وان استیل صنعتی

وان استیل شستشو اگرچه که دارای ساختاری ساده بوده و در طول های استاندارد 100، 120، 150 و 190 سانتیمتری در 2 حالت رویه پرسی و جوشی ساخته میشود. اما از نظر  کاربردی، وان شستشوی استیل صنعتی دارای تفاوت های جالبی با دیگر محصولات شبیه به خود (نظیر سینک‌ها) میباشد. بعنوان مثال نحوه کاربرد سینکها، لحظه‌ای بوده و ممکن است در هر لحظه برای شستشوهای موقت یا پرفشار مورد استفاده قرار گیرند. در حالیکه اساس استفاده از وان‌ها، تمیزسازی مواد غذایی و ظروف به شیوه‌ی غرقابی است. امری که باعث تفاوت این محصول با دیگر اقلام تجهیزات آشپزخانه صنعتی گردیده است.

این محصول صنعتی دارای یک لگن بزرگ و منحصر به فرد میباشد. بدین ترتیب علاوه بر کمک به فرآیند پاکسازی انواع ظروف/ مواد غذایی، وان استیل شستشو میتواند به سرانه فضاهای شستشوی آشپزخانه‌های صنعتی بیافزاید و فشار کار را از روی سینکها کم کند. البته درگذشته از وانهای سنگی استفاده میشد که برخلاف مدلهای استیل، از شرایط تمیزسازی و بهداشتی مناسبی برخوردار نبودند.

وان استیل صنعتی شستشو چیست؟

وان استیل صنعتی، بخشی از لیست تجهیزات آماده سازی و شستشو بشمار میرود و کاملاً از فولاد ضد زنگ ساخته شده است تا علاوه بر خاصیت ضد زنگ بودن، دارای بالاترین سطح بهداشت و آسانترین الزامات شستشوی مداوم باشد. مهمترین دلیل استفاده از یک وان شستشو را می توان فضای داخل کابین/ مخزن آن عنوان کرد که مورد اقبال بسیاری از کاربران (به‌ جهت راحتی بیشتر) قرار گرفته است. البته همین فضای باز داخلی شاید یک عیب بزرگ در یک رستوران به حساب آید. ولی بعضا به ناچار، جهت شست و شوی قابلمه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

وان استیل شستشو صنعتی چیست

پایه‌های وان شستشوی استیل از سه طرف توسط 3 پروفیل به یکدیگر متصل شده‌اند تا استحکام نهایی محصول افزایش یابد. همچنین یک جهت طولی وان، فاقد پروفیل می‌باشد که میتوان از فضاهای زیر این تجهیزات استفاده نمود (مثلاَ انبار کردن جعبه‌های میوه، سبزیجات و مواد غذایی که نیاز به شستشو دارند). سطح خالی زیرین وانها میتواند بسته به سفارش، بصورت میله میله نیز تولید گردد.

انواع وان شستشو استیل صنعتی

به‌ لحاظ نوع ساختار، وان های شستشوی استیل گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. از جمله:

  1. وان استیل تک لگنه صنعتی،
  2. دارای دو قسمت شستشو،
  3. سه قسمت شستشو،
  4. وان شستشو کابین دار،
  5. پاتروکی دار
  6. وانهای استیل لبه دار.

اینگونه تجهیزات در انواع مدلهای ساختاری، به شما در شستن مواد غذایی و ظروف به راحتی هر چه تمام‌تر کمک می نمایند. بسیاری از تیم‌های آشپزی مطابق عادت خود و یا گاهاَ بدلیل شلوغی بیش از حد رستوران، ترجیح میدهند ظروف دارای سوختگی و حجم چربی و آلودگی بالا را مدتی در آب گرم غرقاب کنند. برای چنین شرایطی، مسلماَ استفاده از وانهای ظرفشویی استیل، ایده‌آل ترین گزینه ممکن خواهد بود.

انواع وان استیل صنعتی

جالب است بدانید که اندازه و ابعاد وان استیل شستشو، باعث تفاوت آن با سینک صنعتی شده است و امکان دسترسی بیشتری را به شما میدهد تا مواد غذایی/یا ظروف را در آن ریخته و به راحتی شست و شو انجام گردد. همچنین فرآیند غرقاب کردن حبوبات نیز برخلاف سینک‌ها، در لگنهای استیل پایه‌دار صورت می‌پذیرد. البته موارد استفاده از وان های صنعتی استیل و سینک ها نسبتاَ یکسان می‌باشد. چنانکه از هر دوی این دستگاه‌ها می توان در انواع کاربری‌هایی نظیر:

  • کترینگ و آشپزخانه‌های صنعتی ثابت و تحویل فوری/بیرون بر،
  • رستوران ها،
  • تالارها و سالن های پذیرایی جمعی،
  • فست فودها،
  • کافی شاپ ها،
  • هتل ها،
  • و مجموعاَ کلیه‌ی واحدهای تهیه غذای بیمارستانی، نظامی، مطبخ سلف های فضاهای آموزشی و…

استفاده کرد. امروزه با پیشرفت در تکنولوژی و صنعت تجهیزات شستشوی صنعتی، انواع وان شستشو استیل در کنار دیگر مدلهای آلومینیومی و سنگی قابل تولید بوده و مهمتر آنکه دارای مزایای کارکردی به مراتب عالی‌تری میباشند.

تفاوت وان های صنعتی استیل و سنگی

وان های سنگی که در گذشته در بسیاری از محیط ها استفاده میشدند، همواره مستعد ایجاد شرایط غیربهداشتی بودند. چراکه انواع مدلهای سنگی، کثیفی را بیشتر در خود نگه میداشتند (بدلیل سطح متخلخل) و باعث جلبک بستن دیواره‌ها می شدند. اما بطورکلی وجوه تمایز وان استیل شستشو صنعتی نسبت به وانهای سنگی به شرح زیر است:

  • رنگ وانهای سنگی به مرور کدر شده و تا حدودی از زیبایی ابتدایی آنها کاسته میگردد. در حالیکه وان استیل شستشو همواره در پی استفاده از روشهایی ساده مانند بکارگیری آب گرم، پارچه غیر ساینده و کف‌ کننده های مخصوص فلز، رنگ و زیبایی و براقیت خود را حفظ میکند.
  • مدلهای سنگی اصلا از نظر بهداشت مناسب نبوده اند. ولی شستشوی وانهای استیل، به آسانی صورت می‌پذیرد.
  • از نظر ایستادگی شیمیایی و مقاومت ضربه‌ای، متریال steel بسیار مقاومتر خواهد بود.
  • همواره شرایط عدم نشتی آب در وانهای صنعتی استیل، قابل اطمینان‌تر از مدلهای سنگی است. (درزگیری و پرس/جوش قدرتمندتر اجزا در هنگام تولید و مونتاژ)
  • محصولات نظافتی و شستشوی از جنس فولاد ضد زنگ، سبکتر از گونه‌های سنگی بوده و امکان جابجایی راحت‌تری دارند.
  • طول عمر استیل‌ها به مراتب بیشتر از سنگ است و لب‌پر نمیشوند.
  • فرآیند ساخت کنترل‌ شده‌تر و سریعتری دارند.

تفاوت وان استیل و وانهای سنگی

وان استیل شستشو با بزرگتر بودن قسمت لگن آن، امکان شستشوی راحت تری را برای وسایل و ظروف بزرگ تر فراهم میکند. همچنین به‌ دلیل شستشوی راحت و غرقابی مواد غذایی، گوشت، مرغ، سبزیجات و… از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. در قدیم به دلیل عدم آگاهی در ساخت، اینگونه تجهیزات از سنگ و سیمان تولید میشدند و به‌ مرور اثبات گردید که این نوع ساخت هم از نظر علمی و هم از نظر ساختار و بهداشت، اشتباه بوده است.

محصول پر فروش: اجاق گریل صنعتی

مشخصات وان استیل صنعتی 100 سانتیمتری

  1. اسکلت و بخشهای خارجی وان شستشوی صنعتی تماما از ورق و پروفیل استنلس استیل 304 خش‌دار پسکو کره جنوبی به ضخامت 2.1 میلیمتر ساخته شده‌اند. (با جوشکاری به روش تیگ (TIG) از نوع آرگون)
  2. دارای یک وان پرسی با رویه پرسی
  3. چهار عدد پایه از پروفیل استنلس استیل 40*40 که به‌ وسیله پروفیل استنلس استیل 304 25*25 به‌هم کلاف شده‌است.
  4. تجهیز شده به 4 عدد پایه قابل تنظیم.
  5. در وان شستشو استیل 1 متری از یک طبقه مشبک با پروفیل 25*25 فابریک استنلس استیل در زیر وان استفاده شده‌ است. به طوری که پلها از هم 10 سانتیمتر فاصله دارند.
  6. ضلع کناری وان ظرفشویی 1 متری از دیوار، دارای لبه‌ای 5 سانتیمتری است. (لبه از جنس رویه بصورت خمکاری بوده و رویه وانها، یک‌تکه است)
  7. ابعاد خارجی وان شستشو استیل 1 متری: 100 طول*65 عرض* 85 ارتفاع (ابعاد به سانتیمتر)
  8. اندازه و ابعاد لگن: 80 طول* 50 عرض* 30 ارتفاع ( ابعاد به سانتیمتر)؛ بصورت پرس
  9. قطر سوراخ کف وان : 9 سانتی‌متر
  10. دارای گواهی استاندارد و نشان ملی استاندارد ایران
  11. طراحی و ساخت با پیشرفته‌ترین و به‌روزترین ماشین آلات تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  12. عرضه گارانتی و خدمات پس از فروش به همراه محصول.

وان استیل صنعتی ظرفشویی 120 سانتیمتری

در ابعادهای بعدی وان شستشو استیل، ساخت این محصولات بصورت پرس نبوده و جوشی میباشند. بخاطر داشته‌ باشید که:

این نوع ساخت (جوشی)، ایراداتی در سال‌های بعد برای شما ایجاد مینماید که یکی از انها خوردگی قسمت های جوشی وان شستشو استیل میباشد. البته این نکته نیز بایستی موردتوجه قرار گیرد که این مسئله به مرور زمان ایجاد میشود.

ولی در وان پرس 100 سانتیمتری، به‌ دلیل پرسی بودن محصول و استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک، این مشکلات برای شما پیش نخواهد آمد. بدین‌ معنی که حتی در درازمدت نیز بدون ایجاد هیچگونه مشکلی، به‌ راحتی میتوانید از آن استفاده نمایید.

مشخصات وان استیل شستشو 120 سانتیمتری

همانگونه که عنوان شد، تکنولوژی ساخت رویه‌ی وان استیل شستشو 120 سانتیمتری بصورت جوشی می‌باشد. درحقیقت ساخت انواع طولهای بزرگتر از 100 سانتیمتر، تنها برای راحتی کار کارفرمایان گرامی بوده تا لگن شست و شوی بزرگتری را در اختیار داشته باشند. مشخصات فنی وان شستشو استیل 120 سانتیمتری در قالب جدول زیر گنجانده شده است:

جنس بدنه ورق و پروفیل استنلس استیل 304 خش دار پسکو کره جنوبی
ضخامت ورق استیل بدنه خارجی و داخلی 2.1 میلیمتر
جنس اسکلت و شاسی استنلس استیل ضدزنگ
نوع جوشکاری تیگ؛ با گاز آرگون
لبه جانبی از دیوار دارد؛ با ارتفاع 5 سانتیمتر و بصورت خمکاری و یک تکه با رویه
ابعاد خارجی وان استیل شستشو 120 سانتیمتری 120*65*85 سانتیمتر (طول × عرض × ارتفاع)
اندازه و ابعاد لگن وان 100*50*30 سانتیمتر (طول × عرض × ارتفاع)
قطر سوراخ کفشور
9 cm
تعداد پایه ها 4 عدد؛ از پروفیل استنلس استیل 40*40 (با شیوه‌ی کلافکاری مشابه مدلهای 1 متری)
قابلیت تنظیم ارتفاع پایه‌ها دارد

 

محصول مرتبط :ماشین ظرفشویی صنعتی

خرید وان صنعتی استیل صنعتی 130 سانتیمتری

محصولات وان استیل صنعتی 130 سانتیمتری (1.3متری) نیز با بدنه خارجی و رویه استیل گرید 304 تولید میشوند. به‌ جهت سر و کار داشتن مداوم این محصولات با آب و فرآیندهای شستشو، تمامی اجزا از فولاد ضد زنگ ساخته و بصورت جوشی مونتاژ میشوند. ابعاد خارجی این محصولات برابرست با: 130×85×65-80 سانتیمتر (طول * عرض * ارتفاع).

لازم بذکر است که:

برخی از کارفرمایان توجه ویژه‌ای به حجم لگن وان شستشو استیل بر مبنای واحد لیتر دارند. از همین رو باید گفت که وان‌های استیل شستشو 130 سانتیمتری دارای حجم مخزن 400 لیتری هستند. در حالیکه بعنوان مثال حجم مخزن در مدلهای 100 سانتیمتری، متغیر بین 200-250 لیتر می‌باشد.

مشخصات وان استیل شستشو 150 سانتیمتری

کلیت متریالها و ضخامت ورق بکار رفته برای ساخت وان استیل شستشو 150 سانتیمتری (1.5 متری) نیز همانند وانهای ظرفشویی 1 متری است. با این تفاوت که در تکنولوژی ساخت (شیوه مونتاژ جوشی به جای پرسی) و ابعاد، شاهد تفاوتهایی خواهیم بود. مشخصات فنی این محصول به شرح زیر است:

  1. اسکلت و بخشهای خارجی وان شستشو صنعتی تماما از ورق و پروفیل استنلس استیل 304 خش دار پسکو کره جنوبی به ضخامت 2.1 میلیمتر و با جوشکاری تمام به روش تیگ (TIG) از نوع ارگون میباشد.
  2. دارای یک وان رویه جوشی
  3. چهار عدد پایه از پروفیل استنلس استیل 40*40 که به وسیله پروفیل استنلس استیل 304 25*25 به هم کلاف شده است
  4. مجهز به 4 پایه قابل تنظیم ارتفاع
  5. بکارگیری یک طبقه مشبک با پروفیل 25*25 فابریک استنلس استیل در زیر وان شستشو استیل 1.5متری.
  6. تعبیه لبه‌ی 5 سانتیمتری در ضلع کناری وان شستشو 150 سانتیمتری از دیوار. (از جنس استیل؛ بصورت خمکاری و یک تکه با رویه)
  7. ابعاد خارجی وان شستشو استیل 150 سانتیمتری (1.5 متری): 150 طول* 65 عرض* 85 ارتفاع. (ابعاد به سانتیمتر)
  8. سایز لگن شست و شو: 130 طول * 50 عرض * 30 ارتفاع. (ابعاد به سانتیمتر)
  9. سوراخ کفشور: دارای قطر 9 سانتیمتری.

وان استیل صنعتی 150 سانتیمتری

اگرچه ساخت وانها به شیوه جوشی که به منظور دستیابی به طولهای بزرگتر لگن شستشو انجام می‌پذیرد، دارای برخی کاستی‌های ساختاری است. اما بدلیل طراحی و آب‌بندی دقیق و کیفیت بالای تولید محصول توسط گروه صنعتی تجهیز گستر، وانهای شستشوی استیل این شرکت در انواع ابعاد، موفق به کسب گواهی استاندارد و نشان ملی استاندارد ایران شده است. همچنین از سوی گروه صنعتی تجهیز گستر، ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش معتبر نیز به مشتریان گرامی ارائه میگردد.

مشخصات وان استیل شستشو 190 سانتیمتری

چنانچه برای رستوران و آشپزخانه صنعتی بزرگ خود، حجم شست و شوی زیادی را برای ظروف و مواد غذایی (گوشت، مرغ، صیفی جات و به آب انداختن حبوبات) متصور هستید، خرید وان شستشو استیل 190 سانتیمتری (1.9 متری) انتخابی مناسب خواهد بود. در همین زمینه توجه به جدول مشخصات فنی وان استیل شستشو 190 سانتیمتری بسیار راهگشا خواهد بود:

جنس بدنه ورق و پروفیل استنلس استیل 304 خش دار پسکو کره جنوبی
شیوه مونتاژ رویه وان به‌صورت جوشی
ضخامت ورق استیل بدنه خارجی و داخلی 2.1 میلیمتر
جنس اسکلت و شاسی استنلس استیل ضدزنگ
نوع جوشکاری تیگ؛ با گاز آرگون
لبه جانبی از دیوار دارد؛ با ارتفاع 5 سانتیمتر و بصورت خمکاری و یک تکه با رویه
ابعاد خارجی وان استیل شستشو 190 سانتیمتری 190*65*85 سانتیمتر (طول × عرض × ارتفاع)
اندازه و ابعاد لگن 170*50*30 سانتیمتر (طول × عرض × ارتفاع)
قطر سوراخ کفشور
9 cm
تعداد پایه ها 4 عدد؛ از پروفیل استنلس استیل 40*40. با شیوه‌ی کلافکاری مشابه مدلهای 1 متری؛ پروفیل استیل ضدزنگ گرید 304؛ با سایز 25*25
قابلیت تنظیم ارتفاع پایه‌ها دارد

وان استیل شستشو 190 سانتی متری

با توجه به ابعاد نسبتاَ بزرگتر اینگونه لگن های شستشو استیل، بایستی این نکته را متذکر شویم که پیش از هرگونه ثبت سفارش و خرید، از وجود چنین فضای خالی در آشپزخانه صنعتی خود مطمئن شوید. ضمن اینکه از فضای خالی زیر این وان های صنعتی، میتوانید برای دپوی دیگ‌ها، قابلمه‌ها و دیگر ظروف بزرگ استفاده نمایید. همانند دیگر ابعاد تولیدی گروه صنعتی تجهیز گستر، عرضه وان‌های با طول 190 سانتیمتر رویه جوشی نیز با ارائه گارانتی/و خدمات پس از فروش همراه خواهد بود.

محصول مرتبط :میز کار استیل

قیمت وان استیل شستشو

قیمت وان استیل شستشو صنعتی ارائه شده توسط گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه، با توجه به ابعاد سفارش داده‌ شده توسط مشتری محاسبه می شود. البته مسلماَ عوامل مهم دیگری نیز در امر تعیین قیمت این محصولات دخیل می‌باشند که ذیلاَ تمامی این موارد مهم را از نظر می‌گذرانیم:

  • ابعاد یکسان عرض و ارتفاع؛ با طول های متغیر: 100، 120، 130، 140، 150 و 190 سانتیمتری. (لازم به ذکر است که هر ابعادی را می توان برای ساخت وان ظرفشویی استیل با توجه به فضای موجود در آشپزخانه صنعتی شما، سفارشی سازی کرد)
  • استفاده از استیل خوب و با کیفیت. (معمولاَ باید از استیل 304 استفاده شود تا محصول دچار خوردگی و زنگ زدگی نگردد)
  • ضخامت ورق استیل مورد استفاده. (غالباَ برای وانهای با حجم لگن/مخزن بین 250-550 لیتر، از ورقهای با ضخامت بین 1.5 تا 2.1 میلیمتر و برای ظرفیتهای بیشتر از ضخامتهای ورق 3 میلیمتر بهره گرفته میشود. اما گروه صنعتی تجهیز گستر بمنظور افزایش استحکام محصولات خود، حتی در ظرفیتهای پایین مخزن وان ظرفشویی نیز از ورقهای استیل با ضخامت 2.1 میلیمتر استفاده میکند)
  • وزن و سایز مخزن شستشو
  • سایز و جنس پروفیلهای بکار رفته
  • تکنولوژی ساخت رویه پرسی یا رویه جوشی
  • نوع آرایش پروفیل‌های زیرین. (بصورت 3 تکه یا ایجاد سطح میله میله)
  • ساخت ساده یا موتوردار؛ که شدیداَ بر قیمت نهایی وان صنعتی استیل تأثیر میگذارد.
  • وجود/عدم وجود لبه‌ی جانبی پنج سانتی
  • امکان تنظیم ارتفاع پایه‌ها + جنس پایه‌ها.

همواره سعی بر این است در هنگام پیشنهاد قیمت وان استیل شستشو، تمامی موارد استاندارد به مشتریان عزیز گوشزد شود و بعد از تاییدیه نهایی، به ساخت این محصول اقدام گردد.

قیمت وان استیل شستشو

قیمت به روز وان استیل ظرفشویی

اگرچه که نوسانات جهانی متریال STEEL، کار ارائه هرگونه قیمت ثابتی را برای این محصولات با پیچیدگی‌هایی روبرو نموده است. اما بطور اجمالی، وان شستشو استیل 100 سانتیمتری یا 1 متری، در حدود 4.500.000 تومان برآورد قیمت میشود. مدل‌های با طول 120 سانتیمتری نیز در حدود 5.000.000 تومان قیمتگذاری میشوند. همچنین عرضه وان استیل ظرفشویی 150 سانتیمتری (1.5 متری) در بازار، با حدود هزینه 5.500.000 تومان صورت می‌پذیرد.

توصیه میشود بمنظور استعلام قیمت لگن های شستشو استیل 190 سانتیمتری و مدلهای بزرگتر سفارشی نیز با کارشناسان فنی شرکت تجهیز گستر تماس حاصل فرمایید.

مجموعاَ با توجه به وارداتی بودن ورق استیل، نمی توان به صورت ثابت اقدام به تعیین نرخ نمود. به‌ همین منظور شما متقاضیان عزیز برای استعلام قیمت وان استیل شستشو باید با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید تا ضمن راهنمایی در زمینه خرید، از آخرین قیمت این محصول اطلاع پیدا کنید.

کارشناسان تجهیز گستر ضمن انجام راهنمایی‌های لازم در زمینه انتخاب وان صنعتی شست و شوی مورد نظر، می‌توانند برای شما عزیزان نقشه پیش ساخته را نیز آماده نمایند؛ تا  قبل از خرید بتوانید به صورت سه بعدی از تصمیم خود اطمینان حاصل نمایید.

وانهای دارای سیستم حباب ساز

نسل جدید انواع وان استیل شستشو، شامل مدلهای حباب ساز می‌باشد. این تجهیزات علاوه بر ساختار کلی پایه‌ها، بدنه و لگن شستشو، دارای:

  • مخزن قرارگیری مواد شوینده،
  • موتور الکتریکی به همراه سیستم اختلاط کفساز/حباب ساز؛ و
  • شیر تخلیه

هستند. بدین ترتیب امور شست و شو با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد. بدلیل انجام پروسه‌ کفسازی توسط سیستم‌های الکتریکی، توصیه میشود حجم آب درون مخزن وان استیل شستشو حباب ساز بین 10-15 CM از لبه کمتر باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *