اسپرسو ساز صنعتی

اسپرسو ساز صنعتی، ساده‌ترین راه برای تهیه اسپرسو می‌باشد که میتوان با بکارگیری آن مقدار زیادی اسپرسوهای خوش طعم را تهیه نمود.

اسپرسو یک نوشیدنی اصلی ایتالیایی است که اکنون توسط دوستداران قهوه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. اسپرسو با مخلوط کردن دانه‌های آسیاب شده قهوه و آب در حال جوش ساخته می‌شود که طعم عالی و خامه‌ای دارد. اسپرسو شکل غلیظی از قهوه است که در شات‌های کوچک سرو می‌شود و پایه بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه است. از همان دانه‌‌های قهوه درست می‌شود، اما قوی ‌تر و البته غلیظ ‌تر است.

با این حال، از آنجایی که اسپرسو معمولاً در وعده‌های کوتاه‌تر از قهوه سرو می‌شود، نیازمند به دستگاهی است که آن را در اسرع وقت تهیه کند. این ماده با استفاده از آب داغ تحت فشار و دانه‌های قهوه بسیار ریز آسیاب شده با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز صنعتی ساخته می‌شود. در نتیجه، مایعی قوی‌تر از قهوه است که روی آن یک کرم، یک کف قهوه‌‌ای رنگ تشکیل می‌شود که به طعم غنی و طعم ماندگار اسپرسو می‌افزاید.

تاریخچه ساخت اسپرسو ساز صنعتی

اولین دستگاه اسپرسو ساز در سال 1884 توسط آنجلو موریوندو از تورین ایتالیا ساخته و به ثبت رسید. یک طرح بهبود یافته در 28 آوریل 1903 توسط لوئیجی بزرا ثبت شد. و از سال 1905 اسپرسو ساز صنعتی به صورت حرفه‌ای تر در مقیاس مختلف تولید شد.

اسپرسو ساز صنعتی چیست؟

فروش اسپرسوساز صنعتی

اسپرسو ساز صنعتی وسیله‌ای است که برای تولید نوشیدنی سنتی قهوه معروف به اسپرسو استفاده می‌شود. همچنین از این دستگاه برای ساخت کافه لاته و کاپوچینو استفاده می‌شود. کسانی که از این دستگاه‌ها به‌طور حرفه‌ای استفاده می‌کنند، به عنوان باریستا شناخته می‌شوند و محصولی که برای تهیه بهترین اسپرسوها لازم است، اسپرسوساز صنعتی است.

معرفی بهترین اسپرسو ساز صنعتی

اسپرسو ساز صنعتی انواع محتلفی دارند که با توجه به نیاز مصرف کنندگان تولید می‌شوند. چند دسته اصلی اسپرسو ساز صنعتی که عموما در کافه‌ها از آنها استفاده می‌شوند در زیر به شما معرفی خواهد شد. قبل از هر چیزی برای خرید اسپروساز صنعتی، لازم است بمنظور انتخاب بهینه‌ترین و متناسب ترین دستگاه با نیازهای شما، به توان دستگاه، فشار بخار و همچنین آپشنهایی که به شما ارائه می‌دهد دقت کنید.

در واقع اسپرسوزها به دو دسته صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می‌گردد. همچنین اسپرسو ساز صنعتی به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک قابل تولید می‌باشد.

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی نیمه اتوماتیک و اتوماتیک

انواع اسپرسو ساز صنعتی

اسپرسو ساز صنعتی نیمه اتوماتیک از یک سیستم خودکار برای هدایت آب از طریق هد گروپ استفاده می‌کنند. آسیاب، تمپ کردن و کنترل زمان استخراج به عهده باریستا است. شما فقط وظیفه زدن دکمه را بر عهده دارید یعنی شروع و پایان عصاره گیری به عهده باریستا می‌باشد. فشار آب و دما به صورت نرمال تنظیم می‌شود بنابراین به سختی میتوان آشفتگی خاصی در مخلوط اسپرسو ایجاد کرد. دستگاه‌های اتوماتیک ضمن داشتن تمام مزایای دستگاه اسپرسوساز صنعتی نیمه اتوماتیک، به طور خودکار جریان آنها را نیز متوقف می‌کنند. میزان عصاره گیری در هر شات را اندازه میگیرند، در حقیقت این مزیت به این معنی است که برای جلوگیری از سر ریز شدن مجبور نیستید بالای سر دستگاه اسپرسوساز صنعتی بایستید.

منظور از اسپرسو ساز تک گروپ و دو گروپ و سه گروپ، این است که چند نفر می‌توانند به طور هم زمان از آن استفاده کنند به طور مثال از اسپرسو ساز صنعتی دو گروپ دو نفر هم زمان از آن استفاده می‌کنند که اغلب در کافه‌های کوچک، اسپرسو ساز تک گروپ توصیه می‌شود و اسپرسو ساز دو گروپ و سه گروپ برای کافه‌های بسیار شلوغ کارآمد می‌باشد.

معتبرترین برندهای اسپرسوساز صنعتی در جهان

اسپرسوساز بیزرا مدل B2016 de

این دستگاه سه گروپ است که جهت مصرف بالا در کافی شاپ‌ها استفاده می‌شود. توان این دستگاه 3000 وات بوده و در مدل سه گروپ عرضه می‌شود. دارای دو عدد نازل بخار جهت کنترل خروجی مقدار بخار است. همچنین دارای سه بویلر است که برای هر هد گروپ به صورت مجزا استفاده می‌شود. وزن این دستگاه‌ها 87 کیلوگرم و ابعاد آن 960*550*515 میلی متر است و حجم بویلر بخار 17 لیتر است. پیشنهاد مینمائیم صفحه تجهیزات کافی شاپ را مطالعه نمائید.

اسپرسو ساز کاریمالی

این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک و ساخت ایتالیا است که تک فاز می‌باشد. بازدهی قهوه 120 الی 150 شات قهوه در ساعت را دارد. توان آن 1300- 3200 وات است. حجم بویلر ان 1 لیتر می‌باشد و قابلیت اتصال به آب شهر یا آب مخزن را دارد. وزن دستگاه 42 کیلو گرم است.

اسپرسو ساز مباشی

این دستگاه شامل نازل بخار، سینی چکه گیر، فیلتر آب، گرمکن فنجان و… است. قدرت بخار این مدل 20 بار است که ظرفیت مخزن 1.5 لیتر می‌باشد. توان دستگاه 1350 وات است و از امکاناتی همچون نشانگر سطح آب و قابلیت تولید کف شیر برخوردار است.

اسپرسو ساز جیمبالی

این دستگاه تمام اتومات و دو گروپ است که برای کافه‌های شلوغ بسیار مناسب است. توان این محصول 4200 الی 5000 وات است. وزن آن 67 کیلوگرم و ابعاد آن 53*57*83 است که بدنه آن تمام استیل و دارای پایه تال کاپ می‌باشد.

مزایا و خواص اسپرسو

مزایای اسپرسو

اسپرسوها بیشتر به خاطر داشتن فنجان‌های کوچک، انرژی بالا و خوشمزه بودن، شناخته می‌شوند. آنها به ما کمک می‌کنند وقتی احساس ناراحتی میکنیم و برای گذراندن روز نیاز به انرژی بیشتری داریم، از این طریق تمرکز و انرژی کافی را به دست آوریم.

بیشتر مردم نوشیدن اسپرسو را راهی برای حفظ سلامتی خود نمیدانند. با این حال، اسپرسو دارای فهرست بلند بالایی از فواید برای سلامتی است که نباید نادیده گرفته شود. از مزایا و خواص نوشیدنی اسپرسو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپرسو حافظه بلند مدت را تقویت می‌کند

نوشیدن اسپرسو نشان داده است که می تواند به تقویت حافظه بلند مدت شما کمک کند. نه تنها به حفظ اطلاعات ذخیره شده در مغز شما کمک می‌کند، بلکه می تواند در یادآوری آن اطلاعات نیز مفید باشد. نوشیدن اسپرسو قبل از مطالعه به شما کمک می‌کند مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.

  • تمرکز را بهبود می‌بخشد

نوشیدن اسپرسو به شما انرژی می‌دهد. این انرژی میتواند تمرکز مغز شما را بر روی مسئولیت‌های روزانه‌تان بسیار آسان‌تر کند. مصرف اسپرسو ترشح دوپامین را در مغز شما شروع می‌کند و به تمرکز کمک شایانی مینماید. اگر تا به حال احساس میکنید که در طول روز در حال کاهش عکس العمل هستید، اسپرسو میتواند بهترین راه برای مبارزه با این نوع خستگی باشد. یک اسپرسو میتواند تفاوت زیادی در بهره وری شما ایجاد کند.

  • آنتی اکسیدان بالا

قهوه مملو از طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان‌ها است. اسپرسو غلیظ سرشار از همه نوع آنتی اکسیدان‌های خوب در یک بسته بندی خوشمزه است. به عنوان مثال، حاوی پلی فنول است که به پیشگیری از بیماریها کمک می‌کند و کافستول که یک ضد التهاب است. همچنین دارای اسی‌های هیدرو سینامیک است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که در طول روز با آنها در تماس هستید کمک می‌کند. این رادیکال‌های آزاد میتوانند هر چیزی مانند آلودگی هوا، خطرات سیگار کشیدن و اشعه ماوراء بنفش باشند.

  • اسپرسو فعالیت بدنی را افزایش می‌دهد

نوشیدن یک اسپرسو درست قبل از شروع فعالیت بدنی میتواند عملکرد شما را افزایش دهد. خواه یک رویداد ورزشی سنگین یا یک تمرین روزانه سبک. اسپرسو میتواند همراه مناسبی برای کمک به شما باشد. اسپرسو آدرنالین شما را بالا میبرد که در نهایت قدرت و سرعت شما را افزایش می‌دهد. این بهبود باعث می‌شود بازدهی بیشتری نسبت به آنچه که به طور معمول بدون آن به دست آورید، انجام دهید. افزایش آدرنالین همچنین میتواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری به فعالیت ادامه دهید. با این حال، همیشه ایده خوبی است که در طول فعالیت بدنی شدید، استراحت‌های مناسب داشته باشید.

بی درنگ تلفن خود را بردارید و با گرفتن شماره 09128299793 نسبت به خرید یک دستگاه اسپرسوساز با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده اقدام کنید.

  • اسپرسو کم کالری است

شما میتوانید بدون نگرانی در مورد دریافت کالری بیش از حد استفاده از اسپرسو، از فواید آن لذت ببرید. جالب اینجاست یک شات عالی اسپرسو هم میتواند مفید باشد و هم عاری از کالری. مقدار کالری بستگی به این دارد که اسپرسوی خود را با چه چیزی ترکیب میکنید، اما بدانید یک اسپرسو بدون ترکیبات فقط حدود 3 کالری انرژی دارد. این باعث می‌شود که انتخاب خوبی برای شروع روز خود باشد. همچنین در ساعات کم انرژی بعدازظهر به عنوان یک انتخاب خوب به آن پناه ببرید.

  • خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن اسپرسو به کاهش خطر سکته مغزی مخصوصا در زنان کمک می‌کند.

  • به کاهش وزن کمک می‌کند

از آنجایی که اسپرسو میتواند به عملکرد فیزیکی شما کمک کند، تمرینات روزانه را با شدت کمتر می‌کند. این میتواند شما را مجبور به انجام کارهای بیشتر و سخت تر از همیشه کند. همچنین به جلوگیری از هر گونه درد عضلانی که همراه با تمرین سخت تر به سراغ شما می‌آید، کمک می‌کند. همانطور که ذکر شد اسپرسو کالری بسیار کمی دارد و این موضوع اسپرسو را به ابزاری عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. خوردن یک اسپرسو نیم ساعت قبل از تمرین میتواند تفاوت زیادی در نتایجی که می‌بینید ایجاد کند. همه اینها زمانی امکان پذیر است که شما یک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی با کیفیت از گروه صنعتی تجهیز گستر تهیه کرده باشید.

  • هضم غذا را بهبود می‌بخشد

یک فنجان اسپرسو میتواند به چرخه گوارش شما کمک کند. اگر مشکلات گوارشی دارید، سعی کنید اسپرسو را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. اسپرسو به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد میتواند بعد از غذا از احساس نفخ و بیماری جلوگیری کند.

  • احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

در دنیایی که دیابت در حال رایج ‌تر شدن است، نوشیدن اسپرسو میتواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. همچنین انتخاب بسیار سالم تری نسبت به انواع معمولی قهوه است که بسیاری از مردم در طول روز می‌نوشند. به جای پر کردن شکر و خامه، میتوان از اسپرسو همانطور که هست لذت برد و کالری و چربیهای اضافی را حذف کرد. شما میتوانید این افزایش انرژی را بدون قربانی کردن سلامت خود دریافت کنید.

  • خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد

کافئین موجود در اسپرسو یک محرک قوی است. این نوع محرک میتواند به از بین بردن انرژی منفی در طول روز کمک کند. لذا اسپرسو میتواند روز شما را در جهت روشن تری پیش ببرد. اسپرسو همچنین میتواند به افرادی که از افسردگی رنج میبرند کمک کند. فعالیت مغز را تقویت می‌کند، خستگی را از بین میبرد و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد. نوشیدن اسپرسو جایگزین نوشیدنیهای دیگر نمی‌شود، که مطمئنا میتواند ابزار مفیدی باشد.

  • نوشیدن اسپرسو بسیار انرژی بخش است

از آنجایی که اسپرسو بسیار مفید است، دفعه بعد که میخواهید دستگاه اسپرسوساز خود را روشن کنید، نیازی به فرایند پیچیده‌ای نخواهید داشت. در عوض، میتوانید به سادگی از تجربه‌ای شیک لذت ببرید.

نحوه عملکرد اسپرسو ساز صنعتی

نحوه عملکرد اسپرسوساز صنعتی

هر اسپرسو ساز صنعتی برای عملکرد به آب نیاز دارد. برای اسپرسوساز صنعتی، آب میتواند از دو منبع تامین شود. یک مخزن واقع در دستگاه یا یک اتصال لوله کشی به منبع آب ثابت.

هنگامی که آب توسط پمپ به جلو حرکت می‌کند، نوبت به افزایش گرما میرسد. همانند منبع آب و فشار، ثبات در اینجا نیز مهم است. همانطور که حدس زده‌اید، بویلر اسپرسو ساز صنعتی مسئول گرم کردن آب در سیستم است. این بدان معنی است که آنها یک دیگ مخصوص برای جوشیدن، و یکی برای استفاده با میله بخار دارند.

فرآیند تهیه اسپرسو در واقع بسیار ظریف و پیچیده است. این شامل ترکیب آب گرم از طریق قهوه کاملاً آسیاب شده و بسته بندی شده است. قهوه به دست آمده باید قهوه‌ای مایل به تیره و غلیظ باشد و همچنین حاوی کمی کف در بالا باشد، چیزی که معمولاً به عنوان کرما شناخته می‌شود. همه کافی شاپها آن را با یک روش درست نمی‌کنند. به همین دلیل است که داشتن اسپرسو ساز صنعتی خود در محل کار بسیار مهم است. این به مردم این امکان را می‌دهد که اسپرسو خود را همانطور که دوست دارند آماده شود. هر کسب و کاری که تمایل به انتظار مشتریان دارد، میتواند از نصب اسپرسو ساز صنعتی بهره مند شود. همچنین نمایندگیهای خودرو، مکانیک‌ها، آرایشگاه‌ها، و مطب‌های پزشک از جمله میتوانند نوشیدنی اسپرسو را برای سرگرمی و رضایت مشتریان خود در حین انتظار ارائه دهند.

نه تنها ارائه یک نوشیدنی لذیذ میتواند صبر و حوصله افرادی را که منتظر خدمات هستند بهبود بخشد، بلکه میتواند کمی فضای مجلل را به دفتر شما اضافه کند. بسته به اینکه آیا یک اسپرسو ساز صنعتی استاندارد یا فوق اتوماتیک تهیه میکنید، کارکنان شما نیازی به آموزش باریستا برای ارائه قهوه‌های خوب و نوشیدنیهای گرم به مشتریان منتظر نخواهند داشت.

مزایای اسپرسوساز صنعتی

مزایای اسپرسو ساز صنعتی

در ادامه مهمترین مزایای اسپرسوساز صنعتی را برمی‌شماریم. شاید شما هم علاقمند به خرید یک دستگاه اسپرسوساز صنعتی از گروه صنعتی تجهیز گستر بعنوان بزرگترین هلدینگ تولید و تامین تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی شدید.

  • صرفه جویی در پول

شما باید برای کسب وکار خود که قهوه و… را به مشتریان خود ارائه میدهید بر روی اسپرسو ساز صنعتی سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری در این دستگاه در نهایت به فرد کمک می‌کند تا در دراز مدت پول خود را پس انداز کند.

  • راحتی کاربران

وجود چنین دستگاهی در محل کار به این معنی است که افراد میتوانند هر زمان که تمایل داشتند اسپرسو بخورند. این باعث صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه می‌شود چرا که در زمان کم اسپرسو خوشمزه و کیفیت بالا را آماده می‌کند.

  • تقریباً هیچ مهارت خاصی لازم نیست

اگر یک دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک نصب میکنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک یا دو دکمه را فشار دهید تا دستگاه، تهیه اسپرسو را برای شما انجام دهد. بدون نیاز به استخدام یک “قهوه ساز حرفه‌ای” یک نوشیدنی دوست داشتنی به مشتریان خود ارائه دهید.

  • زیباسازی محیط کافی شاپ

اسپرسو ساز صنعتی، می‌توانند به محیط کسب و کار شما حسی از ظرافت و زیبایی را بدهد. ارائه نوشیدنی با کیفیت به مشتریان شما میتواند تأثیر مثبت زیادی بر کسب و کار و تجارت شما داشته باشد.

فشار پمپ اسپرسو ساز صنعتی

فشار پمپ، فشار بویلر، درجه حرارت، دما، شدت و جریان آب یا نوع جریان و… همه اینها مواردی هستند که در محلول خروجی از اسپرسو ساز صنعتی تغییر ایجاد می‌کند و باعث عصاره گیری بهتر از قهوه می‌شوند. کنترل این عوامل که وابسته به برند دستگاه‌ها و نوع آنهاست کمک می‌کند تا عصاره گیری مطلوب تری داشته باشیم.

یکی از موارد مهمی که در اغلب دستگاه‌های اسپرسو صنعتی وجود دارد، فشارسنج‌هایی است که روی دستگاه و در حقیقت روی بدنه آن تعبیه شده است. یکی از آنها نشان دهنده فشار پمپ دستگاه است که عموما به اشتباه تصور می‌کنند که فشار بویلر را نشان می‌دهد در صورتی که فشار پمپ دستگاه اسپرسوساز را نشان می‌دهد. فشار پمپ دستگاه باید بین 8 تا 9 بار باشد تا دستگاه نیروی لازم برای عبور آب از قرص قهوه فشرده شده را ایجاد کند.

همچنین قدرت پمپ یکی از عواملی است که در مدت زمان عبور آب از قرص قهوه موثر است و همه میدانیم زمان عصاره گیری اسپرسو تا چه حد در کیفیت محصول اهمیت دارد. فشار سنج دیگری که در دستگاه تعبیه شده است نشان دهنده قدرت بویلر است که بر حسب بار محاسبه می‌شود و باید بین 1 تا 2/1 قرار گرفته باشد که این عدد حاصل توانی است که از بخار آب 130 درجه سانتی گراد ایجاد شده است.

نگهداری صحیح اسپرسو ساز صنعتی

اگر شما هم از اسپرسو ساز صنعتی استفاده میکنید، باید نکاتی را رعایت کنید تا عمر دستگاه شما بیشتر شود و میزان خرابی دستگاه اسپرسو ساز صنعتی را به حداقل برسانید.

عدم استفاده از آب معدنی

متاسفانه اکثر افراد از آب معدنی برای دستگاه خود استفاده می‌کنند. آبهای معدنی به دلیل املاح زیادی که دارند به سرعت موجب ایجاد رسوب در دستگاه می‌شوند. در دستگاه اسپرسو ساز صنعتی باید از آب تصفیه شده یا آب آشامیدنی و یا آب جوشیده و سرد شده استفاده کنید. همچنین می توانید از دستگاه تصفیه آب صنعتی برای تغذیه آب استفاده کنید.

استفاده از محفظ برق

بیشترین خرابی‌های اسپرسو ساز صنعتی، به علت نوسانات برق است. متاسفانه بردهایی که بر روی دستگاه تعبیه شده در برابر نوسانات برقی مقاوم نیستند و خیلی زود با مشکل مواجه می‌شود. پس پیشنهاد ما این است که ضمن استفاده از محافظ برق، حتما دستگاه را بعد از استفاده از برق بکشید.

پورتا فیلتر را از هد گروپ جدا کنید

یک نکته خیلی ساده و در عین حال بسیار مهم و کاربردی این است که زمانی که عصاره گیری را انجام دادید، حتما پورتا فیلتر را از روی دستگاه جدا کنید. عدم انجام این کار باعث می‌شود که حرارت موجود در بسکت پورتا فیلتر، واشر هد گروپ را به مرور زمان ضعیف کند و بعد از مدتی هنگام عصاره گیری علاوه بر خروجی پورتا فیلتر از کناره‌های آن قهوه خارج گردد.

تخلیه بخار هرگز فراموش نشود

بعد از استفاده از نازل بخار هرگز اجازه تهیه قهوه از دستگاه را ندارید در صورتی که نیاز به استفاده مجدد از دستگاه اسپرسوساز صنعتی دارید حتما بخار دستگاه را کامل تخلیه کرده و دستگاه خنک شده باشد.

قیمت اسپرسو ساز صنعتی

قیمت اسپرسو ساز صنعتی

با توجه به انواع و برندهای مختلف اسپرسو ساز صنعتی، قیمت آنها یکسان نمی‌باشد و براساس نیاز روازنه شما و مدلی را که تهیه میکنید، قیمت اسپرسو ساز صنعتی متفاوت خواهد بود. اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بودن اسپرسو ساز صنعتی یک عامل مهم در تعین قیمت آن می‌باشد.

ناگفته نماند که نوسانات بازار و شرایط اقتصادی جزء فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت اسپرسو ساز صنعتی است. همچنین تجهیزات و لوازم جانبی همراه دستگاه، ابعاد و وزن، حجم بویلر، بازدهی تولید قهوه در یک شبانه روز، توان دستگاه، صنعتی و نیمه صنعتی بودن آن موجب شده است تا قیمت اسپرسو ساز صنعتی ثابت نبوده و متغیر باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *