پوست کن سیب زمینی

پوست کن صنعتی، دستگاهی است که کار سخت آماده سازی سیب زمینی را انجام می دهند تا شما و کارکنان آشپزخانه تان بتوانید بر روی کار های ضروری دیگر تمرکز کنید.

سیب زمینی از آن دسته موادی است که نقش اصلی را در رستوران ها و فست فودها دارد. غذاهای بسیار متنوع را می توان از آنها تهیه کرد. ولی چه عالی اگر بتوان به سرعت و راحتی هر چه بیشتر سیب زمینی‌ها را پوست کند.

شما بعنوان یک رستورن دار، حتما به دستگاه و محصولی نیاز دارید که بتواند پوست سیب زمینی را در کم ترین زمان و به صورت درست با کمترین مقدار ضایعات بگیرد.

امروزه پوست کن سیب زمینی برقی با بدنه تمام استیل و با وزن های مختلف نظیر 94 کیلوگرم و در ابعاد مختلف و با سرعت چرخش 500 دور در دقیقه برای سیب زمینی، هویج و.. در رستورانها و کافی شاپ‌ها و فست فودها مورد استفاده قرار می گیرد.

پوست کن سیب زمینی برای اولین بار در دهه 1840 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه‌ها در عرض چند دقیقه و نه چند ساعت سیب زمینی‌های فاقد پوست را در اختیار شما می گذارد. دقیقا منظور ما این است: محصولی قدرتمند در آشپزخانه صنعتی یا رستوران شما؛ دستگاه پوست کن سیب زمینی.

دستگاه پوست کن اتوماتیک با برداشتن پوست به صرفه‌ جویی در ضایعات کمک می‌ کند و برای انواع رستورانها و مشاغل پذیرایی و با طیف وسیعی از گزینه‌ها برای موسسات مختلف، ایده آل هستند.

مشخصات دستگاه پوست کن صنعتی

دستگاه پوست کن صنعتی یک دستگاه کاربردی و بسیار قدرتمند در آشپزخانه صنعتی شماست که برای پوست کندن سریع سیب زمینی ها طراحی شده است و زمان بیشتری را برای کارهای دیگر در اختیار شما قرار می دهد.

روشهای مختلفی برای پوست کردن سیب زمینی وجود دارد که هر کدام با یکدیگر متفاوت است. دستگاه پوست کن صنعتی بمنظور پوست کردن سیب زمینی یا هویج و…  با سرعت بالا و با دقت بسیار ایده آل طراحی و تولید می شوند. این دستگاه‌های حرفه ای و پیشرفته برای مشاغلی که در فرآوری مواد غذایی مناسب است، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما یک رستوران، پیتزا فروشی، کافی شاپ یا سایر مراکز خدمات غذایی با حجم بالا را اداره می کنید، یک دستگاه پوست کن صنعتی کالای عالی و ایده آلی برای شما است. هر دستگاه پوست کن اتوماتیک، تمام پوست سبزیجات و سیب زمینی را با قدرت بالا و صحیح جدا می کند، بنابراین می توانید بلافاصله شروع به پختن، آب پز کردن، یا سرخ کردن آن ها کنید.

همانطور که در متن فوق اشاره کرد بدنه این دستگاه با استفاده از استیل 304 و موتورهای آن به صورت تسمه ای و گیربکسی در ظرفیتهای 5، 10، 23 کیلو و… موجود است. با بهره گیری از این دستگاه می توانید در کمترین مدت 100 کیلو سیب زمینی را برای تهیه غذاهای مختلف آماده نمایید. این دستگاه ها از یک مخزن، مجهز به تنظیمات جهت ظرفیت های مورد نظر و قطعات با کیفیت و قابل شست و شو، شامل دینام نیم اسب و شیر تخلیه و.. تشکیل شده اند.

مزایای دستگاه پوست کن صنعتی

شکی نیست که تجهیزات آشپزخانه صنعتی به طور موثری متناسب با نیاز انسان تغییر کرده است. هر کسب و کاری در حوزه پخت غذای در حجم زیاد برای سرعت بخشیدن به کارها و تهیه غذا ممکن است دچار کمبود زمان شوند. از این رو آن دسته از تجهیزاتی که در زمان صرفه جویی می کنند و در عین حال برای انجام کار به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند، لوازم مناسبی است که باید برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی، دستگاه پوست کن صنعتی است که به شما کمک می کند تا سیب زمینی‌ها را راحت تر پوست کنید و می توانند یک سرمایه گذاری عالی برای نیاز شما باشند.

طراحی خاص و ساده دستگاه پوست کن صنعتی، رشد هر گونه باکتری یا میکروب ها را از بین برده است و تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

گروه صنعتی تجهیز گستر تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی از جمله دستگاه پوست کن صنعتی در انواع مختلفی برای پوست گیری پیاز، سیب زمینی، برخی میوه ها، گردو و فندق و.. مورد استفاده در رستورانها و آشپزخانه‌های صنعتی است.

دستگاه پوست کن صنعتی در دو مدل ایستاده، مبله به ظرفیتهای 100 تا 200 کیلوگرم طراحی می شود و قابلیت این حجم پوست گیری سیب زمینی و هویج را در یک ساعت دارد.

پس ظرفیت دستگاه پوست گیری عبارت است مقدار سیب زمینی که در یک ساعت پوست گیری می شود. برای سهولت جابجایی، چرخ هایی در پایین آن ها تعبیه شده است. دستگاه پوست کن سیب زمینی برقی بصورت اخص یک وسیله ضروری برای صرفه جویی در زمان برای آشپزخانه‌های صنعتی و… است. دستگاه‌های پوست کن سیب زمینی برقی تجهیزاتی قدرتمند برای پوست کردن سریع مقادیر انبوه سیب زمینی برای آماده سازی بیشتر هستند، به ویژه در مواردی که چیپس، یا سیب زمینی بخش مهمی از منو هستند. دستگاه پوست کن های صنعتی علاوه بر پوست کندن مقادیر زیادی سیب زمینی و… در مدت زمان کوتاه تر، احتمال آسیب دیدگی را نیز کاهش می دهد.

کاربران بجای استفاده از پوست‌کن دستی و خطرات موجود برای دست ‌شان، به سادگی مواد غذایی را در یک دستگاه پوست‌ کن سیب زمینی برقی قرار می‌ دهند و یک دکمه را فشار می‌دهند. علاوه بر این، آن ها به راحتی کار می کنند و می توانند باعث کاهش استفاده از نیروهای انسانی شود.

اگر از کار با چاقو در آشپزخانه خسته شده اید، پس راه حلی برای تمام نیازهای شما وجود دارد. دستگاه پوست کن سیب زمینی می تواند یک ابزار فوق العاده برای ساده کردن کار شما باشد. معمولاً پوست کندن سیب زمینی، سبزیجات و دیگر انواع میوه ها هرگز ساده نبوده است. با استفاده از این لایه بردار، تهیه غذای خوشمزه به یک کار ساده تبدیل می شود. همانگونه که ذکر شد دستگاه پوست کن صنعتی جزء تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که به عنوان پوست کردن (پوسته کردن سیب زمینی) و.. مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله کاربردی، یک ابزار ساده است که از یک دسته و یک تیغه چرخان تشکیل شده است.

انواع دستگاه پوست کن صنعتی

انواع دستگاه پوست کن سیب زمینی

دستگاه پوست کن صنعتی جزء تجهیزات آماده سازی رستوران و بصورت خاص تجهیزات فست فود می باشد که قابلیت پوست کندن سیب زمینی و پیاز و.. را دارد. دستگاه پوست کن صنعتی در ابعاد مختلف تولید می شود و به صورت ایستاده، استوانه ای و رومیزی ساخته می شود. این محصول که به شدت کاربردی می باشد به سرعت جایگاه خود را در خط تولید و آماده سازی آشپزخانه های صنعتی و رستوران باز کرده است. دستگاه پوست کن صنعتی با حجم های متفاوت و تنوع زیاد، پاسخگوی نیاز بسیاری از رستوران دارهای عزیز بوده و با بالا بردن چشمگیر سرعت و کاهش قابل توجه زباله صیفی جات، سهم بسزایی در افزایش بهره وری و کنترل دقیق تر سود در صنف آشپزخانه و رستوران داشته است.

همانطور که ذکر شد این محصول به صورت گیربکسی و تسمه ای موجود می باشد که شکل ظاهری پوست کن تسمه ای به صورت مبله است که شامل مخزن و موتور دستگاه می باشد که بر روی یک میز چهار پایه قرار گرفته اند و در دو ظرفیت کوچک و بزرگ قابل تولید است.

از این دستگاه به غیر از سیب زمینی می توان برای پوست کندن پیاز و هویچ و انواع صیفی جات استفاده کرد، همچنین با عوض کردن کفه دستگاه می توان از آن برای پوست کندن گردوی خیس (تازه) هم استفاده نمود. ابعاد این نوع دستگاه پوست کن صنعتی (مبله) 100*50*150 و کمپرسور 1 اسب چینی، برق مصرفی تک فاز 200 ولت، ظرفیت مخزن 150 کیلو گرم و… طراحی می شود. پوست کن سیب زمینی گیربکسی به علت کیفیت بالا نسبت به تسمه ای قیمت بیشتری دارد که این دستگاه با قدرت 600 کیلو در ساعت به صورت اتوماتیک برای پوست کندن سیب زمینی و هویج و… استفاده می شود.

پوست کن صنعتی مینروا

دستگاه پوست کن سیب زمینی مینروا دستگاهی است که در آشپزخانه‌های بزرگ یا در صنایع غذایی برای حذف پوسته سیب زمینی و.. در حین فرآوری سیب زمینی استفاده می شود که بسیار مقاوم و ماندگار است و از نظر بهداشتی کاملا ایمن است می باشد. این نوع پوست کن مدل C-pp30 و با ظرفیت مخزن 30 کیلو گرم و شست و شو و پوست کندن به صورت هم زمان، با ولتاژ 230 ولت و وزن 59 کیلوگرم ساخت کشور ایتالیا است و قدرت بالایی در عملکرد دارد.

پوست کن صنعتی مبله

پوست کن های مبله در ظرفیت های کم (حداکثر 300 کیلو گرم در ساعت) استفاده می شوند و به دلیل ابعاد کوچک دستگاه، فضای زیادی را اشغال نمی نمایند.

پوست کن صنعتی ایستاده

دستگاه پوست کن سیب زمینی ایستاده

پوست کن های ایستاده برای ظرفیت های بالاتر از 450 کیلو گرم در ساعت و رستوران ها و کارخانه های غذایی با تناژ تولیدی بالا مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت بزرگ این نوع نسبت به پوست کن های مبله، ارتفاع مناسب آن ها است که باعث می شود کاربر برای هر بار استفاده مجبور به خم و راست شدن نداشته باشد و کاربری آنرا راحت تر می کند. دستگاه پوست کن صنعتی سیب زمینی و پیاز برخلاف پوست کن میوه به طور حجمی کار می کند به این شکل که حجم زیادی از مواد را داخل مخزن می ریزید که با ساییده شدن آن ها بر کف دستگاه، پوسته آن ها از بین می رود و از دریچه تخلیه خالی می گردد.

پوست کن صنعتی رومیزی

پوست کن سیب زمینی رومیزی

پوست کن سیب زمینی رومیزی دستگاهی با کیفیت بالا برای سرعت بخشیدن در پوست گیری سیب زمینی و هویج و در نهایت سرعت بخشیدن در آشپزی و ارائه خدمات به مشتریان است. از این دستگاه در رستورانها، کترینگ‌ها، هتلها، بیمارستانها، فست و فودها و تمامی مراکز ارائه خدمات غذاهای سنتی و جدید استفاده می شود. این مدل دستگاه‌ها روزانه 400 کیلوگرم سیب زمینی و.. را آماده پخت و پز می کند و با 12 ماه گارانتی تولید می شوند.

مزایای پوست کن صنعتی رو میزی

مزایای پوست کن رومیزی

  • کیفیت عالی لایه برداری
  • لایه برداری خشک
  • میزان سر و صدای کم.
  • ضایعات کم
  • طراحی نوین و بهداشتی (آسان برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن)
  • مصرف کم انرژی و هوا

نکاتی برای استفاده از دستگاه پوست کن صنعتی

  1. قبل از استفاده بررسی کنید که آیا چرخش غلتکی سالم است یا خیر، در غیر این صورت برای دستیابی به عملکرد بهتر، روغن روان کننده را به بلبرینگ اضافه کنید.
  2. هنگام استفاده از دستگاه پوست کن صنعتی سعی نمایید تا به موتور و سیستم دستگاه آسیب نرسد و از نشتی جلوگیری شود. برای اطمینان از ایمنی، لطفاً سیم های برق و دستگاه را به صورت صحیح راه اندازی کنید.
  3. میزان آب مصرفی را می توان با میزان آلودگی مواد خام کنترل کرد.
  4. بعد از اینکه دستگاه در طول یک شبانه روز کار کرد، منبع تغذیه را با سرعت ثابت برای خارج کردن آب و پوسته های باقی مانده روشن نمایید و اجازه دهید بصورت خالی برای مدت ده دقیقه کار کند.
  5. پس از شستشوی به مدت 4-5 دقیقه، درب تخلیه برای باز باشد.
  6. پس از استفاده، دستگاه پوست کن صنعتی را با دقت تمیز کنید و از مواد تیز برای تمیز کردن غلتک برس استفاده نکنید. شستشوی مستقیم برس با اسپری آب در صورت برداشتن آلودگی ها اکیداً ممنوع است.

پیشنهاد می نمائیم در این قسمت روی عبارت لوازم آشپزخانه صنعتی نیز کلیک کنید و با سایر لوازم مورد استفاده جهت راه اندازی یک رستوران بیشتر آشنا شوید.

نحوه کار با دستگاه پوست کن صنعتی

در هر آشپزخانه مدرن برای کاهش تعداد نیروی انسانی و افزایش دور ریز مواد اولیه و هدر رفت انرژی استفاده از دستگاه پوست کن صنعتی روش مناسبی می باشد سیب زمینی ها را به تعداد بالا درون مخزن پر نموده و سپس دستگاه را روشن نمایید. سیب زمینی ها به وسیله سایش با دیواره و مقدار آبی که به دستگاه وارد می شود پوست گیری شده و هم زمان نیز شسته می شوند. تمامی سبزیجات از جمله: هویج و … نیز با این روش قابل پوست گیری می باشد.

خرید دستگاه پوست کن صنعتی

خرید دستگاه پوست کن سیب زمینی

اولین نکته ای که باید در مورد یک دستگاه پوست کن صنعتی بدانید این است که این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که سیب زمینی و… را به دقیق ترین شکل ممکن، پوست کنده در حالی که انگشت شما کمترین آسیب را ببیند.

همچنین باید بدانید که در حین استفاده از دستگاه پوست کن صنعتی نکات ایمنی را رعایت نمایید تا به صورت صحیح و  بسیار خوب عمل کند. با این حال، هنگام خرید یک دستگاه پوست کن صنعتی از جنس استیل، ممکن است نیاز به تحقیق دقیق در مورد محصول داشته باشید که در ادامه بیشتر توضیح داده شده است.

یک دستگاه پوست کن اتوماتیک به مدت طولانی کار می کند و باید با دقت و اهمیت بالا انتخاب گردد. مقدار مواد غذایی را که می خواهید با آن پوست گیری نمائید را در نظر بگیرید و مناسب ترین نوع آن را تهیه نمایید. عامل بعدی که در انتخاب شما موثر است، جنس بدنه آن است که می بایست تمام استیل و ضد زنگ باشد. همچنین داشتن تجهیزات و لوازم جانبی نیز عامل مهمی در انتخاب دستگاه پوست کن صنعتی می باشد. داشتن گارانتی و ضمانت نامه، ابعاد و ظرفیت و… جزء عواملی می باشد که در حین خرید یک دستگاه پوست کن اتوماتیک باید به آن دقت و توجه نمود.

تجهیز گستر سازنده دستگاه پوست کن صنعتی به شدت کنترل کیفیت را کنترل می کند، کیفیت محصول را بهبود می بخشد و قیمت مناسب را بر اساس پارامترهای بازار تعیین می کند که توسط مشتریان و کسب و کارهای گوناگون به طور گسترده ای مورد ستایش قرار گرفته است.

قیمت دستگاه پوست کن صنعتی

قیمت دستگاه پوست کن صنعتی

در بخشهای قبلی آموختیم دستگاه پوست کن صنعتی با پیشرفت تکنولوژی و طراحی نوآورانه، سرعت پوست کردن سیب زمینی و تهیه غذا را به طور مداوم افزایش داده است. این تجهیزات راه حل های پیشرفته و نوآورانه است که با کارایی و عملکرد منحصر به فرد تمامی کارها در یک آشپزخانه صنعتی را تسهیل می کند. این دستگاه‌ها در پیشرفت فرآیند پخت و پز در آشپزخانه، بهبود کارایی را بدون به خطر انداختن کیفیت ممکن می سازد و ساختار استیل آن ها بادوام بالا، عملکرد قابل اعتماد را بدون ترس از آسیب یا ضرر تضمین می کند.

اغلب کسب و کارهای امروزی از جمله: رستورانها، هتلها، آشپزخانه های صنعتی و فست و فودها در منوی غذایی خود، سیب زمینی سرخ شده یا سایر غذاهایی که حاوی سیب زمینی است را دارند که دستگاه پوست کن صنعتی، دستگاه مناسبی برای تجهیزات آشپزخانه آنها خواهد بود.

قیمت دستگاه پوست کن صنعتی با توجه به نوع و مدل آن متفاوت است. به عبارتی قیمت پوست کن صنعتی ایستاده و مبله، تسمه ای، گیر بکسی، برقی و رو میزی متفاوت خواهد بود. علاوه بر نوع و مدل آن، ظرفیت و ابعاد آن و مقدار سیب زمینی را که در یک ساعت می تواند آماده و پوست کند، موجب تغییر قیمت دستگاه پوست کن صنعتی می گردد. همچنین نوسانات بازار جزء فاکتورهای تعیین کننده قیمت دستگاه پوست کن صنعتی است که سبب عدم ثابت بودن قیمت آن شده است.

لوازم جانبی و تجهیزات مورد نیاز نیز در قیمت دستگاه پوست کن صنعتی حائز اهمیت است. عامل مهمی دیگری که قیمت دستگاه پوست کن صنعتی به آن وابستگی دارد، جنس بدنه دستگاه می باشد که بدنه استیل 316 گران ترین آنهاست.

شاید به جرات بتوان اینگونه نوشت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بودن مهمترین پارامتر در قیمت دستگاه پوست کن صنعتی می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *