نیاز اپلیکشن‌های نوین تحویل غذا به تجهیزات آشپزخانه صنعتی

از آنجایی که صنعت رستوران‌داری بیشتر و بیشتر به سمت تحویل سریع سوق می‌یابد، فناوری‌های نوآورانه خدمات غذا در حال ظهور هستند تا به کسب‌وکارهای رستورانی کمک کنند. اما این سوال بوجود می‌آید که آیا اپلیکشن‌ها و خدمات نوآورانه تحویل غذا، به نوع و کیفیت تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورداستفاده، بستگی خواهد داشت؟. در جواب بایستی گفت که: تا حدودی بله؛ و تا حدودی هم خیر!

درحقیقت سیستم های جدید مدیریت تحویل غذا به مشتریان، سیستمهایی کاملاَ مجزا از لوازم آشپزخانه‌ای هستند. از این منظر، هیچگونه ارتباط مستقیمی با یکدیگر نخواهند داشت. اما با خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی پرتوان و با کارکرد سریع، میتوان سفارشات پرتعداد مشتریان را با سرعت ویژه‌ای آماده سازی و طبخ نمود. بنابراین اینگونه لوازم و سیستم‌های نوین تحویل غذا، بطور غیرمستقیم و صرفاَ از بعد ایجاد شرایطی برای ارائه سریعتر و بهتر خدمات، به یکدیگر مرتبط می‌باشند. اما تجهیزات متصل به وای فای چطور؟!

تجهیزات آشپزخانه صنعتی هوشمند و کمک به فرآیند تحویل غذا

تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تحویل غذای فوری

آندسته از رستوران هایی که در راستای تحویل بیرونی غذا فعالیت میکنند، بایستی بر روی تحویل سریعتر غذاها و البته پاسخگویی فوری به مشتریان خود تمرکز داشته باشند. بدین منظور دو ویژگی تجهیزات هوشمند آشپزخانه صنعتی، میتواند همگام با فناوری‌های نوآورانه تحویل غذا حرکت کند:

  1. دریافت سفارشات و پاسخگویی اینترنتی به مشتریان:

بسیاری از لوازم نوین و هوشمند آشپزخانه‌های صنعتی، دارای نمایشگر بوده و قابلیت اتصال به وای فای دارند. بدین ترتیب اپراتورها و تیم‌های ترکیبی آشپزخانه و مدیریت، میتوانند حتی در هنگام آماده سازی و پخت غذاها، از آخرین سفارشات دریافت‌شده آگاه شوند. همچنین امکان پاسخگویی سریع و مناسب به سوالات مشتریان، به‌لطف صفحه‌های نمایشگر لوازم آشپزی نسل جدید (هوشمند) وجود خواهد داشت.

  1. کنترل از راه دور:

گاهاَ و به هردلیلی، ممکنست مدیران داخلی و یا یکی از اعضای آشپزخانه‌های خصوصی وظیفه‌ی حمل و تحویل غذا به مشتریان را بر عهده داشته باشد. بنابراین بایستی بطورکلی امور آشپزخانه‌ای را کنار گذاشته و به هر سوی شهر برای تحویل غذا رهسپار شوند. نکته‌ی ویژه اینجاست که بسیاری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی هوشمند، قادر به کنترل از راه دور می‌باشند. بطوریکه اپراتور در هر سوی شهر و در هر فاصله‌ای که حضور داشته باشد، میتواند با تبلیت یا گوشی هوشمند خود به کم و زیاد کردن شعله اجاق‌های پخت اسمارت، گریل صنعتی هوشمند و… بپردازد.

البته نباید از نقش تجهیزات آشپزی قدرتمند در آماده سازی و پخت سریع غذاها چشم پوشی نمود. چراکه مشتریان سفارش دهنده از خانه، همواره به تحویل سریع غذای خود اهمیت می‌دهند و با دریافت سریع غذای لذیذ خود، میتوانند به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند. بعنوان مثال وجود دستگاه مرینیتور در یک فست فود یا رستوران، میتواند کارهای وقتگیر آماده‌سازی را در عرض چند دقیقه به سرانجام برساند. (آنهم با بالاترین کیفیت ممکن!)

نیاز رستوران‌های امروزی به تغییر روند

لازمه های تحویل فوری غذا

صاحبان مشاغل رستورانی باید از فناوری های جدید استفاده کنند تا تجربیات متنوع مشتریان را افزایش دهند و رقابتی باقی بمانند. استفاده از این فناوری‌ها میتواند در صدها حالت مختلف همچون:

  • جریان‌های درآمدی حاصل از فناوری‌های نوآورانه و پرسهولت تحویل غذا (بخصوص در ایام کرونا/و یا در شهرهای شلوغ)
  • سیستم‌های تحویل بدون تماس،
  • ایجاد روندهای جدید تهیه غذا و نوشیدنی و ترکیب خدمات فست فود، رستوران و کافی شاپ. (تهیه دستگاه اسپرسوساز صنعتی، آبمیوه گیری و دیگر اقلام کافی شاپی؛ در کنار سیستم‌های پخت غذای سنتی و فست فودی)
  • یا استفاده از فناوری‌های هوشمند مدیریت و پاسخگویی،

باشد. درمجموع اما صاحبان رستوران‌ها باید به سازگاری بیشتر با این چشم‌انداز همیشه در حال تغییر، برای کارایی عملیاتی متفاوت و خاص‌تر خود ادامه دهند. چنانکه تخمین زده می‌شود که 50 درصد از صاحبان رستوران‌ها از جریان‌های درآمدی جدیدی مانند خواربارفروشی، خرده‌فروشی و کیت‌های خاص غذا استفاده می‌کنند. سیستمهای نوین تحویل غذا نیز در سرتاسر جهان در حال گسترش می‌باشد. بنابراین آنچه را که بعنوان تجربه غذاخوری در رستوران سنتی در نظر داریم، به‌سرعت در حال تغییر است!!

برای اینکه به شما کمک کنیم با این روندهای رو‌به‌رشد همگام باشید، در ادامه به معرفی اجمالی برندهای برتر تحویل غذا می‌پردازیم که بیشترین تأثیر را در سال 2022 داشته‌اند.

برترین شرکتها با برنامه تحویل غذای جذاب

برترین شرکتهای تحویل غذا

برنامه‌های اصلی تحویل غذا شخص ثالث مانند Uber Eats و Grubhub حتی پس از خودنمایی عالی در سال 2022، همچنان به افزودن ویژگی‌های جدید ادامه می‌دهند. زیرا مشتریان گرسنه بیشتری برای سفارش آنلاین غذا به هر برنامه پربازده، بازمی‌گردند.

  • Uber Eats:

Uber Eats  اکنون نقشه‌های پیکاپ قابل جستجو را در اپلیکیشن تلفن همراه خود ارائه می‌کند که به مشتریان اجازه می‌دهد به سادگی با استفاده از یک شکلک به جستجوی یک غذا بپردازند. متقاضیان غذا همچنین می‌توانند برای جلوگیری از منتظر ماندن در صف انتظار قبل از پرواز، از قبل برای تحویل گرفتن غذا در فرودگاه‌ها به سفارشدهی اقدام کنند. این مجموعه همواره به ویژگیهایی نظیر:

  • تحویل سریع غذا؛
  • و ارائه برنامه‌های فناورانه نوین تحویل غذا

معروف می‌باشد.

  • Grubhub:

از دیگر استارتاپ‌های پیشرو در تحویل سریع و فناورانه غذا، میتوان به Grubhub اشاره داشت. گراب‌هاب به طرفداران فوتبال کمک می‌کند تا با سفارش در استادیوم های ورزشی، هنگام تماشای بازی گشنه نمانند. تخمین زده‌می‌شود که این امر به کاهش زمان انتظار برای دریافت خوراک در رویدادهای ورزشی بزرگ کمک نماید.

مجموعاَ برای اطمینان از تطبیق با روندهای جدید فناوری و جلوتر ماندن از منحنی کار سنتی، خلق ویژگی‌های جدید برنامه تحویل حیاتی است. دراین میان استفاده از تجهیزات هوشمند آشپزخانه‌ای، میتواند شدیداَ در کنترل سفارشات/و آماده‌سازی سریعتر غذاها کمک کننده باشد.

نکته: برخی از اجزای صنعتی که بطور مداومتری با آب سر و کار دارند، چندان در برنامه‌های شرکتهای توسعه دهنده هوشمندسازی جایی ندارند. (همانند سینک صنعتی، وان استیل و…)

آماده سازی سریع غذا برای تحویل

پخت انواع غذا با تجهیزات هوشمند آشپزخانه صنعتی

بکارگیری طیف گسترده‌ای از ادوات آماده‌سازی، شستشو و پخت (چه هوشمند و چه غیرهوشمند)، نهایتا موجب میشود که:

  • هم غذاهای متنوع و لذیذ، به سرعت آماده سازی و پخت شوند؛
  • و هم فرآیند تحویل فناورانه غذا بدون هیچ وقفه‌ای دنبال گردد.

درهمین زمینه، وجود تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی نظیر مرینیتور، خلال کن سیب زمینی، مخلوط کن، سبزی‌خردکن صنعتی و… روند آماده‌سازی را سریعتر خواهد کرد. همچنین استقرار دستگاه‌هایی همچون:

فرآیند شستشو و نظافت رستوران‌ها را به‌شکلی عالی پیش خواهد برد. نهایتاَ با داشتن انواع تجهیزات پخت آشپزخانه صنعتی نظیر گریل صنعتی، هنی پنی، انواع اجاق پخت، ساندویچ‌سازها و جوجه گردان، میتوانید به پخت سریع انواع غذاها اقدام نمایید.

انواع فناوری‌های نوین تحویل غذا و مشتری‌مداری رستوران ها

انواع فناوری‌های نوین تحویل غذا و مشتری‌مداری رستوران ها

برندهای بزرگ رستوران همواره در حال آزمایش پخت و پز خودکار و سفارش گرفتن برای ساده کردن عملیات در هر رستوران هستند. برخی از این فناوری های نوین تحویل غذا و مشتری ‌مداری برای رستوران ها عبارتست از:

ربات های تحویل فناورانه غذا

مک دونالد در حال آزمایش نوآوری‌های جدید در زمینه آشپزی، دریافت سفارش و تحویل نوین غذا می‌باشد. در تعداد معدودی از مکان‌ها، آن‌ها در حال آزمایش ربات‌هایی هستند که برای سفارش‌های آشپزی استفاده می‌شوند؛ همانند:

  • سفارش صوتی به سبک الکسا؛ و
  • کیوسک‌های سلف‌سرویس برای هدایت سفارش‌های پیکاپ.

این فست فودهای زنجیره‌ای همچنین در حال آزمایش تحویل غذا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان بخشی از مشارکت با Uber Eats می‌باشند. برنامه تحویل برتر غذا توسط پهپادهای جدید، در سراسر ایالات متحده در حال ادامه است؛ تا به کاهش زمان تحویل غذا برای مشتریان رستورانهای خدمات سریع کمک کند. وسایل نقلیه تحویل خودکار نیز در دست اجرا هستند.

براساس گزارش فوربس، تخمین زده میشود که تا پایان سال 2023، ده‌ها شهر در سراسر ایالات متحده از ربات‌های تحویل دهنده غذا برای کمک به کاهش هزینه‌های نیروی کار و زمان تحویل غذا استفاده خواهند کرد. فناوریهایی نیز برای خودکارسازی خدمات به مشتری در صنعت رستوران، در حال ظهور هستند. با کمبود نیروی کار در سراسر کشور، برندهای رستوران بیشتری در حال تطبیق با فناوری‌های جدید هستند تا به ساده‌سازی عملیات تحویل و خودکارسازی وظایف کمک کنند. درواقع تا 46 درصد از صاحبان رستوران ها در حال حاضر، ارتباطات مشتریان خود را برای کمک به ساده سازی کسب‌و‌کار خود، خودکار می‌کنند.

چت ربات‌های خدمات به مشتریان رستورانی

امروزه صاحبان رستورانها میتوانند با پیاده سازی یک ربات چت در زیرساخت وبسایت رستوران، مراقبت از سفارشات و سوالات مشتریان را بهینه نمایند. با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، چت ربات‌ها می‌توانند عملیات رستوران را ساده‌تر کنند تا:

  • به‌طور مستقیم مشتریان را از طریق یک وبسایت راهنمایی کنید.
  • سفارشات مشتری را دریافت نمایید.
  • تبلیغات ویژه‌ای ارائه کنید.
  • به سوالات مشتریان پاسخ دهید.

رابط بصری مناسب بسیاری از ربات‌های چت، خدمات باکیفیتی را به مشتریان ارائه می‌دهد که وفاداری کاربر را به خود جلب نموده و آنها را به ثبت سفارشات مکرر تشویق کند. رستوران‌ها همچنین می‌توانند از ربات‌های چت برای کاهش تماس‌های دریافتی استفاده کنند. البته تمامی این فناوریهای هوشمند پاسخگویی و تحویل سریع غذا، درصورتی ارزشمند خواهد بود که با بکارگیری تجهیزات آشپزخانه صنعتی کارآمد، به تهیه غذاهای متنوع و لذیذ اقدام نمایید.

محصول پیشنهادی: یخساز صنعتی

پرداخت های بدون تماس

بزرگترین روندهای فناوری رستوران در سال 2022 با خدمات بدون تماس سروکار دارند. با ظهور ApplePay و کیف پول‌های موبایلی، مشتریان بیشتری انتظار گزینه‌های پرداخت بدون تماس را دارند. پرداخت بدون‌تماس از طریق کدهای QR می‌تواند لایه دیگری از راحتی را به فرآیند تحویل غذا اضافه کند:

  • کاهش زمان انتظار مشتری
  • بهبود رضایت مشتریان
  • ارائه فرصت‌های بیشتر برای خدمات استثنایی.

علاوه بر ساده‌سازی فرآیند پرداخت، پرداخت بدون تماس همچنین می‌تواند گردش میکروب را در رستوران و آشپزخانه کاهش دهد. بخصوص زمانی که کارمندان پول نقد و کارت‌های اعتباری را کنترل می‌کنند. فناوری پرداخت بدون تماس همچنین میتواند به مشتریان و کارکنان شما احساس راحتی بیشتری دهد. مالکان همچنین می‌توانند با استفاده از فناوری تصفیه هوا و هود صنعتی آشپزخانه که هوا را فیلتر و ضدعفونی می‌کند، بهداشت محیط را تضمین کنند.

تحویل غذای بدون تماس توسط رستوران

تحویل غذای بدون تماس

صاحبان رستوران های بیشتری، امروزه گزینه‌های تحویل غذای بدون تماس را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. از طریق فعال کردن گزینه‌های تحویل درب منزل یا سفارش با پیش‌پرداخت، می‌توانید هر زمان که مشتریانتان به شما سفارش دادند، آرامش خاطر داشته باشید. زنجیره‌های غذایی بزرگی مانند Papa John’s بدون تماس و تحویل بدون لمس (شامل مهر و موم باکیفیت هر سفارش پیتزا)، نزد مشتریان خود محبوب می‌باشند. اینگونه رستورانهای معتبر، مجهز به تجهیزات پخت متعددی همچون:

  • فرهای تونلی،
  • شوتینگ‌های سیب زمینی پیشرفته،
  • فر ریلی پیتزا و مدلهای تنوری و صندوقی پخت پیتزا،
  • تاپینگ‌های بزرگ

و غیره می‌باشند.

سیستم رزرو آنلاین میز

سیستم‌های رزرو آنلاین در سال‌های اخیر به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده‌اند. زیرا نه تنها رزرو آنلاین برای مهمانان قابل دسترس‌تر است. بلکه میتواند به کارکنان شما کمک کند تا برنامه ریزی بهتری برای اسکان مشتریان رستوران داشته باشند. اکثر سیستم‌ها عملکردهای مختلفی را برای کمک به مدیریت ارائه می‌دهند:

  • رزرو
  • لیست انتظار
  • لیست تماس.

درحقیقت مشتریان میتوانند مستقیماً از طریق سیستم رزرواسیون، میز خود را رزرو کنند. نه اینکه تماس بگیرند و خدمات حضوری را مختل کنند. درنتیجه تایم بهینه‌تری را به انجام امور آماده‌سازی و پخت و تحویل فناورانه غذا اختصاص خواهید داد. اکثر سیستم‌ها به کارکنان اجازه میدهند تا نشانگرهای زمان/توضیحات مشتری را اضافه کنند تا از سردرگمی پرهیز شود.

تابلوهای آشپزخانه دیجیتال و POS مبتنی بر ابر

بسیاری از رستوران‌ها شروع به استفاده از تابلوهای آشپزخانه دیجیتال و POS مبتنی بر سیستم آشپزخانه ابری (کلود کیچن) برای ساده‌سازی گردش کار در صندوق دریافت سفارش و تحویل فناورانه غذا و فراتر از آن کرده‌اند:

  • تخته های دیجیتال آشپزخانه:

تجهیزات مذکور، اغلب به عنوان یک منوی دیجیتال در پشت ایستگاه سفارش نصب می‌شوند. بطوریکه تخته های دیجیتال آشپزخانه صنعتی، منو را خوانا و به راحتی در دسترس مشتریان قرار می‌دهند. صاحبان رستوران‌ها می‌توانند به‌سرعت آیتم‌های منو را به‌روزرسانی کنند و زمان انتظار مشتری را تسریع بخشند. ضمن اینکه منوی جذابی را ارائه میدهند که مطابق با نیازها و علایق مشتری باشد. حال وقت آن است که با بکارگیری تجهیزات آشپزی صنعتی و تیمهای آشپزی توانا، به تهیه طیف زیادی از خوراک اقدام کنند.

  • POS مبتنی بر ابر:

با یک سیستم POS مبتنی بر ابر، کارکنان می‌توانند از تبلت‌ها، رایانه‌ها و تلفن‌ها برای:

  • دریافت داده‌های بی‌درنگ در مورد زمان انتظار،
  • تسهیل پرداخت‌های بدون تماس،
  • ردیابی موجودی،
  • مدیریت رزروها و سفارش‌های ورودی

بهره بگیرند.

مشوق‌های دیجیتالی وفاداری مشتری و تحویل رایگان غذا

مشوق‌های دیجیتالی وفاداری مشتری و تحویل رایگان غذا

یکی دیگر از فناوریهای جدید رستوران‌ها، روندی است که برای کاهش مخارج و تشویق وفاداری مشتریان طراحی شده است. مشتریان می‌توانند برای یک برنامه وفاداری به صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه، با استفاده از اطلاعات تماس مانند:

  • شماره تلفن یا
  • ایمیل

ثبت نام کنند. سپس این برنامه هزینه‌های آنها را پیگیری نموده و بر اساس خریدهای قبلی آنها، پاداش‌هایی را فعال میکند. این یک تجربه یکپارچه، لذتبخش و شخصی برای مشتریان فراهم میکند که در آن صاحب رستوران میتواند غذاهای جدیدی را برای امتحان کردن پیشنهاد دهد و آنها را تشویق به خرج کردن بیشتر کند. همچنین بسته‌های تشویقی نیز برای تحویل رایگان غذا برای مشتریان آشپزخانه‌های صنعتی فعال میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *