سوییپر صنعتی | سوییپر جاروب محوطه

استفاده از سوییپر صنعتی یا همان جاروب صنعتی محوطه، امروزه برای تمیزسازی کف محوطه‌های وسیع رستورانها، پیاده‌روهای شهری و صحن اماکن مذهبی بسیار رایج است. انواع سوییپر صنعتی در مدلهای سرنشین دار، بدون سرنشین باتری‌دار و دستی طراحی شده و تعداد برس‌ها بر عملکرد نهایی آنها شدیداَ تأثیر می‌گذارد. بطوریکه عرض کاری برس‌های جانبی معمولاَ در حدود 700 میلیمتر و عرض کاری برس های میانی، حدوداَ 500 میلیمتر خواهد بود. (بسته به نوع دستگاه)

بطورکلی نظافت محوطه‌های کفپوش شده و دارای کاشی، نیازمند بکارگیری کارکنان متعدد است و این کارکنان باید مرتباَ به جاروکشی و تی‌زنی کف بپردازند. آنهم در شرایطی که ممکنست نتیجه نهایی چندان مطلوب نباشد و آسیب‌های فیزیکی فراوانی نیز به کارکنان وارد شود!!. درحالیکه به‌لطف وجود سوییپرهای صنعتی (جاروب محوطه) تمامی زباله‌ها به خوبی جمع آوری شده و راندمان نظافت محوطه به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سوییپر صنعتی چیست؟

سوییپر جاروب محوطه

طیف‌های مختلف دستگاه سوییپر صنعتی، در مدلهای «دستی معمولی و باتری دار» و «سرنشین دار» طراحی میشوند. در جاروب های دستی محوطه، یک نفر باید با استفاده از دسته‌ی موجود و چرخ‌های زیرین، دستگاه را به جلو هل دهد و مسیر مورد نظر خود را نظافت کند. اما مدلهای سرنشین دار، دارای فرمان هیدرولیک بوده و راننده میتواند همانند یک ماشین ساده از آن استفاده کند و به نظافت محوطه‌ها بپردازد. هردو مدل سوییپر صنعتی سرنشین دار و دستی، معمولاَ دارای 2 نوع برس:

  • جانبی؛ و
  • میانی

هستند. برس‌ها در طول مسیر حرکتی دستگاه، گرد و غبار و زباله‌ها را به خود جذب میکنند و به بخش مخزن زباله جاروب صنعتی منتقل میکنند. بسته به نوع دستگاه، ممکن است تعداد برسها متفاوت باشد. همچنین باید گفت که:

برخی از انواع سوییپر صنعتی کوچکتر، فاقد برس میانی هستند. اما بطورکلی اکثر مدلهای سرنشین دار (جاروب محوطه دارای راننده)، از برس میانی برای ارائه عملکرد نظافتی دقیقتر استفاده میکنند. ضمناَ اکثر مدلها دارای آب‌فشان نیز می‌باشند تا دستگاه هم محوطه‌ی موردنظر را جارو کرده و هم آن را تی بکشد.

برای اینکه در هنگام چرخش برس‌ها، گرد و خاک به هوا بلند نشود، دریچه‌های مکش غبار روی جاروب‌های صنعتی نصب شده است. دریچه‌هایی که با قدرت مکندگی بالای خود، گرد و خاکهای به هوا برخاسته را سریعاَ جذب میکنند. عملکرد آسان و مکانیزه و امکان طراحی آنها بر اساس منابع تغذیه متفاوت (سوخت دستگاه)، موجب محبوبیت هرچه بیشتر سوییپرهای صنعتی در سالهای اخیر شده است.

مزایای خرید سوییپر صنعتی

مزایای سوییپر

گونه‌های مختلف دستگاه سوییپر صنعتی دارای ویژگی های متعدد زیر میباشند:

  • قابلیت نظافت عالی:

به‌خوبی میتوان انواع فضاهای بسته و باز محوطه‌ای و شهری را با مدل های مختلف سوییپر صنعتی نظافت نمود.

  • عدم پخش گرد و غبار:

به‌جهت جلوگیری از برخاستن گرد و غبار و خاک و جامدات معلق، جاروب های صنعتی غالباَ مجهز به سیستمهای مکش برقی و گاهاَ افشاننده آب (بر روی برس‌ها) هستند.

  • پرتابل می‌باشند:

مدلهای دستی سبک بوده و به راحتی قابل حمل هستند. همچنین سوییپر صنعتی باتری دار و دیزلی نیز غالباَ دارای صندلی سرنشین بوده و توسط راننده، به خوبی هدایت میشوند.

  • عدم آسیب به محیط زیست:

مدلهای دستی و باتری دار جاروی صنعتی، هیچگونه آلودگی به طبیعت انتقال نمی‌دهند.

  • دارای چراغ و ترمز:

هدایت این سیستم‌ها حتی در شب، بسیار ایمن خواهد بود.

  • کنترل پذیری عالی
  • امکان تخلیه مخزن به دو صورت دستی یا مکانیزه
  • سرعت کار بالا:

عملکرد نظافتی عالی سوییپر صنعتی به لطف سرعت بالای دستگاه و وجود برس های مرکزی و جانبی،  تضمین میشود.

  • زباله به محیط باز نمیگردد:

برس‌ها به خوبی زباله‌ها را به مخزن انتقال میدهند و از پخش شدگی آنها جلوگیری میکنند.

  • قیمت اقتصادی:

باتوجه به عملکرد عالی و عدم نیاز به تعمیرات خاص، قیمت جاروب صنعتی محوطه و شهری کاملاَ مقرون بصرفه می‌باشد. بخصوص سوییپرهای دستی.

  • عدم آسیب به اپراتورها:

وجود جاروهای صنعتی محوطه بخصوص برای نظافت فضاهای باز، نیاز به نیروهای انسانی را کاهش میدهد. علاوه بر اینها، کارکرد مکانیزه دستگاه کمترین آسیب جسمی را به اپراتورها وارد می‌آورد.

  • سرعت و بازدهی بالا:

مشخصاَ نسبت به روشهای نظافت دستی و سنتی، استفاده از این دستگاه‌ها راندمان و سرعت کار نظافت محوطه را بطور قابل توجهی افزایش میدهد.

انواع سوییپر صنعتی بلحاظ ساختار و منبع تغذیه

انواع سوییپر

تاریخچه طراحی و ساخت سوییپر صنعتی محوطه به کشور ایالات متحده باز میگردد. به‌مرور زمان و باتوجه به کارایی بینظیر این دستگاه‌ها، روند طراحی انواع جاروب محوطه، شکل حرفه‌ای تری به خود گرفت. چنانکه امروزه این دستگاه‌ها در سه حالت ساختاری کلی:

  • سوییپر صنعتی الکتریکی،
  • سیستمهای مکانیکی
  • و مدل‌های هیدرولیکی،

طراحی و تولید میگردند. منبع تغذیه جاروب های محوطه الکتریکی «باطری» است. همچنین این دستگاه ها میتوانند با سوخت بنزینی و گاز LPG نیز کار کنند.

محصول پیشنهادی: اتو پرس صنعتی

انواع مکانیزم جاروب صنعتی

سوییپر های صنعتی نظافت محوطه، بر اساس نوع عملکرد و چگونگی جمع‌آوری گرد و غبار و زباله‌ها در مدلهای زیر دسته‌بندی میشوند:

  • سیستم های SUCTION
  • سوییپر صنعتی با کارکرد زاویه دار
  • مدلهای با سیستم حرکتی مستقیم
  • جاروب صنعتی دارای نوارهای نقاله.

انواع جاروب صنعتی بلحاظ مخزن تخلیه

سوییپر سرنشین دار باتری دار

همچنین سوییپر های صنعتی را میتوان بر اساس سیستم مخزن تخلیه نیز در 2 دسته متنوع جای داد:

  • تخلیه مکانیکی جاروب صنعتی محوطه:

دستگاه‌های سوییپر صنعتی باتری دار و خیابانی، غالباَ دارای مخازن تخلیه بزرگی می‌باشند. هنگامی که این منابع پر میشوند، بسیار سنگین شده و امکان خالی نمودن دستی آنها وجود ندارد. بنابراین یک جک بالابر در آنها تعبیه میشود تا به کمک آنها، تخلیه مکانیکی جاروب صنعتی انجام شود. چنانچه از جک بالابر استفاده شود، محاسبه‌ی صحیح و اصولی ارتفاع مخزن تخلیه بسیار پراهمیت می‌باشد.

  • تخلیه دستی مخزن سوییپر دستی:

مخزن این دستگاه‌ها کوچک است و در صورت پرشدن، میتوان آنها را بصورت دستی تخلیه نمود. بدین منظور اهرمی در جاروب محوطه دستی تعبیه میشود که با کشیدن آن، مخزن تخلیه زباله از دستگاه جدا خواهد شد.

سوییپر صنعتی باتری دار

انواع سوییپر صنعتی باتری دار دارای چندین مزیت ویژه می‌باشند:

  1. در بحث نظافت محوطه‌ها، عملکرد بسیار عالی از خود ارائه میکنند.
  2. بدلیل عدم بهره‌گیری از بنزین و گاز، هیچگونه آسیبی به طبیعت وارد نخواهند کرد.
  3. باتری شارژشده‌ی آنها، تا چند ساعت بدون هیچ مشکلی کار میکند.
  4. برای نظافت فضاهایی با ابعاد متوسط و نسبتاَ بزرگ، کاملاَ مناسب می‌باشند.

سوییپر صنعتی شهری/خیابانی با سوخت بنزین و گاز

اینگونه جاروب صنعتی خیابانی به سوخت دوگانه بنزین و گاز تجهیز شده‌اند. به‌لطف کارکرد سوییپر صنعتی خیابانی با سوخت فسیلی، سرعت این جاروب‌ها بسیار بالاست. ضمن اینکه امور نظافتی این دستگاه‌ها قدرتمندتر از دیگر مدلهاست. مدلهای سوییپر صنعتی خیابانی غالباَ مجهز به افشاننده آب نیز هستند. باتوجه له همین عامل، مجموعاَ برای نظافت:

  • خیابانها و پیاده‌رو ها؛ و
  • محوطه های بزرگ،

از جاروهای صنعتی شهری استفاده میشود.

جاروب صنعتی مکانیکی

مدلهای مکانیکی که با نام سوییپر دستی نیز معروف می‌باشند، دارای دسته‌ی هدایتگر مکانیکی بوده و بطورکلی هیچگونه موتور الکتریکی در آنها قرار داده نمیشود. بنابراین کاربر پشت دستگاه قرار گرفته و بایستی برای به حرکت درآوردن جاروب دستی به جلو، به آن نیرو وارد کند. مشخصاَ با توجه به این توضیحات، هیچگونه محفظه احتراق دیزلی نیز برای این نوع سوییپر دستی تعبیه نمیشود.

سایز این دستگاه‌ها (بدلیل عدم تعبیه موتور الکتریکی) کوچکتر خواهد بود. بنابراین برای نظافت محوطه‌ها و فضاهای کوچکتر بکار گرفته میشوند.

مشخصات فنی سوییپر شهری MARSHELL

مشخصات فنی سوییپر شهری

دستگاه سوییپر صنعتی MARSHELL که بیشتر با مدل DQS14 در بازار ایران شناخته میشود، از نوع جاروب های شهری یا خیابانی هستند که توان نظافت بسیار بالایی را برای محوطه های غیر سرپوشیده و باز شهری و فضاهای بزرگ ارائه میدهند. استفاده از این نوع جاروب شهری برای نظافت در شب نیز بلامانع است. زیرا علاوه بر ترمز قدرتمند، دارای چراغ جلو نیز می‌باشند. البته این مدلها فاقد آینه بغل هستند. برس‌های «وی شکل» مدل مارشل، کارکردهای نظافتی این جاروب های باتری دار را بطور ویژه‌ای بهبود بخشیده است.

مکانیزم کاری جاروی شهری مارشل از نوع الکتریکی و باتری دار است. جدول مشخصات فنی سوییپر صنعتی marshell باتری دار، ذیلاَ قرار گرفته است:

نام مدل تجاری سوییپر صنعتی MARSHELL مدل DQS14
ابعاد 137 * 186 * 140 سانتیمتر

(عرض* طول*ارتفاع)

عرض کاری برس میانی 700  میلیمتر
عرض کاری برس های جانبی 1380 میلیمتر
ظرفیت نظافت کلی 9500 متر مربع
سرعت جاروب محوطه 5.5 KM بر ساعت
حجم مخزن گرد و غبار و زباله 170 لیتر
وزن جاروب صنعتی 550 KG (بدون احتساب وزن باتری)
مساحت فیلترها 6 مترمربع
فرمان هیدرولیک دارد
مکش برقی و چراغ جلو دارد
سنسور تنظیم فلپ دارد
افشاننده آب دارد (به اضافه مخزن آب 34 لیتری)

مشخصات فنی سوییپر دستی باتری دار

سوییپر دستی باتری دار

دستگاه‌های سوییپر دستی باتری دار، به‌گونه ای طراحی شده اند که دارای باتری هستند. اما انرژی وارده به آنها بصورت انرژی جنبشی مکانیکی می‌باشد. بطوریکه کاربر پشت دسته‌ی جاروب دستی صنعتی قرار گرفته و باید برای حرکت دستگاه به جلو، به آن نیرو وارد کند. مشخصات فنی سوییپر دستی باتری دار به شرح زیر است:

نام مدل تجاری سوییپر دستی مدل B500
ابعاد 70* 88 * 60 سانتیمتر

(عرض* طول*ارتفاع)

عرض کاری برس های جانبی 400 الی 600 میلیمتر
ظرفیت نظافت کلی 2400 متر مربع
سرعت جاروب محوطه 4 KM بر ساعت
حجم مخزن گرد و غبار و زباله 40 لیتر
توان خروجی 210 وات
وزن جاروب صنعتی 51 KG (بدون احتساب وزن باتری)
مساحت فیلترها 1.2 مترمربع
فرمان هیدرولیک ندارد. (دارای دسته مکانیکی هدایتگر)
مکش برقی و چراغ جلو ندارد
افشاننده آب ندارد

سوییپر صنعتی سرنشین دار هاکو

سوییپر صنعتی سرنشین دار

یکی از مدلهای وارداتی بازار ایران، سوییپر صنعتی یا جاروب محوطه هاکو آلمان است. این مدلها میتوانند دارای یک یا دو پرس جانبی باشند. تفاوت تعداد پرس جانبی، در مساحت کاری تمیز کنندگی سوییپر صنعتی می‌باشد. بطوریکه مدلهای دارای یک پرس جانبی، مساحت کاری 5700 متر مربع/ساعت را ثبت میکنند. درحالیکه جاروب محوطه دارای 2 پرس جانبی، مساحت کاری 7200 مترمربع بر ساعت را دارند. نکته‌ی قابل ذکر اینجاست که سوییپرهای سرنشین دار هاکو آلمانی از 3 منبع تغذیه:

  • باطری،
  • بنزین؛ و
  • سوخت LPG

بهره می‌برند. جدول مشخصات فنی سوییپر صنعتی سرنشین دار هاکو در زیر قرار گرفته است:

نام مدل تجاری HAKO B/P 980R
ابعاد 100* 150*150 سانتیمتر

(عرض* طول*ارتفاع)

سرعت جاروب محوطه 6 KM بر ساعت
حجم مخزن گرد و غبار و زباله 75 لیتر
وزن 450 KG
مساحت فیلترها 3 مترمربع
توان خروجی 2 الی 6 کیلووات
ارتفاع منبع تخلیه 1350 میلی متر
فرمان هیدرولیک دارد
جک بالابر تخلیه و مکش برقی دارد

سوییپر صنعتی باطری دار سرنشین دار

گونه‌ای از مدلهای محبوب سوییپر صنعتی بشمار میروند که از یکسو به حالت سرنشین دار طراحی شده‌اند. و از سوی دیگر به لطف موتور الکتریکی در آنها، با هر بار شارژ تا چند ساعت قابلیت استفاده مستمر را دارند. ابعاد و حجم کاری این نوع جاروی صنعتی محوطه به گونه‌ایست که بهترست برای نظافت محوطه‌های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. مزیت قابل توجه برای این دستگاه‌ها اینست که بسته به ناهمواری کف، قابلیت تنظیم سطح خود را دارند. درنتیجه حتی در محیط‌های دارای پستی و بلندی متعدد نیز عملکرد نظافتی آنها تضعیف نخواهد شد.

ویژگی دیگر سوییپر صنعتی سرنشین دار باتری دار، قابلیت حرکت آنها بر روی شیبراهه‌های با 15 درصد شیب است. درنتیجه با این مدل سوییپرها، میتوان حتی روی رمپ‌ها را نیز به‌راحتی تمیز نمود. معمولاَ برس‌های میانی بمنظور تمرکز بیشتر بر امور نظافت و برای پوششدهی فضاهای کثیف خالی‌مانده بین برسهای جانبی، قرار داده میشوند. بنابراین شعاع نظافت آنها محدودتر؛ اما موثر می‌باشد. عرض کاری برس میانی این نوع سوییپرها، در حدود 68.5 سانتیمتر است. درحالیکه عرض کاری مفید برای برس‌های جانبی مدلهای سرنشین دار باطری دار، در حدود 1150-1250 می‌باشد. تمیزسازی فیلترهای این جاروهای صنعتی، بصورت الکتریکی صورت می‌پذیرد. جدول مشخصات فنی جاروب محوطه صنعتی سرنشین دار باطری دار به شرح زیر است:

نام مدل تجاری سوییپر صنعتی سرنشین دار باطری دار
ابعاد 90.5 * 161.5 * 121 سانتیمتر

(عرض* طول*ارتفاع)

سرعت جاروب محوطه 6.2 KM بر ساعت
حجم مخزن گرد و غبار و زباله 67 لیتر
وزن 336 KG (بدون احتساب وزن باتری)
مساحت فیلترها 1.8 مترمربع
فرمان هیدرولیک دارد
مکش برقی دارد
سنسور تنظیمگر سطح دارد

موارد کاربرد سوییپر صنعتی

شاخصه‌های کاربردی سوییپر های صنعتی (جاروب صنعتی محوطه) بسیار متعدد است. ولی نکته‌ی مهمتر اینجاست که در واقع بر اساس مکانیزم این دستگاه‌ها، موارد کاربرد آنها نیز میتواند متفاوت باشد:

  • سوییپر دستی مکانیکی:

این دستگاه‌ها بیشتر برای جارو و نظافت کردن محوطه‌های کوچک ویلایی و راهروهای اماکن اداری و ورزشی محدود، مناسب می‌باشد. همچنین از این دستگاه‌ها میتوان بعنوان یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در بحث نظافت نام برد. انواع ماشین ظرفشویی صنعتی، سینک صنعتی، جاروبرقی تجاری و… نیز به‌همراه سوییپرهای آشپزخانه‌ای در زمره‌ی تجهیزات نظافتی رستوران قرار میگیرند.

  • جاروب محوطه سرنشین دار:

فضاهای بزرگ را نمیتوان با جاروب های دستی، نظافت کرد. زیرا هم فشار بالایی به اپراتور می‌آید و هم روند کار شدیداَ کند میشود. فلذا برای:

  • نظافت راهروهای طولانی استادیوم‌ها،
  • محوطه‌های بزرگ متروها،
  • محوطه‌های کاشی شده بازارهای بزرگ،
  • پاساژها و
  • امور نظافت و تی‌کشی کف اماکن مذهبی (همانند حرم امام رضا (ع))

از انواع سوییپر سرنشین دار بهره گرفته میشود.

قیمت سوییپر صنعتی

قیمت سوییپر صنعتی

قیمت سوییپر صنعتی بر اساس ویژگی‌ها و پارامترهای متعددی تعیین میگردد. بمنظور آشنایی با پروسه‌ی قیمت گذاری سوییپر های صنعتی محوطه، یادآوری نکات زیر کمک کننده خواهد بود:

  • ابعاد دستگاه
  • نوع جاروب صنعتی محوطه یا شهری
  • سرعت جاروب محوطه
  • حجم مخازن جایگیری زباله
  • تعداد پرس‌های جانبی
  • مساحت کاری دستگاه (پهنای عملکرد نظافت) و مساحت فیلتر جاروب صنعتی
  • اندازه محفظه‌ی منبع تغذیه
  • سوخت و منبع تغذیه سوییپر صنعتی محوطه. (منبع تغذیه میتواند یکی از موارد: بنزین، باطری، LPG و… و یا بصورت ترکیبی باشد)
  • وزن سیستم
  • توان خروجی
  • ارتفاع منبع تخلیه گرد و خاک و زباله.

با تمام موارد عنوان شده، توصیه میشود به جهت دریافت آخرین قیمت انواع سوییپر های صنعتی سرنشین دار، بدون سرنشین و دستی با کارشناسان واحد فروش گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه تماس بگیرید. ضمن اینکه میتوانید از مشاوره‌های فنی رایگان کارشناسان ما در زمینه خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی نظیر: یخساز صنعتی، اجاق‌های پخت، گریل، تجهیزات فست فودی، سینک صنعتی و ده‌ها دستگاه رستورانی دیگر بهره بگیرید.

اجزای تشکیل دهنده جاروب صنعتی محوطه

سیستم‌های مکانیزه سوییپر صنعتی یا همان جاروب نظافت محوطه، از بخش‌ها و قطعات مختلفی تشکیل یافته‌اند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • الکتروموتور. (تأمین و انتقال نیروی الکتریکی؛ و شارژ باطری‌ها)
  • باطری دستگاه
  • بدنه جاروهای صنعتی
  • فیلتر. (فیلترهای مربوط به دریافت گرد و غبار و زباله‌ها)
  • برس میانی یا مرکزی و غلطکی. (این برس‌ها مخصوص جذب زباله‌ها و گرد و غبارهای قرارگرفته در بین سوییپر صنعتی محوطه هستند. برس‌های غلطکی نیز بمنظور انتقال ضایعات و زباله‌ها به مخزن بکار گرفته میشوند)
  • برس جانبی. (غالباَ بین 2 الی 4 برس جانبی یا کناری در جاروب صنعتی محوطه تعبیه میشود)
  • افشاننده آب. (مخصوص دستگاه‌هایی که علاوه بر جاروکشی، امکان تی‌کشی را نیز فراهم میکنند)
  • سیستم مکش. (جاذب گرد و غبارهایی که توسط برسهای کناری، به هوا بلند میشوند)
  • دریچه مکش. (در کنار برس های کناری یا جانبی نصب میگردد)
  • فرمان هیدرولیک یا دسته مکانیکی. (بسته به نوع دستگاه جاروب صنعتی)
  • جک بالابر مخزن تخلیه
  • محفظه احتراق. (مخصوص سوییپرهای صنعتی دیزلی)
  • مخزن زباله. (حجم آنها بر مبنای واحد لیتر محاسبه شده و زباله‌ها و غبارهای جذب‌شده در آن ذخیره میگردد)
  • سیستمها و کلیدهای کنترل.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *