چربی گیر

چربی گیر مخزنی است از جنس استیل، فایبرگلاس، بتنی، پلی اتیلن و هر ماده ای که بشود با آن “تله چربی” تولید نمود که بواسطه طراحی خاصی که دارد روغن ها، ریزدانه‌ها و چربی های غذاها را به تله می اندازد لذا پساب خروجی از دگریسر (گریس تراپ) به چاه جذبی و یا اگوی شهری فاقد گریس خواهد بود.

چربی و روغن های صنعتی و طبیعی جزو لاینفک پساب یک رستوران یا آشپزخانه صنعتی و یا فضاهایی همچون کارواش ها، کارخانجات، کارگاه‌های روغن گیری و… است که بر اثر پخت و پز، شستشوی ظروف، شستشوی خودرو، روغن گیری از دانه‌های روغنی، تمیز و خرد کردن گوشت و مرغ در قصابی ها و… تولید می شود و باید حتما با دستگاهی که بدان چربی گیر گفته می شود اقدام به گرفتن این نوع چربی و روغن ها نمود.

چربی گیر چیست؟

در صورتی که روغن یا اصطلاحا گریس ها وارد سیستم فاضلاب شوند حجم عظیمی ماده جامد چربی به وجود می آید و درون لوله‌های فاضلاب سفت شده و باعث انسداد می گردد. برای جلوگیری از این اتفاق دستگاهی به نام چربی گیر که در گذشته از جنس بتن ساخته میشد و رفته رفته متریال های دیگری نیز در ساخت آن به کار برده شده، مورد استفاده قرار میگیرد.

هدف از تولید و استفاده از این دستگاه، جمع آوری و در نتیجه کاهش چربی ها و روغن هاییست که وارد فاضلاب اصلی (اگو) یا چاه‌های جذبی می شوند. چربی با ورود به سیستم فاضلاب اصلی به مرور زمان باعث ایجاد انسداد، بوی بد و آلودگی می شود و چنانچه به چاه جذبی هدایت شود بلافاصله دیوارهای چاه گرفته شده و موجب پر شدن زود به زود چاه فاضلاب خواهد شد.

چربی گیر فلزی با روکش اپوکسی

چربی گیرهای رستورانی یا صنعتی از قدیم الایام در حال استفاده بوده اند و به زبان ساده جعبه یا مخزن هایی هستند که در ابتدای ورودی فاضلاب اصلی قرار دارند و از زیر ظرفشویی و تجهیزات داخل آشپزخانه پساب را گرفته و دقیقا سر راه سیستم فاضلاب اصلی قرار می گیرند. تله‌های چربی به گونه ای طراحی شده اند که فاضلاب آشپزخانه از طریق آن چربی زدایی شود و هرگز نباید فاضلاب از دیگر منابع مانند سرویس های بهداشتی وارد آن شود.

مزایای چربی گیر

اثربخشی چربی گیر به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل نوع طراحی، جنس بدنه، کیفیت لوازم مورد استفاده در ساخت دستگاه، محل قرارگیری در آشپزخانه، سیستم زهکشی، اندازه رستوران و عملکرد تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه صنعتی می‌باشد. هر مکان شرایط منحصر به فرد خود را داراست، به طور معمول تله‌های چربی در واحدهای تجاری مانند آشپزخانه‌های صنعتی تا 90% چربی را از پساب جدا کرده و کمک به سزایی در حفظ محیط زیست می نماید.

علاوه بر جدایی چربی، از دیگر مزایای این دستگاه می توان به از بین رفتن بوی ناشی از فعالیت باکتریهای بی هوازی جهت تصفیه فاضلاب مواد غذایی اشاره نمود که این موضوع بواسطه ونت نصب شده روی بخش ثانویه میسر می شود. آخرین مزیت عمده گریس تراپ‌ها را می توان بحث بهداشت محل طبخ غذا مطرح نمود که بدون این دستگاه امکان این وجود ندارد که بتوان همه نکات بهداشتی را رعایت نمود.

چربی گیر بخاطر عملکرد ساده اما بسیار کاربردی اش در حال حاضر یکی از تجهیزات اصلی هر رستوران و آشپزخانه صنعتی می باشد. نقش مهم این دستگاه در بهداشت محیط و همچنین چربی زدایی از فاضلاب سبب گردیده که سازمانهای ذیربط شامل اداره بهداشت و استاندارد، استفاده از این دستگاه را برای تمامی مکانهایی که تولید چربی و گریس می‌نمایند واجب و ضروری تشخیص دهد. جدا از این موضوع وجود تله چربی در آشپزخانه و قبل از ورودی به فاضلاب اصلی سبب کاهش هزینه‌های بعدی میشود.

چربی گیر استیل

کاربردهای دستگاه چربی گیر

کلیه ساخت و سازهای جدید رستورانی، نوسازی محلهایی که در آن غذای گرم پخته می شود و مکانهایی که سرو، شستشو و بسته بندی مواد غذایی مثل مرغ و گوشت در آن انجام میگیرد به وسیله مؤثری برای از بین بردن چربی در محل نیاز دارند. چربی گیرها در کلیه مکانهایی که غذای گرم را برای عموم یا کارمندان تهیه می کنند مورد نیاز است. که این مکانها شامل موارد زیر است:

  • هتل ها
  • مدارس و دانشکده‌ها
  • رستوران ها
  • آشپزخانه‌های صنعتی
  • مسافرخانه‌ها
  • کافه‌ها
  • مراکز همایش
  • نانوایی ها
  • تولید کنندگان مواد غذایی
  • ناهارخوری ها در کارخانه‌ها و دفاتر
  • سالن های ورزشی
  • قصابیها
  • فنادی ها
  • قسمت تمیزکاری و بسته بندی هایپرمارکت ها
  • توزیع پخش آماده
  • کارواش ها و…

گروه صنعتی تجهیزگستر با تولید چربی گیر با متریال مختلف از جمله استنلس استیل، فایبرگلاس و پلی اتیلن یکی از پیشگامان این صنعت قابل اهمیت و پیشرو در کمک به حفظ محیط زیست میباشد و آمادگی تولید انواع دستگاه‌های جداسازی چربی از پساب با ظرفیتهای 10 لیتر تا 50.000 لیتر را داراست.

چربی گیر

مکانیزم عملکرد چربی گیر

در ابتدا پساب یا همان فاضلاب رستورانی از طریق لوله ای وارد دستگاه میشود. در ابتدای ورودی مخزن، یک زانویی پلیکا نصب که پساب را به آرامی داخل سبدی که به عنوان دانه گیر (آشغال گیر) در ورودی تعبیه شده است میریزد. این آشغالگیر مانع ورود دانه‌های ریز و درشت به داخل چربی گیر میشود. پس از ورود پساب به داخل تله چربی، عمل آرام سازی یا همان تلاطم زدایی آب انجام میشود که سبب پایین آمدن دمای آب نیز میگردد.

چربی گیر بتنی

با پایین آمدن دما، چربی‌ها تا حدود زیادی از آب جداشده و به سطح آب آمده و تجمع چربی در سطح مخزن اولیه چربی گیر انجام میشود. همچنین ذرات بسیار ریزی که از سوراخ های سبد دانه گیر عبور کرده اند بخاطر وزن بیستر نسبت به آب ته نشین شده و در کف مخزن تجمع میکنند.

در ادامه آبی که تا مقدار زیادی چربی از آن جدا شده است پس از عبور از فیلتر یا همان مدیای متراکم (از جنس پی وی سی) وارد قسمت دوم شده و در این قسمت نیز مراحل بخش اول در زمان کوتاه تری تکرار می شود که سبب میگردد پساب عاری از هر گونه روغن و چربی از طریق لوله خروجی از چربیگیر خارج شده و وارد سیستم تصفیه فاضلاب نهایی و یا لوله‌های کاروگیت میشود. این پساب، سیالی بدون ذرات چربی، دارای بوی زیاد و فاقد جامدات است.

نقشه چربی گیر

در تصویر بالا به صورت شماتیک شما می توانید عملکرد چربی گیر را ملاحظه کنید و تا حدود زیادی از اهمیت آن اطلاع پیدا کنید.

اهداف نصب چربی گیر

اصلی ترین وظیفه چربی گیر رستورانی این است که چربی موجود در پسابها را قبل از ورود به فاضلاب اصلی، اگوی شهری و چاه‌های جذبی از آن جدا کرده و علاوه بر جلوگیری از انسداد لوله‌ها و چربی زدایی مانع ورود چربی و روغن به محیط زیست شود.

یکی دیگر از وظایف اصلی چربی گیرهای رستورانی این است که از ورود ذرات ریزی که از داخل سینک یا کفشوی آشپزخانه عبور میکنند و وارد لوله‌های فاضلاب می شوند، جلوگیری کند که این موضوع نیز بر اثر راکد ماندن پساب درون مخزن اولیه دستگاه انجام میپذیرد و یا در چربی گیرهای فایبرگلاس به خاطر وجود سبد دانه گیر یا آشغال گیر دانه ریز از ورود این ذرات و دانه‌ها جلوگیری می شود.

در ادامه بمنظور معرفی کامل و بررسی انواع چربی گیر رستورانی و صنعتی اقدام به توضیح عملکرد این دستگاه‌های پرکاربرد در خروجی آشپزخانه‌های صنعتی و رستورانها می نمائیم تا آشنایی کاملی با این محصول پیدا نمائید.

انواع چربی گیر

تله‌های چربی را می توان از مواد و متریال مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ یا همان استنلس استیل، فایبرگلاس، پلی اتیلن، بتن طراحی و تولید نمود. موارد استفاده آن در مکان هایی مانند: رستوران، آشپزخانه صنعتی، هتل، فست فود، مجتمع تجاری و… بوده و از لحاظ ظرفیت در ابعاد مختلفی بسته به میزان طبخ و سرو غذا در محل مورد نظر از 50 لیتر تا 50000 لیتر و در مدلهای مختلف از لحاظ شکلی قابلیت تولید دارند.

ابتدایی ترین مدلهای گریس تراپ بتنی بودند که بدلیل چربی دوست بودن بتن مشکل تمیزکاری آن بسیار وقتگیر و پر درد سر بود. در ادامه با اختراع سرامیک، چربیگیرهای سرامیکی گوی سبقت را از نمونه‌های بتنی ربودند.

چربیگیر سرامیکی

چربی گیرها می توانند بر روی سطح زمین، زیر زمین به صورت دفنی و زیر زمین به صورت دیوار چینی شده، داخل آشپزخانه یا بیرون ساختمان واقع شوند و بر همین اساس نیز جنس و مقاومت آن تعیین میشود. در این زمینه با توجه به تخصص و تجربه موجود در گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه، اقدام به تولید انواع چربی گیر اعم از:

  1. استنلس استیل
  2. فایبرگلاس پنلی
  3. فایبرگلاس یکپارچه
  4. پلی اتیلن
  5. بتنی

نموده ایم که در ادامه مزایا، معایب و کاربری هر یک از آنها را تشریح خواهیم نمود.

چربی گیر \لی اتیلن

چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیر فایبرگلاس جهت جداسازی روغن حاصل از پخت و پز و شستشوی ظروف از جنس فایبرگلاس پنلی یا یکپارچه با پخت کاملا اتوماتبک بدون دخالت دست تولید میگردد. مزایای چربی گیرهای فایبرگلاس تولیدی در گروه صنعتی تجهیز گستر به شرح زیر است:

  • فایبرگلاس استفاده شده در ساخت بدنه مخازن از رزین وارداتی ارتو کره جنوبی می باشد.
  • استفاده از چندین لایه الیاف و رزین های سوزنی و حصیری (با توجه به نوع و اندازه دستگاه) از جنس پلیمر نانو
  • کاملا بدون بو و بخار آزار دهنده بواسطه استفاده از ونت در بالای دستگاه
  • قابلیت 100 درصدی جداسازی چربی از فاضلاب (به شرط تمیزکاری روزانه دستگاه)
  • دارای تحمل دما تا 115 درجه سانتیگراد
  • استفاده از یک سبد آشغالگیر (دانه گیر) در قسمت ورودی فاضلاب چربی گیر رستورانی فایبرگلاس
  • دارای دو دریچه بازدید هوابند به همراه دستگیره برای سهولت در جابجایی
  • دارای ونت هوادهی در بالای مخزن
  • دارای مکانیسم دو دیوایدر جهت تفکیک ضایعات ریز و درشت
  • استفاده از مدیای متراکم جهت آشغال گیری بهتر
  • دارای فلنج ورودی پساب فاضلاب با قطر دلخواه مشتری (تغییرات در این مورد حتما می بایست قبل از تولید به این شرکت گزارش گردد در غیر اینصورت بصورت دیفالت از فلنج 4 اینچ استفاده خواهد شد.)
  • دارای خروجی چربی به صورت جداگانه (این خروجی چنانچه بصورت دقیق نصب گردد می تواند باعث عملکرد اتوماتیک چربی گیر فایبرگلاس گردد.)
  • دارای فلنج خروجی آب پاکیزه و هدایت به سمت فاضلاب (این عامل باعث میشود نصاب محدودیتی در اتصال دستگاه به هر مدل لوله ای که قرار است پساب را به چاه جذبی یا اگوی شهری منتقل کند نداشته باشد.)
  • پساب خروجی با کیفیت و متراکم جهت راحت شدن کاربر
  • پکینگ های مورد استفاده در فاصله بین بخش اول و دوم چربی گیر فایبرگلاس تماما از جنس پلی پروپیلن می باشد.
  • دارای گواهی و نشان ملی استاندارد ایران بوده و بعد از نصب آن براحتی می توانید از ارگانهای مربوطه مجوز فعالیت رستوران خود را دریافت نمائید.
  • دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

چربی گیر پلی اتیلن

چربی گیر پلی اتیلن

پیش از صحبت در مورد چربی گیر پلی اتیلنی اندکی در مورد ماده اولیه مورد استفاده در ساخت آن توضیح خواهم داد.

امروزه، رایج ترین نوع پلاستیک مورد استفاده تقریبا در کل جهان، پلی اتیلن است. این ماده به دلیل خواص مختلفی که دارد، جای خود را در صنایع مختلف باز کرده و استفاده از آن رایج است. پلی اتیلن برای اولین بار توسط شیمیدان آلمانی هانس فون پاچمان ساخته شد. او آن را به طور تصادفی در سال 1898 ضمن تحقیق در مورد دیازومتان کشف نمود.

چربی گیر پلی اتیلن نیز یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین نوع تله‌های چربی است که به دلیل مقاومت بالای این نوع متریال به خریداران این اجازه را میدهد که این محصول را هم به صورت غیر دفنی روی سطح و هم بصورت دفنی در زیر زمین بدون سازه نگهبان استفاده کنند.

چربی گیرهای پلی اتیلنی با استفاده از لوله‌های دوجداره کاروگیت و اسپیرال بنا بر ظرفیتهای مختلف بصورت مقطع دایره و استوانه ای شکل، هم بصورت افقی و هم بصورت عمودی با قطر و طول یا ارتفاعهای مختلف تولید میگردد. از اصلی ترین مکانیزم های این نوع تله‌های چربی، میتوان به مکانیزم حذف ذرات معلق، چربی و همچنین روغن موجود در پساب فاضلاب آشپزخانه‌ها اشاره نمود.

گرانول‌های مورد استفاده در ساخت بدنه اصلی دستگاه گریس تراپ پلی اتیلنی، جنس پلی اتیلن با گرید پی ای 100 می باشد که توسط شرکت تجهیز گستر تولید می گردد. اتصالات موجود بر روی این دستگاه شامل فلنچ یا لوله (انتخاب بر اساس نیاز کارفرما) ورودی و خروجی به همراه ونت هوا، دیوایدر میانی H شکل و سیفونهای ابتدایی و انتهایی می باشد.

همانند چربیگیرهای فایبرگلاس، این نوع تله‌های چربی مناسب رستورانها و آشپزخانه‌های صنعتی و مجتمع های تجاری می باشد. همچنین می توان در مجتمع های مسکونی، کارواشها، هتلها و مراکز اقامتی نیز از آنها استفاده نمود.

مکانیزم عملکرد چربیگیر پلی اتیلن

پساب موجود در آشپزخانه‌ها شامل روغن، چربی و ذرات معلق می باشد که از طریق لوله‌های فاضلابی، وارد مخزن جدا ساز چربی از جنس پلی اتیلن می شود.

در مرحله اول، پس از آنکه پساب وارد مخزن می شود، وارد محیطی می گردد که به جهت آرام سازی جریان تعبیه شده است. در این قسمت، چربی و روغن با توجه به سبک بودن وزن آن، به سطح بالای آب آمده و ذرات معلق بصورت ته نشین در کف مخزن پلی اتیلنی قرار می گیرند.

پس از آن، پسابی که فاقد چربی و روغن می باشد به واسطه یک لوله داخلی H شکل وارد قسمت دوم مخزن چربیگیر می گردد. در این مرحله، عملیات چربی زدایی نهایی صورت می گیرد تا در صورت وجود ذرات کوچکتر، اقدام به حذف آنها صورت گرفته و در نهایت، از طریق لوله خروجی، پساب زلال از دستگاه چربی گیر پلی اتیلن خارج گردد.

اگر علاقه دارید در مورد مشخصات فنی گریس تراپ بیشتر بدانید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و ابعاد ظرفیتهای پرکاربرد و استانداردهای جهانی آن را با دقت مطالعه کنید.

مشخصات فنی چربی گیر پلی اتیلن

  • تولید شده با پلی اتیلن گرید pe100
  • راندمان بالا در حذف چربی و روغن ایجادی آشپزخانه
  • امکان حذف مواد معلق و ذرات قابل ته نشینی فاضلاب
  • امکان ذخیره لجن و چربی زدایی (این پارامتر باعث میشود تعداد دفعات تمیزکاری به حداقل برسد)
  • مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و شرایط محیطی نامناسب
  • آببندی کامل و عدم انتشار هیچ گونه آلودگی به خاک اطراف
  • جداره بسیار مقاوم در برابر فشارهای وارده از سوی خاک اطراف
  • سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازی
  • امکان دفن در زیرزمین بدون سازه محافظ با هدف انتقال ثقلی فاضلاب به چربیگیر و جلوگیری از اشغال فضاهای مفید
  • سبکی وزن و سهولت در حمل و نصب
  • امکان جابجایی چربیگیر حتی چند سال پس از نصب و راه اندازی اولیه
  • گارانتی 50 ساله چربیگیر در برابر هر گونه خوردگی
  • سهولت بهره برداری و تخلیه چربی و لجن از چربیگیر به سبب دارا بودن دریچه‌های بازدید و تخلیه چربی و لجن
  • عدم نیاز به عملیات ساختمانی در محل برای ساخت چربیگیر

شاید بزرگترین عیب این مدل تله‌های چربی را بتوان در چربی دوست بودن پلاستیک دانست که موجب تمیزکاری بسیار سخت آن میشود چرا که روغنها به بدنه دستگاه می چسبد و احتمالا نیاز به ماشین تخلیه فاضلاب یا پمپ لجن کش خواهید داشت.

قیمت چربی گیر رستورانی

فبمت چربی گیر

از آنجایی که اکثر مردم با این محصول آشنایی کامل ندارند باید این توضیح را داد که قیمت چربی گیر رستوران بر اساس نوع جنس و مواد بکار رفته در بدنه و ضخامت آن تعیین میشود و اگر آشنایی کامل با مواد استیل، فایبرگلاس و پلی اتیلن داشته باشید به راحتی میتوانید قیمت چربی گیر تا اندازه ای خودتان محاسبه فرمایید. اما یک دستگاه گریس تراپ از پارامترهای مختلف دیگری نیز برخوردار است مانند مدیای مابین بخش اول و دوم، لوله ونت و دریچه‌های بازدید، ضخامت بدنه و نوع گرید مواد اولیه بکار رفته در تولید و…

در محاسبه قیمت چربی گیرهای رستورانی باید این مهم را در نظر گرفت که به ترتیب قیمت گریس ترپ استیل از فایبرگلاس و هر دو از پلی اتیلن خیلی بیشتر بوده و به همان نسبت نیز بسیار با دوام‌تر و کاربردی‌تر می باشند.

چربی گیر فایبرگلاس که پرمصرف‌ترین نوع تله‌های چربی می باشد، قیمت منصفانه و معقولی دارد که نسبتا از پلی اتیلن بیشتر بوده اما از مزایای بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های پلی اتیلن برخوردار است. این موضوع سبب شده گریس تراپ فایبرگلاس پر مصرف‌ترین و مقرون بصرفه‌ترین نوع سیستمهای چربی زدایی از پساب غذاخوری‌ها و رستوران‌ها به شمار آید.

بدلیل تغییر مداوم قیمت فایبرگلاس، پلی اتیلن، استیل و… امکان تهیه یک جدول قیمتی که بتواند حداقل یک هفته دچار تغییر نگردد وجود ندارد لذا پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات فنی بیشتر در مورد مدلهای مختلف و اطلاع از لیست قیمت بروز چربی گیرهای رستورانی همین حالا با کارشناسان ما در شرکت تجهیزگستر خاورمیانه تماس حاصل فرمایید.

البته دقت فرمایید حتما قبل از تماس بمنظور استعلام قیمت می بایست ظرفیت مورد نیاز توسط یک مهندس با تجربه استخراج گردد که شما عزیزان میتوانید از کارشناسان ما نیز برای محاسبه ظرفیت و نوع چربی گیر مشاوره دریافت کنید. بدلیل برخورداری از تخصص و ترجبه فراوان در این امر، ما به شما اطمینان میدهیم مهندسان گروه صنعتی تجیز گستر بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

محاسبه ظرفیت چربی گیر

در محاسبات سرانگشتی ظرفیت دستگاه حذف چربی در رستوران ها و فست فودها معادل 5 الی 10 لیتر به ازای هر پرس غذا در یک وعده غذایی است که برای محاسبه درست ظرفیت چربی گیر باید میزان پساب تولیدی در یک روز کاری و به اصطلاح زمان ماند یا استراحت پساب را نیز محاسبه نمود.

بظور مثال رستورانی که 3000 پرس غذا سرو میکند چنانچه شلوغ ترین وعده را ناهار در نظر بگیریم باید ببنیم در وعده نهار چند پرس غذا سرو می شود که در این صورت چنانچه 1500 پرس غذا در دو تا سه ساعت نهار سرو شود، ظرفیت دستگاه چربیگیر مورد نیاز این رستوران یا غذاخوری معادل است با 1500 ضربدر عدد 5 که می شود 7.5 مترمکعب.

جدول ابعاد و اندازه چربیگیرهای تولیدی گروه صنعتی تجهیز گستر طی روزهای آتی در ادامه همین مطلب آپلود خواهد شد تا شما بتوانید براحتی با دانلود آن نسبت به انجام محاسبات فنی در طراحی نقشه آشپزخانه صنعتی‌تان اقدام نمائید.

هر آشپزخانه ای که از ماشین ظرفشویی صنعتی برای شستشوی ظروف کثیف خود استفاده می کند می بایست از چربی گیر بزرگتری استفاده کند چرا که این دستگاه آب چرب را بصورت یکباره تخلیه میکند و ظرفیت تله چربی باید بزرگتر باشد تا سریعتر آب داغ را خنک کند و روغن‌ها به روی سطح چربی گیر بیایند.

نصب دستگاه چربی گیر

نصب چربی گیر

برای نصب این دستگاه پرکاربرد در خروجی رستوران ها و آشپزخانه‌های صنعتی نیاز به دستورالعمل نصب خواهید داشت. بصورت خلاصه بدین منظور ابتدا می بایست چاله ای با ابعاد کمی بزرگ تر از ابعاد دستگاه چربی گیر در خروجی لوله فاضلاب سینک و کفشور آشپزخانه نصب نمود. لوله خروجی از آشپزخانه به لوله ورودی که عمدتا 4 اینچ می باشد وصل می شود و لوله خروجی از دستگاه چربیگیر به سمت چاه جاذب و یا اگوی شهری هدایت می گردد.

در ادامه لوله ونت به ونت ساختمان متصل شده تا با هدایت گازهای بدبو به سمت بالای ساختمان، موجب جلوگیری از انتشار گاز متان در محیط آشپزخانه و سالن سرو غذا که بسیار زننده و بدبوست، می گردد.

یکی از مهمترین الزامات نصب چربی گیر دفنی مخصوصا از نوع فایبرگلاس که دیواره ای شکننده دارد ساخت سازه محافظ بر روی دستگاه بهمراه دیوار کشی با آجر یا بلوکهای سیمانی اطراف دستگاه می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 5]
  1. سلام. اگر بخواهیم برای قصابی خودمون یکی از این دستگاه‌های چربی گیر بزاریم چه اطلاعاتی باید بهتون بدیم تا ظرفیت محاسبه بشه؟

  2. سلام. باید به ما بفرمائید چقدر آب در روز مصرف میشه جهت شستشو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *