت چرخش سیخ ها
  • میزان حرارت دستگاه جوجه گردان

بدین ترتیب میزان سوخاری یا بریانی کردن مرغ را به مقدار دلخواه تغییر پیدا خواهد کرد.

جوجه گردان مرغ بریان یا دستگاه پاچینی؟

از دستگاه جوجه گردان بعنوان دستگاه پاچینی نیز نام برده میشود که این اسم ریشه در یونان باستان دارد. در واقع در یونان باستان به هریک از مواد غذایی که قابلیت بریان و کبابی کردن آنها وجود داشت، پاچینی گفته میشد که رفته رفته این اسم در فرهنگ لغات فارسی و در میان ایرانیان نیز جای باز کرد. به‌ گونه ای که امروزه اکثر مردم، ران، کتف، بال و بطور کلی مرغ بریان را با نام پاچینی می شناسند.

از همین رو بسیاری از صاحبان رستوران‌ها و فست فودهای کنتاکی، امروزه در هنگام خرید دستگاه جوجه گردان مرغ بریان از نام راحت‌تر دستگاه پاچینی استفاده میکنند.

دستگاه پاچینی

انواع دستگاه جوجه گردان

لازم به ذکر است که انواع دستگاه مرغ بریان بر اساس نیاز مشتری طراحی میشود و نوع ورق استیل و ضخامت به کار رفته، ابعاد و تعداد سیخ ها و همچنین تعداد و توان کارکردی شعله‌ها قابل تغییر می‌باشد. اما بطور کلی می توان به چند نمونه پر کاربرد زیر در قالب انواع دسته بندی کارکردی و ظرفیتی دستگاه جوجه گردان صنعتی اشاره نمود:

  1. تک سیخ
  2. دو سیخ
  3. سه سیخ
  4. پنج سیخ
  5. شش سیخ
  6. هشت سیخ
  7. دوازده سیخ
  8. دستگاه مرغ بریان سبدی
  9. مرغ بریان ذغالی
  10. جوجه گردان مرغ کنتاکی.

مطالعه محتوای مربوط به سیستم سیخ شور نیز در این قسمت به شما پیشنهاد می شود.

انواع جوجه گردان صنعتی

دستگاه مرغ بریان پاچینی 4 سیخ

کمترین ظرفیت صنعتی مورد استفاده برای انواع رستوران‌ها و فست فودهای کنتاکی، دستگاه مرغ بریان 4 سیخ می‌باشد. مدلهای جوجه گردان 4 سیخ، علاوه بر بهره بردن از بدنه تمام استیل، به موارد زیر هم تجهیز شده اند:

  • سیستم‌های تنظیم گرما و سرعت چرخش سیخ‌ها؛
  • لامپ‌های ضدحرارت داخلی و شیشه‌ی مقاوم نشکن و ضدگرما

بایستی عنوان داشت که مجموعاَ 4 برنر (شعله) برای این تجهیزات در نظر گرفته شده‌ است. یعنی برای هر سیخ، یک شعله در مجاورت آن قرار گرفته است. در زیر، جدول مشخصات فنی دستگاه جوجه گردان 4 سیخ صنعتی را مشاهده می‌نمایید:

جوجه گردان صنعتی 4 سیخ
جنس بدنه Stainless steel
ضخامت ورقه 0.5 میلیمتر خش دار
تعداد مرغ‌هایی که بر روی هر سیخ جای میگیرند 4 عدد (امکان بریان نمودن همزمان 16 مرغ)
سایز دستگاه مرغ بریان 4 سیخ 95*50*140 سانتیمتر
توان و مدل الکتروموتور گیربکسی – 3000 وات
منبع تغذیه گاز شهری و کپسول

جوجه گردان خانگی تک سیخ و 2 سیخ

مدل‌های دستگاه جوجه گردان تک سیخ و 2 سیخ که با نام دستگاه مرغ بریان خانگی نیز معروفند، بعنوان ظرفیت‌های غیرصنعتی شناخته میشوند. چراکه بر روی هر سیخ آنها بطور متوسط بین 2 مرغ بزرگ کامل و یا 3 مرغ کوچک جای میگیرد.

متریال بدنه این دستگاه‌ها نیز از جنس استیل می‌باشد و پیشنهاد میگردد که این دستگاه‌های جوجه گردان 2 سیخ و تک سیخ را در آشپزخانه‌های بزرگ خانگی؛ و یا بر روی بالکن و تراس منازل قرار دهید.

ابعاد مدلهای دستگاه مرغ بریان تک سیخ، برابر با 50*45*70 سانتیمتر می‌باشد. ضمن اینکه ابعاد تجهیزات پاچینی مرغ بریان 2 سیخ نیز برابر با 75*45*75 است.

طراحی و تولید دستگاه پاچینی مرغ بریان

دستگاه جوجه گردان 6 سیخ

انواع دستگاه جوجه گردان صنعتی 6 سیخ صنعتی، بعنوان سیستم‌هایی مناسب برای آشپزخانه‌های صنعتی، رستورانها و فست فودهای با حجم متوسط مطرح هستند. بر روی هریک از سیخ‌های دستگاه مرغ بریان 6 سیخ، قابلیت پخت همزمان 5 عدد مرغ متوسط وجود دارد. ضمن اینکه به‌ لطف تعبیه لامپهای ضد حرارت در بخش فوقانی دستگاه، امکان مشاهده میزان بریان شدن مرغ ها از پشت شیشه فراهم است.

مرغ‌های مزه‌دار شده با توجه به چرخش آرام و اتومات سیخ‌ها (که میزان سرعت چرخش نیز کاملاَ قابل تنظیم است)، آرام آرام مغزپخت شده و نهایتاَ طعمی لذیذ برای مرغ بریان پاچینی بدست می‌آید. عایق قدرتمند بکار رفته برای جداره‌ها نیز به خوبی از خروج گرمانی درونی، ممانعت بعمل می‌آورد.

در ادامه جدول مشخصات فنی دستگاه جوجه گردان 6 سیخ قرار داده شده است:

جوجه گردان صنعتی 6 سیخ
جنس بدنه Stainless steel
ضخامت ورقه 0.8 میلیمتر خش دار
تعداد مرغ‌هایی که بر روی هر سیخ جای میگیرند 5 عدد (امکان بریان نمودن همزمان 30 مرغ متوسط)
سایز دستگاه مرغ بریان 4 سیخ 130*62*175 سانتیمتر
مدل الکتروموتور گیربکسی
منبع تغذیه گاز شهری و کپسول
قطر سیخهای بکاررفته 14 میلیمتر
وضعیت پایه‌های دستگاه 4 عدد پایه‌ی مجهز به چرخ

دستگاه مرغ بریان ذغالی

انواع دستگاه جوجه گردان ذغالی غالباَ در انواع ظرفیت های رایج زیر در رستوران‌ها و فست فودهای با حجم سفارش بالا بکار گرفته میشوند:

  • 10 سیخ،
  • 12 سیخ؛ و
  • 14 سیخ

با توجه به قرارگیری 5 عدد جوجه بر روی هر سیخ، مجموعاَ امکان طبخ همزمان 50 مرغ بریان در دستگاه جوجه گردان ذغالی فراهم است. ضخامت بدنه استیل و شیشه نشکن بکار رفته در این تجهیزات، به ترتیب برابر با 0.6 و 8 میلیمتر خواهد بود. سیستم کارکردی الکتروموتور جوجه چرخان ذغالی، بصورت گیربکسی می‌باشد. همچنین همانند اکثر مدلهای صنعتی، دارای زیر سینی از جنس چدن هستند که از سرازیر شدن نامطلوب آب مرغها ممانعت میگردد.

نکته‌ قابل اهمیت دیگر این است که جوجه گردانهای ذغالی، دارای فن نیز می‌باشند. در نتیجه ذغالهای موجود در این دستگاه‌ها، همواره سرخ مانده و حرارت مناسبی را برای پخت یکنواخت مرغ بریان تضمین میکنند.

دستگاه مرغ بریان ذغالی

دستگاه جوجه گردان سبدی

قابلیت خاص طراحی دستگاه جوجه گردان سبدی، تعبیه سبد در آنهاست. بطوریکه با وجود تعبیه سبدهای خاص در آنها، میتوانید یک مرغ مزه‌دار شده را بصورت باز و نصفه در سبدها قرار دهید و درون جوجه را به خوبی بپزید. این سبدها به‌ نوعی مرغها را از هرگونه افتادن از روی سیخها و القای حرارت بیش از حد، محافظت میکنند.

دیگر نکته‌ قابل توجه اینجاست که به‌ لطف قرارگیری مرغ های بریانی بازشده درون سبد، بوی نامطلوب درون جوجه بطور کامل از بین میرود. در حالیکه بوی نامطلوب درونی، غالباَ بر روی طبخ کنتاکی بصورت سیخی باقی می‌ماند.

نکته: بطور مثال ابعاد جوجه گردان سبدی 5 سیخ صنعتی، برابر با 195*77*130 سانتیمتر می‌باشد.

محصول پیشنهادی: خرید دستگاه مرینیتور

مشخصات فنی دستگاه جوجه گردان صنعتی

گروه صنعتی تجهیز گستر بعنوان یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی در خاورمیانه شناخته میشود که طراحی و تولید دستگاه جوجه گردان صنعتی مرغ بریان را نیز در قالب اهداف خود گنجانده است. مشخصات فنی دستگاه پاچینی مرغ بریان این شرکت، به شرح زیر می‌باشد:

  1. اسکلت و بخشهای خارجی دستگاه جوجه گردان صنعتی تماما از ورق و پروفیل استنلس استیل 304 خش دار کره جنوبی و با ضخامت 1-2 میلمیتر و جوشکاری تماما با روش تیگ از نوع آرگون می باشد.
  2. دارای موتور گیربکس دار؛ که توان و قدرت موتور آن به تعداد سیخها بستگی دارد.
  3. استفاده از سینی کف زیر سیخها از جنس ورق گالوانیزه یا استنلس استیل 304 به‌ضخامت یک میلی‌متر. (به منظور جلوگیری از ریختن آب مرغها بر روی کف دستگاه جوجه‌گردان‌های صنعتی)
  4. بهره‌گیری از سیخهای توپر از جنس استنلس استیل و یا فلز نسوز (آب کروم) یا چوبی. (بنا به درخواست مشتری)
  5. ظرفیت هر سیخ 4 الی 5 مرغ بزرگ میباشد.
  6. دارای چهار چرخ قابل ریگلاژ برای جابجایی آسان و ترمزدار.
  7. شیشه ضد ضربه و مقاوم که در برابر حرارت زیاد هیچگونه زیانی نخواهد دید.
  8. مجهز به شیشه‌های 6 الی 10 میلیمتری
  9. تجهیز شده به شعله گازی که با اتصال به گاز شهری یا کپسولی (بنا به درخواست مشتریان) ساخته می شود
  10. دارای چراغ یا لامپ در داخل و بیرون دستگاه است که بتوان مرغ سوخاری شده را تشخیص داد
  11. همچنین چرخ دنده دستگاه طوری طراحی شده که در مدت زمان طولانی، نیاز به سرویس نداشته باشد.
  12. اخذ گواهی استاندارد و نشان ملی استاندارد ایران
  13. طراحی و ساخت با پیشرفته ترین و به روز ترین ماشین آلات تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  14. ارائه دستگاه جوجه گردان مرغ بریان به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش.

مشخصات جوجه گردان مرغ بریان

ابعاد دستگاه‌های جوجه گردان صنعتی در ظرفیت های مختلف

  • ابعاد دستگاه مرغ بریان پنج سیخ: 130 طول؛ 62 عرض؛ 154 ارتفاع (ابعاد به سانتیمتر)
  • ابعاد دستگاه جوجه گردان شش سیخ: 130 طول (W) * 62 عرض(D) *  175ارتفاع (H) .(ابعاد به سانتیمتر)
  • سایز دستگاه مرغ بریان هشت سیخ: 130 طول (W) *62 عرض(D) * 206 ارتفاع (H) .(سانتیمتر)
  • دستگاه جوجه گردان دوازده سیخ: 150 طول (W) *62 عرض(D) * 206 ارتفاع (H) .(سانتیمتر)

لازم به ذکر است ابعاد دستگاه‌های نام برده در حالت استاندارد از کاربردی ترین انواع جوجه گردانهای مرغ کنتاکی است. همواره بنا به درخواست مشتریان عزیز، ابعادو تعداد سیخها متغیر بوده و قابل طراحی و تولید متنوع میباشد.

تجهیزات پیشنهادی: کباب پز اتوماتیک

فروش و قیمت دستگاه مرغ بریان صنعتی

فرآیند تعیین قیمت فروش دستگاه جوجه گردان صنعتی به متغیرهای مختلفی وابسته است. متقاضیان عزیز جهت خرید دستگاه مرغ بریان صنعتی، طبیعتا به فروشگاه‌های عرضه کننده این دستگاه مراجعه می‌کنند. ولی بطور کلی توصیه می شود به تولید کنندگان معتبر و دسته اول این تجهیزات صنعتی مراجعه فرمایید. چرا که قیمت دستگاه جوجه گردان مرغ بریان که توسط تولید کنندگان معتبر ارائه می شود، با توجه به حذف دلالان پایین تر می‌باشد.

فروش دستگاه جوجه گردان مرغ بریان صنعتی

مجموعاَ به جهت تعیین قیمت دستگاه مرغ کنتاکی صنعتی، توجه به پارامترهای زیر الزامیست:

  1. متریال بدنه. (غالباَ جنس بدنه این تجهیزات از ورقهای گالوانیزه یا استیل خواهد بود و درصورت انتخاب بدنه استیل، هزینه تمام‌شده دستگاه بالاتر خواهد بود)
  2. ضخامت ورق استیل بکار رفته. (علاوه بر اهمیت تشخیص نوع گرید ورق استیل، بایستی ضخامت ورق موردنظر را مورد توجه قرار دهید)
  3. تعداد و جنس سیخ ها
  4. کیفیت قطعات مکانیکی دستگاه پاچینی مرغ بریان
  5. توان موتور گیربکسی و چرخ دنده‌ها
  6. قابلیت رگلاژ، کیفیت و تعداد چرخهای دستگاه
  7. تعبیه ترمز برای چرخ‌ها
  8. نوع جوشکاری بدنه دستگاه جوجه گردان صنعتی،
  9. ابعاد و وزن
  10. تعداد و میزان حرارت‌دهی شعله‌ها
  11. توپر یا توخالی بودن سیخ‌ها
  12. بکارگیری سینی کف و لامپ برای دستگاه پاچینی
  13. سقف فلت یا تاجدار دستگاه
  14. میزان کنترل پذیری حرارت و چرخش سیخ‌ها و غیره.

تولید کنندگان جوجه گردان مرغ بریان با توجه به تجربه و تکنولوژی ساخت، اقدام به تولید و ارائه قیمت این تجهیزات می نمایند. شما عزیزان چنانچه تخصصی در این زمینه ندارید، بایستی سراغ کارشناسان فنی شرکتهای سازنده بروید تا اطلاعات کافی را در زمینه خرید دستگاه جوجه گردان صنعتی کسب نمایید. لذا واحد مشاوره فنی گروه صنعتی تجهیز گستر، همواره در خدمت مشتریان گرامی خواهد بود.

قیمت دستگاه جوجه گردان صنعتی

قیمت بروز دستگاه جوجه گردان 12 سیخ

علاوه‌ بر قیمت بروز دستگاه جوجه گردان 12 سیخ، در ادامه به بررسی هزینه‌ تمام‌ شده باقی ظرفیت‌ها نیز خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که متاسفانه فروشندگان دستگاه مرغ بریان صنعتی ابتدا مشخصاتی در حد دستگاه‌های درجه یک و استاندارد را به خریداران ارائه می دهند. ولی به دلیل عدم تخصص در این زمینه، هنگام فروش دستگاه متفاوتی ارائه می دهند که سبب ایجاد ذهنیت سوء نسبت به سازندگان معتبر نیز میشود.

در رابطه با هزینه‌ی تمام شده این دستگاه‌ها بایستی بدانید که:

قیمت جوجه گردان صنعتی 6 سیخ تاجدار، بین 16.500.000 تومان تا 23.200.000 تومان برآورد میشود. مدلهای مرغ بریان 6 سیخ با سقف معمولی نیز بطور متوسط بین 12.500.000 تا 18.000.000 تومان قیمت گذاری میشوند. از سوی دیگر قیمت گونه‌های رایج جوجه گردان 12 سیخ نیز حدود 20 الی 22 میلیون خواهد بود.

قیمت بروز دیگر مدلهای پر تقاضا نیز به شرح زیر است:

  • تک سیخ: 8.500.000 الی 9.700.000 تومان
  • دو سیخ: 10.200.000 الی 11.000.000 تومان
  • برآورد قیمت دستگاه مرغ بریان 3 سیخ: 11.500.000 تا 13.500.000 تومان
  • دستگاه پاچینی مرغ بریان 4 سیخ: 9.500.000 الی 14.000.000 تومان
  • جوجه گردان 5 سیخ: 16.500.000 تومان
  • مدلهای ذغالی 10 سیخ: 48.000.000 تومان
  • جوجه‌ گردان ذغالی 12 سیخ: 52.000.000 تومان
  • برآورد قیمت پاچینی ذغالی 14 سیخی: 57.000.000

محصولی تازه از مجموعه تجهیز گستر: سردخانه صنعتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *