هزینه راه اندازی رستوران

برای شروع و راه اندازی هر کسب و کاری، باید ابتدا هزینه های راه اندازی آن را تخمین زد و سپس سرمایه اولیه را با توجه به هزینه ها فراهم کرد. برای راه اندازی رستوران نیز باید حتما یک برنامه کامل و جامع و برآورد هزینه داشته باشید تا بتوانید در رسیدن به هدف خود و سود بالا موفق باشید. در ادامه در مورد هزینه راه اندازی رستوران و تمام عوامل و موارد تاثیرگذار بر هزینه ها صحبت شده است.

انتخاب مکان و هزینه ملک رستوران

قبل از برنامه ریزی و انجام هر کاری، ابتدا شما باید نوع کاربری خود را مشخص کنید، اینکه می خواهید رستوران ایرانی تاسیس کنید یا ایتالیایی یا فرانسوی. می خواهید فست فود سرو کنید یا غذاهای دریایی یا غذاهای مدیترانه ای، مکزیکی، عربی یا بین المللی. انتخاب نام مناسب و درخور نیز بسیار اهمیت دارد و تاثیرگذار است زیرا نام انتخابی، نشان دهنده فضا و تم کلی رستوران شما خواهد بود.

سرمایه لازم برای راه اندازی رستوران

اولین و اصلی ترین قدم برای راه اندازی رستوران، انتخاب مکان و محل مناسب است و سنگین ترین و بیشترین هزینه نیز به هزینه ملک مربوط می شود. برای انتخاب محل و مکان مناسب و خوب باید ابتدا تمام مناطق شهر خود را به خوبی بشناسید و بدانید ملک در کدام مناطق قیمت بالایی دارد و در کدام مناطق از قیمت مناسب و پایین تری برخوردار می باشد. مورد بعدی این است که مشخص کنید آیا قصد خرید ملک را دارید یا می خواهید آن را اجاره کنید. در نهایت باید متراژ مورد نیاز خود را انتخاب کنید و براساس آن مکان و ملک رستوران را انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید که متراژ رستوران شما باید به اندازه ای باشد که هم فضای کافی برای سالن سرو و پذیرایی وجود داشته باشد و هم فضایی برای آشپزخانه، سردخانه، انباری، رختکن، محل استراحت پرسنل، سرویس بهداشتی و … وجود داشته باشد. شما با در نظر گرفتن تمام موارد بالا می توانید به راحتی مکان رستوران خود را انتخاب کنید و هزینه های مربوط به ملک را تخمین بزنید.

قیمت تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رستوران

موضوع مهم دیگر که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که بخش زیادی از سرمایه خود را صرف مکان رستوران نکرده و بیش از حد برای ملک هزینه نکنید زیرا هنوز در ادامه کلی هزینه دارید و ممکن است با مشکل روبرو شوید. همچنین ممکن است ماه های اول رستوران به سوددهی نرسد و مجبور باشید از سرمایه خود هزینه کنید. پس بهتر است مقداری از بودجه و سرمایه خود را نگه دارید تا در زمان سود نداشتن رستوران از آن استفاده کنید.

دکوراسیون و هزینه بازسازی فضای رستوران

دکوراسیون و فضای رستوران یکی از عوامل مهم در جلب توجه و رضایت مشتری است. هیچوقت از این مورد غافل نشوید و حتما همان ابتدای کار به دکوراسیون و فضای رستوران توجه کنید و آن را بازسازی و زیبا نمایید. شما باید دیوارها، کف پوش، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، نور پردازی و … را مطابق با رستوران و نوع کاربری خود تغییر دهید و بازسازی کنید. ظاهر و نمای بیرونی رستوران نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

البته هیچ لزومی ندارد که هزینه بسیار زیادی برای بازسازی فضای رستوران بکنید. شما می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص و کارشناس حرفه ‌ای در این زمینه و صرف یک هزینه مناسب و منطقی، فضایی زیبا، چشم نواز و تاثیرگذار ایجاد کرده و با کمترین هزینه ممکن فضایی شیک ایجاد نمایید و نظر مشتری را جلب کنید.

هزینه خرید و تهیه تجهیزات

بزرگ ترین و عمده ترین هزینه راه اندازی رستوران مربوط به خرید و تهیه تجهیزات می باشد. تجهیزات در زیبایی فضای آشپزخانه و رستوران شما و کارایی و بازدهی کسب و کار شما بسیار مهم هستند و اهمیت دارند. شما برای کاهش هزینه خرید و تهیه تجهیزات می توانید از لوازم و اجناس دست دوم اما باکیفیت استفاده کنید.

هزینه خرید وسایل مورد نیاز برای راه اندازی رستوران

تجهیزات رستوران به 2 بخش کلی تجهیزات داخل آشپزخانه و تجهیزات فضای رستوران تقسیم می ‌شوند. تجهیزات داخل آشپزخانه عبارتند از: یخچال، فریزر، گاز، فر، ماشین ظرفشویی، کباب زن، دیگ، قاشق، چنگال، بشقاب، نمکدان و … که همگی باید کیفیت بالایی داشته باشند. تجهیزات فضای رستوران نیز عبارتند از: میز، صندلی، ظروف سرویس، رومیزی ها، گلدان ها، دستمال ها، ترولی ها و تمام لوازم و وسایلی که با مشتری مستقیما در ارتباط هستند که همگی باید از زیبایی و ظاهری شیک برخوردار باشند.

هزینه تامین مواد اولیه و نوشیدنی ها

مهم ترین بخش یک رستوران تهیه و تامین مواد اولیه و نوشیدنی های باکیفیت و مرغوب است زیرا هرچه مواد اولیه مرغوب تر و باکیفیت تر باشند، غذا خوشمزه تر و لذیذ تر می شود و رضایت مشتری بالاتر می رود. بعد از انتخاب منو و قطعی ترین آن باید تامین کننده های مناسب را پیدا کنید و با آنها قرارداد ببندید تا مواد اولیه و نوشیدنی های مرغوب برایتان تهیه کنند و بیاورند.

مهم ترین مساله در مورد هزینه تامین مواد اولیه و نوشیدنی ها این است که بتوانید با تامین کننده چانه بزنید و تا جایی که به کیفیت محصولات آسیب نرسد، قیمت ‌ها را پایین بیاورید و به یک قیمت مناسب برسید. دقت داشته باشید اگر تامین کننده به موقع مواد اولیه را به شما نرساند، شما هم نمی ‌توانید به موقع غذا را به مشتری تحویل دهید و رضایت او را جلب کنید. هنگام سفارش مواد اولیه حتما به ساعات کاری و روزهای تعطیلی رستوران خود توجه داشته باشید و آنها را در نظر بگیرید.

حقوق و بیمه کارکنان و پرسنل

برای داشتن یک رستوران خوب و عالی قطعا به کارکنان و پرسنل حرفه ای و متخصص نیاز دارید. شما باید ببینید به چند آشپز، چند گارسون، چند سرویس دهنده، چند پیک موتوری و در مجموع چند نفر برای کار خود نیاز دارید. هر چقدر کارکنان و پرسنل شما حرفه ای تر و با تجربه تر باشند، قطعا حقوق دریافتی توسط آنها بیشتر خواهد بود. البته شما می توانید برای کاهش هزینه های مربوط به حقوق کارکنان و پرسنل خود، افراد کم تجربه تر و جوان تر استخدام کنید اما بهتر است بدانید شاید آنها نتوانند به اندازه کافی خوب و حرفه ای عمل کنند که در اینصورت بخشی از سرمایه و زمان شما از بین می رود. حتما یک حسابدار نیز استخدام کنید تا کارهای مالی شما به خوبی و درستی انجام شود و از ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

بیمه کارکنان و پرسنل هم که یکی از الزامی ترین و مهم ترین موارد برای هر رستوران و کسب وکاری است. شما برای رستوران خود به 5 بیمه نیاز دارید که عبارتند از: بیمه تامین اجتماعی، بیمه آتش ‌سوزی، بیمه سرقت، بیمه مسئولیت در قبال حوادث برای مشتریان و بیمه مسئولیت در قبال حوادث برای کارکنان. همه این بیمه ها اجباری و ضروری هستند و اگر حادثه ای پیش بیاید، بخش بسیار زیادی از خسارت شما را بیمه پرداخت می کند بنابراین داشتن بیمه کمک مالی بسیار بزرگی برای شما خواهد بود.

هزینه تبلیغات و بازاریابی

هزینه تبلیغات و بازاریابی یکی از بخش های مهم راه اندازی رستوران می باشد زیرا باعث می شود مشتری های زیادی جذب شوند و آوازه رستوران و کسب و کار شما در شهر بپیچد. شما می توانید تبلیغات را حتی قبل از شروع به کار رستوران شروع کنید و با توجه به استراتژی ‌های مشخص و از قبل تعیین شده، کار خود را پیش ببرید. هزینه تبلیغات و بازاریابی عبارتند از: هزینه چاپ کارت ویزیت، هزینه لوگو، هزینه چاپ منو و کوپن تخفیف.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

بهتر است بدانید هر چقدر در زمینه تبلیغات و بازاریابی بیشتر هزینه کنید و درست و منطقی پیش بروید، بهتر و سریع تر نتیجه می گیرید و خیلی زود بیشتر هزینه ها به شما برمی گردد. شما برای تبلیغ کسب و کار و رستوران خود می توانید از شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید، یک وب سایت جذاب طراحی کنید، به مشتریان جدید خدمات رایگان ارائه دهید یا به مشتریان برای سفارش بعدی تخفیف بدهید، موسیقی زنده پخش کنید و هر هفته از مشتریان قدیمی و جدید خود نظرسنجی کنید و کیفیت کار خود را بسنجید.

هزینه های جانبی

هزینه های جانبی عبارتند از هزینه های مربوط به قبوض آب، برق و گاز، اینترنت، هزینه های مربوط به تعمیرات وسایل و تجهیزات در صورت خرابی و آسیب، هزینه های مربوط به خرید مایع دستشویی و ظرفشویی و به طور کلی هزینه های غیر منتظره و غیر قابل پیشبینی که ممکن است در حین کار و در عمل اتفاق بیوفتند.

هزینه های جانبی راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران به عوامل بسیار زیادی بستگی داردکه موارد گفته شده در بالا مهم ترین و اصلی ترین این هزینه ها می باشند. شما، قبل از هر کاری، باید همه این عوامل و موارد را بسنجید، برای تمام این هزینه ها برنامه ریزی کنید و بودجه خود را براساس هزینه های تخمین زده شده تعیین نمایید. همچنین می توانید با کسانی که تجربه رستوران داری دارند، صحبت کنید و از تجارب و نظرات آنها استفاده نمایید.

هیچ وقت فراموش نکنید که در موفقیت و سوددهی یک رستوران، کنترل هزینه ها بسیار مهم است و نقش اساسی دارد. شما می توانید جهت برآورد هزینه راه اندازی رستوران و مشاوره گرفتن در این زمینه با کارشناسان تجهیز گستر تماس بگیرید تا آنها صفر تا صد راه اندازی رستوران را به شما بگویند و شما را راهنمایی کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *