اسلایسر صنعتی گوشت

اسلایسر صنعتی گوشت که با نام های دستگاه برش گوشت و لایه لایه کن گوشت نیز شناخته میشود، نوعی دستگاه صنعتی است که به‌ لطف بهره‌گیری از تیغه‌های 12 اینچی و بیشتر، شقه‌های بزرگ یا تکه‌های کوچک گوشت بدون استخوان را لایه لایه میکند. انواع اسلایسر گوشت صنعتی که در مدلهای دستی و اتومات تولید میشوند، قادرند گوشتها را به ورقه‌هایی با ضخامت 0.2 تا 15 اینچ (بسته به تنظیم) تبدیل نمایند.

بدین ترتیب انواع فروشگاه‌ها، مراکز عرضه گوشت و خطوط بسته بندی گوشتهای ورقه‌ای میتوانند از این تجهیزات استفاده نمایند. سرعت کار بالای انواع اسلایسر صنعتی گوشت، یکی دیگر از مزایای جذاب این تجهیزات بشمار میرود. بطوریکه در هر ثانیه، حدوداَ 1.5 تا 2 ضربه برشی عمودی اصابت نموده و گوشتها بصورت ورقه‌ای، لایه لایه میشوند. در مجموع میتوان انواع گوشتها از گاو، گوسفند و ماهی گرفته تا بوقلمون و توده‌های بزرگ ژامبون و بیکن‌ها را با این دستگاه‌ها، ورقه‌ای نمود.

مزایای دستگاه اسلایسر صنعتی گوشت

مزایای سیستم اسلایسر و برش صنعتی گوشت

دنیایی از مزایای جذاب با خرید دستگاه‌های اسلایسر صنعتی گوشت و مرغ، همواره در انتظار کارفرمایان خواهد بود. از همین رو در ادامه به مزایای دستگاه های لایه لایه کن گوشت اشاره خواهیم نمود:

  • سرعت کارکردی بالا: به‌ سرعت قادرند تکه‌های بزرگ گوشتها، مرغ، ژامبون و… را به ورقه‌هایی با ضخامت دلخواه تبدیل کنند. (عملاَ از بکارگیری پرسنل برای ساعات طولانی و انجام برشکاری دستی، جلوگیری میشود)
  • تعیین ضخامت دقیق ورقه‌های گوشت و مرغ: با استفاده از تنظیمگر دستی/یا خودکار دستگاه برش گوشت صنعتی، میتوانید ضخامت لایه‌های اسلایس‌ شده گوشتها را تعیین کنید.
  • کاهش دور ریز مواد غذایی: گوشتها و دیگر تکه‌های پنیری و پروتئینی به‌ طور کامل در دستگاه برش ورقه‌ای داده میشوند و بنابراین ماده غذایی بدون دور ریز خواهد بود.
  • کنترل شیب دستگاه: قابلیت تنظیم شیب نوار نقاله و تیغه برش‌زنی تا 11 درجه. (در برخی از مدلها)
  • شستشوی آسان (خونابه ها): اجزای دستگاه به راحتی از هم باز میشوند. ضمناَ برای تمیز نگه داشتن فضای کار در برخی از اسلایسرهای صنعتی گوشت، یک زهکش قابل اعتماد، به دور کردن مایعات و زباله های ناخواسته از گوشت کمک می‌کند.
  • قطعات ضد زنگ: از جنس استیل و آلومینیوم روکشدار (روکش کرومی). بطور کلی تمامی قطعات این دستگاه‌ها، معمولاَ ضدزنگ می‌باشد.
  • تیغه قدرتمند: مناسب برای کارکردهای طولانی و مداوم و برش دقیق لایه‌های گوشت و مرغ بدون استخوان.
  • قابلیت تیزسازی خودکار تیغه‌ها: تیغه‌ها پس از مدتی کارکرد، مشخصاَ مقداری کند میشوند. نکته‌ جذاب اینجاست که اسلایسرهای صنعتی گوشت، قابلیت تیزسازی خودکار تیغه‌ها را دارند.
  •  قابلیت حمل آسان: این دستگاه را به‌ راحتی میتوانید در محیط کار خود با یک بالابر بازوی جانبی محکم، حمل کنید. (حتی سنگین‌ترین مدلها)
  • وجود شیارهای کشویی صفحه: شیارهای کشویی صفحه کالسکه، به کاهش تماس دستگاه با محصول برای برش راحت کمک می‌کنند.
  • ایمنی بالا: تیغه‌ها به داخل دستگاه هدایت میشوند و دارای پوشش هستند. (برای ایمنی هرچه بیشتر دست کاربر)

انواع اسلایسر گوشت صنعتی

انواع اسلایسر گوشت

گونه‌های مختلف اسلایسر صنعتی گوشت را میتوان از نظر مکانیزم کارکردی، در 2 دسته کلی تقسیم بندی نمود:

  1. دستگاه لایه لایه کن گوشت دستی؛
  2. اسلایسر گوشت صنعتی اتومات.

لازم به ذکر است که اسلایسرهای دستی خود به دو مدل «خانگی» و «مکانیکی-صنعتی» تقسیم میشوند که مدلهای صنعتی دارای قدرت برشکاری قدرتمندتری برای تکه های بزرگ گوشت می‌باشند.

محصول پیشنهادی: دیگ خورشت پز صنعتی

دستگاه اسلایسر دستی گوشت

دستگاه لایه لایه کن گوشت دستی

مدلهای اسلایسر دستی گوشت، بر اساس نیروی وارد شده از طرف کاربر به دستگاه کار میکنند. اگرچه که دارای موتور الکتریکی بوده و قطعات آن، دارای کیفیت مشابهی با سیستمهای اتومات می‌باشد. همچنین قابلیت تنظیم ضخامت لایه های گوشت نیز در این مدلها فراهم خواهد بود. برای درک هرچه بیشتر توانایی اینگونه تجهیزات، در همین زمینه قصد داریم به بررسی دستگاه اسلایسر دستی گوشت مدل «Bizerba GSE12» بپردازیم.

دستگاه‌های برش گوشت دستی Bizerba  سری GSE، با تیغه گرانشی 12 اینچی، دارای استاندارد جهانی برای ارگونومی و ایمنی بوده و بوسیله‌ آن میتوان به برش دستی گوشت، انواع ژامبونها و توده‌های سفت پنیرها اقدام نمود. این دستگاه یک موتور 1/2 اسب‌ بخار با سرعت تیغه 255 RPM را برای کنترل کامل فرآیند ارائه می‌دهد. تیغه تیز 12 اینچی آن به شما این امکان را می دهد که گوشت های خود را به سرعت برش دهید. تیغه‌های تعبیه‌شده دارای روکش کروم هستتند تا در تماس مداوم با سخت‌ترین لایه‌های فرآورده‌های گوشتی/پروتئینی، کیفیتشان حفظ گردد.

برش دهنده تسمه ای گوشت این مدل، فاصله زیادی بین تیغه و محفظه موتور حفظ می کند تا تمیز کردن دستگاه به یک فرآیند آسان تبدیل شود. طراحی ساده آن، امکان جداسازی سریع قطعات دستگاه را فراهم می کند تا:

  • هم به راحتی مورد تمیزکاری قرار بگیرند.
  • هم در صورت خرابی، بتوان به راحتی به قطعات داخلی دسترسی داشت.

محفظه محصور دستگاه بدون لبه یا گوشه است. این محفظه با یک صفحه پایه ساخته شده است تا به اطمینان از پایداری دستگاه کمک کند. مدل‌های اسلایسر گوشت دستی همچنین دارای پایه های لاستیکی ضد لغزش و طراحی بهینه‌تر از نظر ابعادی هستند.

اسلایسر صنعتی گوشت اتوماتیک

اسلایسر صنعتی گوشت اتوماتیک

نسل حرفه ای انواع دستگاه های برش گوشت، اسلایسر صنعتی گوشت تمام اتوماتیک است. بطوریکه تنها کافیست تکه‌های مرغ/گوشت را در محفظه مربوطه قرار دهید و میزان ضخامت برش ها را مشخص کنید. سپس با روشن کردن دستگاه، اسلایسر گوشت اتوماتیک شروع به فعالیت میکند. بخصوص در شرکتهای عرضه گوشتهای ورقه‌ای و تولید فرآورده‌های پروتئینی بسته بندی‌ شده، مدلهای تمام خودکار بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

  • از یکسو نیاز به پرسنل و کارگران را کم نموده و منجر به بهینه‌سازی مالی برای شرکت میشوند؛
  • از سوی دیگر دستگاه لایه لایه کن گوشت با سرعت و دقت بسیار بالایی کار میکند و ایجاد ضایعات در آنها، در کمترین میزان ممکن برآورد شده‌ است.

چفت و بست عالی و کیفیت ساختاری اسلایسر گوشت صنعتی، از خرابی مداوم و پر هزینه‌ این سیستم‌ها جلوگیری میکند. حتی در صورت کارکرد مداوم دستگاه.

افزایش توان عملیاتی، دیگر فاکتور مهمی است که در بررسی دستگاه برش گوشت صنعتی باید به آن توجه داشت. چنانکه امروزه برای افزایش تولید و ثابت نگه داشتن مقادیر ضایعات مرغ و گوشتها در کارگاه‌های صنعتی، فرآیندهای دستی یا نیمه دستی با ماشین های خودکار جایگزین میشوند.

در ادامه به بررسی خلاصه‌وار چند مدل محبوب دستگاه برش گوشت صنعتی اشاره خواهیم داشت.

صفحه پیشنهادی: خرید یخساز صنعتی

دستگاه برش گوشت صنعتی Manconi

دستگاه برش گوشت صنعتی Manconi

مانکونی یکی از مطرحترین برندها در میان انواع دستگاه اسلایسر گوشت صنعتی وارداتی می‌باشد. عملکرد الکتریکی ویژه، بهره‌گیری از استنلس استیل ضد زنگ در بدنه، قابلیت تمیز سازی آسان و بازشدن اجزای دستگاه، وجود آپشنهای ویژه برای انواع برش صنعتی گوشت، تعبیه تیغه‌هایی با قطرهای مختلف، انطباق با قوانین اروپا و…، همه و همه از جمله ویژگیهای برتر دستگاه لایه لایه کن گوشت Manconi بشمار میرود.

بیایید نگاهی به چند مدل برتر برند مانکونی بیندازیم:

  1. اسلایسر صنعتی گوشت SMARTY 250 IX:
    ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه ترین مدل در کل، پایه سری SMARTY است. این یک برش همه کاره مناسب برای آزمایشگاه های صنعتی است که با انواع مواد غذایی سروکار دارند. بطوریکه علاوه بر انواع گوشت، میتواند در اغذیه فروشی برای برش ساندویچهای خاص، پنیر، سبزیجات یا غذاهای از قبل پخته‌شده‌ی توده‌ای مورد استفاده قرار گیرد. (بسیار باکیفیت)
  2. دستگاه برش گوشت صنعتی smarty-370vxtc:
    به‌دلیل داشتن تیغه‌های بزرگ و بشقاب بزرگ، در برش گوشت تازه (بخصوص در اندازه بزرگ) تخصص دارد. تیز کن داخلی و اجزای قابل جابجایی، نگهداری و تمیز کردن این اسلایسر گوشت را آسان می‌کند. ارتفاع کم بارگیری دستگاه برش صنعتی smarty-370vxtc، فرآیند تخلیه گوشت را تسهیل می کند.
  3. اسلایسر گوشت صنعتی مدل KOLOSSAL 300 VK BV:
    بخصوص برای آماده سازی پروشوتو (غذایی محبوب از ورقه‌ای نازک گوشت)، دستگاه لایه لایه کن گوشت KOLOSSAL 300 VK BV، انتخابی عالی و قدرتمند خواهد بود. زیرا هم بازه‌ی تعیین ضخامت در آنها وسیع و دقیق است. و هم به‌لطف مکانیسم مسدود کننده، برای تضمین حداکثر چسبندگی و پایداری محصول در حین برش طراحی شده است.
  4. لایه لایه کن گوشت Dual Big 370 VK TC:
    مدلهای اسلایسر گوشت صنعتی Dual Big 370 VK TC، یک دستگاه برش حرفه ای برای برش گوشت و مرغ تازه و حتی گوشتهای سفت و سخت است. بشقاب BIG ابعاد قابل توجهی دارد. به‌طوری که قسمت‌های بزرگی از گوشتها را برای برش نگه می دارد. با این حال با تعبیه جعبه‌دنده قدرتمند و تیغه عمودبر دقیق، امکان انجام برش‌های بسیار نازک کاملاَ فراهم است.
  5. سیستمهای اسلایسر گوشت KOLOSSAL Dual330 VKFA:
    مهمترین قابلیت این دستگاه های برش گوشت صنعتی، قابلیت کارکرد 2 گانه‌ی آنهاست. چراکه هم بصورت دستی و هم بصورت کاملاَ اتومات، امکان فعالیت دارند. حافظه‌ی تعبیه‌شده برای این نوع اسلایسر گوشت صنعتی، آخرین دستورهای برش را همواره به خاطر می‌سپارد.
  6. دستگاه برش گوشت صنعتی Multi Slicer 316:
    قطعه بندی پرسرعت سیستم‌های اسلایسر گوشت صنعتی Multi Slicer 316، کاملاَ هماهنگ با سرعت ریلهای نقاله دستگاه می‌باشد. بطوریکه دستگاه برش گوشت صنعتی Multi Slicer 316 توانایی وارد کردن 90 ضربه در دقیقه به تکه‌های بزرگ گوشتها و مرغ را دارد. بدون اینکه ورقه‌های نازک برش‌خورده، بر روی هم انباشته شوند. علیرغم وجود آپشنهای متعدد در این سیستم‌ها، عملکرد و تنظیمات ساده‌ی آنها بسیار کاربرپسند است. عمده‌ آپشنها را میتوان از طریق صفحه نمایشگر ویژه‌ این دستگاه، تنظیم نمود.

نکته‌ی قابل اهمیت دیگر این است که این سیستم‌ها را هم میتوان به تیغه‌های ثابت و هم به تیغه‌های یکبار مصرف آکوآباند مجهز نمود. تیغه های باند یکبار مصرف AccuBand هرگونه نیاز برای تیزشدن مجدد را از بین می‌برند. ضمن اینکه فرآیند تمیز کردن را ساده میکنند و کیفیت، قوام و عملکرد بهینه برش گوشت صنعتی را ارائه می‌دهند.

جدول مشخصات فنی اسلایسر گوشت صنعتی Multi Slicer 316 در ادامه قرار داده شده‌ است:

تعداد ضربه تیغه به تکه‌های گوشت در هر دقیقه 90 ضربه
جهت ضربه عمودی
صفحه نمایش دارد
اساس طراحی      طراحی مدولار و متحرک (قابل جابجایی)
سطوح شیبدار دارد
ابعاد دستگاه لایه لایه کن گوشت 136×330×152 میلی متر
حداقل ضخامت برش 0.4 اینچ
دیتاهای الکتریکی دستگاه 200-240 VAC، 50/60 هرتز، 1 فاز
سرعت و اندازه نوار نقاله متغیر. (بسته به سفارش مشتری)
نگهدارنده محصول 26 اینچی (660 میلی متر)
آپشن‌های ایمنی چفت‌های متصل، درایوهای فرکانس متغیر و سوئیچ سرعت صفر

موارد کاربرد اسلایسر گوشت صنعتی

دستگاه لایه لایه کن گوشت

باتوجه به قابلیت های خاص دستگاه های برش گوشت صنعتی در لایه لایه کردن انواع گوشت، از جمله برنامه های کاربردی آنها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. واحدهای تولید و خطوط بسته بندی گوشتهای ورقه‌ای
  2. مجموعه‌های ژامبون سازی؛ و واحدهای تولید و عرضه فرآورده‌های پروتئینی
  3. اسنک بارها
  4. انواع غذاخوری ها و رستورانهای با ظرفیت سفارش گوناگون. (برای چنین کاربری‌هایی، دستگاه اسلایسر صنعتی گوشت بعنوان یکی از ادوات تجهیزات آشپزخانه صنعتی عرضه میگردد)
  5. فروشگاه های پذیرایی و عرضه فینگرفود.
  6. مراکز تخصصی عرضه‌ی گوشتها و فرآورده‌های پروتئینی مزه‌دار شده.
  7. آشپزخانه های صنعتی و فست فودها
  8. مراکز تخصصی بزرگ طبخ و عرضه انواع پیتزا. (بسیاری از انواع پیتزاها، از لایه‌های نازک بیکن، ژامبون و گوشت بهره میبرند. پس از آماده سازی اولیه، پیتزاها در انواع فر ریلی پیتزا قرار داده میشوند)
  9. استفاده از مدلهای دستگاه برش گوشت دستی در سوپرمارکت‌های کوچک.

برش مناسب گوشت توسط امکانات اسلایسر صنعتی

برای انجام یک برش ایمن و مناسب گوشت/ و مرغ، دستگاه اسلایسر صنعتی گوشت و مرغ باید دارای سوپاپ‌های اطمینان و ویژگیهای زیر باشد:

  • صافی عالی صفحه؛ به منظور آسانتر و سریعتر کردن کل فرآیند؛ بدون به خطر انداختن کیفیت برش ها.
  • پرس مقاوم گوشت. زیرا گوشت باید محکم نگه داشته شود تا از هر گونه نوسانی در برشکاری جلوگیری شود.
  • حرکت دقیق و مناسب گوشت های لایه لایه شده. در غیر اینصورت هم در بحث برش و تلنبار شدن ورقه‌های گوشت بر روی یکدیگر و هم در بحث دریافت تکه‌های بریده شده توسط کاربر، مشکلاتی بوجود می‌آید.
  • میز پشتیبان. برای کار با تکه های بزرگ گوشتها؛ بدون هیچ مشکلی.
  • تیزکن جداگانه. برای تیز کردن راحت‌تر تیغه اسلایسر صنعتی گوشت و افزایش سرعت و کیفیت برش گوشت/مرغ.
  • اجزای قابل بازشدن و جابجایی. تمامی اجزای درگیر با خونابه‌ها و آلودگیهای ناشی از فرآیند برشکاری، بایستی به راحتی از همدیگر باز شده و مورد تمیزکاری قرار بگیرند.

قیمت دستگاه اسلایسر گوشت صنعتی

قیمت اسلایسر صنعتی گوشت

برای تعیین حدودی قیمت اسلایسر صنعتی گوشت و مرغ، پارامترهای ساختاری این دستگاه‌ها بایستی مورد توجه قرار گیرند. در همین زمینه اصلی ترین پارامترهای تعیین کننده قیمت دستگاه لایه لایه کن گوشت، عبارتست از:

  • جنس دستگاه. اعم از متریال بدنه و قطعات ساختاری؛ که بیشتر از متریالهای استیل و آلومینیوم روکشدار کرومی بهره گرفته میشود.
  • برند، توان و میزان کنترل پذیری قطعات الکترونیکی دستگاه برش صنعتی گوشت. (الکتروموتور، تابلو برق، اجزای وابسته الکتریکی و…)
  • برند و اندازه تیغه‌های دستگاه لایه لایه کن گوشت
  • ابعاد و اندازه. سیستم‌های بزرگتر، از متریال بیشتری برای ساخت بهره برده‌اند. بنابراین قیمت اسلایسر صنعتی گوشت با ابعاد بزرگتر، مسلماَ گرانتر خواهد بود.
  • سرعت برش زنی گوشت
  • توان کارکرد مداوم در طی ساعات طولانی
  • حجم مخزن ورود گوشت
  • بازه تنظیم ضخامت اسلایس گوشت
  • تعبیه مجرای زهکش برای خارج سازی خونابه و ضایعات گوشت/مرغ
  • منبع تغذیه دستگاه
  • درجه مصرف برق
  • پوشش تیغه‌ها
  • وجود/عدم وجود نوار نقاله
  • امکان تنظیم زاویه صفحه برش (برای راحتی بیشتر کاربر)
  • آپشن‌های تکمیلی. امکان خود تمیزسازی، استندبای خودکار پس از اتمام فرآیند برش گوشت، قابلیت تیزسازی خودکار تیغه‌ها و…
  • ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش.

البته نمیتوان از نوسانات قیمت ارز نیز در مسیر قیمت گذاری دستگاه‌های لایه لایه کن گوشت (همانند سایر تجهیزات صنعتی تولیدی اعم از: دستگاه مرینیتور، هنی پنی، سردخانه‌ها و یخچالهای تجاری، خلال کن صنعتی، وافل ساز، آب گوجه گیری، سبزی خردکن، چرخ گوشت صنعتی، و صدها محصول دیگر) غافل شد. اما بهرحال میتوانید به جهت دریافت قیمت بروز دستگاه اسلایسر صنعتی گوشت و مرغ و دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی، با کارشناسان شرکت تجهیز گستر تماس حاصل نمایید.

اسلایسر صنعتی مرغ و ماهی

عملاَ همان اسلایسر گوشت صنعتی است که برای برش و لایه لایه کردن توده‌های گوشتهای مرغ؛ ماهی تازه و یا منجمد نیز میتواند بکار گرفته شود. تکه‌های مختلف و بدون استخوان انواع ماهی و مرغ را میتوان با خرید اسلایسر گوشت صنعتی به ورقه‌هایی نازک تبدیل نمود. این ورقه‌های نازک ابتدا مزه‌دار شده و سپس برای طبخ بر روی فرهای چندکاره و گریل صنعتی قرار میگیرند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *