آسیاب قهوه – گرایندر قهوه صنعتی

یکی از تجهیزات جذاب کافی شاپی، آسیاب قهوه صنعتی یا همان گرایندر قهوه صنعتی (Coffee grinder) است که میتواند طعمی تازه و دلپذیر از اسپرسو را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که شیوه کار در انواع آسیاب قهوه مخزن دار صنعتی، آندیمند، چرخ دنده‌ای و… ساده است. فقط کافیست که دانه‌های قهوه را در دستگاه بریزید و به سرعت، مواد پودر شده را تحویل بگیرید.

طعم و بوی معطر قهوه‌ها معمولاَ به سرعت از بین خواهد رفت. فلذا در کافی شاپ ها از انواع آسیاب قهوه صنعتی، از این جهت بهره می گیرند که به آسیاب لحظه‌ای دانه های کافی اقدام کنند. دراینصورت هیچگونه طعم کهنگی به قهوه سرایت نمی‌کند و مشتریان از سرو یک نوشیدنی فوق العاده خوش طعم لذت میبرند. گونه‌های مختلف گرایندر صنعتی بسته به نیازهای مختلف تولیدی-خدماتی، در ظرفیتهای مختلفی تولید میگردد.

آسیاب قهوه چیست؟

آسیاب قهوه چیست؟

دستگاه آسیاب قهوه، یک ریز کننده حرفه ای برای آسیاب و پودرسازی دانه های قهوه است. فرآیندی که میتواند با استفاده از تیغه ها یا چرخ دنده‌های خردکننده آسیاب‌ها صورت پذیرد. درواقع تمامی کافی شاپ های حرفه ای برای ارائه خدمات باکیفیت تر، به سراغ خرید دانه‌های قهوه می‌روند. بمنظور ساخت قهوه/اسپرسو برای مشتریان، این دانه‌ها بایستی ابتدا آسیاب شوند و به حالت پودر درآیند. بخاطر داشته باشید که:

دستگاه آسیاب قهوه مناسب می تواند کسب و کار شما را احیاء کند و بسازد. بطوریکه استفاده از انواع آسیاب قهوه صنعتی، می تواند مقدار مناسبی از قهوه‌ی آماده را برای نیازهای مختلف شما تضمین کند. می تواند طعم های واقعی و لذیذ قهوه شما را نشان دهد؛ و البته که قادرست برای مدت طولانی دوام بیاورد و سایش و پارگی شدید را تحمل کند.

مهمترین تفاوت آسیاب قهوه خانگی و صنعتی

احتمالاً این جمله را شنیده اید که: «نمی توان رم را در یک روز ساخت». اما شما می توانید با انتخاب آسیاب قهوه مناسب، رشد امپراطوری کافی شاپی خود را آغاز کنید. حالا این سوال پیش می‌آید که چگونه باید بفهمید که چه نوعی آسیابی برای شما مناسب خواهد بود؟!. درهمین زمینه شاید بررسی تفاوت های انواع این دستگاه ها بتواند کمک کننده باشد:

  • ظرفیت: مسلماَ ظرفیت مدلهای خانگی، بسیار کمتر از انواع آسیاب قهوه صنعتی می باشد. درنتیجه نمی توان از مدلهای خانگی برای کافی شاپ ها استفاده نمود و پاسخگوی نیازها نخواهد بود.
  • سرعت کار: سرعت آسیاب سازی دانه‌های قهوه توسط مدلهای تجاری/صنعتی بسیار بیشتر خواهد بود. چراکه دارای موتور قویتر و توان کارکردی بیشتری هستند. همچنین نیاز به پودرسازی دائمی حجم زیادی از دانه‌های قهوه، سازندگان را بر آن داشته که با تعبیه‌ی مکانیزم‌های قدرتمند، سرعت کارکرد این دستگاه ها را افزایش دهند.
  • مانایی: طول عمر آسیاب قهوه صنعتی بیشتر از مدلهای خانگی است. درواقع چه بلحاظ قطعات بکاررفته و چه به لحاظ مقاومت بدنه، به ترتیب دستگاه های صنعتی، تجاری (نیمه صنعتی) و خانگی دارای ماندگاری بیشتری هستند.
  • حجم: شاید عنوان شکیل ترین مدلهای این تجهیزات کافی شاپ را بتوان به مدلهای خانگی اختصاص داد. زیرا هم دارای تنوع رنگ و زیبایی قابل توجهی بوده و هم بسیار جمع و جور هستند. مدلهای تجاری نیز با توجه به ابعاد کوچکتر نسبت به آسیاب های صنعتی، برای استفاده در کافی شاپ های کوچک و متوسط مناسب می‌باشند.

دسته بندی ظرفیت آسیاب‌های قهوه

دسته بندی ظرفیت آسیاب‌های قهوه

عمده‌ی افراد انواع آسیاب قهوه را به لحاظ ظرفیت، به دو دسته‌ی صنعتی و خانگی تقسیم بندی میکنند. ولی جالب است بدانید که دسته بندی صحیح این دستگاه ها، در قالب سه گروه صورت می‌پذیرد:

  • آسیاب‌های قهوه خانگی
  • مدلهای تجاری (نیمه صنعتی)
  • و آسیاب های صنعتی.
  1. مدل‌های خانگی:

این نوع آسیابها قادر به پودرسازی مقدار کمی از دانه های قهوه برای مصارف خانگی هستند. بنابراین دارای محدودیت ظرفیت و ابعاد می‌باشند.

  1. آسیاب تجاری (پودرسازی بین 10 تا 45 کیلوگرم قهوه در ساعت):

درحقیقت آسیابهایی که دارای ظرفیت متوسط و حجم نسبتاَ کوچکی بوده و برای نیازهای کافی شاپی (کافی‌شاپ های با ظرفیت کم تا متوسط) مناسب هستند، در دسته‌ی گونه‌های «تجاری یا نیمه صنعتی» جای میگیرند. عملاَ انواع آسیاب تجاری، پراستفاده ترین سیستم برای ساپورت دستگاه اسپرسو ساز صنعتی بشمار می‌آیند.

  1. آسیاب قهوه صنعتی (پودرسازی بیش از 60 کیلوگرم قهوه در ساعت):

مدلهای مذکور بیشتر برای خردسازی حجم زیادی از دانه‌های قهوه در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. غالباَ بدلیل ظرفیت زیاد و حجم بزرگ، از این دستگاه ها در کافی شاپ‌ها بهره گرفته نمی‌شود. بعلاوه اینکه دارای انواع تنظیمات برای میزان خردسازی قهوه‌ها هستند.

انواع گرایندر قهوه صنعتی

انواع گرایندر قهوه صنعتی

آسیاب قهوه صنعتی، بطورکلی دستگاهیست که در طی مدت‌زمان کوتاهی قادرست که حجم زیادی از دانه‌های قهوه را به پودر تبدیل نماید. باتوجه به اینکه نیازهای کافی شاپ ها و مراکز تولید و فروش دانه‌های قهوه یکسان نیست، از دو گونه‌ی رایج:

  • گرایندر صنعتی «آندیمند»؛ و
  • گرایندر های قهوه صنعتی «مخزن دار (دوزردار)»

استفاده میشود.

آسیاب قهوه مخزن دار

آسیاب قهوه مخزن دار

اینگونه دستگاه ها با نام آسیاب قهوه دوزردار، مخزن دار یا پاکت دار شناخته می شوند. چراکه در بخش فوقانی این تجهیزات کافی شاپ، یک مخزن قرار گرفته است که قهوه های پودرشده در آن جای می گیرد. مزیت استفاده از این دستگاه ها اینست که میتوان مقادیر بیشتری پودر قهوه را در مخزن آماده و ذخیره کرد. پس از آن باریستاها هر زمان که به قهوه‌ی آسیاب‌شده نیاز داشتند، میتوانند مقادیر موردنیاز خود را از پاکت/مخزن برداشت کنند.

چنانچه ذهنتان درگیر خراب شدن پودر قهوه شده است، بایستی بدانید که در هنگام خرید آسیاب قهوه مخزن دار، باید از چفت و بست کامل مخزن (پاکت) آن مطمئن شوید. درحقیقت آسیاب های دوزردار باید به گونه ای طراحی شوند که هیچگونه هوایی به مخزن آنها ورود نکند. (تا طعم و عطر عالی قهوه‌های پودرشده از دست نرود!)

آسیاب قهوه آندیمند (نیمه صنعتی)

یکی از کاربردی ترین دستگاه های پودرساز کافی شاپی، دستگاه آسیاب قهوه آندیمند می‌باشد. این دستگاه ها اگرچه با ابعاد کوچکتری تولید شده و برای قرارگیری در کافی شاپ ها بسیار مناسب هستند. اما عملکردی کاملاَ صنعتی داشته و با ارائه‌ی پودر قهوه در مدت زمانی کوتاه، رضایت کارفرمایان را جلب نموده‌اند. ظرفیت خروجی کمتر این دستگاه ها، موجب شده تا در دسته‌ی آسیاب های نیمه صنعتی قرار بگیرند.

لازم به ذکر است که دستگاه های آسیاب قهوه آندیمند قدیمی، فاقد مخزن یا پاکت بودند. فلذا دانه‌های پودرشده در آن، بایستی سریعاَ مورد استفاده قرار می‌گرفتند. قهوه‌های پودرشده توسط این تجهیزات، دارای اندازه‌ی کاملاَ یکدست و همسانی هستند.

نکته: مدلهای مخزن دار این دستگاه ها نیز در سالیان اخیر تولید شده‌اند.

آسیاب‌های خانگی

آسیاب‌های خانگی

بسیاری از خانواده ها که هرروزه به مصرف کافی/اسپرسو میپردازند، علاقه‌ای به استفاده از پودرهای آماده‌ی قهوه ندارند. بنابراین برای دستیابی به طعمی جذاب‌تر و گیراتر، به سراغ خرید دانه‌های قهوه و البته آسیاب قهوه خانگی میروند. تولید آسیابهای قهوه خانگی به دو صورت:

  • برقی
  • و دستی

انجام می‌پذیرد. مسلماَ این نوع آسیاب های قهوه خانگی در قیاس با همتایان صنعتی خود، از توان کارکردی و آپشن های کمتری بهره می برند. ولی برای نیازهای محدود خانگی کاملاَ مناسب خواهند بود. مدلهای آسیاب برقی خانگی با سرعت و راحتی مناسبی به پودرکردن دانه‌های کافی می‌پردازند. گرایندر دستی قهوه اگرچه به نیروی یدی و اختصاص زمان کافی نیاز دارد؛ اما هیچگونه گرمایی تولید نمیکند. فلذا همواره خیالتان از عدم سوختن دانه های قهوه راحت خواهد بود.

انواع مکانیزم آسیاب‌های قهوه

انواع دستگاه آسیاب قهوه (Coffee grinder) را بلحاظ ساختار و مکانیزم نیز میتوان دسته بندی نمود. ازهمین رو در انتخاب اینگونه تجهیزات کافی شاپ، بایستی به مکانیزم عملکرد آنها توجه داشته باشید. مجموعاَ بلحاظ مکانیزم عملکردی، این دستگاه ها (Coffee grinder) را میتوان به دو مدل:

  • دارای چرخ دنده (عملکرد دنده‌ای)؛ و
  • آسیاب های تیغه ای

تقسیم بندی نمود. اگرچه که استفاده از آسیاب قهوه تیغه ای بسیار رایج تر و راحت تر است. اما در ادامه‌ی متن به بررسی کوتاه هر 2 گونه خواهیم پرداخت.

آسیاب قهوه چرخ دنده

پرواضح است که در آسیاب قهوه دنده ای یا چرخ دنده ای، از «چرخ‌دنده» بمنظور پودر نمودن دانه ‌های کافی بهره گرفته میشود. چرخ‌دنده ها با توجه به:

  • کیفیت بالای متریال هایشان
  • و طراحی بصورت دندانه‌ای و قفل شدن دندانه ها در یکدیگر،

میتوانند سفت‌ترین دانه های قهوه را نیز خرد کنند. لازم به ذکر است که هیچگونه مشکلی از بابت ریزسازی دانه ها بر اساس اندازه‌های مختلف وجود ندارد. چراکه آسیاب قهوه چرخ دنده ای دارای قابلیت تنظیم میزان پودرسازی دانه‌ها است. کیفیت ساختاری این دستگاه ها بسیار عالیست. به‌همین سبب از طول عمر بسیار بالایی بهره می برند. ضمن اینکه باید گفت:

نحوه‌ی پودرسازی دانه های قهوه با استفاده از آسیاب قهوه چرخ دنده ای، بسیار دلپذیرتر و جذاب‌تر است. زیرا برخلاف مدلهای تیغه ای، فرآیند پودسازی در این تجهیزات (که ظاهری شبیه چرخ گوشت دارند) تماماَ خودکار است.

معایب آسیاب‌ های چرخ دنده ای

معایب آسیاب‌ های چرخ دنده ای

دو عیب بزرگ، به مانعی جدی برای خرید آسیاب قهوه چرخ دنده ای از سوی صاحبان کافی شاپ ها تبدیل شده است. بطوریکه:

  • اولاَ به دلیل قیمت بالای این تجهیزات (هزینه‌ی خرید بیشتر در مقایسه با مدل های آسیاب تیغه ای)
  • و ثانیاَ به علت سختی زیاد برای شستشو،

بسیاری از کارفرمایان قید خرید آسیاب های چرخ دنده ای را می‌زنند!!. سخت بودن فرآیند شستشوی آسیاب قهوه چرخ دنده ای، درحقیقت یک مشکل بزرگ است که هم وقت و انرژی بسیار بیشتری را از صاحبان کافی شاپ ها می گیرد. و هم در صورت عدم تمیزسازی، موجب رسوب دانه های قهوه در درون دستگاه میشود. کثیفی درون دستگاه میتواند در طعم نهایی کافی نیز ثأثیرگذار باشد!.

آسیاب قهوه تیغه ای

آسیاب قهوه تیغه ای

دررابطه با ویژگی های آسیاب های تیغه ای میتوان به نکات زیر اشاره داشت:

  • رایجترین نوع آسیاب های کافی، مدلهای تیغه ای می باشد. زیرا از یکسو دارای کارکرد و نحوه‌ی تنظیم آسانی است. و از سوی دیگر به راحتی اجزای آن از هم باز شده و قابلیت شستشوی بی دردسری دارند.
  • شیوه‌ی کار با این دستگاه به حدی آسان است که حتی کاربران مبتدی نیز میتوانند به خوبی خود را با آن آداپته کنند.
  • تیغه‌های قدرتمند آسیاب قهوه تیغه ای، غالباَ ساخته شده از متریال استنلس استیل می‌باشد. به‌همین خاطر از قدرت زیادی بهره می برد و به خوبی دانه های قهوه را پودر می کند.
  • با چرخش تیغه‌ها و برخورد با دانه های قهوه، عملیات آسیاب‌نمودن قهوه ها انجام میشود. به همین سادگی!
  • بسته به حجم مخزن، ظرفیت و ابعاد دستگاه، اندازه‌ی تیغه ها متغیر خواهد بود.
  • اینگونه آسیاب‌ها دارای دو مکانیزم مختلف «آسیاب‌ تیغه ای برقی» و «مدلهای تیغه ای دستی» هستند.
  • میزان طول عمر این تجهیزات غالباَ کمتر از آسیاب های چرخ دنده ای است.

محصول پیشنهادی: ماشین ظرفشویی صنعتی

معایب coffee grinder تیغه ای

هرچند که انواع آسیاب قهوه تیغه ای، رایجترین و محبوبترین مدلهای موجود در بازار هستند. اما برخی از کارفرمایان با استناد به 2 ایراد مهم، از خرید این تجهیزات کافی شاپ صرف نظر میکنند:

  • خردشدن دانه های قهوه با شیوه‌ی «چرخش تیغه»، موجب میشود که گاهاَ پودرهای کاملاَ یکدستی به دست نیاید!!. چنانکه شاهد وجود دانه‌های بزرگتری نیز در پودر آسیاب‌شده خواهیم بود.
  • تیغه‌های آسیاب های تیغه ای، در حین چرخش و انجام فرآیند پودرسازی با اصطکاک زیادی روبرو میشوند. فلذا در پی این اصطکاک زیاد، دمای فعالیت افزایش می‌یابد و میتواند موجب سوختگی دانه های قهوه شود. قطعاَ میدانید که در پی بروز هرگونه سوختگی، کیفیت اسپرسوی نهایی کاهش پیدا می‌کند!.

مقدار خروجی آسیاب صنعتی در ساعت

همواره این سوال نیز طرح میشود که: «یک آسیاب قهوه صنعتی، چه مقدار دانه قهوه را می تواند آسیاب کند؟». در پاسخ میتوان گفت که: به‌جای اینکه به پوند در دقیقه فکر کنیم، درنظر گیری واحد «پوند در ساعت» عاقلانه‌تر است. آسیاب‌های صنعتی معمولاً بین 300 تا 600 پوند قهوه در ساعت آسیاب می کنند. ولی برخی از اینگونه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، دارای توان آسیاب‌سازی بیشتر از 600 پوند نیز هستند.

بسیاری از انواع آسیاب قهوه تجاری که در کافی شاپ ها استفاده میشوند، دارای توان آسیاب‌سازی حدود 180 پوند در ساعت می‌باشند. محدوده‌ی سرعت کار گرایندر صنعتی بسیار بالاست. این درحالیست که توان عملکردی آسیابهای خانگی، بسیار محدودتر است. (فقط برای نیازهای ساکنین محدود منازل)

بیاد داشته باشید که متناسب با افزایش ظرفیت پودرسازی این دستگاه‌ ها، بایستی از موتورهای قدرتمندی نیز استفاده شود. بعنوان مثال درون آسیاب قهوه با ظرفیت 120 کیلوگرم در ساعت، بایستی موتورهای با قدرت بیشتر از 5 اسب بخار کار گذاشته شود. این درحالیست که برای آسیاب های با ظرفیت 45 کیلوگرم در ساعت، استفاده از موتورهای با قدرت 2 اسب بخار نیز کافیست.

میزان آسیاب قهوه

«میزان» در واقع به این موضوع اشاره دارد که یک دستگاه آسیاب قهوه، بدون اینکه نیاز به پر شدن مجدد داشته باشد، میتواند چه مقدار از دانه‌های قهوه‌ها را به یکباره آسیاب کند. مدل‌های آسیاب های صنعتی کوچکتر می توانند حدود 20 پوند قهوه را به یکباره در خود جای دهند. اما آسیابهای بزرگتر که آنها نیز رایج هستند، قادر به جادی دادن حدود 60 پوند قهوه در خود هستند. (برای پودرسازی)

مطابق استانداردهای داخلی که بر مبنای کیلوگرم است، دستگاه های با توان آسیاب نمودن 120 کیلوگرم قهوه ترک در ساعت، دارای مخزن 22 کیلوگرمی برای هر بار پرکردن هستند.

جنس بدنه آسیاب قهوه

متریال های مورد استفاده در تولید آسیاب قهوه، میتواند متفاوت باشد. درواقع بسته به شرکت سازنده و قطعه‌ی مورد نظر گرایندر صنعتی، انتخاب جنس نیز میتواند متفاوت باشد. بدنه‌ی آسیا‌ب‌های قهوه عمدتاَ از جنس:

  • فولاد دارای روکش رنگهای استاتیک،
  • فایبرگلاس؛ و
  • استنلس استیل

ساخته میشود. بدنه‌های از جنس استیل، غالباَ گرانتر از مدلهای فایبرگلاسی و فولادی روکشدار هستند. همچنین جنس تیغه ها نیز از فولاد ضداکسایش (استیل) انتخاب میشود. مخزن‌ها/هاپر دستگاه غالباَ از متریالهای پلیمری (پلکسی گلس، پلی استر و پلی کربنات) تولید می گردند. برای گرایندر های صنعتی با ظرفیت بالا، مخازن مخروطی از جنس استنلس استیل درنظر گرفته میشود.

انواع دیسک سنگ زنی

استاندارد صنایع برای تولید دیسک های سنگ زنی، استفاده از متریال فولاد است. اما انواع مختلفی از فولاد، همانند:

  • دایکاست و
  • کاربید تنگستن،

برای ساخت دیسکهای آسیابی وجود دارد؛ که به دلیل ارائه‌ی مقاومت ویژه در هنگام استفاده‌های سنگین شناخته شده‌اند. هنگام طراحی دیسک های سنگ زنی دستگاه آسیاب قهوه، شاهد ایجاد تغییراتی از سوی شرکتهای مختلف هستیم. بعنوان مثال باید گفت:

برخی از شرکتهای سازنده دستگاه آسیاب قهوه، از طرح‌هایی استفاده می‌کنند که تیزتر، محکم‌تر یا ماندگارتر از همتایان خود هستند. همچنین برخی دیگر با اجرای طرح‌های خاص‌تر اجازه می‌دهند که در حین آسیاب کردن، دمای خنک‌تری ایجاد گردد. بدین ترتیب از سوختن قهوه در حین آسیاب، أکیداَ جلوگیری خواهد شد.

بطورکلی «فرزهای مخروطی» و «فرزهای مسطح»، انواع دیسک های سنگ زنی هستند که با آنها برخورد خواهید داشت.

  1. مسطح:

فرزهای مسطح، دیسک های سطح صافی هستند که بافت آسیاب ثابت تری ایجاد می کنند. به‌همین دلیل، آنها در به نمایش گذاشتن ته رنگ های شکلاتی و مغزی‌ها در قهوه عالی هستند. تجهیزات فرز مسطح، بیشتر در آسیاب های صنعتی استفاده می شوند.

  1. مخروطی:

ازسوی دیگر، فرزهای مخروطی در فرآیند آسیابی، ذرات قهوه را به اندازه های مختلف در می‌آورند. به این ذرات، «قهوه دووجهی» می گویند و این کیفیت دووجهی، رنگ های روشن تر و میوه ای را در قهوه‌ی آسیاب‌شده افزایش می دهد. اگرچه فرزهای مخروطی در آسیاب های صنعتی رایج نیستند. اما برخی از انواع آسیاب قهوه صنعتی، قابلیت اتصال به این فرزها را دارند. (بمنظور برآورده‌سازی نیازهای متنوع صاحبان کافه‌ها)

قیمت آسیاب قهوه صنعتی

قیمت آسیاب قهوه صنعتی

تعیین قیمت آسیاب قهوه صنعتی و تجاری که در کافی شاپ ها و واحدهای تولیدی به کار میروند، بر اساس مولفه‌های گوناگونی صورت می‌پذیرد. درهمین زمینه باید گفت که نوع خانگی یا صنعتی بودن این دستگاه ها، اولین پارامتر تعیین هزینه است. باقی پارامترهای دخیل در تعیین قیمت آسیاب قهوه عبارتست از:

  • طول و ابعاد دستگاه. (حین ساخت دستگاه های بزرگتر از مواد اولیه بیشتری استفاده شده و مشخصاَ هزینه‌ی بیشتری برای خریدار به همراه دارند)
  • میزان تنظیم درجه آسیاب. (عامل بسیار مهمی در تنظیم میزان پودرسازی دانه‌ها)
  • مکانیزم دستگاه. (مدل دستی یا برقی؛ دستگاه‌های آسیاب دستی ارزانتر هستند)
  • قابلیت تنظیم دستگاه برای پودرسازی قهوه ها در اندازه‌های مختلف
  • نوع و متریال دیسک صفحه زنی. (مسطح، مخروطی، فولادی و…)
  • قطر دیسک صفحه زنی
  • توان کارکردی، سرعت انجام کار و ظرفیت کلی دستگاه. (هر سه مورد عنوان شده، از مهمترین عوامل تعیین قیمت آسیاب ها بشمار می روند)
  • وجود/عدم وجود مخزن یا قیف مخصوص آسیاب‌سازی قهوه ها
  • قابلیت تنظیم حرارت. (تا قهوه در هنگام آسیاب‌نمودن دانه ها، دچار سوختگی نشود و هدر نرود)
  • ساختار لوله خروجی. (قابل تنظیم بودن لوله خروجی)
  • کیفیت تولید این تجهیزات
  • ظرفیت خروجی
  • تعبیه/عدم تعبیه امکان سنگ زنی سه فاز
  • نوع سوراخ
  • کیفیت الکتروموتور بکار رفته. (یکی از فواید استفاده از موتور قدرتمند، جلوگیری از پرتی قهوه‌ها در هنگام آسیاب‌شدن است.
  • وجود / عدم وجود کانتینر متحرک
  • چگونگی کارکرد. (تک یا چند منظوره بودن کاربردهای دستگاه)

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با قیمت و شرایط خرید آسیاب قهوه در ظرفیت های مختلف، میتوانید با شماره های زیر تماس گرفته و از راهنمایی‌های مشاورین خبره‌ی گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه بهره مند شوید.

سوالات متداول گرایندر صنعتی

  1. آیا آسیاب های قهوه تولیدی گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه دارای گارانتی هستند؟

بله. بدلیل کیفیت بالای دستگاه های عرضه شده توسط گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه، تمامی محصولات دارای گارانتی مدت دار و خدمات پس از فروش 5 ساله می‌باشند.

  1. دلیل وجود آهنربا در دستگاه آسیاب قهوه چیست؟

اینگونه دستگاه ها غالباَ دارای آهنربا هستند تا مانع ورود فلزات و برخورد با تیغه ها شوند. چنین کاری درواقع از چند جهت حائز اهمیت است. اول آنکه چنانچه فلز واردشده قویتر از تیغه دستگاه باشد، آسیب شدیدی را به تیغه وارد می‌آورد. و چنانچه تیغه قویتر باشد، احتمال خردشدگی فلز در درون پودر قهوه افزایش می‌یابد!!.

  1. ظرفیت قهوه ترک و اسپرسو برای آسیاب‌سازی در هر دستگاه یکسان است؟

خیر. معمولاَ عمده‌ی دستگاه‌های آسیاب قهوه، دارای ظرفیت آسیاب‌سازی 2 برابری اسپرسو در مقایسه با دانه‌های قهوه ترک هستند. بعنوان مثال تجهیزات داخلی با توان آسیاب 120KG اسپرسو در ساعت، توان آسیاب 60-65 KG قهوه‌ی ترک را در همین مقدار زمان دارند.

  1. آیا آسیابهای قهوه نیز در لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی قرار می‌گیرند؟

آسیاب‌های قهوه نیز همانند آب هویج گیری، مخلوط کن های صنعتی، دستگاه وافل ساز و…، در زیرگروه تجهیزات کافی شاپ قرار دارند و تجهیزات کافی شاپ نیز یکی از زیرمجموعه‌های لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی شرکت تولیدی تجهیز گستر محسوب میشوند.

  1. بهترین قهوه‌ها برای پودرشدن در دستگاه های آسیاب تیغه ای کدامند؟

قهوه‌های لایت و قهوه مدیوم رست، بهترین انتخاب برای قرار گیری در آسیابهای تیغه ای هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  1. سلام و وقت بخیر
    دو تا سوال داشتم.
    اول اینکه گرایندر با آسیاب قهوه صنعتی فرق داره؟
    و اینکه برای یک کافی شاپ تقریباَ متوسط، خرید یک آسیاب قهوه بزرگ پیشنهاد میکنید یا دو تا کوچیکتر؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *