خشک کن صنعتی لباس

خشک کن صنعتی لباس، یکی از پرکاربردترین و مهمترین تجهیزات لاندری می باشد که در کمترین زمان ممکن البسه و منسوجات شسته شده را خشک می کند. بعد شسته شدن البسه و منسوجات، آب آنها کاملا گرفته می شود و برای خشک شدن صد در صد آنها، از خشک کن لباس استفاده می شود. این دستگاه ها ظرفیت های گوناگونی دارند و با سیستم گرمایش های متفاوتی در بازار موجود می باشند.

بدنه خشک کن‌های صنعتی لباس ضد زنگ می باشد و در مدل های تمام استیل، نیمه استیل و رنگی ساخته می شود. سبد این دستگاه و درب آن از استیل ضد زنگ ساخته می گردد. البته دستگاه هایی در بازار موجود می باشند که سبدهای آنها از جنس گالوانیزه است اما هر دو جنس دارای مقاومت و دوام بالایی هستند.

انواع خشک کن صنعتی لباس

خشک کن‌های صنعتی لباس دارای 3 نوع می باشد و به 3 طریق حرارت و گرما تولید می کند. این 3 مدل عبارتند از: بخاری، گازی و برقی.

خرید خشک کن صنعتی لباس

خشک کن لباس بخاری

خشک کن صنعتی لباس بخاری از رادیات بخار استفاده می کند و کیفیت بسیار بالایی دارد. این سیستم البسه و منسوجات شسته شده را بدون بو و کاملا مناسب خشک می کند و دارای حرارت غیر مستقیم می باشد. از معایب سیستم گرمایش بخاری می توان نیاز به دیگ بخار برای تامین بخار را نام برد.

پیشنهاد به شما : دستگاه بستنی ساز قیفی

خشک کن صنعتی لباس گازی

خشک کن صنعتی گازی خیلی سریع البسه را خشک می کند و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است. این سیستم دارای چند عیب بزرگ می باشد که از مهم ترین آنها می توان به خشکی بیش از اندازه تار و پود منسوجات، زرد شدن ملحفه های سفید در سیکل های تکراری و آسیب دیدن البسه به دلیل مستقیم بودن حرارت اشاره کرد.

خشک کن گازی لباس

خشک کن‌های صنعتی لباس برقی

خشک کن صنعتی برقی کیفیت بسیار بالایی در خشک کردن دارد و این کار را بسیار سریع و مناسب انجام می دهد. عیب این سیستم هزینه بالای برق و حساس بودن آن است که باعث می شود نگهداری از آن کمی سخت و دشوار باشد.

اجزای تشکیل دهنده خشک کن صنعتی لباس

خشک کن‌های صنعتی لباس دارای اجزا و قسمت های زیر می باشد:

  • قسمت فوقانی: گرمکن یا همان محفظه تولید حرارت و گرما در این قسمت قرار دارد.
  • قسمت میانی: سبد یا همان درام دستگاه در این قسمت قرار گرفته است.
  • قسمت تحتانی: پرزگیر و فن مکنده در قسمت تحتانی دستگاه قرار دارد.

مزایای خشک کن صنعتی لباس

خشک کن‌های صنعتی لباس دارای مزیت ها و ویژگی های خاص زیادی است که در زیر به همه آنها اشاره شده است.

  • کیفیت بالایی دارد.
  • استاندارد است و سبد آن از جنس استیل ضد زنگ می باشد.
  • در کوتاه ترین زمان ممکن البسه را خشک می کند و باعث صرفه جویی در وقت می شود.
  • کم مصرف است و مصرف انرژی پایینی دارد.

محصول پیشنهادی : لوازم آشپزخانه صنعتی

دستگاه خشک کن صنعتی لباس

  • خاصیت ضد چروکی دارد و از درهم شدن و مچاله شدن لباس ها جلوگیری می کند.
  • حداکثر گرما را انتقال می دهد.
  • دارای ظرفیت های مختلفی برای بارگیری می باشد و وزن پر کردن آن از 11 کیلوگرم تا 90 کیلوگرم است.
  • طراحی مدرن، ارگونومیک و پیشرفته ای دارد.
  • دارای ریز پردازنده می باشد.
  • عمر بالایی دارد و قادر است بیش از 35000 ساعت بی وقفه کار کند.
  • درب بسیار بزرگی دارد که می تواند تا 180 درجه باز شود. به همین دلیل بارگیری و تخلیه لباس ها را آسان تر و سریع تر می کند.
  • می توان آن را به پمپ حرارتی مجهز کرد.
  • می توان از آن برای تمیز کردن به شکل مرطوب استفاده نمود.
  • بدنه آن دارای رنگ الکترواستاتیک می باشد که باعث می شود دستگاه در برابر پوسیدگی و آسیب دیدگی مقاوم باشد.

خشک کن لاندری

نحوه عملکرد دستگاه خشک کن صنعتی لباس

بعد از اینکه آب البسه و منسوجات شسته شده به خوبی گرفته شد و فقط رطوبت داشت، آنها را در سبد دستگاه قرار می دهند. در قسمت فوقانی خشک کن توسط فن مکنده، هوای گرم تولید می شود و این هوای گرم به قسمت تحتانی دستگاه، جایی که لباس ها در سبد قرار دارند، هدایت می گردد. در نهایت این هوای گرم، لباس ها را خشک می کند و از دودکش پشتی دستگاه به فضای باز هدایت می شود. لباس ها و منسوجات شسته شده توسط توری پرزگیر، پرزگیری می شوند.

خشک کن صنعتی لاندری

خرید خشک کن صنعتی لباس

شما برای اینکه بتوانید خشک کن صنعتی لباس مناسبی خریداری کنید و در نهایت از خرید خود راضی و خرسند باشید، باید با آگاهی کامل و توجه به یک سری نکات، خرید خود را انجام دهید. نکات مهم و حائز اهمیت بدین منظور در زیر آمده است.

  • ابتدا مکان نصب و قرارگیری دستگاه را مشخص کنید و با توجه به آن خشک کن را انتخاب و خریداری نمایید.
  • هنگام خرید به ظرفیت خشک کن توجه کنید و دستگاهی خریداری نمایید که مخزن مناسب داشته باشد تا بتواند جوابگوی نیازهای شما باشد. با توجه به حجم لباس های تولید شده در طول روز، ظرفیت خشک کن را انتخاب کنید.
  • به میزان مصرف انرژی خشک کن توجه نمایید و سعی کنید دستگاهی را بخرید که از مصرف انرژی پایین تری برخوردار باشد.

شیر سرد کن

قیمت خشک کن صنعتی

نحوه نصب و راه اندازی خشک کن البسه

نصب و راه اندازی خشک کن صنعتی لباس کار پیچیده و سختی نیست و با انجام چند مرحله و توجه به چند نکته می توان آن را انجام داد. این مراحل و نکات عبارتند از:

  1. تمام استانداردهای لازم را هنگام نصب خشک کن لباس و دودکش آن رعایت کنید.
  2. برای نصب و راه اندازی دستگاه حتما از افراد کاربلد و متخصص کمک بگیرید.
  3. مکان قرار گرفتن خشک کن باید مسطح باشد و حداقل فاصله استاندارد و مناسب دستگاه از دیواره های اطراف 50 سانتی متر باشد.
  4. بسته به نوع خشک کن لباس (گازی، برقی، بخاری) باید آن را به منبع وصل کنید. به طور مثال اگر خشک کن برقی می باشد باید آن را به برق وصل کنید. مدل گازی باید به گاز وصل شود و مدل بخاری با وصل شدن به بخار روشن می شود.
  5. سپس باید لوله دودکش پشت آن را چک کنید و مطمئن شوید مکش مناسبی دارد تا بخارهای تولید شده را به درستی به بیرون هدایت کند.
  6. دستگاه باید کمترین فاصله را با دودکش ساختمان داشته باشد.
  7. بعد از نصب خشک کن باید لباس ها را داخل آن بریزید و با چرخاندن تایمر و فشار دادن دکمه استارت، آن را روشن کنید تا شروع به کار کند.
  8. در پایین خشک کن یک دریچه وجود دارد که دارای پرزگیر می باشد و باید هر روز تمیز شود.
  9. در پایین رادیاتور خشک کن، یک تراپ وجود دارد که گرمای لازم برای خشک کردن البسه را ایجاد می کند.

خشک کن صنعتی

نکات مهم هنگام استفاده از خشک کن صنعتی

خشک کن صنعتی به طور کلی عمر و دوام بالایی دارد اما هنگام استفاده از آن نیز باید نکاتی را رعایت کنید تا هم از آسیب رسیدن جدی به آن جلوگیری شود و هم عمر آن کاهش پیدا نکند. این نکات مهم عبارت هستند از:

  • تحت هیچ شرایطی بیشتر از ظرفیت خشک کن، داخل آن لباس نریزید زیرا هم مصرف انرژی را بالا می برید و هم طول عمر دستگاه را کاهش می دهید.
  • از روشن کردن خشک کن برای لباس های کم، کمتر از حد ظرفیت دستگاه، خودداری نمایید.
  • سعی کنید لباس هایی را که دارای بافت و جنس مشابه هستند، با هم درون خشک کن قرار دهید.

تاریخچه خشک کن صنعتی

تاریخچه خشک کن های لباس به اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 بر می گردد. این خشک کن ها در انگلیس و فرانسه ساخته می شدند و به آنها فن های تهویه دهنده گفته میشد. خشک کن های اولیه، درام های فلزی بزرگی بودند که سوراخ های تهویه داشتند و توسط میل لنگ ها می چرخیدند و از آتش باز استفاده می کردند. عیب این دستگاه ها این بود که لباس ها همیشه بوی دود می دادند و اکثرا با دوده پوشانده می شدند و گاهی اوقات آتش می گرفتند. بعد از آن در سال 1892، یک مخترع آمریکایی به نام جورج تی سمپسون خشک کن لباسی اختراع کرد که به جای آتش باز از اجاق گاز استفاده می کرد.

در اوایل قرن بیستم مخترعی به نام جی راس مور، خشک کن لباس برقی را اختراع کرد. خشک کن برقی دارای درام بود و لباس ها را خشک می کرد. این دستگاه دارای محفظه ای بود که لباس ها در آن آویزان میشد و سپس اجاق گاز را برای خشک شدن به آن وصل می کردند. 30 سال بعد، مور اقدام به ساخت خشک کن اتوماتیک کرد. مور مدل های گازی و مدل های الکتریکی خشک کن را توسعه داد و به دنبال پیدا کردن تولید کننده تلاش می کرد تا اینکه با شرکت تولیدی هامیلتون به توافق رسید و آنها کار فروش خشک کن ها را انجام دادند.

قیمت خشک کن صنعتی البسه

قیمت خشک کن صنعتی لباس به نوع، مدل، کیفیت قطعات استفاده شده در ساخت دستگاه، حجم، ظرفیت ورودی و برند آن بستگی دارد و با توجه به این موارد و پارامترها تعیین می شود. اگر دستگاه انتخابی شما وارداتی و خارجی باشد، از قیمت ارز و نوسانات آن نیز نباید غافل شوید. شما می توانید برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات دقیق تر با مشاوران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

سایر محصولات:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]
  1. سلام من برای بیمارستان کارمیکنم تعمیر و سرویس انژری رابه عهده دارم قیمت رادیاتور بخارچقدراست وایت به ماپیش فاکتور میتوانید بدید
    ازرشت پیام داده ام ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *